
Εσοδα προ εισφορών (GGR) άνω των δυο δισ. ευρώ (2.087,7 εκ.ευρώ) έναντι €1.939, το 2022, παρουσίασε ο ΟΠΑΠ. Τα εσοδα είναι αυξημένα κατά 7,7% σε ετήσια βάση ως αποτέλεσμα , όπως αναφέρει η εταιρεία, της ισχυρής επίδοσης του online και της ανάπτυξης στην επίγεια δραστηριότητα (Retail).
Το δ’ τρίμηνο 2023 τα καθαρά έσοδα ανήλθαν σε €581,2εκ., αυξημένα κατά 7,5% σε ετήσια βάση, αντανακλώντας την ομαλοποίηση των αποδιδόμενων ποσών προς τους παίκτες του αθλητικού στοιχήματος μετά το γ’ τρίμηνο 2023 και τα πρώιμα θετικά σημάδια από την ανανέωση των αριθμοπαιχνιδιών.
ΟΠΑΠ: Καθαρά κέρδη 307,7 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2023
Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το 2023 αυξήθηκε κατά 6,7% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε σε €852,3εκ. (χρήση 2022: €798,8εκ.) ως αποτέλεσμα των αυξημένων εσόδων σε συνδυασμό και με τα υψηλά περιθώρια κέρδους της τάξης του 41%. Το δ’ τρίμηνο 2023 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε €236,2εκ. αυξημένο κατά 5,5% σε ετήσια βάση (δ’ τρίμηνο 2022: €223,9εκ.).
Τα λειτουργικά έξοδα χρήσης 2023 διαμορφώθηκαν στα €413,6εκ. έναντι €365,1εκ. το 2022, αυξημένα κατά 13,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, υποστηρίζοντας τα αυξημένα έσοδα.
Τα λειτουργικά έξοδα το δ’ τρίμηνο 2023 ανήλθαν σε €114,6εκ., υψηλότερα κατά 0,6% σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω των υψηλότερων εξόδων μισθοδοσίας. Σε συγκρίσιμη βάση, μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια, τα λειτουργικά έξοδα της χρήσης 2023 και του δ’ τριμήνου 2023 αυξήθηκαν κατά 8,0% και 1,1% αντίστοιχα σε ετήσια βάση.
Κέρδη
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το 2023 μειώθηκαν κατά 0,8% σε ετήσια βάση στα €730,0εκ. (χρήση 2022: €736,0εκ.), ή στα €744,9εκ. σε επαναλαμβανόμενη βάση, μειωμένα κατά 0,2% σε ετήσια βάση, υπερβαίνοντας την πρόσφατη πρόβλεψή μας. Τα EBITDA δ’ τριμήνου 2023 ανήλθαν σε €210,2εκ. (δ’ τρίμηνο 2022: €202,7εκ.), αυξημένα κατά 3,7% σε ετήσια βάση ή μειωμένα κατά 3,1% σε επαναλαμβανόμενη ετήσια βάση στα €197,6εκ.
Τα καθαρά κέρδη χρήσης 2023 διαμορφώθηκαν στα €408,3εκ. (χρήση 2022: €592,3εκ.), μειωμένα κατά 31,1% σε ετήσια βάση. Το δ’ τρίμηνο 2023 τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε €100,6εκ. (δ’ τρίμηνο 2022: €306,5εκ.), μειωμένα κατά 67,2% σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω έκτακτου κέρδους το 2022.
Σε επαναλαμβανόμενη βάση και μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και στα δύο έτη, τα καθαρά κέρδη 2023 ανήλθαν σε €439,3εκ, αυξημένα κατά 0,7% σε ετήσια βάση, ενώ το δ’ τρίμηνο 2023 διαμορφώθηκαν στα €109,7εκ.
Η εταιρεία στην ανακοίνωσή της αναφέρεται στην ισχυρή ταμειακή θέση με δείκτη καθαρού δανεισμού/EBITDA στο 0.23x (0,27x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων).
Μέρισμα
Συνολική ανταμοιβή μετόχων για το 2023 – €1,85 ανά μετοχή:
€1,00 προμέρισμα ήδη διανεμημένο στις 9 Νοεμβρίου 2023
€0,60 υπόλοιπο μερίσματος προς πληρωμή / Ημερομηνία αποκοπής 29 Απριλίου / Ημερομηνία πληρωμής 9 Μαΐου
€0,25 Επιστροφή κεφαλαίου προς πληρωμή / Ημερομηνία αποκοπής 25 Ιουνίου / Ημερομηνία πληρωμής 1 Ιουλίου
Η πρόβλεψη του ΟΠΑΠ για τη χρήση του 2024 αναφέρεται σε 2.150εκ. ευρώ έως 2.200εκ. (GGR ) και EBITDA €750εκ. – 770εκ.
Δήλωση του J.Karas
Η δήλωση του κ. Jan Karas, διευθύνοντος συμβούλου του ΟΠΑΠ, για τα οικονομικά αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου του 2023, έχει ως εξής:
«Ο ΟΠΑΠ ολοκλήρωσε το 2023 με το ισχυρότερο τέταρτο τρίμηνο όλων των εποχών και σημείωσε έσοδα-ρεκόρ. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά τη συνεπή και αποτελεσματική υλοποίηση της
επιχειρηματικής στρατηγικής μας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, καθώς και την ικανότητα μας να επιδιώκουμε και να επιτυγχάνουμε φιλόδοξους στόχους.
Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023, τόσο οι retail, όσο και οι online δραστηριότητές μας σημείωσαν δυναμική ανάπτυξη, η οποία στηρίχθηκε στη συνεχή εστίασή μας στην ψηφιοποίηση. Ως
αποτέλεσμα των θετικών οικονομικών και λειτουργικών επιδόσεών μας κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, τα επαναλαμβανόμενα EBITDA υπερέβησαν τις τελευταίες εκτιμήσεις μας.
Με βάση τη σταθερή δέσμευσή μας να δημιουργούμε αξία για τους μετόχους του ΟΠΑΠ, είμαστε στην ευχάριστη θέση να προτείνουμε μια γενναιόδωρη ανταμοιβή προς τους μετόχους μας,
ύψους €1,85 ανά μετοχή για τη χρήση του 2023, συμπεριλαμβανομένου του ήδη καταβληθέντος προμερίσματος ύψους €1,00 ανά μετοχή.
Όσον αφορά στις επιχειρηματικές πρωτοβουλίες μας, είμαστε ενθουσιασμένοι με την πρόσφατη διάθεση του Eurojackpot στην Ελλάδα, που αποτελεί ορόσημο για τον ΟΠΑΠ και έρχεται σε
συνέχεια της πρόσφατης επιτυχημένης επανατοποθέτησης του ΛΟΤΤΟ και του ΤΖΟΚΕΡ. Η συνολική ανανέωση του χαρτοφυλακίου παιχνιδιών κληρώσεων αναδεικνύει τη δέσμευσή μας να
ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών, μέσω προϊοντικών καινοτομιών.
Κοιτώντας μπροστά, βάσει της επιχειρηματικής στρατηγικής Fast Forward, παραμένουμε προσηλωμένοι στην περαιτέρω αναβάθμιση των προϊοντικών προτάσεων μας, στη διασφάλιση
υγιούς ανάπτυξης και κερδοφορίας, στην ανταμοιβή των μετόχων μας και στην εκπλήρωση των στόχων μας στους τομείς της βιώσιμης ανάπτυξης και της κοινωνικής υπευθυνότητας».


Latest News

Η επέλαση των brands στους εμπορικούς δρόμους - Οι νέες επενδύσεις και τα ενοίκια
Το 2024 έκλεισε με σημαντικές επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων και brands στην Ερμού και στο κέντρο της πρωτεύουσας - Οι «χρυσές» μισθώσεις

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Στην παραγωγή ρίχνουν μισό δισ. 15 βιομηχανίες τροφίμων και ποτών
Game changer για την ελληνική οικονομία η βιομηχανία τροφίμων και ποτών – Οι νέες επενδύσεις ξεπερνούν το μισό δισ.

H AI στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση των επιχειρήσεων| H ιστορία της Avokado
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Βασίλη Νικολόπουλο, ιδρυτή και CTO της Avokado. Η εταιρεία παρέχει λύσεις στο κομμάτι της ενέργειας, με εργαλείο την τεχνητή νοημοσύνη.

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά

Σε αναζήτηση ισορροπίας τα σούπερ μάρκετ - Από την πανδημία στο σοκ των ανατιμήσεων
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση στα ράφια των σούπερ μάρκετ - Ο ρόλος των αυξήσεων και η αντίδραση των νοικοκυριών

«Αυτονομείται» το παγωτό της Unilever στην Ελλάδα – Η νέα εταιρεία
Το σχέδιο της Unilever για το παγωτό – Η «προίκα» της Algida ICC και οι επιδόσεις του 2024 - Σε εξέλιξη η εθελουσία

Ο Τρύφων Νάτσης απέκτησε τις μετοχές Κάτσου και Γερμανού στη Lamda
Το ποσοστό της BHCML σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών στη Lamda ανήλθε σε ποσοστό 5,092% - Στο 8,624% η συμμετοχή του Τρύφωνα Νάτση

Coca Cola HBC: Ακυρώνει το event στο Καλλιμάρμαρο μετά το «μπλόκο» Μενδώνη
Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας

Lamda Development: Στο 5,092% η συμμετοχή της Breva Howard Capital του Νάτση
Προηγουμένως η Breva Howard Capital κατείχε ποσοστό 2,8291% στη Lamda Development - Τι αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας