
«Πρασινίζει» το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς προχωρά σε τρίτη επένδυση για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, αυτή τη φορά 35,5 MW με χρήση και μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας εντός των διοικητικών του ορίων.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών βρίσκεται εν αναμονή των προσφορών – αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες – για την ανάπτυξη του τρίτου φωτοβολταϊκού σταθμού εντός αεροδρομίου, ισχύος 35,5MW με σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρία 82MWh. Πρόκειται για μια νέα επένδυση που έχει αρχικά εκτιμηθεί σε 50 εκατ. ευρώ (περιλαμβανομένου του κόστους λειτουργίας και συντήρησης για 8 χρόνια) – το τελικό κόστος βέβαια θα διαμορφωθεί με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.
Ελευθέριος Βενιζέλος: Τρεις «σταθμοί» απογείωσης
Ο διαγωνισμός σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΔΑΑ αναμένεται να ολοκληρωθεί με την υπογραφή της σύμβασης, τους επόμενους μήνες, ενώ, η συνολική ολοκλήρωση του έργου έχει εκτιμηθεί για τον Σεπτέμβριο του 2025. Το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο θα συνδέεται με Σύστημα Αποθήκευσης Ενέργειας 82 MWh για αυτοπαραγωγή -και ιδιοκατανάλωση αποκλειστικά για τις ανάγκες του αεροδρομίου της Αθήνας. Οποιαδήποτε περίσσεια ενέργειας θα μεταφέρεται στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρικής Ενέργειας σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο για τους αυτοπαραγωγούς.
Η νέα «πράσινη» επένδυση που πραγματοποιεί ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ) εντάσσεται στη δέσμευση του να επιτύχει το μηδέν εκπομπές άνθρακα έως το 2025, ως μέρος της εταιρικής του πρωτοβουλίας “Route 2025”. Στο έργο περιλαμβάνεται ο σχεδιασμός, τα απαραίτητα έργα και προμήθεια συστημάτων, δοκιμές και παράδοση, λειτουργία-συντήρηση αλλά και εκπαίδευση του προσωπικού του ΔΑΑ. Υπολογίζεται πως από τη νέα επένδυση ο ΔΑΑ θα καλύψει κατά 100% τις τρέχουσες καθημερινές ανάγκες για ενέργεια, μεγιστοποιώντας την ιδιοκατανάλωση με χρήση μονάδων αποθήκευσης μπαταριών.
Υπενθυμίζεται πως τον Απρίλιο του 2023 η διοίκηση του αεροδρομίου εγκαινίασε το δεύτερο φωτοβολταϊκό του πάρκο ισχύος 16 MW. Συνδυαστικά με το πρώτο φωτοβολταϊκό των 8 ΜW που λειτουργεί από το 2011 και το φωτοβολταϊκό των 16 MW αυτοπαραγωγής, παράγεται πράσινη ηλεκτρική ενέργεια ίση με τα 2/3 (περίπου) των απαιτούμενων αναγκών του αεροδρομίου της Αθήνας σε ηλεκτρική ενέργεια.
Με το τρίτο φωτοβολταϊκό πάρκο θα καλυφθεί το 100% των ημερήσιων αναγκών. Προς την κατεύθυνση της επίτευξης του Route 2025, βρίσκεται σε εξέλιξη και μια σειρά δράσεων για την ηλεκτροκίνηση του στόλου των οχημάτων και τη δυνατότητα αντικατάστασης της κατανάλωσης φυσικού αερίου με αντλίες θερμότητας. Το αεροδρόμιο εκτιμάται ότι θα έχει επενδύσει ποσά που πλησιάζουν τα 100 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο ΔΑΑ είναι, από το 2016, το πρώτο (και παραμένει το μοναδικό) αεροδρόμιο με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην Ελλάδα, ενώ, από το 2019, η Εταιρεία Αεροδρομίου έχει αναλάβει με την πρωτοβουλία «Route 2025» τη δέσμευση για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα (Net Zero Carbon) μέχρι το 2025, πολύ πριν από το στόχο του 2050 που έχει τεθεί ως στόχος από την αεροπορική βιομηχανία.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023 ο ΔΑΑ πιστοποιήθηκε στο στάδιο 4+ «Μετάβαση» (Transition) του εθελοντικού προγράμματος για τη Διαχείριση & Μείωση των Εκπομπών ‘Ανθρακα Αεροδρομίων (Airport Carbon Accreditation) του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (ACI Europe). Η πιστοποίηση ήταν απόρροια μίας σειράς ενεργειών, συγκεκριμένα τη δέσμευση για μηδενισμό των εκπομπών άνθρακα του ΔΑΑ, τον υπολογισμό εκπομπών από περισσότερες πηγές και την σύνταξη σχεδίου δράσης των Τρίτων Μερών με στόχους και μέτρα μείωσης των εκπομπών τους.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων