Δεδομένης της μακράς λίστας των εταιρειών που προσπάθησαν και απέτυχαν, η αμφισβήτηση της Google φαίνεται να είναι μια χαμένη πρόταση. Ωστόσο, ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, έβαλε πρόσφατα ένα προσωπικό στοίχημα: την Perplexity AI, μια startup που, παρά τις δυσμενείς πιθανότητες, έρχεται να σταθεί απέναντι στον τεχνολογικό κολοσσό.

«Οι νεοφυείς επιχειρήσεις είναι τολμηρές», είπε πρόσφατα στο Fortune ο Διευθύνων Σύμβουλος της Perplexity, Αραβίντ Σρινίβας. «Χτίζεται μια εταιρεία που έχει απεριόριστες δυνατότητες; Αυτό είναι επικίνδυνο, αλλά υπάρχει μια υψηλή ανταμοιβή αν λειτουργήσει».

Τι συνδέει τον Μπέζος με την Nvidia -Ο κοινός στόχος που μοιράζονται

Η Perplexity ιδρύθηκε τον Αύγουστο του 2022 και στοχεύει να προκαλέσει την Google προσφέροντας μια μηχανή αναζήτησης βασισμένη σε τεχνητή νοημοσύνη που είναι «εν μέρει chatbot και εν μέρει μηχανή αναζήτησης, που προσφέρει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και υποσημειώσεις που δείχνουν τις πηγές των απαντήσεών της», όπως αναφέρει ο ιστότοπός της.

Τον Ιανουάριο, ο Σρινίβας μοιράστηκε σε μια ανάρτηση ιστολογίου ότι η μηχανή αναζήτησης Perplexity είχε φτάσει τα 10 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες και είχε εξυπηρετήσει πάνω από μισό δισεκατομμύριο ερωτήματα το 2023. Αποκάλυψε επίσης ότι η εταιρεία είχε συγκεντρώσει 73,6 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές επιχειρηματικών συμμετοχών, εταιρείες όπως η Nvidia και διάφορες άγγελοι επενδυτές—καθώς και ο Τζεφ Μπέζος, μέσω του Bezos Expeditions Fund.

Ο γύρος χρηματοδότησης αποτίμησε το Perplexity σε περίπου 520 εκατομμύρια δολάρια. Τώρα, μόλις λίγους μήνες αργότερα, το εγχείρημα ολοκληρώνει μια νέα συμφωνία χρηματοδότησης με αποτίμηση περίπου ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, η οποία επικαλείται ανώνυμες πηγές που γνωρίζουν το θέμα.

Εάν αυτό είναι ακριβές, αυτό σημαίνει ότι η επένδυση του Μπέζος έχει σχεδόν διπλασιαστεί μέσα σε λίγους μήνες. Χωρίς αμφιβολία, η ικανότητα του Perplexity να φτάσει γρήγορα τα 10 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες τον εντυπωσίασε, όπως, σχεδόν πριν από τρεις δεκαετίες, το «εκπληκτικό στατιστικό» του ιστού που αυξανόταν κατά 2.300% το χρόνο τον ενέπνευσε να ξεκινήσει την Amazon.

Δεν ήταν ο μόνος επενδυτής που παρατήρησε την ταχεία ανάπτυξη της εν λόγω startup. Το Perplexity είναι «ένα από τα λίγα καταναλωτικά προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης που φτάνει σε αυτό το σημαντικό ορόσημο των 10 εκατομμυρίων MAU», δήλωσε ο Τζόναθαν Κοέν, Αντιπρόεδρος Εφαρμοσμένης Έρευνας της Nvidia, στην ανακοίνωση χρηματοδότησης του Ιανουαρίου. «Η τεχνητή νοημοσύνη», πρόσθεσε, «θα μεταμορφώσει τον τρόπο πρόσβασης στις πληροφορίες».

Το παλιό και το νέο

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Σρινίβας σίγουρα το πιστεύει, και έχει κάνει σημαντική έρευνα γύρω από τη μηχανή αναζήτησης της Google, η οποία πιστεύει ότι έχει γίνει… κουραστική. «Η Google θα θεωρείται ως κάτι που είναι “κληρονομικό” και παλιό και το Perplexity θα θεωρείται ως κάτι που είναι η επόμενη γενιά και το μέλλον»,είπε στο Reuters τον Ιανουάριο.

Φυσικά, η Google δεν κάθεται ακίνητη. Πράγματι, έχει κάνει και αυτή δοκιμές για την εισαγωγή τεχνητής νοημοσύνης στη μηχανή αναζήτησης με εκατομμύρια χρήστες.

Ο Σρινίβας πρόσφατα είπε στο Fortune, ωστόσο, ότι η Google «δεν έχει κανένα κίνητρο να προχωρήσει πραγματικά γρήγορα και να απολαύσει αυτήν την εμπειρία προϊόντος, επειδή τα βασικά της χρήματα προέρχονται από το να κάνουν τους ανθρώπους να κάνουν κλικ σε συνδέσμους και να προβάλλουν συνδέσμους».

Το Perplexity κερδίζει χρήματα προσφέροντας μια έκδοση Pro για 20 δολάρια το μήνα που επιτρέπει στους χρήστες να επιλέξουν από διάφορα μοντέλα μεγάλων γλωσσών, μεταξύ των οποίων το GPT-4 της OpenAI, το Claude 2.1 της Anthropic ή το LLM Perplexity της ίδιας της επιχείρησης.

«Η πρότασή μας αξίας είναι ότι το δωρεάν προϊόν είναι ήδη τόσο καλό που μπορείτε ακόμα να το χρησιμοποιήσετε χωρίς να χρειάζεται να πληρώσετε για αυτό, αλλά το επί πληρωμή προϊόν θα είναι τρελό», είπε ο Σρινίβας στο Fortune. Βασίζεται επίσης στους ανθρώπους που στρέφονται όλο και περισσότερο στα chatbots AI αντί στο Google, καθώς αναζητούν πράγματα στο διαδίκτυο.

«Οι χρόνοι της αναζήτησης ανεπιθύμητων μηνυμάτων SEO, συνδέσμων χορηγίας και πολλαπλών ιστοσελίδων θα αντικατασταθούν από έναν πολύ πιο αποτελεσματικό τρόπο κατανάλωσης και κοινής χρήσης πληροφοριών», έγραψε τον Ιανουάριο. Και όπως δήλωσε στη Wall Street Journal περίπου την ίδια εποχή, «εάν μπορείτε να απαντήσετε απευθείας στην ερώτηση κάποιου, κανείς δεν χρειάζεται αυτούς τους 10 μπλε συνδέσμους».

Φυσικά, ακόμη και αν το Perplexity αγγίζει την αποτίμηση του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, έχει πολύ δρόμο να διανύσει για να αμφισβητήσει πραγματικά την Google, η οποία έχει τεράστιους πόρους και ταλέντα τεχνητής νοημοσύνης στη διάθεσή της – και της οποίας η μητρική Alphabet αποτιμάται στα 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια, καταλήγει το Fortune.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tεχνητή νοημοσύνη
Τεχνητή Νοημοσύνη: Βάζει εμπόδια στο όνειρο των νέων που θέλουν να γίνουν influencers [γράφημα]
Tεχνητή νοημοσύνη |

Οι νέοι θέλουν να γίνουν influencers αλλά η τεχνητή νοημοσύνη καραδοκεί [γράφημα]

Οι υποσχέσεις για εύκολο και γρήγορο κέρδος μέσω αυτοαπασχόλησης κάνει τις νεότερες ηλικίες κυρίως να θέλουν να γίνουν influencers - Τι γίνεται όμως με την τεχνητή νοημοσύνη;