![Γερμανία: Σιδηρόδρομοι και αερομεταφορές στην αιχμή των απεργιών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/ImgSrc-23.jpg)
Οι απεργίες στις μεταφορές και ειδικά στους σιδηροδρόμους και σε αεροδρόμια αποτελούν τη νέα ισχυρή πρόκληση για την οικονομία της Γερμανίας η οποία παρουσιάζει ήδη σχεδόν μηδενική ανάπτυξη εν μέσω υψηλού πληθωρισμού και πλήγματος στη βιομηχανική παραγωγή.
Πρόκειται για απεργίες με αιτήματα για μισθολογικές αυξήσεις ή λιγότερες ώρες απασχόλησης από τα πανίσχυρα εργατικά συνδικάτα της χώρας, που υποστηρίζονται ακόμη και από εργαζόμενους που περιμένουν υπομονετικά στις ουρές για να πάρουν τρένα από και προς τις δουλειές τους τα οποία περνούν με καθυστερήσεις λόγω των κινητοποιήσεων.
Ο υπουργός Οικονομικών της χώρας Ρόμπερτ Χάμπεκ έχει ήδη αναθεωρήσει σημαντικά προς τα κάτω τις προβλέψεις για ανάπτυξη φέτος, από το 1,3% στο 0,2%. Τώρα ο πρόεδρος του γερμανικού ινστιτούτου Ifo Κλέμενς Φούεστ χαρακτηρίζει τις απεργίες ως πρόσθετο βάρος για την οικονομία, το οποίο έρχεται να προστεθεί στις υπάρχουσες προκλήσεις.
Γερμανία: Απεργίες μέχρι το Πάσχα;
Οι κινητοποιήσεις στους σιδηροδρόμους
Το σωματείο GDL των μηχανοδηγών στη Γερμανία κήρυξε νέα απεργία ζητώντας συμφωνία με τη διαχειρίστρια εταιρεία Deutsche Bahn για βελτίωση μισθολογικών απολαβών και λιγότερες ώρες εργασίας. Πρόκειται για απεργία τόσο στα επιβατικά όσο και στα εμπορικά τρένα, με τη μια πλευρά να κατηγορεί την άλλη για τις κινητοποιήσεις που έχουν προκαλέσει συνεχές χάος από τα μέσα Ιανουαρίου και μετά.
Η GDL κατηγορεί την Deutsche Bahn ότι δεν έχει υποβάλλει βελτιωμένη πρόταση από τις 19 Ιανουαρίου μέχρι τώρα, υποστηρίζοντας ότι το συνδικάτο δεν έχει άλλη επιλογή παρά να κάνει νέα απεργία. Η Deutsche Bahn από την πλευρά της έχει καλέσει το συνδικάτο να μην φύγει από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα στην κοινωνία και το εμπόριο από τις απεργίες.
Βασικό αίτημα του σωματείου GDL είναι να αντικατασταθεί η εβδομάδα των 38 ωρών εργασίας με εβδομάδα 35 ωρών, χωρίς αλλαγές στις αποδοχές. Η Deutsche Bahn θεωρεί ότι αυτό δεν είναι βιώσιμο οικονομικά και πως μια τέτοια αλλαγή θα προκαλούσε προβλήματα στελέχωσης.
Απεργίες και στη Lufthansa
Οι απεργίες στα τρένα, έξι στον αριθμό μέχρι τώρα, έχουν συμπέσει με τις κινητοποιήσεις και στη Lufthansa και σε αεροδρόμια, εντείνοντας το χάος στις μετακινήσεις.
Το συνδικάτο UFO έχει καλέσει να απεργήσουν τα 19.000 μέλη του που είναι πληρώματα καμπίνας της Lufthansa και της θυγατρικής εταιρείας χαμηλού κόστους και κοντινών πτήσεων Lufthansa Cityline. Άλλη απεργία στο προσωπικό εδάφους από το πανίσχυρο συνδικάτο Verdi είχε προκαλέσει επιπλέον προβλήματα με καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων.
Τόσο το Verdi όσο και το UFO ζητούν από την εταιρεία που είχε υψηλά κέρδη το 2023 να μοιραστεί περισσότερο την επιτυχία με τους εργαζομένους οι οποίοι αντιμετώπισαν μεγάλα προβλήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το συνδικάτο UFO ζητά αυξήσεις στις αποδοχές κατά 15% και νέες διαπραγματεύσεις μετά από 18 μήνες. Επίσης ζητά την καταβολή ποσού από 1.000 (Lufthansa Cityline) έως 3.000 (Lufthansa) σε κάθε ένα μέλος της ως αντιστάθμισμα για τον υψηλό πληθωρισμό.
Το κόστος για την οικονομία
Για κάθε μια ημέρα εθνικής απεργίας στους σιδηροδρόμους το κόστος υπολογίζεται σε περίπου 107 εκατ ευρώ σε χαμένη οικονομική παραγωγή, σύμφωνα με το ινστιτούτο ερευνών της IW Koeln της Γερμανίας.
«Η οικονομία συρρικνώνεται και όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει επιπρόσθετα [από τα άλλα προβλήματα] τότε αρχίζουν να υπάρχουν ελλείψεις σε εξαρτήματα στις διαδικασίες παραγωγής επειδή αυτά δεν παραδόθηκαν ή επειδή οι άνθρωποι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν συναντήσεις ή ίσως [επειδή δεν μπορούν] να πάνε στη δουλειά», είπε από την πλευρά του ο Φούεστ του Ifo μιλώντας στο κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο ZDF.
Τα σχόλιά του δείχνουν το μέγεθος των προκλήσεων που έχουν προκαλέσει οι κινητοποιήσεις, με τους εργαζόμενους να ζητούν περισσότερες παροχές εν μέσω υψηλού κόστους ζωής.
Το γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο και οι αεροπορικές μεταφορές θεωρούνται ως συστημικές για την οικονομία και για το λόγο αυτό ο Φούεστ προτείνει μεγαλύτερες περιόδους προειδοποίησης πριν να ξεκινήσει μια απεργία. Οι μισθολογικές συγκρούσεις πρέπει επίσης να εξεταστούν στο πλαίσιο μιας αδύναμης οικονομίας, είπε. “Η πίτα γίνεται μικρότερη. Αυτό που μπορούμε να μοιραστούμε γίνεται μικρότερο και μετά η σύγκρουση γίνεται πιο έντονη”, ανέφερε. «Πρέπει να ειπωθεί ότι τα συνδικάτα στη Γερμανία είναι συνολικά εξαιρετικά λογικά», προσέθεσε πάντως. Όπως είπε στη Γαλλία καταγράφηκαν την τελευταία δεκαετία έως και πέντε φορές περισσότερες ημέρες απεργίας από ό,τι στη Γερμανία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Macy’s: Γιατί έθεσε τέλος στις θεωρίες εξαγοράς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/macys-2-600x360.png)
Κάτι (δεν) τρέχει με την Macy's - Τι συμβαίνει με την εξαγορά
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου επενδύσει σε νέα στρατηγική, αφού έκοψε τις σχέσεις με τους επίδοξους αγοραστές, Arkhouse και Brigade
![Ενοίκια: Πλαφόν 5% στις αυξήσεις υπόσχεται ο Μπάιντεν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/build-a-house-4503738_1280-600x450.jpg)
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
![Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Πότε θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα έρευνας για τα δάνεια υψηλού κινδύνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_banks_akinhta-600x352.png)
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
![Birkenstock: Ποια είναι η γυναίκα που θα φέρει την ασιατική άνοιξη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/birkenstock-600x401.jpg)
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
![Burberry: Ένας βετεράνος θα τη σώσει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/burberry-2-600x323.jpg)
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις
![Τραμπ: Η ατζέντα της δεύτερης θητείας – Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_trump_UPdol2-600x352.png)
Η ατζέντα Τραμπ εάν επανεκλεγεί - Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ
Οι οκτώ ανατροπές που ετοιμάζει ο Ντόναλντ Τραμπ, εφόσον επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, σε πολιτική και οικονομία
![Βλαντισλάβ Ντορόνιν: Ποιος είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ» της αυτοκρατορίας ξενοδοχείων που αγαπούν οι VIP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/doronin-campel1-600x300.jpg)
Η αυτοκρατορία ξενοδοχείων που λατρεύουν οι VIP, οι σοβιετικές ρίζες και οι «θεές» σύντροφοι - Αυτός είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ»
Πήρε τα πρώτα «μαθήματα» για τις επιχειρήσεις από τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο και διάσημο φοροφυγά Μαρκ Ριτς
![Goldman Sachs: Τι σημαίνει για την ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-14T001554Z_1383220067_RC2MU8AU3PXS_RTRMADP_5_USA-ELECTION-TRUMP-600x400.jpg)
Πόσο θα στοιχίσει στην ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ
Η ανάλυση της Goldam Sachs έγινε μια μέρα πριν την απόπειρα δολοφονίας του Ντόνλαντ Τραμπ
![Τζερόμ Πάουελ: Δεν θα περιμένουμε να φθάσει ο πληθωρισμός στο 2% για να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/Powell_jackson-1-600x400.jpg)
Σήμα Πάουελ ότι πλησιάζουν οι μειώσεις των επιτοκίων
Τα τελευταία στοιχεία ενισχύουν την εμπιστοσύνη ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο 2% τόνισε ο επικεφαλής της Fed, Τζερόμ Πάουελ
![Τετραήμερη εργασία: Γιατί σκέπτεται να την υιοθετήσει η Πορτογαλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_ergazomenoi23-1024x600-1-600x352.png)
Πορτογαλικό πείραμα για την 4ημερη εργασία - Το σχέδιο
Αύξηση κερδών στις εταιρείες που εφάρμοσαν πιλοτικά το μέτρο το 2023 – Το στρες των εργαζομένων ρίχνει την παραγωγικότητα και έως 1,4% το τζίρο της επιχείρησης