Οι αεροπορικές εταιρείες ετοιμάζουν ένα σχέδιο που αφορά τις αποσκευές των επιβατών επιδιώκοντας να ενισχύσουν τα έσοδα τους, αλλά που σίγουρα θα βρουν απέναντί τους τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Κι αυτό γιατί προβλέπεται αύξηση της τιμής για τον έλεγχο των αποσκευών, την οποία φυσικά θα κληθούν να πληρώσουν οι επιβάτες.

Η Delta Air Lines, η τελευταία εταιρεία που ανακοίνωσε αύξηση τιμών, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αύξησε το κόστος της πρώτης παραδοτέας αποσκευής ενός επιβάτη σε 35 δολάρια από 30 δολάρια που ήταν, και μιας δεύτερης αποσκευής σε 45 από 40 δολάρια. Η αεροπορική εταιρεία αύξησε για τελευταία φορά τα τέλη για παραδοτέες αποσκευές το 2018.

Σιδηρόδρομοι: Δύσκολα ανταγωνίζονται τις φθηνές αεροπορικές

Η American Airlines και η United Airlines έκαναν παρόμοιες αλλαγές, αυξάνοντας τα τέλη αποσκευών κατά περίπου 5 δολάρια, ενώ η JetBlue Airways και η Alaska Airlines αύξησαν επίσης τις τιμές.

Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν διπλό πρόβλημα που τις αναγκάζει να επιστρατεύσουν τέτοιες πρακτικές στην τιμολόγηση υπηρεσιών τους. Το υψηλότερο κόστος εργασίας και η αύξηση του κόστους συντήρησης «κατατρώγουν» τα έσοδά τους. Από την άλλη, η εγχώρια ζήτηση έχει αμβλυνθεί, εντείνοντας τον ανταγωνισμό για τις τιμές από μέρους των αεροπορικών εταιρειών .

Τα τέλη αποτελούν σημαντική και αυξανόμενη πηγή εσόδων για τις αεροπορικές εταιρείες. Οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ εισέπραξαν 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια από τέλη αποσκευών το 2022, σύμφωνα με το Bureau of Transportation Statistics, από 5,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021.
Η American Airlines δημιούργησε 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια από τέλη αποσκευών εκείνο το έτος, που αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 3% των εσόδων της για το 2022. Η United είχε έσοδα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια, ή 2,6% των εσόδων της το 2022. Η Delta κέρδισε 980 εκατομμύρια δολάρια, ή το 2,1% των εσόδων της το 2022.

Είναι πιθανό ότι αυτοί οι αριθμοί αυξήθηκαν το 2023, μια χρονιά ρεκόρ για ταξίδια με έξι από τις 10 πιο πολυσύχναστες ημέρες στην ιστορία της αεροπορίας των ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Διοίκηση Ασφάλειας Μεταφορών (TSA). Με τις αεροπορικές εταιρείες να αυξάνουν τις τιμές στην πρώτη παραδοτέα αποσκευή κατά μέσο όρο κατά 17%, ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να αυξηθεί ξανά φέτος.

Mείωση εσόδων από τα εισιτήρια

Αυτό θα συμβάλει στην αντιστάθμιση της μείωσης των αεροπορικών εισιτηρίων. Οι τιμές των εισιτηρίων ήταν κατά 6% χαμηλότερες τον Ιανουάριο σε σύγκριση με την περσινή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία του δείκτη τιμών καταναλωτή του Ιανουαρίου. Το διαδικτυακό ταξιδιωτικό πρακτορείο Hopper αναμένει ότι οι ναύλοι εσωτερικού θα παραμείνουν κάτω από το 2023 και τα προπανδημικά επίπεδα για τουλάχιστον το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Ο επικεφαλής οικονομολόγος του Hopper, Hayley Berg, είπε ότι τα περισσότερα αεροπλάνα στον αέρα έχουν συμβάλει στη μείωση των τιμών. «Η ελάφρυνση των τιμών στα αεροπορικά εισιτήρια εσωτερικού έρχεται καθώς η χωρητικότητα των θέσεων εσωτερικού έχει διατηρήσει τουλάχιστον 5% αύξηση σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023», είπε.

Τελικά, τα τέλη αποσκευών αντιπροσωπεύουν μεταξύ 2% και 3% των εσόδων για τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ. Αλλά η αγορά θα κρίνει τις United, American και Delta έναντι ενός δυνατού 2023, οπότε κάθε μικρή αύξηση βοηθάει τα οικονομικά τους. Οι μετοχές των τριών αεροπορικών εταιρειών έχουν αυξηθεί μεταξύ 7% και 10% το 2024. Και υπάρχουν άλλοι πιο σημαντικοί παράγοντες, όπως το κόστος, η ζήτηση και οι περιορισμοί παραγωγικής ικανότητας, που θα έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στα κέρδη.

Φυσικά, τα κέρδη δεν είναι το πρώτο πράγμα στο μυαλό των ταξιδιωτών που τώρα δέχονται πλήγμα στο εισόδημά τους λόγω των υψηλότερων χρεώσεων των αερομεταφορέων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Βρετανία: Αυξήσεις από Lidl, απολύσεις από HMV – Η αγορά αντιδρά στον προϋπολογισμό των Εργατικών
Διεθνή |

Με απολύσεις και αυξήσεις τιμών αντιδρούν οι λιανέμποροι στον προϋπολογισμό Στάρμερ

Ο ιδιοκτήτης της HMV λέει ότι ο προϋπολογισμός είναι "κακά νέα" ενώ το αφεντικό της Lidl στο Ηνωμένο Βασίλειο λέει ότι ο πληθωρισμός προϊόντων είναι "αναπόφευκτος" παρά την επιστροφή στα κέρδη