
Στην εισφορά επί των καυσίμων (levy) ένα μέτρο που βασίζεται στην αγορά, αναμένεται να καταλήξει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) στις συζητήσεις για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη.
Παράλληλα ο ίδιος βλέπει ότι το 2025 θα επανεξετασθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση το μέτρο της ένταξης της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων καθώς όλοι αρχίζουν να κατανοούν, βόρειοι και νότιοι ότι δημιουργεί προβλήματα ανταγωνιστικότητας στην ευρωπαϊκή ναυτιλία και στα λιμάνια της «Γηραιάς Ηπείρου».
Στυλιανίδης: Ανακοίνωσε μέτρα υπέρ της «πράσινης» ακτοπλοΐας
Έρχεται το levy καθώς το κλίμα αλλάζει, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Στυλιανίδης μιλώντας με δημοσιογράφους. Το Νοέμβριο στις συζητήσεις στον ΙΜΟ το κλίμα δεν ήταν τόσο καλό όμως με την ζύμωση και τις συζητήσεις που ακολούθησαν και τις παρεμβάσεις της ελληνικής ναυτιλίας το κλίμα αλλάζει.
Η επιβολή ενός είδους εισφοράς επί των καυσίμων είναι ένα μέτρο βασιζόμενο στην αγορά και ο ΙΜΟ δεν έχει άλλη επιλογή από το να καταλήξει σε ένα αγορακεντρικό μέτρο, σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας.
Ο κ. Στυλιανίδης επιδιώκει αξιοποιώντας την ηγετική θέση της ελληνικής ναυτιλίας μέσα από ένα μαραθώνιο διαπραγματεύσεων να διαμορφώσει μία συμμαχία σε ευρωπαϊκό επίπεδο με ρεαλιστικές θέσεις για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα. Τις θέσεις αυτές στη συνέχεια η ΕΕ θα θέσει στον ΙΜΟ προκειμένου να υιοθετηθούν από τα κράτη μέλη του Οργανισμού, διαμορφώνοντας ένα ενιαίο πλαίσιο «πράσινης» μετάβασης για τη διεθνή ναυτιλία.
Το levy μία πρόταση που εδώ και 20 χρόνια υποστηρίζει η ελληνική ναυτιλία έχει αρχίσει να αποκτά περισσότερους οπαδούς στον ΙΜΟ εκτιμά ο κ. Στυλιανίδης.
Ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
Η πρόταση αυτή εξυπηρετεί την ελληνική και ευρωπαϊκή ναυτιλία καθώς δημιουργεί ενιαίο διεθνές πλαίσιο ανταγωνισμού ενώ παράλληλα εξυπηρετεί και τις αναπτυσσόμενες χώρες καθώς θα ενισχύονται οικονομικά από τα έσοδα που θα αποφέρει η εν λόγω εισφορά στα καύσιμα.
Η ελληνική ναυτιλία είναι πρωταγωνίστρια στον κόσμο και η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στην Ευρώπη. Γι’ αυτό και θα ήταν μεγάλο λάθος, εάν αυτό το γεγονός, δεν το εκμεταλλευόμασταν στο έπακρο, ακριβώς για να μπορέσουμε να προωθήσουμε τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας και γενικότερα τα συμφέροντα της Ελλάδας, δήλωσε χθες ο κ. Στυλιανίδης.
Θέλουμε δηλαδή η Ελλάδα, ως πρωταγωνίστρια στη ναυτιλία, να παίξει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των πολιτικών που έρχονται. Και είναι ένα δύσκολο σταυροδρόμι, το οποίο θα έχει πολλά διλήμματα, ειδικά σε ό,τι αφορά τα θέματα της «πράσινης» μετάβασης στη ναυτιλία. Ποιοι θα παραμείνουν πρωταγωνιστές και ποιοι θα μπουν στο περιθώριο, συμπλήρωσε.
Τρεις άξονες πρωτοβουλιών
Ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε σε τρείς άξονες επί των οποίων κινούνται οι πολιτικές πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει, τους οποίους παρουσίασε στις επαφές του στις Βρυξέλλες:
– Ο πρώτος άξονας είναι η Ελλάδα, η μεγάλη ναυτιλιακή δύναμη, ως η γέφυρα μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του IMO. Αντιλαμβάνεστε ότι ο IMO είναι ο Διεθνής Οργανισμός που δημιουργεί τα πλαίσια συμπεριφοράς στα μεγάλα στοιχήματα της ναυτιλίας και πιστεύω ακράδαντα – και το έχω ζήσει και από κοντά αυτό το πεντάμηνο – ότι η Ελλάδα μπορεί να είναι η καλύτερη γέφυρα μεταξύ IMO και Ευρωπαϊκής Ένωσης – Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
– Ο δεύτερος άξονας πρωτοβουλιών, τις οποίες έχει ήδη δρομολογήσει, επιδιώκει να προωθήσει μέσα στο ευρωπαϊκό οικοδόμημα και το ευρωπαϊκό πλαίσιο, την έννοια της «γαλάζιας» οικονομίας, της βιώσιμης «πράσινης» ναυτιλίας, εντός της λογικής της ανταγωνιστικής Ευρώπης. «Υπάρχουν προβλήματα ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών οικονομιών και παράλληλα έχει αλλάξει το παιχνίδι της ανταγωνιστικότητας σε πολλά επίπεδα. Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθούν η πανδημία, η γεωπολιτική, το ουκρανικό, το τι συμβαίνει στην Ερυθρά Θάλασσα, το τι συμβαίνει στη Γάζα. Θα πρέπει κατά συνέπεια να τα λάβουμε υπόψη μας ως γεωπολιτικές παραμέτρους και να κρατήσουμε, πάση θυσία, την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας πολύ ψηλά. Η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας βασίζεται σε μια δυνατή ευρωπαϊκή ναυτιλία. Και μια δυνατή ευρωπαϊκή ναυτιλία, βασίζεται σε μια δυνατή ελληνική ναυτιλία. Τα πράγματα έχουν αυτή τη σειρά, αυτή την ιεράρχηση», δήλωσε ο κ. Στυλιανίδης.
-Ο τρίτος άξονας των πρωτοβουλιών αυτής της περιόδου, ήταν, το πώς θα αξιοποιηθεί , όσο το δυνατόν περισσότερο, η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για να ενισχυθεί η «πράσινη» μετάβαση, ειδικά στην ακτοπλοΐα. «Έχουμε ήδη ξεκινήσει πολλές προσπάθειες. Είμαστε σε διαπραγμάτευση με Επιτρόπους και με διάφορες DG στην Επιτροπή. Γι’ αυτό και στο τελευταίο μου ταξίδι στις Βρυξέλλες, είχα πολλές συναντήσεις με Επιτρόπους, ακριβώς για το πώς θα αξιοποιήσουμε την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ώστε να βοηθηθεί η ακτοπλοΐα μας, που έχει δυσκολίες. Να κάνει την «πράσινη» μετάβαση με σωστό τρόπο, προκειμένου να βοηθήσει στην αναβάθμιση της ακτοπλοΐας μας», είπε ο Υπουργός Ναυτιλίας.
«Έχουμε πει βέβαια, κατ’ επανάληψη, χρησιμοποιώντας ως μότο αυτό που είπε ο Πρωθυπουργός στο Sharm el-Sheikh Climate Change Conference (COP 27) ότι, σε αυτή τη διαδικασία πρέπει να είμαστε radical, να είμαστε ριζοσπάστες αλλά την ίδια στιγμή πρέπει να είμαστε και ρεαλιστές. Και αυτό νομίζω ήδη άρχισε και περνάει σε όλα τα ευρωπαϊκά φόρα και στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Ήταν πάγια ελληνική θέση από την αρχή και αυτό συζητούσαμε συνεχώς, αυτή δηλαδή τη διασύνδεση των standards του IMO με τα standards της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», κατέληξε ο κ. Στυλιανίδης.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά