![Ναυτιλία: Βαρύ το κόστος σε καύσιμα και ρύπους από την παράκαμψη της Διώρυγας του Σουέζ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/aiguptos-dioruga-tou-souez.jpg)
Η παράκαμψη της Διώρυγας του Σουέζ και η δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική για να παρακαμφθούν τα επικίνδυνα λόγω των Χούθι νερά της Ερυθράς Θάλασσας στοιχίζουν στο περιβάλλον και αυξάνουν το κόστος αγοράς δικαιωμάτων άνθρακα. Σύμφωνα με την πλατφόρμα δεδομένων OceanScore, οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών πρόκειται να δουν το κόστος της αγοράς δικαιωμάτων άνθρακα στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών (ΣΕΔΕ) της ΕΕ να τριπλασιάζεται ως αποτέλεσμα των εκτροπών των πλοίων.
ΔΝΤ: Οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα διαταράσσουν το παγκόσμιο εμπόριο
Η εταιρεία OceanScore εκτιμά ότι ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 14.000 τόνων χρειάζεται περίπου 5.200 δικαιώματα ρύπων για ένα ταξίδι από την Ασία στην Ευρώπη μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Το ταξίδι μέσω της διώρυγας του Σουέζ απαιτεί μόλις 1.800 δικαιώματα, τα οποία απαιτούνται από το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ (ΣΕΔΕ) που τέθηκε σε ισχύ τον περασμένο Ιανουάριο. Η διαφορά αυτή σημαίνει για τη ναυτιλιακή εταιρεία σχεδόν τριπλάσια αύξηση του κόστους των δικαιωμάτων φέτος, από 98.000 ευρώ (107.000 δολάρια) ανά ταξίδι για τη διαδρομή μέσω της διώρυγας του Σουέζ σε 285.000 ευρώ (311.000 δολάρια) για το ασφαλέστερο ταξίδι γύρω από την Αφρική.
Το κόστος
Η μελέτη της OceanScore βασίζεται σε μια τιμή άνθρακα περίπου 55 ευρώ ανά τόνο CO2. Ωστόσο, εάν η τιμή του άνθρακα επιστρέψει στο επίπεδο των περίπου 100 ευρώ που ήταν πριν από έναν χρόνο, το κόστος θα διπλασιαστεί σχεδόν, λέει ο συνδιευθυντής της OceanScore, Albrecht Grell.
Με την πλήρη σταδιακή εφαρμογή του ΣΕΔΕ της ΕΕ στο 100% των εκπομπών, θα βλέπαμε άλλη μια αύξηση 250% που θα έφερνε την προσαύξηση του κόστους ανά κιβώτιο σε περίπου 80 ευρώ, δήλωσε.
Οι εκτιμήσεις της OceanScore βασίζονται στην ισχύουσα ρύθμιση του ΣΕΔΕ που ζητά από τις ναυτιλιακές εταιρείες να πληρώνουν το 2024 για μόνο το 40% των εκπομπών των πλοίων. Το 2025 το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 70% και το 2026 στο 100% των εκπομπών.
Δεν είναι όμως μόνο η απόσταση που αυξάνει το κόστος αγοράς δικαιωμάτων ρύπων. Είναι και η αύξηση της ταχύτητας, που οδηγεί σε μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων και σε περισσότερες εκπομπές ρύπων. Εχουμε παρατηρήσει, αναφέρει στο Tradewinds το στέλεχος της OceanScore, ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες αυξάνουν την ταχύτητα των πλοίων που δρομολογούνται μέσω Αφρικής για να καλύψουν τις καθυστερήσεις αλλά και τα πρόσθετα πλοία που απαιτούνται για να διατηρηθεί το χρονοδιάγραμμα των δρομολογίων. Αυτό έχει αναπόφευκτο αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές.
Η OceanScore εκτιμά ότι η διαδρομή μέσω του Ακρωτηρίου λόγω της μεγαλύτερης απόστασης και της αύξησης της ταχύτητας πλεύσης κατά 25% περίπου, από 16 σε 20 κόμβους, έχει τριπλασιάσει την κατανάλωση καυσίμων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά