«Θα δημοπρατηθεί το παλαιότερο ουίσκι του κόσμου που βρέθηκε σε σκωτσέζικο κάστρο» έγραφε η ανακοίνωση της Whisky Auctioneer που εστάλη σε ΜΜΕ στα τέλη του περασμένου έτους, μετά την ανακάλυψη μιας αποθήκης ουίσκι στα κελάρια του Κάστρου Μπλερ στο Περθσάιρ.
Αυτά τα 40 μπουκάλια (24 από τα οποία βγήκαν σε δημοπρασία) που αποστάχθηκαν το 1833 και φέρεται να είχε γευθεί η βασίλισσα Βικτώρια, ήταν μερικά από τα παλαιότερα και ιστορικότερα ουίσκι που δημοπρατήθηκαν ποτέ.
Σχεδόν μόλις η δημοπρασία αναγγέλθηκε, άρχισε να αποδομείται. Η ηλικία του ουίσκι, όπως αποδείχθηκε, βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό από μια ετικέτα που βρέθηκε κοντά στα μπουκάλια. Η χρονολόγηση με άνθρακα είχε επιβεβαιώσει μόνο «πιθανότητα» να είναι από τις αρχές του 19ου αιώνα. Η ποσότητα του περιεχομένου στα μπουκάλια δεν φαινόταν αρκετά σωστή. Είχαν συμπληρωθεί με την πάροδο του χρόνου; (Αυτή ήταν αποδεκτή πρακτική παλιότερα.) Ένας ιστορικός υποστήριξε ότι η ιστορία με την Βικτώρια, δυστυχώς, ήταν επίσης απίθανη. Η Whisky Auctioneer αναθεώρησε τα γραφόμενα ώστε να είναι πιο υποθετικά.
Ουίσκι: Επέλαση κινεζικών αποσταγμάτων
Δεν ήταν θέμα παραποίησης ή εξαπάτησης. Τα ουίσκι ήταν ξεκάθαρα παλιά, αλλά ίσως όχι τόσο παλιά όσο θα ήθελαν οι πωλητές.
Βιομηχανία ουίσκι: Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει
«Για πάρα πολύ καιρό, η βιομηχανία βαθμολογεί τη δική της δουλειά», είπε στους Financial Times η ειδικός στο ουίσκι Ίζαμπελ Γκράχαμ-Γιουλ. «Δεν λέω ότι οι άνθρωποι είναι ανέντιμοι ως επί το πλείστον, αλλά πολύ συχνά το βάθος της έρευνας λείπει».
Η Γκράχαμ-Γιουλ γνωρίζει την αγορά των σπάνιων ουίσκι πολύ καλά, έχοντας υπηρετήσει τον κλάδο από διάφορες θέσεις σε διακεκριμένους οργανισμούς.
Η νέα της εταιρεία, η Wisgy, είναι η πρώτη εταιρεία συμβούλων ουίσκι που προσφέρει εντελώς ανεξάρτητες συμβουλές στους συλλέκτες ουίσκι, από τον έλεγχο ταυτότητας και την αξιολόγηση των φιαλών έως συμβουλές για την αγορά βαρελιών και τη δημιουργία συλλογών.
Σε αντίθεση με άλλες εταιρείες, η Wisgy δεν αγοράζει ούτε πουλάει ουίσκι η ίδια – επομένως οι συμβουλές της είναι πολύ λιγότερο πιθανό να επηρεαστούν από απώτερο κίνητρο.
Περίπλοκη διαδικασία ταυτοποίησης
Η διαδικασία ελέγχου ταυτότητας ενός μπουκαλιού είναι περίπλοκη, λέει η Γκράχαμ-Γιουλ, «έτσι θα συνεργαστώ με μια ομάδα ειδικών που κυμαίνονται από οινοπνευματοποιούς, εκτιμητές και συλλέκτες έως εγκληματικές υπηρεσίες και ειδικούς απάτης». Τεχνικές όπως η χρονολόγηση με άνθρακα και η χρωματογραφία παίζουν τον ρόλο τους στον έλεγχο ταυτότητας, αλλά χρειάζεται και εμπειρία. Χρειάζεστε επίσης αυτό το δίκτυο για να διαπιστώσετε από ποιον αγοράζετε και ποιο είναι το ιστορικό τους».
Ο Δρ Νικ Μόργκαν – πρώην επικεφαλής του τμήματος ουίσκι στην Diageo και συγγραφέας του A Long Stride, του οριστικού οδηγού για το Johnnie Walker – θα είναι ένας από τους ειδικούς του Wisgy. Πρωταγωνιστής στη δημιουργία της περιζήτητης σειράς Special Releases της Diageo, ο Μόργκαν πέρασε μια ζωή δουλεύοντας με μερικά από τα πιο συλλεκτικά σκωτσέζικα ουίσκι στον κόσμο.
«Η ταχεία ανάπτυξη της δευτερογενούς αγοράς για το ουίσκι τα τελευταία 10 χρόνια οδήγησε πολλές επιχειρήσεις να απασχολούν σχετικά άπειρο προσωπικό για να βοηθήσουν με τον έλεγχο ταυτότητας παλαιών και σπάνιων φιαλών, ενώ έχει υπάρξει παρόμοια αύξηση θορυβωδών, αυτοαποκαλούμενων ειδικών στην κόσμος του ουίσκι μέσα κοινωνικής δικτύωσης», λέει ο Morgan. «Η Wisgy προσφέρει τη σκληρά κερδισμένη γνώση και εμπειρία γνήσιων βετεράνων του κλάδου, που έχουν μάθει εδώ και δεκαετίες στην καρδιά του κλάδου.»
Η κλοπή είναι η μάστιγα
Η μύτη της Γκράχαμ-Γιουλ βοήθησε στη σύλληψη απατεώνων και εγκληματιών ουίσκι, συμπεριλαμβανομένου ενός που είχε συγκεντρώσει μια ψεύτικη συλλογή αξίας δεκάδων χιλιάδων δολαρίων. Όμως, ενώ τα πλαστά μπορεί να βγάζουν πρωτοσέλιδα, λέει, η κλοπή ουίσκι είναι στην πραγματικότητα το μεγαλύτερο πρόβλημα. Και κατά συνέπεια, η Wisgy προσφέρει επίσης εμπορικές ειδοποιήσεις για κλεμμένα, καθώς και πλαστά, ουίσκι που είναι γνωστό ότι κυκλοφορούν.
Ο αριθμός των κακόβουλων δρώντων είναι μικρός, λέει – αλλά εξακολουθεί να είναι μια περίπτωση προειδοποίησης. «Ποτέ μην αγοράζετε μπουκάλια από ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης», τονίζει. «Να αγοράζετε πάντα οινοπνευματώδη ποτά από αξιόπιστους πωλητές που είναι εξουσιοδοτημένοι να πωλούν αλκοόλ και διαθέτουν αυστηρά μέτρα κατά της απάτης. Και κάντε την έρευνά σας», προσθέτει. «Τουλάχιστον, κοιτάξτε τις προηγούμενες τιμές και συγκρίνετε τα μπουκάλια με αυτά που γνωρίζετε ότι είναι γνήσια ή πληρώστε κάποιον για να το κάνει για εσάς».
Και θυμηθείτε το παλιό ρητό, καταλήγει: «Αν φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, τότε μάλλον δεν είναι».
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες