
Honda και Nissan, δυο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον οξύ ανταγωνισμό που διαμορφώνουν οι κατασκευαστές χαμηλού κόστους της Κίνας. Η ανακοίνωση των δυο ιαπωνικών εταιριών έρχεται λίγες ημέρες αφότου η Volkswagen δήλωσε ότι μπορεί να συνεργαστεί με τη Renault, καθώς οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες ενώνουν τις δυνάμεις τους μπροστά στην απειλή των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η δεύτερη και η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας βάζουν στην άκρη την ιστορική τους σκληρή αντιπαλότητα καθώς η καθιερωμένη βιομηχανία προετοιμάζεται για το επερχόμενο κύμα μοντέλων υψηλής τεχνολογίας και χαμηλού κόστους από την Κίνα.
Xiaomi: Ετοιμη να κυκλοφορήσει το πρώτο ηλεκτρικό της όχημα
«Η άνοδος των αναδυόμενων παικτών γίνεται ταχύτερη και ισχυρότερη. Οι εταιρείες που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις αλλαγές θα εξαλειφθούν», δήλωσε ο πρόεδρος της Honda Toshihiro Mibe. «Κάναμε τις συζητήσεις μας από τη σκοπιά του αν μπορούμε να συνεχίσουμε να είμαστε κορυφαίοι ή ακόμη και να επιβιώσουμε το 2030».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την Αμερική μέχρι την Ευρώπη και την Ασία αντιμετωπίζουν ήδη αυξανόμενο κόστος από την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα αγωνίζονται να αναπτύξουν φθηνά ηλεκτρικά οχήματα που θα μπορούν να πουλήσουν κερδοφόρα.
Η Κίνα, που κάποτε ήταν ουραγός στον κόσμο των αυτοκινήτων, χρησιμοποιεί το προβάδισμά της στην τεχνολογία των μπαταριών και τις γνώσεις της για την αυτοκινητοβιομηχανία που απέκτησε από τους διεθνείς κατασκευαστές για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων επόμενης γενιάς, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για εξαγωγή στις εσχατιές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
MoU για τις δύο εταιρείες

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο ιαπωνικών ομίλων δήλωσαν την Παρασκευή ότι το πεδίο της συνεργασίας τους θα περιλαμβάνει λογισμικό, βασικά εξαρτήματα EV και τεχνολογία νοημοσύνης αυτοκινήτων. Η συμφωνία ήρθε μόνο με τη μορφή ενός μη δεσμευτικού μνημονίου κατανόησης, εγείροντας ερωτήματα μεταξύ των αναλυτών σχετικά με την έκταση της δέσμευσής τους.
Παρ’ όλα αυτά, οι εταιρείες δήλωσαν ότι δεν εξετάζουν προς το παρόν το ενδεχόμενο κεφαλαιακής σύνδεσης, αλλά δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο. Όλες αυτές οι συζητήσεις θα πραγματοποιηθούν από τώρα”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan Makoto Uchida. “Δεν υπάρχει χρόνος για να καθίσουμε και να χαλαρώσουμε.
Η Nissan και η Honda, οι οποίες πωλούν η καθεμία περίπου 4 εκατ. οχήματα ετησίως σε όλο τον κόσμο -όπως αναφέρουν οι FT- , ελπίζουν να μειώσουν το κόστος με τη συγκέντρωση των πόρων τους.
Πιάστηκαν απροετοίμαστοι από την άνοδο των εγχώριων ομίλων EV της Κίνας, όπως η BYD, η οποία ξεπέρασε την Tesla για πρώτη φορά το τελευταίο τρίμηνο του 2023.
ave έχουν σχεδιαστεί για εξαγωγή στις εσχατιές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Άνοδος για τις μετοχές
Οι μετοχές της Honda αυξήθηκαν κατά 1,7%, ενώ η Nissan σημείωσε άλμα 3,2% πριν από την ανακοίνωση της Παρασκευής. Η Honda έχει ήδη μια συμμαχία με τη General Motors για τη χρήση της τεχνολογίας μπαταριών της, αν και δεν διευκρίνισε αν αυτή η συνεργασία θα επηρεαστεί.
Η ανακοίνωσή τους ακολουθεί την επιβεβαίωση της VW αυτή την εβδομάδα ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τη γαλλική Renault για τη συγκέντρωση πόρων προκειμένου να ανάπτυξουν φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα (EVs).
Οι δυο αυτοκινητοβιομηχανίες θα αποφασίσουν τους επόμενους μήνες αν θα προχωρήσουν στην ανάπτυξη ενός οχήματος που θα μπορεί να κατασκευαστεί στην Ευρώπη και να πωλείται κερδοφόρα για λιγότερο από 25.000 ευρώ.
Η συμφωνία με τη Honda ήρθε αφού η Nissan πέτυχε πέρυσι μια συμφωνία για την εξισορρόπηση της κεφαλαιακής της σχέσης με τον μακροχρόνιο εταίρο της στη συμμαχία Renault. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε το 43% του μεριδίου της στη Nissan, ενώ ο ιαπωνικός όμιλος απέκτησε δικαιώματα ψήφου για το δικό του μερίδιο 15% στη Renault. Η συμμαχία περιλαμβάνει επίσης τον μικρότερο εταίρο Mitsubishi Motors.
Η αποτυχημένη προσπάθεια
«Αυτή η συνεργασία με τη Honda αποδεικνύει ότι όλες οι διάφορες προσπάθειες που κατέβαλε η Nissan με τους εταίρους της στη συμμαχία Renault και Mitsubishi Motors δεν απέδωσαν καρπούς», δήλωσε ο Koji Endo, επικεφαλής της έρευνας μετοχών της SBI Securities. «Μοιάζει με πράξη απελπισίας, αλλά δεν είναι σαφές αν οι μηχανικοί της Nissan θα μπορέσουν να συνεργαστούν με τους μηχανικούς της Honda», πρόσθεσε.
Η ιαπωνική κυβέρνηση είχαν προσπαθήσει να φέρουν τη Nissan και τη Honda κοντά για συνομιλίες συγχώνευσης στα τέλη του 2019, εν μέσω φόβων ότι η τεράστια βάση κατασκευής αυτοκινήτων της Ιαπωνίας χάνει το πλεονέκτημά της κάτω από το βάρος του μεγαλύτερου ανταγωνισμού.
Το σχέδιο ναυάγησε αφού και οι δύο πλευρές απέρριψαν αμέσως την ιδέα. Οι αξιωματούχοι της Honda, ειδικότερα, αντέδρασαν, επισημαίνοντας την περίπλοκη κεφαλαιακή δομή της Nissan με τη Renault, σύμφωνα με κάποιον που ήταν κοντά στις συνομιλίες. Η Nissan ήταν εξίσου αντίθετη με την ιδέα, καθώς ο όμιλος επικεντρώθηκε στο να επαναφέρει την υπάρχουσα συμμαχία του πάλι σε τροχιά.


Latest News

Κομισιόν: 5+1 μέτρα για την «καθαρή» βιομηχανία
«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν το σχέδιο της Κομισιόν, που συνδυάζει την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης με την ενίσχυση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας
![ΑΠΕ: Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 – Η θέση της Ελλάδας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_ape_ola-1024x600-1-600x352.png)
Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 - Η επίδοση της Ελλάδας [γραφήματα]
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στην ακαθάριστη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από την έναρξη της καταμέτρησης, το 2004

Αντιστάθμιση 145 εκατ. στη βαριά βιομηχανία για το ενεργειακό κόστος – Τα έξτρα έσοδα από ρύπους
Στα 588 εκατ. ευρώ τα συνολικά κονδύλια τη διετία προς τη βιομηχανία από τα δικαιώματα εκπομπών ρύπων

Πόσα ηλεκτρικά ΙΧ θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα το 2031
Στοίχημα η ηλεκτροκίνηση για την Ελλάδα - Τest drive στους σταθμούς φόρτισης από την εταιρεία P3 Greece

Παπουτσάνης: Από ΑΠΕ το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας για τη μονάδα της Ριτσώνας
Δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί θα παράγουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας του εργοστασίου Παπουτσάνης στη Ριτσωνα

Σχεδόν 2 εκατοστά πάνω η στάθμη της θάλασσας από το λιώσιμο των πάγων
Μέσα σε λίγα χρόνια το λιώσιμο των πάγων έχει οδηγήσει σε αύξηση της στάθμης της θάλασσας κατά τουλάχιστον 2 εκατοστά

Νέες αιτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» - Τι πρέπει να κάνετε
Στα 44 εκατ. ο προϋπολογισμός για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Στα «σκουπίδια» 2 TWh πράσινης ενέργειας το 2025 – Οι εκτιμήσεις για το ψαλίδι στις ΑΠΕ
Υπερδιπλάσιες οι περικοπές παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ το 2024, σύμφωνα με τον Παντελή Μπίσκα – Και συναγερμός για μπλακ άουτ το Πάσχα

Φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες – Εγκατάσταση μόνο με συμφωνία του 51% των ιδιοκτητών
Για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του 51% των ιδιοκτητών, όπως προβλέπει ειδική ρύθμιση του υπ. Ενέργειας

Το στοίχημα της Ιαπωνίας με τις λεπτές ηλιακές κυψέλες για να τα βάλει με την Κίνα
Η Ιαπωνία θα παράξει εξαιρετικά λεπτές και εύκαμπτες ηλιακές κυψέλες προσπαθώντας να ενισχύσει την ενεργειακή της ασφάλεια