![Ναυτιλία: Ανατροπή σκηνικού στην παγκόσμια οικονομία – Η πρόβλεψη του κολοσσού της Hapag-Lloyd](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/suez_containership.jpg)
Καλούς οιωνούς διακρίνει για το υπόλοιπο του 2024 ο Rolf Habben Jansen, CEO της πέμπτης μεγαλύτερης ναυτιλιακής containerships στον κόσμο, Hapag-Lloyd, αξιολογώντας τις συζητήσεις με πελάτες και άλλες εταιρείες logistics που φαίνεται να ανατρέπουν τις προηγούμενες δυσοίωνες προβλέψεις.
«Βλέπουμε ότι τα αποθέματα εξαντλούνται σε πολλές περιπτώσεις και μέχρι στιγμής έχουμε δει μια καλή ανάκαμψη μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά», είπε ο Jansen μιλώντας στο CNBC.
Η εταιρεία ανέφερε μια απότομη πτώση στα καθαρά κέρδη της για το 2023 αυτή την εβδομάδα και μείωσε το μέρισμά της, γεγονός που οδήγησε σε πτώση της μετοχής.
Ήταν το τρίτο καλύτερο κέρδος του ομίλου στην ιστορία της εταιρείας, αν και σημαντικά χαμηλότερο από το 2022, το οποίο τροφοδοτήθηκε από τη συμφόρηση εμπορευματοκιβωτίων και τους υψηλούς ναύλους.
Ναυτιλία: Σε ανοδική πορεία και τον Μάρτιο τα ναύλα για τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου
«Το τελευταίο τρίμηνο του 23 ήταν δύσκολο γιατί τα ποσοστά ήταν σε μη βιώσιμα επίπεδα», είπε ο Jansen. «Νομίζω ότι όλοι το παρατήρησαν. Είδαμε να ανεβαίνουν λίγο προς το τέλος του τριμήνου και μετά, φυσικά, ήρθε η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας που άλλαξε ξανά την αγορά».
Επιβάρυνση για το κλίμα λόγω των εκτροπών
Ενώ τα όσα συμβαίνουν στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησαν σε εκτίναξη των εμπορευματοκιβωτίων, η Hapag-Lloyd προβλέπει μείωση των κερδών της φέτος καθώς αυξάνεται το κόστος που σχετίζεται με τις εκτροπές των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα.
Σύμφωνα με τη SONAR, η τιμή των εμπορευματοκιβωτίων 40 ποδιών ξεκίνησε στις ΗΠΑ στις 3 Ιανουαρίου από 3.063-3.763 δολάρια και κορυφώθηκε στις 9 Φεβρουαρίου σε 5.353-7.329 δολάρια.
Ενώ οι τιμές έχουν πλέον αποκλιμακωθεί, οι αμερικανικές εταιρείες πληρώνουν περισσότερα, με τα ποσοστά από την Ασία προς τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής να αυξάνονται κατά 155% σε ετήσια βάση. Από Ασία προς την Ανατολική Ακτή αυξήθηκαν κατά 129% και από την Ασία έως τις ακτές του Κόλπου αυξήθηκαν κατά 71,2% σε ετήσια βάση.
Αναφερόμενος στα τεκταινόμενα στην Ερυθρά, ο CEO της Hapag-Lloyd είπε ότι «είναι μια ανησυχητική κατάσταση και νομίζω ότι η προοπτική είναι πολύ δύσκολη». Πρόσθεσε όμως: «Ελπίζουμε ότι θα τελειώσει σε μερικούς μήνες».
Η διαδρομή γύρω από το Κέρας της Αφρικής είναι μεγαλύτερη και καταναλώνονται περισσότερα καύσιμα από τα containerships. Εκτός από το πρόσθετο κόστος, σύμφωνα με το Sea-Intelligence, οι εκτροπές των πλοίων θα μπορούσαν να αυξήσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 260%-354%.
Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείας πλοίων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων με προορισμό την Ευρώπη θα πληρώνουν υψηλότερες χρεώσεις στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ.
Τα μακρύτερα ταξίδια αυξάνουν το κόστος και για τη Hapag Lloyd, η οποία έχει στόχο να έχει καθαρό μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα έως το 2045.
«Αυτό είναι σίγουρα ένα μεγάλο πρόβλημα», είπε ο Jansen, εξηγώντας ότι η ανάγκη για αύξηση της ταχύτητας και περισσότερους πλόες δεν βοηθά να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι βιωσιμότητας. «Ελπίζω, ωστόσο, ότι αυτή είναι μια προσωρινή κατάσταση και ότι μέσα σε μερικούς μήνες, μπορούμε να επιστρέψουμε στο Σουέζ και στη συνέχεια, φυσικά, να επιστρέψουμε στην αρχική τροχιά» είπε ο ίδιος.
Προοπτική περιόδου αιχμής
Εκτός από τις συνεχιζόμενες εκτροπές λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και τους περιορισμούς που θέτει η πτώση της στάθμης στη Διώρυγα του Παναμά, ο Jansen είπε στο CNBC ότι οι αμερικανοί ναυλωτές, συμπεριλαμβανομένων των πιο σημαντικών εμπόρων λιανικής, φέτος λαμβάνουν υπόψη στον σχεδιασμό για την περίοδο αιχμής της ναυτιλίας και τις πιθανές απεργίες στην Ανατολική Ακτή και στα λιμάνια του Κόλπου. Με όλο αυτό το πλαίσιο ο Jansen εκτιμά ότι η σεζόν αιχμής θα ξεκινήσει λίγο νωρίτερα φέτος.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά