
Νέα πτώση, μικρότερη όμως σε σύγκριση με τον Ιανουάριο, κατέγραψε η διακίνηση containers στους δυο προβλήτες της Piraeus Container Terminal (ΣΕΠ) στον Πειραιά. Οι προβλήτες που ανήκουν στην θυγατρική της Cosco την Cosco Shipping Ports, η οποία διαχειρίζεται τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων σε όλο τον κόσμο, υποδέχθηκαν τον Φεβρουάριο 306,3 χιλιάδες Teu αντί 322,6 χιλιάδες teu τον ίδιο μήνα πέρυσι, σημειώνοντας πτώση 5,1%.
Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο η πτώση ήταν της τάξης του 12,7%. Συνολικά το πρώτο δίμηνο του 2024 η διακίνηση containers στους δυο προβλήτες της ΣΕΠ στον Πειραιά μειώθηκε κατά 8,9% στα 588,1 χιλιάδες «κουτιά» έναντι 645,4 χιλιάδες containers το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του 2023. Να σημειωθεί ότι μονοψήφια μείωση φαίνεται , σύμφωνα με πληροφoρίες, να καταγράφει και ο προβλήτας που τον διαχειρίζεται ο ΟΛΠ (μητρική Cosco).
Κρουαζιέρα: Νέο ρεκόρ στις αφίξεις το 2024
Διευκρινίζεται ότι οι προβλήτες φιλοξενούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών και όχι μόνο της Cosco. Συνεπώς η κίνηση containers αποτυπώνει την πολιτική των ναυτιλιακών εταιρειών η οποία στην παρούσα συγκυρία επηρεάζεται κυρίως από την κρίσιμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα αλλά και από την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα που έχει προκληθεί από τις επιθέσεις στα πλοία των ανταρτών της Υεμένης Χούθι έχουν υποχρεώσει τις ναυτιλιακές να στέλνουν τα πλοία τους που εξυπηρετούν τα δρομολόγια Ασίας-Ευρώπης μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, Έτσι ο Πειραιάς έχασε το πλεονέκτημα να είναι το πιο κοντινό ευρωπαϊκό λιμάνι στην Ασίας, μέσω της Διώρυγας του Σουέζ και χάνει μεγάλο μέρος του διαμετακομιστικού εμπορίου containers.
Μείωση κατάγραψε η διακίνηση containers και στην Ισπανία και συγκεκριμένα στα τέρμιναλς της COSCO SHIPPING Ports (Spain) Terminals S.L.U. (Βαλένθια και Μπιλμπάο). Η μείωση τον Φεβρουάριο ήταν 3,6% στα 248,9 χιλιάδες teu έναντι 258,2 χιλιάδες τον Φεβρουάριο του 2023. Στο πρώτο δίμηνο η μείωση ήταν 1,6% στις 489,1 χιλιάδες teu έναντι 496,8 χιλιάδες teu πέρυσι την ίδια περίοδο.
Μείωση καταγράφουν και άλλα τέρμιναλ της Cosco Shipping Ports σε ευρωπαϊκά λιμάνια όπως το CSP Zeebrugge Terminal NV στο Βέλγιο (-12,7%) και το Euromax Terminal Rotterdam B.V. (-3.4%) και στην Ιταλία το APM Terminals Vado ( -7.8%).
Άλλα όμως καταγράφουν άνοδο όπως της Αμβέρσας (4.7%) ενώ στην Αίγυπτο άνοδο καταγράφει το Suez Canal Container Terminal (6.2%)..
Η συνολική διακίνηση containers της Cosco Shipping Ports σε όλα τα τέρμιναλ που ελέγχει στην Κίνα και τον υπόλοιπο κόσμο, συνέχισε πάντως να αυξάνεται τον Φεβρουάριο, σημειώνοντας αύξηση 7,9% σε ετήσια βάση. Λόγω της κινεζικής Πρωτοχρονιάς τον Φεβρουάριο φέτος, η διακίνηση τον εν λόγω μήνα σημείωσε χαμηλότερη μεταβολή σε σχέση με τον Ιανουάριο, αλλά συνέχισε να παρουσιάζει ισχυρή αύξηση σε ετήσια βάση, αναφέρει η εταιρεία. Συγκρίνοντας τις επιδόσεις για τους 2 πρώτους μήνες η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους τερματικούς σταθμούς της Cosco Shipping Ports, αυξήθηκε κατά 11,0% σε ετήσια βάση. Ωστόσο να σημειωθεί ότι η διακίνηση στα τέρμιναλ της εταιρείας εκτός Κίνας σημείωσε άνοδο μόλις 4,6%.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%