Το έλλειμμα εναλλακτικών καυσίμων, τα οποία είναι απαραίτητα για την «πράσινη» μετάβαση απασχολεί και το κλάδο της κρουαζιέρας. Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), εκτιμά ότι θα χρειαστούν 44.000 τόνοι βιώσιμων καυσίμων πλοίων στην Ευρώπη έως το 2025 για να ευθυγραμμιστεί ο κλάδος με τους στόχους της Ε.Ε. για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα έως το 2030.
Ο κλάδος απευθύνει έκκληση προς τις κυβερνήσεις να ενεργήσουν για να αυξήσουν την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων πλοίων καθώς ενώ οι επενδύσεις στην τεχνολογία των πλοίων συνεχίζονται, η διαθεσιμότητα βιώσιμων καυσίμων πλοίων σε ευρεία κλίμακα είναι το κομμάτι που λείπει από το παζλ. Η CLIA καλεί τις κυβερνήσεις να βοηθήσουν στην επιτάχυνση της μετάβασης, θέτοντας πιο φιλόδοξους στόχους παραγωγής, ιδιαίτερα για τα συνθετικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα.
Κρουαζιέρα: Επιφυλακτικοί οι επενδυτές παρά την ανοδική τάση
Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Συνόδου Κορυφής που διοργάνωσε στην Γένοβα, η CLIA αποκάλυψε επίσης ότι 55 κρουαζιερόπλοια βρίσκονται υπό παραγγελία, αντιπροσωπεύοντας επένδυση 33,9 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια. Τα κρουαζιερόπλοια που ταξιδεύουν σήμερα, αλλά και αυτά που κατασκευάζονται, είναι από τα πιο προηγμένα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία στην ιστορία, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεχίζουν να καινοτομούν για να επιτύχουν το όραμα των καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
Ο Jason Liberty, Πρόεδρος της CLIA, δήλωσε: «Η βιομηχανία κρουαζιέρας κάνει τεράστιες επενδύσεις για να θέσει τα θεμέλια για ένα μέλλον καυσίμων χαμηλών έως μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Η συνεργασία με τους παγκόσμιους ηγέτες του κλάδου μας και με τους φορείς που συμβάλλουν στην αλλαγή είναι κρίσιμη για να διασφαλίσουμε ότι τα βιώσιμα καύσιμα πλοίων είναι διαθέσιμα, οικονομικά προσιτά και μπορούν να αναπτυχθούν σε ευρεία κλίμακα. Ανυπομονούμε να ενισχύσουμε τις συνεργασίες μας με λιμενικές αρχές, κυβερνήσεις και κοινότητες για την πλήρη υλοποίηση της πράσινης μετάβασης του ναυτιλιακού τομέα».
Η CLIA καλεί, επίσης, τις κυβερνήσεις να επανεπενδύσουν τα έσοδα που λαμβάνουν από τη ναυτιλία ως μέρος του Προγράμματος Εμπορίας Εκπομπών της Ε.Ε. (EU Emissions Trading Scheme) για να χρηματοδοτηθούν οι απαραίτητες υποδομές και η ανάπτυξη λύσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε προσιτή τιμή.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, η CLIA ξεκινά μία μελέτη που, με βάση την υποδομή καυσίμων, την τεχνολογία και τα δρομολόγια των πλοίων, θα προσδιορίσει τις επενδύσεις που απαιτούνται σε τοπικό επίπεδο για την απαλλαγή του κλάδου από τον άνθρακα έως το 2050.
Σε συνεργασία με παραγωγούς καυσίμων και κατασκευαστές κινητήρων, η βιομηχανία κρουαζιέρας επιδιώκει μια ποικιλία βιώσιμων πηγών ενέργειας. Αυτές οι πηγές περιλαμβάνουν διεθνώς πιστοποιημένα βιώσιμα βιοκαύσιμα και συνθετικά e-καύσιμα όπως το e-μεθάνιο και η e-μεθανόλη. Άλλες πηγές που διερευνώνται ως μέρος υβριδικών λύσεων περιλαμβάνουν ηλεκτρικές μπαταρίες, βιο-LNG, e-LNG, μεθανόλη ή κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη