
Το αφεντικό της Mercedes-Benz κάλεσε τις Βρυξέλλες να μειώσουν τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο αύξησης των εισαγωγικών δασμών εν μέσω έρευνας για τις επιδοτήσεις του Πεκίνου για την αυτοκινητοβιομηχανία του, σύμφωνα με τους Financial Times.
Porsche, Mercedes και GM στοιχηματίζουν σε μπαταρίες με άνοδο από πυρίτιο
Ο αυξημένος ανταγωνισμός από την Κίνα θα βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης να παράγουν καλύτερα αυτοκίνητα μακροπρόθεσμα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius, προσθέτοντας ότι ο προστατευτισμός «πηγαίνει σε λάθος δρόμο».
«Μην αυξάνετε τους δασμούς. Είμαι αντίθετος, νομίζω ότι κάντε το αντίστροφο: πάρτε τους δασμούς που έχουμε και μειώστε τους», δήλωσε στους Financial Times.
Οι κινεζικές εταιρείες που επιθυμούν να εξάγουν στην Ευρώπη ήταν μια «φυσική εξέλιξη του ανταγωνισμού και πρέπει να αντιμετωπιστεί με καλύτερο προϊόν, καλύτερη τεχνολογία, μεγαλύτερη ευελιξία», πρόσθεσε. «Αυτή είναι η οικονομία της αγοράς. Αφήστε τον ανταγωνισμό να εξελιχθεί».
Η Επιτροπή διερευνά εάν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν επιδοτήσεις από το Πεκίνο που τους επιτρέπουν να μειώσουν τις τιμές στα οχήματα που εξάγονται στην Ευρώπη, υποτιμώντας τους κατασκευαστές της περιοχής, σύμφωνα με τους FT.
Οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Stellantis και η Renault, οι οποίες δεν έχουν μεγάλες επιχειρήσεις στην Κίνα, έχουν μιλήσει για την απειλή των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, η έρευνα αντιμετώπισε αντιδράσεις από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που εξαρτώνται από την Κίνα για σημαντικό μέρος των πωλήσεων και των κερδών τους.
Aντίποινα
Τα γερμανικά στελέχη φοβούνται πιθανά αντίποινα από το Πεκίνο και τους Κινέζους καταναλωτές σε μια εποχή που τοπικές μάρκες όπως η BYD έχουν ήδη αρπάξει μερίδιο αγοράς από δυτικούς κατεστημένους φορείς στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
Περισσότερα από ένα στα τρία αυτοκίνητα Mercedes-Benz πωλούνται στην Κίνα, ενώ η χώρα αντιπροσώπευε το 40% των πωλήσεων αυτοκινήτων της Volkswagen πέρυσι.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες Geely και SAIC, οι οποίες ελέγχονται από το κινεζικό κράτος, κατέχουν το ένα πέμπτο των μετοχών της Mercedes-Benz.
«Δεν ζητήσαμε αυτή [την έρευνα]», δήλωσε ο Källenius. «Εμείς ως εταιρείες δεν ζητάμε προστασία και πιστεύω ότι οι καλύτερες κινεζικές εταιρείες δεν ζητούν προστασία. Θέλουν να ανταγωνιστούν στον κόσμο όπως όλοι οι άλλοι».
Υπερασπιζόμενος πλήρως τις ανοικτές αγορές, είπε: «Έχει ανοίξει αγορές που έχει οδηγήσει σε αύξηση του πλούτου, ειδικά στο οικονομικό θαύμα της Κίνας, που έχει βγάλει εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους από τη φτώχεια.
«Αν πιστεύουμε ότι ο προστατευτισμός είναι αυτό που μας δίνει μακροπρόθεσμη επιτυχία, πιστεύω ότι η ιστορία μας λέει ότι αυτό δεν ισχύει».
Επί του παρόντος, τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπόκεινται σε δασμό 10% όταν εισάγονται στην Ευρώπη. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πληρώνουν 15% όταν εξάγουν στην Κίνα, γεγονός που αποτελεί μέρος του λόγου για τον οποίο τα περισσότερα γερμανικά μοντέλα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται στη χώρα.
Ο Källenius δήλωσε ότι πρέπει να υπάρχουν «ίσοι όροι ανταγωνισμού» και ότι και οι δύο πλευρές θα πρέπει να είναι «προσεκτικές για την οικοδόμηση οικονομικών καταστάσεων win-win».
Και πρόσθεσε: «Ζούμε σε έναν πραγματιστικό κόσμο και συνειδητοποιούμε ότι υπάρχουν κάποιες προσδοκίες από τον γενικό κανόνα της οικονομίας της αγοράς . . . Αλλά αν αναζητήσουμε την τύχη μας στον αυξημένο προστατευτισμό, ακολουθούμε λάθος δρόμο».
Η Stellantis και η Renault είχαν μια πιο δύσκολη διαδρομή στην Κίνα από τους Γερμανούς αντιπάλους τους, με τη γαλλική κυβέρνηση να επιδιώκει ενεργά μέτρα κατά των κινεζικών εταιρειών.
Ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, προειδοποίησε πέρυσι ότι η αυτοκινητοβιομηχανία του μπλοκ, η οποία απασχολεί περίπου 13 εκατομμύρια Ευρωπαίους, κινδυνεύει να εξαφανιστεί από τον κινεζικό ανταγωνισμό, όπως και η κάποτε ζωντανή βιομηχανία ηλιακών συλλεκτών της ηπείρου.
Η Porsche της Volkswagen, η οποία εισάγει όλα τα αυτοκίνητά της που πωλούνται στην Κίνα, δεσμεύτηκε πέρυσι να καταπολεμήσει πιθανούς νέους δασμούς της ΕΕ στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η στρατηγική της για την παραγωγή αυτοκινήτων που πωλούνται στην Κίνα εκτός της χώρας είναι σπάνια με τις περισσότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της μητρικής εταιρείας της Porsche, Volkswagen, που έχουν μετατοπιστεί σε μεγάλο βαθμό στην παραγωγή απευθείας στη χώρα.


Latest News

Γιατί προειδοποιεί η επικεφαλής των Βραβείων Νόμπελ
Τα σχόλια της διευθύντριας του Ιδρύματος Νόμπελ έρχονται καθώς ο Τραμπ επιτίθεται σε κορυφαίους ερευνητικούς οργανισμούς

Η τεράστια τρύπα στα οικονομικά του Λος Άντζελες - Έρχονται χιλιάδες απολύσεις
Το Λος Άντζελες αντιμετωπίζει μια τεράστια τρύπα στον προϋπολογισμό μετά από χρόνια κακοδιαχείρισης.

Αμερικανική αντιπροσωπεία στη Γροιλανδία - Έντονες αντιδράσεις στη χώρα
Ο πρωθυπουργός της Γροιλανδίας λέει ότι το ταξίδι είναι «επίδειξη ισχύος» και κατηγορεί τις ΗΠΑ για παρέμβαση στις πολιτικές υποθέσεις της

Καμπανάκι Moody's για το αξιόχρεο των ΗΠΑ
Η Moody's αναμένει ότι η επιβάρυνση του χρέους θα «ανέλθει σε περίπου 130% του ΑΕΠ έως το 2035 από σχεδόν 100% το 2025»

Η Κίνα διαφωνεί με τη συμφωνία για τη Διώρυγα του Παναμά αλλά δεν την μπλοκάρει
Η συμφωνία της BlackRock για τη Διώρυγα του Παναμά, μειώνει το παγκόσμιο δίκτυο λιμένων που ελέγχει η Κίνα

Οι εξελίξεις στην Ουκρανία πλήττουν το ουράνιο - Βουτιά στις τιμές
Οι τιμές του ουρανίου, που παλαιότερα ήταν στο ζενίθ τώρα οδεύουν στο ναδίρ - Πώς θα επηρεάσει η λήξη του πολέμου

Η Hyundai ανακοινώνει επενδύσεις 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ
Η Hyundai προσπαθεί να προσαρμοστεί στους δασμούς Τραμπ μεταφέροντας δραστηριότητες στις ΗΠΑ

Το FBI συγκροτεί ειδική ομάδα για να ερευνήσει τις επιθέσεις εναντίον της Tesla
Λίγες ώρες μετά τις επιθέσεις σε εκθεσιακό χώρο της Tesla στο Τέξας, το FBI ανακοίνωσε ότι δημιουργεί ειδική ομάδα

Το δυσθεώρητο μπόνους στον CEO της Shell και η υποχώρηση από τους πράσινους στόχουςυς εν μέσω περικοπών;
Παρά τα μειωμένα κέρδη και τις περικοπές δαπανών, η Shell δίνει μεγαλύτερο μπόνους στο CEO της, παρά την σφορδή κριτική

Δολάριο: Θα παραμείνει στη θέση του βασιλιά των νομισμάτων;
Πώς χτίστηκε η κυριαρχία του δολαρίου μέσα από θεσμούς, εμπορικές σχέσεις και συμμαχίες