Honda και Nissan, δυο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον οξύ ανταγωνισμό που διαμορφώνουν οι κατασκευαστές χαμηλού κόστους της Κίνας. Η ανακοίνωση των δυο ιαπωνικών εταιριών έρχεται λίγες ημέρες αφότου η Volkswagen δήλωσε ότι μπορεί να συνεργαστεί με τη Renault, καθώς οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες ενώνουν τις δυνάμεις τους μπροστά στην απειλή των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η δεύτερη και η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας βάζουν στην άκρη την ιστορική τους σκληρή αντιπαλότητα καθώς η καθιερωμένη βιομηχανία προετοιμάζεται για το επερχόμενο κύμα μοντέλων υψηλής τεχνολογίας και χαμηλού κόστους από την Κίνα.
Xiaomi: Ετοιμη να κυκλοφορήσει το πρώτο ηλεκτρικό της όχημα
«Η άνοδος των αναδυόμενων παικτών γίνεται ταχύτερη και ισχυρότερη. Οι εταιρείες που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις αλλαγές θα εξαλειφθούν», δήλωσε ο πρόεδρος της Honda Toshihiro Mibe. «Κάναμε τις συζητήσεις μας από τη σκοπιά του αν μπορούμε να συνεχίσουμε να είμαστε κορυφαίοι ή ακόμη και να επιβιώσουμε το 2030».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την Αμερική μέχρι την Ευρώπη και την Ασία αντιμετωπίζουν ήδη αυξανόμενο κόστος από την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα αγωνίζονται να αναπτύξουν φθηνά ηλεκτρικά οχήματα που θα μπορούν να πουλήσουν κερδοφόρα.
Η Κίνα, που κάποτε ήταν ουραγός στον κόσμο των αυτοκινήτων, χρησιμοποιεί το προβάδισμά της στην τεχνολογία των μπαταριών και τις γνώσεις της για την αυτοκινητοβιομηχανία που απέκτησε από τους διεθνείς κατασκευαστές για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων επόμενης γενιάς, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για εξαγωγή στις εσχατιές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
MoU για τις δύο εταιρείες
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο ιαπωνικών ομίλων δήλωσαν την Παρασκευή ότι το πεδίο της συνεργασίας τους θα περιλαμβάνει λογισμικό, βασικά εξαρτήματα EV και τεχνολογία νοημοσύνης αυτοκινήτων. Η συμφωνία ήρθε μόνο με τη μορφή ενός μη δεσμευτικού μνημονίου κατανόησης, εγείροντας ερωτήματα μεταξύ των αναλυτών σχετικά με την έκταση της δέσμευσής τους.
Παρ’ όλα αυτά, οι εταιρείες δήλωσαν ότι δεν εξετάζουν προς το παρόν το ενδεχόμενο κεφαλαιακής σύνδεσης, αλλά δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο. Όλες αυτές οι συζητήσεις θα πραγματοποιηθούν από τώρα”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan Makoto Uchida. “Δεν υπάρχει χρόνος για να καθίσουμε και να χαλαρώσουμε.
Η Nissan και η Honda, οι οποίες πωλούν η καθεμία περίπου 4 εκατ. οχήματα ετησίως σε όλο τον κόσμο -όπως αναφέρουν οι FT- , ελπίζουν να μειώσουν το κόστος με τη συγκέντρωση των πόρων τους.
Πιάστηκαν απροετοίμαστοι από την άνοδο των εγχώριων ομίλων EV της Κίνας, όπως η BYD, η οποία ξεπέρασε την Tesla για πρώτη φορά το τελευταίο τρίμηνο του 2023.
ave έχουν σχεδιαστεί για εξαγωγή στις εσχατιές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Άνοδος για τις μετοχές
Οι μετοχές της Honda αυξήθηκαν κατά 1,7%, ενώ η Nissan σημείωσε άλμα 3,2% πριν από την ανακοίνωση της Παρασκευής. Η Honda έχει ήδη μια συμμαχία με τη General Motors για τη χρήση της τεχνολογίας μπαταριών της, αν και δεν διευκρίνισε αν αυτή η συνεργασία θα επηρεαστεί.
Η ανακοίνωσή τους ακολουθεί την επιβεβαίωση της VW αυτή την εβδομάδα ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τη γαλλική Renault για τη συγκέντρωση πόρων προκειμένου να ανάπτυξουν φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα (EVs).
Οι δυο αυτοκινητοβιομηχανίες θα αποφασίσουν τους επόμενους μήνες αν θα προχωρήσουν στην ανάπτυξη ενός οχήματος που θα μπορεί να κατασκευαστεί στην Ευρώπη και να πωλείται κερδοφόρα για λιγότερο από 25.000 ευρώ.
Η συμφωνία με τη Honda ήρθε αφού η Nissan πέτυχε πέρυσι μια συμφωνία για την εξισορρόπηση της κεφαλαιακής της σχέσης με τον μακροχρόνιο εταίρο της στη συμμαχία Renault. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε το 43% του μεριδίου της στη Nissan, ενώ ο ιαπωνικός όμιλος απέκτησε δικαιώματα ψήφου για το δικό του μερίδιο 15% στη Renault. Η συμμαχία περιλαμβάνει επίσης τον μικρότερο εταίρο Mitsubishi Motors.
Η αποτυχημένη προσπάθεια
«Αυτή η συνεργασία με τη Honda αποδεικνύει ότι όλες οι διάφορες προσπάθειες που κατέβαλε η Nissan με τους εταίρους της στη συμμαχία Renault και Mitsubishi Motors δεν απέδωσαν καρπούς», δήλωσε ο Koji Endo, επικεφαλής της έρευνας μετοχών της SBI Securities. «Μοιάζει με πράξη απελπισίας, αλλά δεν είναι σαφές αν οι μηχανικοί της Nissan θα μπορέσουν να συνεργαστούν με τους μηχανικούς της Honda», πρόσθεσε.
Η ιαπωνική κυβέρνηση είχαν προσπαθήσει να φέρουν τη Nissan και τη Honda κοντά για συνομιλίες συγχώνευσης στα τέλη του 2019, εν μέσω φόβων ότι η τεράστια βάση κατασκευής αυτοκινήτων της Ιαπωνίας χάνει το πλεονέκτημά της κάτω από το βάρος του μεγαλύτερου ανταγωνισμού.
Το σχέδιο ναυάγησε αφού και οι δύο πλευρές απέρριψαν αμέσως την ιδέα. Οι αξιωματούχοι της Honda, ειδικότερα, αντέδρασαν, επισημαίνοντας την περίπλοκη κεφαλαιακή δομή της Nissan με τη Renault, σύμφωνα με κάποιον που ήταν κοντά στις συνομιλίες. Η Nissan ήταν εξίσου αντίθετη με την ιδέα, καθώς ο όμιλος επικεντρώθηκε στο να επαναφέρει την υπάρχουσα συμμαχία του πάλι σε τροχιά.
Latest News
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας
ΔΕΗ blue: Τοποθέτηση 90 φορτιστών στις εγκαταστάσεις της L’Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι υπάλληλοι και οι επισκέπτες της L’Οreal που κατέχουν ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν με φορτιστές τελευταίας γενιάς
«Χρέος έναντι φύσης» – Λύση ή αλχημεία για την προστασία του απειλούμενου περιβάλλοντος του πλανήτη;
Πώς το χρέος των φτωχότερων και πιο ευάλωτων στην κλιματική κρίση χωρών μπαίνει στην «εξίσωση» για το κλίμα