Ήταν το 2021 όταν η HSBC ανακοίνωσε ότι θα εγκαταλείψει τη λιανική τραπεζική και θα επικεντρωθεί στις ανάγκες τραπεζικής και διαχείρισης περιουσίας διεθνώς συνδεδεμένων πελατών υψηλής και υπερυψηλής καθαρής αξίας. Οι προκλήσεις της μετάβασης αυτής ήταν πολλές, αλλά διαχειρίσιμες για την Ρακέλ Όντεν, που ανέλαβε τη διαχείριση του αμερικανικού τμήματος περιουσίας και προσωπικής τραπεζικής τον Δεκέμβριο.
Με στόχο αύξηση 15% στα ετήσια έσοδα τα επόμενα πέντε χρόνια, η Όντεν εστιάζει στην αύξηση της διεθνούς βάσης πελατών της επιχείρησης. «Θέλουμε να χρηματοδοτήσουμε όλους σε όλο τον κόσμο που έχουν παρουσία στις ΗΠΑ με οποιοδήποτε σχήμα, μορφή ή τρόπο», ανέφερε στο Barron’s η Όντεν, με 27ετή υπηρεσία στην Wall Street.
Ευρωπαϊκά χρηματιστήρια: Βρετανικές πιέσεις έφερε η HSBC
Το 1998, η Όντεν αποφοίτησε από το πρόγραμμα M.B.A στο Πανεπιστήμιο Hampton, και προσελήφθη αμέσως από τη Morgan Stanley. Έγινε χρηματιστής μετοχών, αλλά τότε η Morgan Stanley μόλις είχε αγοράσει την πρώτη επιχείρηση διαχείρισης περιουσίας, την Dean Witter. Κάποια στιγμή σκέφτηκε ότι της ταίριαζε πολύ περισσότερο η επενδυτική τραπεζική, γιατί της έδινε την ευκαιρία να συνεργαστεί σε ανθρώπινο επίπεδο, παρέχοντας υποστήριξη και καθοδήγηση που χρειάζονται για τον προσωπικό τους πλούτο.
Θητεία στα μεγαλύτερα ονόματα της Wall Street
Έχει εργαστεί στα περισσότερα από τα μεγάλα ονόματα της Wall Street: Morgan Stanley, UBS, Merrill Lynch και πιο πρόσφατα την JPMorgan Chase, όπου διηύθυνε την επέκταση του δικτύου για την καταναλωτική τραπεζική επιχείρηση. Ένα από τα πράγματα που την τράβηξε στην HSBC ήταν η παγκόσμια πτυχή του να μπορεί να έχει μια περιεκτική πρόταση για τον πλούτο.
Ανέλαβε τον ρόλο της σε μια εποχή που η παρουσία και η αποστολή της HSBC στις ΗΠΑ έχει αλλάξει άρδην. Η HSBC πέρασε από έναν σημαντικό μετασχηματισμό και η αποχώρηση από τον βασικό της κλάδο λιανικής ήταν, για την Όντεν, απολύτως σωστή απόφαση. Ανταγωνιζόταν στον λιανικό χώρο των ΗΠΑ μεγάλες τράπεζες χωρίς να έχει μεγάλη παρουσία στο λιανικό εμπόριο.
Αυτό που είχε η HSBC ήταν μια απίστευτη πελατειακή βάση που ήταν εύπορη και παγκόσμια. Και σε αυτόν τον χώρο αυτό που αναζητούσε είναι η διαχείριση περιουσίας και συνειδητοποίησε ότι έπρεπε να στραφεί στη διαχείριση περιουσίας για αυτούς τους διεθνείς εύπορους πελάτες.
Έτσι η Όντεν επέλεξε την HSBC γιατί την είδε ως την πρώτη τράπεζα που επικεντρώθηκε στον πελάτη συνδυάζοντας τη διαχείριση περιουσίας και την ιδιωτική τραπεζική, συμπεριλαμβανομένων των καθημερινών τραπεζικών υπηρεσιών, ώστε να μπορεί να παρέχει μια ολιστική συνέχεια για έναν πελάτη.
Οι πελάτες της Όντεν είναι κυρίως πολίτες των ΗΠΑ που έχουν κατοικία σε άλλα μέρη του κόσμου, αλλά επίσης Κινέζοι πελάτες που έχουν παιδιά σε αμερικανικά πανεπιστήμια, και εταιρείες σε όλο τον κόσμο που έχουν υπαλλήλους παγκοσμίως.
Η πελατοκεντρική φιλοσοφία
Η βασική της ενασχόληση είναι η κυκλοφορία του χρήματος παγκοσμίως. Για τον λόγο αυτό η HSBC έχει μια υπηρεσία που ονομάζεται Global Money. Ο πελάτης μπορεί να μεταφέρει χρήματα στις 62 χώρες που εξυπηρετεί από το τηλέφωνό ή μέσω ενός από τα κέντρα περιουσίας της τράπεζας. Ασχέτως του χρόνου παρουσίας σε μια χώρα οι τραπεζικές υπηρεσίες συνοδεύουν τους πελάτες. Ακόμη και μετά την παλινόστηση η HSBC συνεχίζει να παρέχει τις υπηρεσίες της.
Για την Όντεν οι επενδυτικές συμβουλές είναι κρίσιμες γιατί, έχουν παγκόσμιο πλαίσιο. Αν ένας πελάτης έχει μέρος της εταιρείας του σε άλλη χώρα, ενδιαφέρεται για όλες τις πτυχές των επενδύσεων.
Η διαχείριση των χαρτοφυλακίων, διευκρινίζει η Όντεν, γίνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες με τη δυνατότητα να επωφεληθούν από την παγκόσμια πρόσβαση σε άλλους ερευνητές αναλυτές σε όλο τον κόσμο. Έτσι έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τους κορυφαίους αναλυτές έρευνας στην Ασία, το Χονγκ Κονγκ ή στο Ντουμπάι.
Η επιχείρηση διαχείρισης πλούτου των ΗΠΑ έχει τυπικούς συμβούλους στα κέντρα περιουσίας. Δεν έχει πια υποκαταστήματα, αλλά κέντρα διαχείρισης πλούτου, εξηγεί η Όντεν. Έχει μια ομάδα που παρέχει οικονομικές συμβουλές εξ αποστάσεως και έχει μια ομάδα ιδιωτικής τράπεζας που βρίσκεται στα περιφερειακά γραφεία. Ανάλογα λοιπόν με το πώς θέλει ο πελάτης να συνεργαστεί, όλα αυτά είναι διαθέσιμα.
Latest News
Λιγότερες διαφημίσεις σε Instagram και Facebook στην Ευρώπη, λόγω ΕΕ
Προσπάθεια κατευνασμού των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ απο τη Meta - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram
Μείωση προβλέψεων της Novavax για τα έσοδα - «Παρενέργειες» από τα εμβόλια Covid
H Novavax κατείχε κατά μέσο όρο περίπου το 3% της αγοράς εμβολίων κατά της Covid-19 σε εβδομαδιαίο επίπεδο
Αναταράξεις στην Airbus εν μέσω ανησυχιών για τον πόλεμο των δασμών
Ο όμιλος της Airbus θεωρεί το ελεύθερο εμπόριο ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια ευημερία, όπως ξεκαθάρισε ο CEO της Airbus China
Η Shell κέρδισε την έφεση εναντίον ιστορικής απόφασης του εφετείου της Χάγης
O CEO της Shell δήλωσε ότι η εταιρεία πιστεύει πως η απόφαση του εφετείου «ήταν η σωστή για την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση»
Βουτιά στο εμπόριο σπάνιων γαιών στην ΕΕ - Μεγάλη εξάρτηση από Κίνα
Συνολικά 5.600 τόνοι σε σπάνιες γαίες εξήχθησαν από την ΕΕ, σημειώνοντας μείωση 18,7% σε όγκο και 27,8% σε αξία σε σύγκριση με το 2022
Διέψευσε τις προβλέψεις - Σε άνοδο οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στην κινεζική Single's Day
Πώς απέδωσε η Single's Day παρά τους φόβους και τις εκτιμήσεις για χαμηλή εμπιστοσύνη στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου
Αντιδασμούς στον Τραμπ εξετάζει το Μεξικό
Ο Υπουργός Οικονομίας δήλωσε ότι το Μεξικό μπορεί να απαντήσει με δικούς της δασμούς στις αμερικανικές εισαγωγές
Ξεπέρασε τον σκόπελο της Μελόνι η Lufthansa - Προχωράει η εξαγορά της ΙΤΑ
Η συμφωνία για να αναλάβει την ιταλική ITA Airways θα περάσει μετά από σθεναρή εμμονή της Ιταλίας στο τίμημα
Μαθήματα επαγγελματικής επιτυχίας από τον Χάουαρντ Σουλτς - Τι λέει ο δημιουργός των Starbucks
Ο Χάουαρντ Σουλτς ξέρει να ξεπερνάει τα εμπόδια και να βρίσκει την επιτυχία - Ποια συμβουλή θα έδινε σε έναν εκκολαπτόμενο επιχειρηματία;
Η νέα «βασίλισσα» του TikTok - Πώς η Garnier της L'Oreal αύξησε τις πωλήσεις της
Η Garnier ξεπέρασε τις 2,4 εκατομμύρια προβολές, επιτυγχάνοντας το 11% των μηνιαίων εσόδων της σε μία μόνο ημέρα - Οι στόχοι της καμπάνιας στο TikTok