Νέα πτώση, μικρότερη όμως σε σύγκριση με τον Ιανουάριο, κατέγραψε η διακίνηση containers στους δυο προβλήτες της Piraeus Container Terminal (ΣΕΠ) στον Πειραιά. Οι προβλήτες που ανήκουν στην θυγατρική της Cosco την Cosco Shipping Ports, η οποία διαχειρίζεται τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων σε όλο τον κόσμο, υποδέχθηκαν τον Φεβρουάριο 306,3 χιλιάδες Teu αντί 322,6 χιλιάδες teu τον ίδιο μήνα πέρυσι, σημειώνοντας πτώση 5,1%.
Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο η πτώση ήταν της τάξης του 12,7%. Συνολικά το πρώτο δίμηνο του 2024 η διακίνηση containers στους δυο προβλήτες της ΣΕΠ στον Πειραιά μειώθηκε κατά 8,9% στα 588,1 χιλιάδες «κουτιά» έναντι 645,4 χιλιάδες containers το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του 2023. Να σημειωθεί ότι μονοψήφια μείωση φαίνεται , σύμφωνα με πληροφoρίες, να καταγράφει και ο προβλήτας που τον διαχειρίζεται ο ΟΛΠ (μητρική Cosco).
Κρουαζιέρα: Νέο ρεκόρ στις αφίξεις το 2024
Διευκρινίζεται ότι οι προβλήτες φιλοξενούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών και όχι μόνο της Cosco. Συνεπώς η κίνηση containers αποτυπώνει την πολιτική των ναυτιλιακών εταιρειών η οποία στην παρούσα συγκυρία επηρεάζεται κυρίως από την κρίσιμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα αλλά και από την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα που έχει προκληθεί από τις επιθέσεις στα πλοία των ανταρτών της Υεμένης Χούθι έχουν υποχρεώσει τις ναυτιλιακές να στέλνουν τα πλοία τους που εξυπηρετούν τα δρομολόγια Ασίας-Ευρώπης μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, Έτσι ο Πειραιάς έχασε το πλεονέκτημα να είναι το πιο κοντινό ευρωπαϊκό λιμάνι στην Ασίας, μέσω της Διώρυγας του Σουέζ και χάνει μεγάλο μέρος του διαμετακομιστικού εμπορίου containers.
Μείωση κατάγραψε η διακίνηση containers και στην Ισπανία και συγκεκριμένα στα τέρμιναλς της COSCO SHIPPING Ports (Spain) Terminals S.L.U. (Βαλένθια και Μπιλμπάο). Η μείωση τον Φεβρουάριο ήταν 3,6% στα 248,9 χιλιάδες teu έναντι 258,2 χιλιάδες τον Φεβρουάριο του 2023. Στο πρώτο δίμηνο η μείωση ήταν 1,6% στις 489,1 χιλιάδες teu έναντι 496,8 χιλιάδες teu πέρυσι την ίδια περίοδο.
Μείωση καταγράφουν και άλλα τέρμιναλ της Cosco Shipping Ports σε ευρωπαϊκά λιμάνια όπως το CSP Zeebrugge Terminal NV στο Βέλγιο (-12,7%) και το Euromax Terminal Rotterdam B.V. (-3.4%) και στην Ιταλία το APM Terminals Vado ( -7.8%).
Άλλα όμως καταγράφουν άνοδο όπως της Αμβέρσας (4.7%) ενώ στην Αίγυπτο άνοδο καταγράφει το Suez Canal Container Terminal (6.2%)..
Η συνολική διακίνηση containers της Cosco Shipping Ports σε όλα τα τέρμιναλ που ελέγχει στην Κίνα και τον υπόλοιπο κόσμο, συνέχισε πάντως να αυξάνεται τον Φεβρουάριο, σημειώνοντας αύξηση 7,9% σε ετήσια βάση. Λόγω της κινεζικής Πρωτοχρονιάς τον Φεβρουάριο φέτος, η διακίνηση τον εν λόγω μήνα σημείωσε χαμηλότερη μεταβολή σε σχέση με τον Ιανουάριο, αλλά συνέχισε να παρουσιάζει ισχυρή αύξηση σε ετήσια βάση, αναφέρει η εταιρεία. Συγκρίνοντας τις επιδόσεις για τους 2 πρώτους μήνες η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους τερματικούς σταθμούς της Cosco Shipping Ports, αυξήθηκε κατά 11,0% σε ετήσια βάση. Ωστόσο να σημειωθεί ότι η διακίνηση στα τέρμιναλ της εταιρείας εκτός Κίνας σημείωσε άνοδο μόλις 4,6%.
Latest News
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ