
Το έλλειμμα εναλλακτικών καυσίμων, τα οποία είναι απαραίτητα για την «πράσινη» μετάβαση απασχολεί και το κλάδο της κρουαζιέρας. Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), εκτιμά ότι θα χρειαστούν 44.000 τόνοι βιώσιμων καυσίμων πλοίων στην Ευρώπη έως το 2025 για να ευθυγραμμιστεί ο κλάδος με τους στόχους της Ε.Ε. για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα έως το 2030.
Ο κλάδος απευθύνει έκκληση προς τις κυβερνήσεις να ενεργήσουν για να αυξήσουν την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων πλοίων καθώς ενώ οι επενδύσεις στην τεχνολογία των πλοίων συνεχίζονται, η διαθεσιμότητα βιώσιμων καυσίμων πλοίων σε ευρεία κλίμακα είναι το κομμάτι που λείπει από το παζλ. Η CLIA καλεί τις κυβερνήσεις να βοηθήσουν στην επιτάχυνση της μετάβασης, θέτοντας πιο φιλόδοξους στόχους παραγωγής, ιδιαίτερα για τα συνθετικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα.
Κρουαζιέρα: Επιφυλακτικοί οι επενδυτές παρά την ανοδική τάση
Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Συνόδου Κορυφής που διοργάνωσε στην Γένοβα, η CLIA αποκάλυψε επίσης ότι 55 κρουαζιερόπλοια βρίσκονται υπό παραγγελία, αντιπροσωπεύοντας επένδυση 33,9 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια. Τα κρουαζιερόπλοια που ταξιδεύουν σήμερα, αλλά και αυτά που κατασκευάζονται, είναι από τα πιο προηγμένα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία στην ιστορία, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεχίζουν να καινοτομούν για να επιτύχουν το όραμα των καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
Ο Jason Liberty, Πρόεδρος της CLIA, δήλωσε: «Η βιομηχανία κρουαζιέρας κάνει τεράστιες επενδύσεις για να θέσει τα θεμέλια για ένα μέλλον καυσίμων χαμηλών έως μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Η συνεργασία με τους παγκόσμιους ηγέτες του κλάδου μας και με τους φορείς που συμβάλλουν στην αλλαγή είναι κρίσιμη για να διασφαλίσουμε ότι τα βιώσιμα καύσιμα πλοίων είναι διαθέσιμα, οικονομικά προσιτά και μπορούν να αναπτυχθούν σε ευρεία κλίμακα. Ανυπομονούμε να ενισχύσουμε τις συνεργασίες μας με λιμενικές αρχές, κυβερνήσεις και κοινότητες για την πλήρη υλοποίηση της πράσινης μετάβασης του ναυτιλιακού τομέα».

Η CLIA καλεί, επίσης, τις κυβερνήσεις να επανεπενδύσουν τα έσοδα που λαμβάνουν από τη ναυτιλία ως μέρος του Προγράμματος Εμπορίας Εκπομπών της Ε.Ε. (EU Emissions Trading Scheme) για να χρηματοδοτηθούν οι απαραίτητες υποδομές και η ανάπτυξη λύσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε προσιτή τιμή.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, η CLIA ξεκινά μία μελέτη που, με βάση την υποδομή καυσίμων, την τεχνολογία και τα δρομολόγια των πλοίων, θα προσδιορίσει τις επενδύσεις που απαιτούνται σε τοπικό επίπεδο για την απαλλαγή του κλάδου από τον άνθρακα έως το 2050.
Σε συνεργασία με παραγωγούς καυσίμων και κατασκευαστές κινητήρων, η βιομηχανία κρουαζιέρας επιδιώκει μια ποικιλία βιώσιμων πηγών ενέργειας. Αυτές οι πηγές περιλαμβάνουν διεθνώς πιστοποιημένα βιώσιμα βιοκαύσιμα και συνθετικά e-καύσιμα όπως το e-μεθάνιο και η e-μεθανόλη. Άλλες πηγές που διερευνώνται ως μέρος υβριδικών λύσεων περιλαμβάνουν ηλεκτρικές μπαταρίες, βιο-LNG, e-LNG, μεθανόλη ή κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.