
Τα πρώτα θετικά αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων με τις Βρυξέλλες προέκυψαν για την ακτοπλοΐα σύμφωνα με όσα είπε πριν από λίγο ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας με δημοσιογράφους.
Όπως αναφέρθηκε ειδικότερα τα ακτοπλοϊκά πλοία που θα καίνε μέχρι και 5% συμβατικά καύσιμα θα χρηματοδοτούνται από κοινοτικά και εθνικά προγράμματα πράσινης μετάβασης. Η θέση της ΕΕ μέχρι τώρα ήταν ότι θα χρηματοδοτούνταν πλοία που θα χρησιμοποιούν 100% καύσιμα μηδενικών εκπομπών.
Χρήστος Στυλιανίδης: Δεκαετείς συμβάσεις και 500 εκατ. για την ανανεώση του ακτοπλοϊκού στόλου
Ο κ. Στυλιανίδης είπε ακόμη ότι στόχος του Υπουργείου είναι το ποσοστό αυτό να αυξηθεί δεδομένου ότι το ακτοπλοϊκό δίκτυο της χώρας είναι εκτεταμένο και σε ορισμένε περιπτώσεις όπως π.χ. Βόρειο Αιγαίο, Δωδεκάνησα, οι αποστάσεις είναι μεγάλες.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους ο κ. Στυλιανίδης είπε ακόμη ότι οι διαπραγματεύσεις για την χρηματοδότηση της «πράσινης» ακτοπλοΐας συνεχίζονται ενώ θεώρησε ως σημαντικό επιτυχία της ελληνικής κυβέρνησης το γεγονός ότι η ΕΕ δέχθηκε να χρηματοδοτηθούν και πλοία που θα καίνε και μέχρι 5% συμβατικά καύσιμα.
Όσον αφορά τη χρηματοδότηση της ακτοπλοΐας για την μετάβαση στην εποχή χωρίς άνθρακα αυτή θα γίνει από τρεις πηγές. Η μια πηγή είναι το ΕΣΠΑ, που υπάρχει ήδη ένα κονδύλι 80 εκατ. και αυτό μπορει να φτάσει με την συμμετοχή τραπεζικών κεφαλαίων και ιδιωτικών μέχρι στα 250 εκατ. ευρώ στα 300 ή και 400 εκατ. ευρώ από το οποίο θα λάβουν κονδύλια κυρίως πλοία που θα δρομολογούνται στις άγονες γραμμές. Από το ταμείο Ανάκαμψης και το Innovation Fund θα χρηματοδοτηθούν κυρίως μεγάλες εταιρείες με χαμηλότερα δάνεια.
Επίσης από το Υπουργείο Ανάπτυξης προωθείται και ένα project με στόχο την αξιοποίηση και των ελληνικών ναυπηγείων. Επιπλεον δεδομένου ότι οι διαπραγματεύσεις θα είναι διαρκείς για τα επόμενα τέσσερα πέντε χρόνια στο πλαίσιο αυτό θα αξιοποιηθούν και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Κερδίζει έδαφος η εισφορά στα καύσιμα
Ο κ. Στυλιανίδης αναφερόμενος στη «πράσινη μετάβαση» της ευρωπαϊκής ναυτιλίας επανέλαβε ότι η Ελλάδα διεκδικεί ένα ρόλο «γέφυρας» μεταξύ των θέσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Αναφορικά με τις συζητήσεις που ξεκίνησαν από χθες στον ΙΜΟ για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας ς εκτίμησε ότι κερδίζει έδαφος η πρόταση για την επιβολή μιας εισφοράς επί των καυσίμων που έχει στηρίξει εδώ και 20 χρόνια η ελληνική ναυτιλία και η ελληνική κυβέρνηση.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group