
Οι αεροπορικές εταιρείες ετοιμάζουν ένα σχέδιο που αφορά τις αποσκευές των επιβατών επιδιώκοντας να ενισχύσουν τα έσοδα τους, αλλά που σίγουρα θα βρουν απέναντί τους τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Κι αυτό γιατί προβλέπεται αύξηση της τιμής για τον έλεγχο των αποσκευών, την οποία φυσικά θα κληθούν να πληρώσουν οι επιβάτες.
Η Delta Air Lines, η τελευταία εταιρεία που ανακοίνωσε αύξηση τιμών, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αύξησε το κόστος της πρώτης παραδοτέας αποσκευής ενός επιβάτη σε 35 δολάρια από 30 δολάρια που ήταν, και μιας δεύτερης αποσκευής σε 45 από 40 δολάρια. Η αεροπορική εταιρεία αύξησε για τελευταία φορά τα τέλη για παραδοτέες αποσκευές το 2018.
Σιδηρόδρομοι: Δύσκολα ανταγωνίζονται τις φθηνές αεροπορικές
Η American Airlines και η United Airlines έκαναν παρόμοιες αλλαγές, αυξάνοντας τα τέλη αποσκευών κατά περίπου 5 δολάρια, ενώ η JetBlue Airways και η Alaska Airlines αύξησαν επίσης τις τιμές.
Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν διπλό πρόβλημα που τις αναγκάζει να επιστρατεύσουν τέτοιες πρακτικές στην τιμολόγηση υπηρεσιών τους. Το υψηλότερο κόστος εργασίας και η αύξηση του κόστους συντήρησης «κατατρώγουν» τα έσοδά τους. Από την άλλη, η εγχώρια ζήτηση έχει αμβλυνθεί, εντείνοντας τον ανταγωνισμό για τις τιμές από μέρους των αεροπορικών εταιρειών .
Τα τέλη αποτελούν σημαντική και αυξανόμενη πηγή εσόδων για τις αεροπορικές εταιρείες. Οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ εισέπραξαν 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια από τέλη αποσκευών το 2022, σύμφωνα με το Bureau of Transportation Statistics, από 5,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021.
Η American Airlines δημιούργησε 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια από τέλη αποσκευών εκείνο το έτος, που αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 3% των εσόδων της για το 2022. Η United είχε έσοδα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια, ή 2,6% των εσόδων της το 2022. Η Delta κέρδισε 980 εκατομμύρια δολάρια, ή το 2,1% των εσόδων της το 2022.
Είναι πιθανό ότι αυτοί οι αριθμοί αυξήθηκαν το 2023, μια χρονιά ρεκόρ για ταξίδια με έξι από τις 10 πιο πολυσύχναστες ημέρες στην ιστορία της αεροπορίας των ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Διοίκηση Ασφάλειας Μεταφορών (TSA). Με τις αεροπορικές εταιρείες να αυξάνουν τις τιμές στην πρώτη παραδοτέα αποσκευή κατά μέσο όρο κατά 17%, ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να αυξηθεί ξανά φέτος.

Mείωση εσόδων από τα εισιτήρια
Αυτό θα συμβάλει στην αντιστάθμιση της μείωσης των αεροπορικών εισιτηρίων. Οι τιμές των εισιτηρίων ήταν κατά 6% χαμηλότερες τον Ιανουάριο σε σύγκριση με την περσινή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία του δείκτη τιμών καταναλωτή του Ιανουαρίου. Το διαδικτυακό ταξιδιωτικό πρακτορείο Hopper αναμένει ότι οι ναύλοι εσωτερικού θα παραμείνουν κάτω από το 2023 και τα προπανδημικά επίπεδα για τουλάχιστον το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Ο επικεφαλής οικονομολόγος του Hopper, Hayley Berg, είπε ότι τα περισσότερα αεροπλάνα στον αέρα έχουν συμβάλει στη μείωση των τιμών. «Η ελάφρυνση των τιμών στα αεροπορικά εισιτήρια εσωτερικού έρχεται καθώς η χωρητικότητα των θέσεων εσωτερικού έχει διατηρήσει τουλάχιστον 5% αύξηση σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023», είπε.
Τελικά, τα τέλη αποσκευών αντιπροσωπεύουν μεταξύ 2% και 3% των εσόδων για τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ. Αλλά η αγορά θα κρίνει τις United, American και Delta έναντι ενός δυνατού 2023, οπότε κάθε μικρή αύξηση βοηθάει τα οικονομικά τους. Οι μετοχές των τριών αεροπορικών εταιρειών έχουν αυξηθεί μεταξύ 7% και 10% το 2024. Και υπάρχουν άλλοι πιο σημαντικοί παράγοντες, όπως το κόστος, η ζήτηση και οι περιορισμοί παραγωγικής ικανότητας, που θα έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στα κέρδη.
Φυσικά, τα κέρδη δεν είναι το πρώτο πράγμα στο μυαλό των ταξιδιωτών που τώρα δέχονται πλήγμα στο εισόδημά τους λόγω των υψηλότερων χρεώσεων των αερομεταφορέων.


Latest News

Νέα κρτική Βανς στην ΕΕ για τις αμυντικές δαπάνες - Τι είπε για τη Γροιλανδία
«Απόλυτη αναγκαιότητα» για την ασφάλεια της Γροιλανδίας χαρακτήρισε ο αμερικανός αντιπρόεδρος Τζέι Ντι Βανς την απόκτηση του ελέγχου της από τις ΗΠΑ

Πράσινο φως από την ΕΚΤ για την εξαγορά της Banco BPM από τη UniCredit
Τόσο η ΕΚΤ όσο και η Τράπεζα της Ιταλίας ενέκριναν την πρόταση για τον άμεσο έλεγχο της Banco BPM και τον έμμεσο έλεγχο των μονάδων της και της Anima Holding

Κλιμακώνει τον εμπορικό πόλεμο στη Βενεζουέλα ο Τραμπ - Η νέα εντολή που δόθηκε
Την Παρασκευή, η κυβέρνηση Τραμπ διέταξε την εταιρεία εμπορίας πετρελαίου του μεγιστάνα Harry Sargeant III να εγκαταλείψει τη Βενεζουέλα

Ο Πούτιν δοκιμάζει πόσο μακριά θα πάει ο Τραμπ κατά της ΕΕ για τις κυρώσεις
Ο Βλαντίμιρ Πούτιν ελέγχει τι είναι δυνατόν να πετύχει με τον Τραμπ, σύμφωνα με πηγές που μίλησαν στο Bloomberg

Ο Μάσκ αγόρασε... Μασκ - Η xAI αγόρασε το Χ έναντι 45 δισ. δολ.
«Το μέλλον του xAI και του X είναι αλληλένδετα», ανέφερε ο Μασκ σε μια ανάρτηση στο X

Πώς η δισεκατομμυριούχος κληρονόμος της Walmart έγινε talk of the town
Η κληρονόμος της Walmart δημοσίευσε στους New York Times μια «μη πολιτική διαφήμιση» αλλά πολλοί λένε ότι το μήνυμά της ήταν πολιτικό

Το «δεξί χέρι» του Μακρόν σε ρόλο κλειδί στη Société Générale
Ο Αλέξις Κόλερ εγκαταλείπει τη θέση του επιτελάρχη που είχε στο Μέγαρο των Ηλυσίων από το 2017 γαι κορυφαίο ρόλο στη Société Générale

Ποιος επιχειρηματίας εγκαταλείπει κι αυτός την Βρετανία λόγω αλλαγής της φορολογίας;
Ο μεγιστάνας του χάλυβα Λάκσμι Μιτάλ φαίνεται ότι θα προστεθεί και αυτός στη λίστα των επιχειρηματιών που σκέφτονται σοβαρά να εγκατελείψουν το Ηνωμένο Βασίλειο, ύστερα από την φορολογική μεταρρύθμιση των εργατικών

ΗΠΑ: Αύξηση της εγχώριας παραγωγής ορυκτών
Τι αναφέρει ειδικό σημείωμα της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσιγκτον

Ο Μασκ τα γυρίζει τώρα για το DOGE - «Σχεδόν κανένας δεν έχει απολυθεί»
Ο Μασκ και η ομάδα του αναφέρθηκαν στο όραμα του DOGE για την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να είναι «σαν την Apple Store»