Το Netflix έχει υποστηρίξει εδώ και καιρό την «ελευθερία και την ευθύνη», δείχνοντας εμπιστοσύνη στους εργαζομένους ότι θα κάνουν χρήση της αρχής της διακριτικότητας στα πάντα: από τις διακοπές μέχρι την κοινή χρήση εσωτερικών εγγράφων.
Αυτό, όμως, φαίνεται το τείνει να αλλάξει, σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα της WSJ.
Τα στελέχη του κολοσσού του streaming σκέφτονται να αφαιρέσουν το κεφάλαιο «ελευθερία και ευθύνη» από τις αρχές που διέπουν την εταιρική κουλτούρα του, την οποία, ωστόσο, συχνά επικαλούνται ως παράγοντα για την επιτυχία του.
Οι αλλαγές
Αυτό που εξετάζεται είναι η υιοθέτηση ενός κώδικα που θα ενθαρρύνει τους υπαλλήλους να αναλάβουν την ευθύνη των πράξεών τους, αντί να είναι η ελευθερία η κύρια εστίαση.
Η αλλαγή αυτή θα είναι μόνο ένα μέρος από τη συνολική ανανέωση του μνημονίου που απεργάζεται η εταιρεία, με γνώμονα τη συντόμευση και την απλοποίησή του. Μεταξύ των άλλων στόχος είναι να δοθεί έμβαση στη δημιουργική ελευθερία, όπως αναφέρουν πηγές τις οποίες επικαλείται η WSJ.
Πάντως, στελέχη του Netflix από βαθμό διευθυντή και πάνω, τα οποία συμμετείχαν στην ετήσια συνάντηση επιχειρηματικής αξιολόγησης της εταιρείας στο Λος Άντζελες την προηγούμενη εβδομάδα, όπου και ακούστηκαν οι προτάσεις για τις αλλαγές, δυσανασχέτησαν.
Η εταιρεία αναμένεται να λάβει υπόψη αυτή την ανατροφοδότηση όταν αποφασίζει τις τελικές διατυπώσεις και θα μπορούσε να προσφέρει ευελιξία στους εργαζόμενους χωρίς να δίνει επίσημα έμφαση στην «ελευθερία», σύμφωνα με τη WSJ.
«Πάει περίπατο» η περίφημη εταιρική κουλτούρα της παλτφόρμας;
Ο συνιδρυτής του Netflix, Ριντ Χέιστινγκς, επικεφαλής αρχιτέκτονας της εταιρικής κουλτούρας της πλατφόρμας, έχει από καιρό υποστηρίξει την εμπιστοσύνη στους υπαλλήλους για τη λήψη των καλύτερων δυνατών αποφάσεων, τις οποίες θεωρούσε ζωτικής σημασίας για να μπορέσει η εταιρεία να προχωρήσει γρήγορα. Ο Χέιστινγκς ήταν τόσο περήφανος για την κουλτούρα που έγραψε και βιβλίο για αυτήν με τίτλο «No Rules Rules».
Στο ισχύον έγγραφο για την εταιρική κουλτούρα που κοινοποιείται στους εργαζόμενους του Netflix, αναφέρεται ότι «ελευθερία και ευθύνη» σημαίνει ότι επιτρέπεται στους υπαλλήλους να μοιράζονται τα εσωτερικά έγγραφα ευρέως, παρά τον κίνδυνο διαρροών, και ότι η πολιτική για ταξίδια, ψυχαγωγία και δώρα είναι «να ενεργείτε προς το συμφέρον του Netflix». Η πολιτική των διακοπών συνοψίζεται στην αρχή «πάρτε άδεια» ενώ η πολιτική γονικής στο «προσέχετε το μωρό σας και τον εαυτό σας».
Καθώς το Netflix έχει επεκταθεί τα τελευταία χρόνια, ξεπερνώντας δυσκολίες και εμπόδια, έχοντας στο τέλος του 2023 13.000 εργαζόμενους, από 8.600 που είχε στην αρχή της πανδημίας, επανεξετάζει ορισμένες από τις εταιρικές αρχές τους, με το ερώτημα εάν έχουν ακόμη νόημα, όπως ανέφεραν νυν και πρώην στελέχη της πλατφόρμας.
Ως μέρος των προτεινόμενων αλλαγών, το Netflix προσπαθεί να προσθέσει κανόνες λέγοντας ότι το είδος του υπαλλήλου που θέλει είναι «το ασυνήθιστα υπεύθυνο άτομο».
Η τελευταία σημαντική αλλαγή που έκανε η εταιρεία ήταν όταν πρόσθεσε την «καλλιτεχνική έκφραση», περιγράφοντας λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο προσφέρει μια σειρά προγραμμάτων για το πολυάριθμο κοινό της, «ακόμα κι αν βρούμε κάποιους τίτλους που αντιβαίνουν στις προσωπικές μας αξίες». Αυτή η αλλαγή ήρθε στον απόηχο της κατακραυγής των εργαζομένων για την απόφαση του Netflix να υποστηρίξει τον κωμικό Dave Chappelle μετά το stand-up special του «The Closer», το οποίο περιελάμβανε αμφιλεγόμενες αναφορές σε διεμφυλικά άτομα.
Τι έχει προηγηθεί
Το Netflix έχει ήδη αρχίσει να στενεύει τα όρια της ελευθερίας για τους εργαζομένους του.
Απέναντι στην ένταση του ανταγωνισμού, επέβαλε περισσότερη πειθαρχία σε ζητήματα κόστους. Συγκεκριμένα, μετά από χρόνια που επέτρεπαν στους διευθυντές να πληρώνουν τους υπαλλήλους τους όπως εκείνοι έκριναν σκόπιμο, η εταιρεία έχει δημιουργήσει επίσημες ζώνες μισθοδοσίας για ορισμένες θέσεις.
Ομοίως, οι εργαζόμενοι έχουν πλέον ανώτατο όριο στο πόσα μπορούν να ξοδέψουν ένα χρόνο σε εταιρικά swag.
Στο τρέχον πλαίσιο κανόνων του, το Netflix επικρίνει τις εταιρείες που περιορίζουν την ελευθερία των εργαζομένων.
Καθώς οι εταιρείες αναπτύσσονται και γίνονται πολύπλοκες, αναφέρεται, υπάρχει μια τάση να προστίθενται διαδικασίες και κανόνες, αλλά αυτό τις κάνει να μην μπορούν να προσαρμοστούν στις αλλαγές της αγοράς.
«Μπορεί να πιστεύετε ότι τόση ελευθερία θα οδηγούσε σε χάος. Αντίθετα. Εχει δημιουργήσει ένα εξαιρετικά επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο τα τελευταία 25 χρόνια», αναφέρεται επί λέξει.
Latest News
Η Boeing θα πληρώσει στην Spirit AeroSystems έως και 350 εκατ. δολάρια προκαταβολικά
Η προκαταβολή από την Boeing θα βοηθήσει την Spirit AeroSystems να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας
«Σβήνει» το σχέδιο για τον αμερικανικό οίκο πολυτέλειας - Άδοξο τέλος στο deal Tapestry-Capri
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ τερματίζει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός οίκου πολυτελείας made in USA, με έξι ισχυρά brands
Ο γαλλικός κολοσσός που παίρνει... διαζύγιο από την ιστορία του
Ο γαλλικό γίγαντας δομικών υλικών Saint-Gobain σκέφτεται να πουλήσει τα συμφέροντά του στην βιομηχανία υαλοπινάκων αυτοκινήτων
Σε σταυροδρόμι η Κίνα - Γιατί είναι δύσκολη η μετάβαση της οικονομίας
Εάν η Κίνα προχωρήσει προσεκτικά, κινδυνεύει να καταπνίξει τη στροφή της σε μια οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση
Πώς Nike και Adidas έχασαν την κυριαρχία τους
Πολλοί νέοι παίκτες μπαίνουν στα αθλητικά είδη με τις Nike και Adidas να κάνουν μια σειρά από λάθη που τους κόστισαν
Τον θέλει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ - Ποιος είναι ο Χάουαρντ Λούτνικ, CEO της Cantor Fitzgerald
Η ιστορία πίσω από τον CEO της Cantor Fitzgerald, Χάουαρντ Λούτνικ, που προκρίνει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ
Lenovo: Kαθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48% στα 404 εκατομμύρια δολάρια
Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του β' τριμήνου για το οικονομικό έτος 2024/25, με σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδω
Τελευταία συνάντηση Μπάιντεν-Σι Τζινπίνγκ στο Περού - Η πρόκληση των δασμών και της Ταϊβάν
Ο Τζο Μπάιντεν και ο Σι θα συζητήσουν στο περιθώριο του φόρουμ Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού στη Λίμα του Περού
Σοκ και δέος από τις διαφημίσεις στην κατανάλωση - Ο ρόλος της πρόκλησης και της... αηδίας
Μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη η κατανάλωση από τη στρατηγική των εταιρειών που χρησιμοποιούν σοκαριστικές ή αηδιαστικές εικόνες στην διαφήμιση;
Θα προσπαθήσει ο Τραμπ να σταματήσει την απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ;
Η προθεσμία για την απαγόρευση του TikTok λήγει στις 19 Ιανουαρίου 2025 - Η πιθανή στάση του Ντόναλντ Τραμπ και οι επιφυλάξεις