Το απεργιακό κύμα στη Γερμανία δεν έχει προηγούμενο. Εδώ και μήνες οι απεργίες στον ευρύτερο κλάδο των μεταφορών είναι αλλεπάλληλες και διαδοχικές: τρένα, λεωφορεία, τραμ, αεροδρόμια. Οικονομολόγοι εκτιμούν ήδη ότι οι μαζικές απεργίες για κρίσιμα εργασιακά ζητήματα, όπως η μείωση των ωρών εργασίας ή οι αυξήσεις εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων, επηρεάρζουν πολλούς τομείς της οικονομίας, επιφέροντας πλήγμα στην παραγωγικότητα.
Νέα εβδομάδα με νέες απεργίες λοιπόν, με τις εμπορικές αμαξοστοιχίες να τραβούν χειρόφρενο το απόγευμα της Δευτέρας στις 18.00 ώρα Γερμανίας. Τη σκυτάλη θα πάρουν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες από τις 2.00 τα ξημερώματα της Τρίτης μέχρι την ίδια ώρα την Τετάρτη. Από την απεργία των γερμανικών τρένων δεν επηρεάζονται ωστόσο οι διεθνείς σιδηροδρομικές συνδέσεις, όπως η Εurostar.
Γερμανία: Στο χείλος του γκρεμού οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Το ισχυρό συνδικάτο των Γερμανών μηχανοδηγών υπό τον Κλάους Βεζέλσκι συνεχίζει να είναι ανένδοτο, με τα αιτήματά του (για 35ωρο, μισθολογικές αυξήσεις και εφάπαξ πληθωριστικό επίδομα 3.000 ευρώ) να μη γίνονται αποδεκτά από την πλευρά της Deutsche Bahn, με αποτέλεσμα οι σκληροί γύροι διαπραγματεύσουν εδώ και μήνες να μην έχουν τελεσφορήσει. Μάλιστα το πρωί της Δευτέρας η DB προσέφυγε δικαστικά στο εργατοδικείο της Φρανκφούρτης κατά των απεργών. Mετά από μια μαραθώνια διαδικασία που κράτησε μέχρι αργά το βράδυ, το αρμόδιο δικαστήριο της Φρανκφούρτης απέρριψε τελικά το αίτημα της DΒ δίνοντας έτσι το πράσινο φως στην πλευρά των εργαζομένων ώστε να προχωρήσει στην 24ωρη απεργία.
Αδιέξοδο και στη Lufthansa
Από αύριο Τρίτη και μέχρι την Τετάρτη αναμένεται επίσης 24ωρη απεργία και για τους εργαζομένους καμπίνας της Lufthansa, οι οποίοι έρχονται να προστεθούν στο προσωπικό ασφαλείας και το προσωπικό εδάφους που είχε απεργήσει τις προηγούμενες εβδομάδες σε μεγάλα γερμανικά αεροδρόμια. To συνδικάτο προσωπικού καμπίνας UFO εκπροσωπεί περίπου 19.000 εργαζομένους στην Lufthansa και τη Lufthansa Cityline. Υπέρ της νέας απεργίας ψήφισε η πλειοψηφία των εργαζομένων που εκπροσωπούνται από το συνδικάτο.
Και στην περίπτωση των εργαζομένων καμπίνας, ζητούμενο είναι μισθολογικές αυξήσεις κατά 15% για 15 μήνες καθώς και εφάπαξ επίδομα πληθωρισμού 3.000 ευρώ. Η πλευρά της εργοδοσίας μέχρι στιγμής δεν μετακινείται από τις θέσεις της προκειμένου να επιτευχθεί συμβιβασμός. Το UFO πάντως αναφέρει ότι την ώρα που η Lufthansa δεν ικανοποιεί τα μισθολογικά αιτήματα των εργαζομένων της, η εταιρεία καταγράφει ρεκόρ καθαρών κερδών ύψους περίπου 1,7 δισεκατομμυρίου ευρώ.
Από τη νέα απεργία επηρεάζονται κυρίως τα αεροδρόμια Μονάχου και Φρανκφούρτηςενώ προβλήματα αναμένονται και στο Αμβούργο, τη Βρέμη και το Ανόβερο. Συνολικά η Lufthansa εκτιμά ότι θα επηρεαστούν περίπου 100.000 επιβάτες.
Tι θα γίνει στις διακοπές του Πάσχα;
Σύμφωνα με δημοσίευμα στην εφημερίδα Rheinische Post δεν αποκλείεται πάντως οι απεργίες στα γερμανικά αεροδρόμια να συνεχιστούν και πριν ή κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, που στη Γερμανία ξεκινούν στις 23 Μαρτίου.Και το προσωπικό εδάφους της Lufthansa είχε απεργήσει πριν από λίγες ημέρες προκαλώντας προβλήματα σε μεγάλα αεροδρόμια και ειδικότερα στην Φρανκφούρτη και το Μόναχο, τα δύο κεντρικά αεροδρόμια της Lufthansa.
Όπως διευκρινίζεται, επί της αρχής, δεν επηρεάζονται άλλες εταιρείες όπως η Condor, η Tuifly, η Ryanair ή η θυγατρική της Lufthansa, η Eurowings. Δεν αποκλείεται όμως να κηρύξουν εκ νέου στάσεις εργασίας και οι εργαζόμενοι ως προσωπικό ασφαλείας σε μεγάλα αεροδρόμια, προσωπικό δηλαδή που δεν συνδέεται με συγκεκριμένες αεροπορικές εταιρείες.
Πάντως και στο σιδηροδρομικό δίκτυο δεν αποκλείει κανείς νέες απεργίες, κατά τη διάρκεια των πασχαλινών διακοπών, όσο δεν επιτυγχάνεται συμβιβασμός με την εργοδοσία.
Δήμητρα Κυρανούδη, Βερολίνο
Πηγή: DW
Latest News
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley
Μειωμένα κέρδη για τη BP στο τρίτο τρίμηνο -
«Σύννεφα» για τη BP καθώς η μετοχή της εμφανίζει πτώση 19% απο την αρχή του έτους έναντι πτώσης 3,5% για τη Shell