Οι ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία και ο μετασχηματισμός που συντελείται σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, μαζί και στην επιχειρηματική, δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστα τα MBA που παρέχονται διαδικτυακά.

Η εφαρμογή προηγμένης τεχνολογίας και μια πιο προσαρμοσμένη μαθησιακή εμπειρία αναδιαμορφώνουν τις σπουδές, παρέχοντας οφέλη όπως η ευελιξία, το χαμηλότερο κόστος και η καλύτερη ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής σε σύγκριση με ένα παραδοσιακό MBA, προσελκύοντας όλο και περισσότερους σπουδαστές.

Το IE Business School στην Ισπανία κατέκτησε για δεύτερη φορά την πρώτη θέση στην κατάταξη των διαδικτυακών MBA των Financial Times.

FT: Η καλύτερη σχολή για MBA

Το υψηλό ποσοστό ξένων φοιτητών, το εύρος των τομέων στους οποίους εργάζονται οι φοιτητές κατά την εισαγωγή τους και η διεθνής κινητικότητα των αποφοίτων είναι από τις παραμέτρους οι οποίες το κράτησαν στην κορυφή.

Οι απόφοιτοι επαίνεσαν την ποικιλομορφία των φοιτητών του IE, η οποία συνέβαλε στις πρακτικές επιχειρηματικές τους δεξιότητες, στην προσωπική τους ανάπτυξη και στις ικανότητες διαχείρισης.

Η σχολή επιχειρήσεων της Μαδρίτης κατατάχθηκε επίσης δεύτερη όσον αφορά την παράδοση προγραμμάτων, τη διαδικτυακή αλληλεπίδραση, τη διδασκαλία ESG και την κατάταξη σχολικού αποτυπώματος άνθρακα.

Στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης των ηλεκτρονικών MBA βρέθηκε το Imperial College Business School στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο ανέβηκε από την 3η θέση στην οποία ήταν κατά την προηγούμενη κατάταξη, με τους αποφοίτους του να κερδίζουν τον υψηλότερο μέσο μισθό των 218.315 δολαρίων. Η σχολή επιχειρήσεων του Λονδίνου ήταν επίσης κορυφαία στη αξιολόγηση της σταδιοδρομίας με βάση την αρχαιότητα των αποφοίτων του και το μέγεθος του οργανισμού στον οποίο εργάζονται τώρα, σε σύγκριση με πριν από τρία χρόνια.

Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια

Το Marshall School στο νούμερο τέσσερα είχε τον δεύτερο υψηλότερο μέσο μισθό για αποφοίτους στα 209.900 δολάρια, σύμφωνα με τους FT.

Η σχολή κρίθηκε κορυφαία με βάση τις δημοσιεύσεις άρθρων από ο μόνιμο διδακτικό προσωπικό σε επιστημονικά περιοδικά των FT 50.

Birmingham Business School

Το Birmingham Business School ήταν η νέα είσοδος στη λίστα και συγκεκριμένα στην ένατη θέση. Κατατάχθηκε μεταξύ των 5 πρώτων στην κατηγορία “value for money”,  τη διεθνή κινητικότητα και τη σταδιοδρομία.

Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή στην κατάταξη FT είναι εθελοντική και απαιτεί την παροχή δεδομένων από σχολές επιχειρήσεων και τους αποφοίτους τους που ολοκλήρωσαν τα προγράμματά τους το 2020.

Χρόνος ολοκλήρωσης των σπουδών

Περισσότεροι από τους μισούς εκ των 683 αποφοίτων που ρωτήθηκαν είχαν ολοκληρώσει τις σπουδές τους μέσα σε δύο χρόνια, όσο και ορισμένοι κάτοχοι MBA σε διά ζώσης προγράμματα παρακολούθησης.

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι μαθητές που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα σπουδών τους μέσα σε δύο χρόνια είχαν καλύτερη συνολική εμπειρία. Από την άλλη πλευρά, όσοι χρειάστηκαν περισσότερα από δύο χρόνια βαθμολόγησαν το πρόγραμμα χαμηλότερα σε σημαντικούς τομείς, με το δίκτυο αποφοίτων τους να λαμβάνει τη χαμηλότερη βαθμολογία.

Εκτός από τα χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης από το πρόγραμμα σπουδών τους, οι απόφοιτοι που χρειάζονται περισσότερα από δύο χρόνια για να ολοκληρώσουν το μάθημά τους κερδίζουν λιγότερα από τους συνομηλίκους τους.

Όμως, οι απόφοιτοι στις ΗΠΑ και στον Καναδά που χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσουν τα πτυχία τους τείνουν να επωφελούνται οικονομικά.

Ύψος διδάκτρων και αμοιβές

Οι διαδικτυακοί απόφοιτοι MBA που σπούδασαν σε σχολεία στη Βόρεια Αμερική πληρώνουν τα υψηλότερα δίδακτρα, αλλά ανταμείβονται με τους υψηλότερους μισθούς τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωσή τους.

Ενδιαφέρον είναι ότι, όπως διαπιστώνεται από την έρευνα, οι σχολές στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν τα χαμηλότερα δίδακτρα, ωστόσο, η αμοιβή για τους αποφοίτους τους τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωση είναι, κατά μέσο όρο, μόλις 1.000 ευρώ λιγότερο από τους αποφοίτους των ΗΠΑ και του Καναδά.

Σχεδόν το 80% των πρώην σπουδαστών ανέφερε ότι οι σχολές τους είχαν καλή απόδοση στη διδασκαλία της γενικής διοίκησης. Η εταιρική στρατηγική και η οργανωτική συμπεριφορά έλαβαν επίσης υψηλή βαθμολογία, ωστόσο, η έρευνα αποκάλυψε ότι οι μαθητές πιστεύουν πως  η διδασκαλία του fintech, της πληροφορικής και του δικαίου θα μπορούσε να βελτιωθεί.

Όπως και στις τρεις προηγούμενες αξιολογήσεις, η προσωπική ανάπτυξη ήταν το μεγαλύτερο κίνητρο για την παρακολούθηση ενός διαδικτυακού MBA, ακολουθούμενη στενά από τη βελτίωση των ευκαιριών σταδιοδρομίας. Η έναρξη μιας επιχείρησης και η εργασία στο εξωτερικό αξιολογήθηκαν ως λιγότερο σημαντικοί παράγοντες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα