Το αφεντικό της Lucid Motors είπε ότι η startup ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ δεν πρέπει να βασίζεται στον «απύθμενο πλούτο» του υποστηρικτή της από τη Σαουδική Αραβία, καθώς θέλει να συγκεντρώσει κεφάλαια κατά το επόμενο έτος.
Ο Πίτερ Ρόλινσον είπε στους Financial Times ότι η εταιρεία, η οποία ανήκει κατά 60% στο Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας, «εξετάζει κάθε πτυχή του κόστους» καθώς αγωνίζεται να μειώσει τις δαπάνες και να αυξήσει την παραγωγή πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο εργοστάσιό της στην Αριζόνα.
Ηλεκτροκίνηση: Η ασύρματη φόρτιση πλησιάζει περισσότερο στην πραγματικότητα
Αν και η επιχείρηση είχε αρκετά χρήματα για να διατηρηθεί μέχρι το 2025, είπε, θα χρειαστεί να συγκεντρώσει κεφάλαια ξανά. Η Lucid είχε 4,78 δισεκατομμύρια δολάρια μετρητά στο τέλος του 2023 και ξοδεύει «περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια το τρίμηνο».
«Είναι κάτι αναπόφευκτο που πρέπει να θίξουμε στο μέλλον, το θέμα είναι απλώς πότε», είπε στους Financial Times στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. «Πρέπει να διαλέξουμε τη στιγμή μας».
Σαουδαραβικές επενδύσεις
Το PIF της Σαουδικής Αραβίας έχει επενδύσει περίπου 5,4 δισεκατομμύρια δολάρια στην επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένων 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι ως μέρος της συγκέντρωσης κεφαλαίων 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ο Ρόλινσον είπε ότι το αμοιβαίο κεφάλαιο ήταν ένας «πιστός» και «μακροπρόθεσμος» ιδιοκτήτης, έχοντας επενδύσει σε κάθε συγκέντρωση χρημάτων μέχρι σήμερα.
Αλλά πρόσθεσε: «Αν υιοθετήσω μια νοοτροπία ότι υπάρχει απύθμενος πλούτος από το PIF, αυτό είναι πολύ επικίνδυνο, αυτό είναι κάτι που δεν θα κάνω ποτέ, τους σέβομαι πάρα πολύ γι’ αυτό».
Η Lucid συγκαταλέγεται ανάμεσα σε περισσότερες από δώδεκα νεοφυείς επιχειρήσεις EV που έχουν βγει στην αγορά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, και όλες έχουν δυσκολευτεί με την παραγωγή και τη χρηματοδότηση.
Οι μετοχές της υποχώρησαν κατά 17% τον περασμένο μήνα, αφού ανέφερε χαμηλότερες πωλήσεις και υποβάθμισε τις προσδοκίες για το επόμενο έτος. Πραγματοποίησε καθαρή ζημία 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, κάτι που ο Ρόλινσον απέδωσε εν μέρει στο πως αντιμετωπίζεται λογιστικά το εργοστάσιο της.
«Έχουμε ένα εργοστάσιο που υποτιμάται λόγω μικρότερου όγκου λόγω της αγοράς», είπε.
Συνολικά, η μετοχή έχει χάσει περίπου τα τρία τέταρτα της αξίας της από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2021, αν και αυτή είναι μια μικρότερη πτώση από ό,τι για πολλές άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις EV, μερικές από τις οποίες έχουν κλείσει.
Η τεχνολογία της μπαταρίας ξεχωρίζει
Η Lucid λέει ότι η τεχνολογία της μπαταρίας της είναι που την ξεχωρίζει. Ο Ρόλινσον πρόσθεσε ότι η τεχνολογία ήταν «πολύ επεκτάσιμη, απλώς δεν έχουμε ακόμη κλίμακα».
Η εταιρεία διερευνά μέτρα μείωσης του κόστους που περιλαμβάνουν «να φέρει τα logistics κάτω από την ίδια στέγη για να μειώσει τις [λειτουργικές δαπάνες], να εξετάσει τον λογαριασμό των υλικών, να εξετάσει τα γενικά έξοδα, να εξετάσει τη μείωση οτιδήποτε είναι μεταβλητό».
Ποντάρει σε ένα νέο SUV με μπαταρία, που ονομάζεται Gravity, για αυξημένη παραγωγή στο εργοστάσιό της στην Αριζόνα. Αν και αναμένει να κατασκευάσει μόνο 9.000 αυτοκίνητα φέτος, το εργοστάσιο έχει ικανότητα να κατασκευάζει 90.000 ετησίως.
Η Lucid σχεδιάζει επίσης ένα μικρότερο, πιο προσιτό όχημα από το 2026 που θα παράγεται πρώτα σε ένα εργοστάσιο που κατασκευάζει η εταιρεία στη Σαουδική Αραβία.
Ο Ρόλινσον είπε ότι η δέσμευση του βασιλείου στην Lucid ήταν μέρος της στρατηγικής του να διαφοροποιηθεί μακριά από το πετρέλαιο και να επενδύσει περισσότερο σε καθαρή ενέργεια και τεχνολογία.
«Δεν θα πω ότι το θέλουν περισσότερο από εμένα, αλλά το θέλουν όσο κι εγώ», είπε.
Latest News
Φρενάρει η ηλεκτροκίνηση στην ΕΕ, αλλά «πετάει» στην Κίνα - Εκτοξεύονται οι πωλήσεις της BYD
Η ηλεκτροκίνηση είναι πολύ δυνατή στην Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει το 66% των πωλήσεων ηλεκτρικών παγκοσμίως
Πως ο Τραμπ εγκατέλειψε την αδιάλλακτη στάση του για την ηλεκτροκίνηση
Η δημόσια υποστήριξη του Ίλον Μασκ αλλάζει τη ρητορική αλλά επηρεάζει και τις θέσεις του υποψήφιου προέδρου
Τα μέτρα προώθησης της ηλεκτροκίνησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ευρώπη, σύμφωνα με έρευνα της γερμανικής εταιρείας M3E
Τα κινεζικά... made in Europe ηλεκτρικά αυτοκίνητα «φρενάρουν» την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
H νέα γενιά κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας συνεργάζεται με την τοπική βιομηχανία, ώστε τα αυτοκίνητά τους να θεωρούνται εγχώρια
Ρεκόρ μηνιαίων πωλήσεων για την κινεζική Li Auto - Μεγάλο come back των υβριδικών
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ Li Auto ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 51.000 αυτοκίνητα τον Ιούλιο
Παρατείνεται η δημόσια διαβούλευση για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ
Όλες οι προτάσεις – παρατηρήσεις θα αξιολογηθούν από τη Διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών του Υπουργείου
Μεγάλο deal Uber - BYD για 100.000 ηλεκτρικά οχήματα
Η συνεργασία Uber - BYD θα προσφέρει στους οδηγούς προσιτές τιμές και χρηματοδότηση για τα EV της κινεζικής εταιρείας
Νέα μεγάλη ανάκληση οχημάτων Tesla - Ποιο πρόβλημα εντοπίστηκε στα καπό
Η ανάκληση επηρεάζει ορισμένα οχήματα Tesla, Model 3, Model S, Model X της περιόδου 2021-2024 και Model Y της περιόδου 2020 -2024
Η Tesla εκτόπισε τη Ford ως «top pick» της Morgan Stanley
Αλμα 6% στη μετοχή της Tesla αφότου η Morgan Stanley την ανακήρυξε ως «κορυφαία επιλογή» στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι κινεζικές νεοσύστατες εταιρείες EV ξοδεύουν περισσότερα για έρευνα από την Tesla
Τέσσερις κινεζικές εταιρείες EV είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει έδαφος