Η Adidas, μια απο τις κορυφαίες εταιρείες αθλητικών ειδών, ανακοίνωσε την Τετάρτη τις πρώτες ετήσιες ζημίες της σε περισσότερα από 30 χρόνια και προειδοποίησε ότι οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική θα μειωθούν και πάλι, καθώς οι λιανοπωλητές αθλητικών ειδών στις ΗΠΑ «παλεύουν» με τα υψηλά αποθέματα.
Η Adidas δίνει μάχη για να ορθοποδήσει μετά τη διακοπή των δεσμών της με τον Kanye West τον Οκτώβριο του 2022, αναστέλλοντας τις πωλήσεις της εξαιρετικά κερδοφόρας σειράς αθλητικών παπουτσιών «Yeezy».
Adidas: Ποιος είναι ο πρώην ποδοσφαιριστής που την ανέστησε μέσα σε ένα χρόνο
Στον πρώτο χρόνο του CEO Bjorn Gulden στο ρόλο του, επανέλαβε τις πωλήσεις των αθλητικών παπουτσιών Yeezy για να εκκαθαρίσει τα υπόλοιπα αποθέματα, ενώ παράλληλα προσπάθησε να ενισχύσει δημοφιλή προϊόντα όπως τα παπούτσια Samba και Gazelle και να βελτιώσει τις σχέσεις με τους λιανοπωλητές. Οι μετοχές της Adidas έχουν σημειώσει ανάκαμψη, ξεπερνώντας τις επιδόσεις της Nike και της Puma από τότε που ανέλαβε.
Πτώση πωλήσεων στη Β.Αμερική
«Αν και μακράν δεν είναι αρκετά καλό, το 2023 έκλεισε καλύτερα από ό,τι περίμενα στην αρχή του έτους», δήλωσε ο Gulden. Πάντως, οι μετοχές της Adidas διαπραγματεύονταν σταθερά στις αρχες της συνεδρίασης στο χρηματιστηριο .
Φέτος η Βόρεια Αμερική θα συνεχίσει να είναι αδύναμη με την Adidas να αναμένει πτώση των πωλήσεων κατά περίπου 5% φέτος, σημειώνει το Reuters.
Η χαμηλότερη ζήτηση και τα υπερπλήρη καταστήματα στις ΗΠΑ έχουν επιβαρύνει τις εταιρείες αθλητικών ειδών και ενδυμάτων και η Adidas δήλωσε ότι οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατά 21% το τέταρτο τρίμηνο και κατά 16% σε ετήσια βάση.
Συνολικά, ο Gulden δήλωσε ότι η εκκαθάριση των αποθεμάτων μέσω των καταστημάτων outlet βοήθησε την Adidas να μειώσει τα αποθέματα κατά 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023, μια μείωση 24% αθροιστικά.
Η Adidas έχει επισημάνει καθυστερήσεις αποστολών δύο έως τριών εβδομάδων λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα και ο οικονομικός διευθυντής Harm Ohlmeyer δήλωσε την Τετάρτη ότι θα μπορούσε να υπάρξει αντίκτυπος στο κεφάλαιο κίνησης εάν οι διαταραχές συνεχιστούν.
Η Adidas τζογάρει ότι μπορεί να ανακτήσει μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές της, ακόμη και όταν η συνολική όρεξη των καταναλωτών για αθλητικά ρούχα μειώνεται, προκαλώντας περικοπές θέσεων εργασίας στη Nike.
Η Adidas αναμένει ότι οι βασικές δραστηριότητές της – εξαιρουμένων των Yeezy – θα βελτιωθούν το 2024, με ανάπτυξη τουλάχιστον 10% στο δεύτερο εξάμηνο.
Έχει επωφεληθεί από την τάση για τα χαμηλά σουέτ αθλητικά παπούτσια , όπως τα Samba και Gazelle, και πέρυσι αύξησε την παραγωγή. Αυτή η τάση βοήθησε τις πωλήσεις υποδημάτων να αυξηθούν κατά 8% το τέταρτο τρίμηνο, ενώ οι πωλήσεις ενδυμάτων μειώθηκαν κατά 13%.
«Τα πράγματα πηγαίνουν σαφώς προς τη σωστή κατεύθυνση στην Adidas από τότε που ανέλαβε ο Bjorn Gulden», δήλωσε ο Thomas Joekel, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Union Investment.
«Η θερμότητα της επωνυμίας αυξάνεται, κάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι λιγότερα προϊόντα πρέπει τώρα να πωλούνται με έκπτωση».
Στην Κίνα η Adidas αναμένει ισχυρότερη ανάκαμψη, με τις πωλήσεις να αυξάνονται με διψήφιο ρυθμό μετά από αύξηση 8% το 2023.
Μέρισμα 0,70 ευρω
Η Adidas τον περασμένο μήνα έθεσε χαμηλές προσδοκίες για τα υπόλοιπα προϊόντα Yeezy, λέγοντας ότι θα πουλήσει τα αθλητικά παπούτσια «τουλάχιστον με κόστος». Ξεκίνησε την τελευταία της πτώση στις 26 Φεβρουαρίου, αλλά η ζήτηση για τα παπούτσια είναι δύσκολο να προβλεφθεί.
Οι πωλήσεις του Yeezy είναι “ακόμα λίγο μπαλαντέρ”, δήλωσε η Cristina Fernandez, αναλύτρια στο Telsey Advisory Group, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία διαχειρίζεται με επιτυχία τις πωλήσεις μέχρι στιγμής.
Η Adidas είχε έσοδα 750 εκατ. ευρώ από τις πωλήσεις του Yeezy πέρυσι, με αποτέλεσμα κέρδη 300 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διέθεσε 140 εκατομμύρια ευρώ για δωρεές σε φιλανθρωπικές οργανώσεις που καταπολεμούν τον αντισημιτισμό και τον ρατσισμό.
Τα έσοδα της εταιρείας , μιας απο τις κορυφαίες εταιρείες αθλητικών ειδών στον κόσμο, έφτασαν στα 21, 4 δισ. ευρώ μειωμένα κατά 5% έναντι 22,5 δισ. ευρώ (του 2022 ). Τα αναφερόμενα έσοδα περιλαμβάνουν τον αρνητικό αντίκτυπο της μετατροπής άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ από δυσμενείς συναλλαγματικές κινήσεις, οι οποίες, συμφωνα με την εταιρεία «αναμένεται να συνεχίσουν να επηρεάζουν την ανάπτυξη της εταιρείας το 2024».
Το διοικητικό συμβούλιο της Adidas θα προτείνει αμετάβλητο μέρισμα 0,70 ευρώ (0,7650 $) ανά μετοχή για την απόδοσή της το 2023, παρά την καθαρή ζημία 58 εκατομμυρίων ευρώ, την πρώτη της από το 1992.
Latest News
Γιατί η Tesla ανακαλεί το Cybertruck... πάλι
Είναι η πολλοστή φορά που το Cybertruck ανακαλείται και αυτή τη φορά το ζήτημα είναι σοβαρό
Η Boeing θα πληρώσει στην Spirit AeroSystems έως και 350 εκατ. δολάρια προκαταβολικά
Η προκαταβολή από την Boeing θα βοηθήσει την Spirit AeroSystems να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας
«Σβήνει» το σχέδιο για τον αμερικανικό οίκο πολυτέλειας - Άδοξο τέλος στο deal Tapestry-Capri
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ τερματίζει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός οίκου πολυτελείας made in USA, με έξι ισχυρά brands
Ο γαλλικός κολοσσός που παίρνει... διαζύγιο από την ιστορία του
Ο γαλλικό γίγαντας δομικών υλικών Saint-Gobain σκέφτεται να πουλήσει τα συμφέροντά του στην βιομηχανία υαλοπινάκων αυτοκινήτων
Σε σταυροδρόμι η Κίνα - Γιατί είναι δύσκολη η μετάβαση της οικονομίας
Εάν η Κίνα προχωρήσει προσεκτικά, κινδυνεύει να καταπνίξει τη στροφή της σε μια οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση
Πώς Nike και Adidas έχασαν την κυριαρχία τους
Πολλοί νέοι παίκτες μπαίνουν στα αθλητικά είδη με τις Nike και Adidas να κάνουν μια σειρά από λάθη που τους κόστισαν
Τον θέλει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ - Ποιος είναι ο Χάουαρντ Λούτνικ, CEO της Cantor Fitzgerald
Η ιστορία πίσω από τον CEO της Cantor Fitzgerald, Χάουαρντ Λούτνικ, που προκρίνει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ
Lenovo: Kαθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48% στα 404 εκατομμύρια δολάρια
Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του β' τριμήνου για το οικονομικό έτος 2024/25, με σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδω
Τελευταία συνάντηση Μπάιντεν-Σι Τζινπίνγκ στο Περού - Η πρόκληση των δασμών και της Ταϊβάν
Ο Τζο Μπάιντεν και ο Σι θα συζητήσουν στο περιθώριο του φόρουμ Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού στη Λίμα του Περού
Σοκ και δέος από τις διαφημίσεις στην κατανάλωση - Ο ρόλος της πρόκλησης και της... αηδίας
Μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη η κατανάλωση από τη στρατηγική των εταιρειών που χρησιμοποιούν σοκαριστικές ή αηδιαστικές εικόνες στην διαφήμιση;