Το αφεντικό της Mercedes-Benz κάλεσε τις Βρυξέλλες να μειώσουν τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο αύξησης των εισαγωγικών δασμών εν μέσω έρευνας για τις επιδοτήσεις του Πεκίνου για την αυτοκινητοβιομηχανία του, σύμφωνα με τους Financial Times.
Porsche, Mercedes και GM στοιχηματίζουν σε μπαταρίες με άνοδο από πυρίτιο
Ο αυξημένος ανταγωνισμός από την Κίνα θα βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης να παράγουν καλύτερα αυτοκίνητα μακροπρόθεσμα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius, προσθέτοντας ότι ο προστατευτισμός «πηγαίνει σε λάθος δρόμο».
«Μην αυξάνετε τους δασμούς. Είμαι αντίθετος, νομίζω ότι κάντε το αντίστροφο: πάρτε τους δασμούς που έχουμε και μειώστε τους», δήλωσε στους Financial Times.
Οι κινεζικές εταιρείες που επιθυμούν να εξάγουν στην Ευρώπη ήταν μια «φυσική εξέλιξη του ανταγωνισμού και πρέπει να αντιμετωπιστεί με καλύτερο προϊόν, καλύτερη τεχνολογία, μεγαλύτερη ευελιξία», πρόσθεσε. «Αυτή είναι η οικονομία της αγοράς. Αφήστε τον ανταγωνισμό να εξελιχθεί».
Η Επιτροπή διερευνά εάν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν επιδοτήσεις από το Πεκίνο που τους επιτρέπουν να μειώσουν τις τιμές στα οχήματα που εξάγονται στην Ευρώπη, υποτιμώντας τους κατασκευαστές της περιοχής, σύμφωνα με τους FT.
Οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Stellantis και η Renault, οι οποίες δεν έχουν μεγάλες επιχειρήσεις στην Κίνα, έχουν μιλήσει για την απειλή των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, η έρευνα αντιμετώπισε αντιδράσεις από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που εξαρτώνται από την Κίνα για σημαντικό μέρος των πωλήσεων και των κερδών τους.
Aντίποινα
Τα γερμανικά στελέχη φοβούνται πιθανά αντίποινα από το Πεκίνο και τους Κινέζους καταναλωτές σε μια εποχή που τοπικές μάρκες όπως η BYD έχουν ήδη αρπάξει μερίδιο αγοράς από δυτικούς κατεστημένους φορείς στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
Περισσότερα από ένα στα τρία αυτοκίνητα Mercedes-Benz πωλούνται στην Κίνα, ενώ η χώρα αντιπροσώπευε το 40% των πωλήσεων αυτοκινήτων της Volkswagen πέρυσι.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες Geely και SAIC, οι οποίες ελέγχονται από το κινεζικό κράτος, κατέχουν το ένα πέμπτο των μετοχών της Mercedes-Benz.
«Δεν ζητήσαμε αυτή [την έρευνα]», δήλωσε ο Källenius. «Εμείς ως εταιρείες δεν ζητάμε προστασία και πιστεύω ότι οι καλύτερες κινεζικές εταιρείες δεν ζητούν προστασία. Θέλουν να ανταγωνιστούν στον κόσμο όπως όλοι οι άλλοι».
Υπερασπιζόμενος πλήρως τις ανοικτές αγορές, είπε: «Έχει ανοίξει αγορές που έχει οδηγήσει σε αύξηση του πλούτου, ειδικά στο οικονομικό θαύμα της Κίνας, που έχει βγάλει εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους από τη φτώχεια.
«Αν πιστεύουμε ότι ο προστατευτισμός είναι αυτό που μας δίνει μακροπρόθεσμη επιτυχία, πιστεύω ότι η ιστορία μας λέει ότι αυτό δεν ισχύει».
Επί του παρόντος, τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπόκεινται σε δασμό 10% όταν εισάγονται στην Ευρώπη. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πληρώνουν 15% όταν εξάγουν στην Κίνα, γεγονός που αποτελεί μέρος του λόγου για τον οποίο τα περισσότερα γερμανικά μοντέλα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται στη χώρα.
Ο Källenius δήλωσε ότι πρέπει να υπάρχουν «ίσοι όροι ανταγωνισμού» και ότι και οι δύο πλευρές θα πρέπει να είναι «προσεκτικές για την οικοδόμηση οικονομικών καταστάσεων win-win».
Και πρόσθεσε: «Ζούμε σε έναν πραγματιστικό κόσμο και συνειδητοποιούμε ότι υπάρχουν κάποιες προσδοκίες από τον γενικό κανόνα της οικονομίας της αγοράς . . . Αλλά αν αναζητήσουμε την τύχη μας στον αυξημένο προστατευτισμό, ακολουθούμε λάθος δρόμο».
Η Stellantis και η Renault είχαν μια πιο δύσκολη διαδρομή στην Κίνα από τους Γερμανούς αντιπάλους τους, με τη γαλλική κυβέρνηση να επιδιώκει ενεργά μέτρα κατά των κινεζικών εταιρειών.
Ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, προειδοποίησε πέρυσι ότι η αυτοκινητοβιομηχανία του μπλοκ, η οποία απασχολεί περίπου 13 εκατομμύρια Ευρωπαίους, κινδυνεύει να εξαφανιστεί από τον κινεζικό ανταγωνισμό, όπως και η κάποτε ζωντανή βιομηχανία ηλιακών συλλεκτών της ηπείρου.
Η Porsche της Volkswagen, η οποία εισάγει όλα τα αυτοκίνητά της που πωλούνται στην Κίνα, δεσμεύτηκε πέρυσι να καταπολεμήσει πιθανούς νέους δασμούς της ΕΕ στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η στρατηγική της για την παραγωγή αυτοκινήτων που πωλούνται στην Κίνα εκτός της χώρας είναι σπάνια με τις περισσότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της μητρικής εταιρείας της Porsche, Volkswagen, που έχουν μετατοπιστεί σε μεγάλο βαθμό στην παραγωγή απευθείας στη χώρα.
Latest News
Σε υψηλό 18μήνου καλπάζουν οι τιμές τροφίμων
Τα νέα στοιχεία του FAO ενισχύουν τις ανησυχίες για νέες πληθωριστικές πιέσεις περιπλέκοντας το έργο των κεντρικών τραπεζών και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού
Ξανά στο τιμόνι του υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ, το «γεράκι των δασμών» Ρομπ Λάιχτιτζερ
Πιθανά μέλη στην κυβέρνηση Τράμπ οι «χορηγοί», διαχειριστές hedge fund , Σκοτ Μπέσεντ και Τζον Πόλσον
Κέρδη 2,73 δισ. δολάρια στο γ΄τρίμηνο για τη ναυτιλιακή CMA CGM
Η CMA CGM ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 2,73 δισ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο, έναντι 388 εκατ. δολ. πέρυσι
Αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης αποφάσισε η Βουλή της Τσεχίας
Η ηλικία συνταξιοδότησης στην Τσεχία, με όριο σήμερα τα 65 έτη, θα αυξάνεται κατά ένα μήνα ετησίως, φθάνοντας το ανώτατο όριο των 67 ετών το 2056
Ο κολοσσός των ομολόγων που προειδοποιεί για «υπερθέρμανση» της αμερικανικής οικονομίας
Οι πολιτικές Τραμπ θα μπορούσαν σταματήσουν τις μειώσεις των επιτοκίων, θέτοντας σε κίνδυνο τις μετοχές, αναφέρει η Pimco
Υποψήφιος για δεύτερη θητεία στην κεντρική τράπεζα της Φινλανδίας ο Όλι Ρεν
Μεταξύ των 8 υποψηφιοτήτων που υποβλήθηκαν, μια νοσοκόμα και ένας καθηγητής Γυμνασίου - Η απόφαση αναμένεται σε μια εβδομάδα
Ξεπέρασε το 1 τρισ. η κεφαλαιοποίηση της Tesla
Η Tesla του Ίλον Μασκ ωφελείται σημαντικά από την επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στη αμερικανική προεδρία
Reuters Αποκλειστικό: Πιέσεις ΕΚΤ προς Raiffeisen και UniCredit για τη δημιουργία αποθεματικού για τη Ρωσία
Η ΕΚΤ επιδιώκει να αντιμετωπίσει τους κινδύνους που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι δύο τράπεζες από τη λειτουργία τους σε μια χώρα στην οποία δεν έχουν πλέον αποτελεσματικό έλεγχο των δραστηριοτήτων του
Νέα δεδομένα για τις ευρωπαϊκές τράπεζες υπό τον Τραμπ - Δυσκολεύει ο ανταγωνισμός
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες αγωνίζονται να ενισχύουν την κερδοφορία τους - Το νέο τοπίο μετά τις αμερικανικές εκλογές
H Ινδονησία προετοιμάζεται για τους δασμούς Τράμπ
Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών της Ινδονησίας, δήλωνουν ότι τα σενάρια σχεδιάστηκαν όχι μόνο για να μετριάσουν τις αρνητικές επιπτώσεις αλλά και για να βρουν ευκαιρίες