Η θλιβερή κατάσταση με τους ελληνικούς σιδηροδρόμους έγινε θέμα και στη γειτονική Βουλγαρία. Συγκεκριμένα όπως μετέδωσε το Bulgaria On Air: «Έτοιμη να φύγει από την Ελλάδα είναι η Trenitalia, αναζητείται νέος αγοραστής.

Μετά την τραγωδία στα Τέμπη, όλα ανατρέπονται.

Τα επτά λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών – Το πόρισμα της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας

Στη σκιά της τρομερής συντριβής των Τεμπών, αυξάνονται οι εικασίες ότι το δίκτυο σιδηροδρόμων της Ιταλίας, γνωστό και ως Trenitalia, είναι έτοιμο να εγκαταλείψει την Ελλάδα. Στην πραγματικότητα, ονόματα πιθανών αγοραστών έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται, από τοπικούς αγοραστές και επενδυτικές ομάδες μέχρι σιδηροδρομικούς οργανισμούς στην Ευρώπη, ανέφερε η  ανταποκρίτρια της Bulgaria ON AIR στην Ελλάδα, Silvia Stancheva .

Οι Ιταλοί έχουν στείλει μέχρι στιγμής μάνατζερ και τρένα δεύτερης κατηγορίας στην Ελλάδα και βλέπουν ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να αποπληρωθούν οι επενδύσεις που έκαναν το 2017.

Τον Σεπτέμβριο εκείνης της χρονιάς ολοκληρώθηκε η αγορά της Hellenic Train για 45 εκατ. ευρώ. Ενάμιση χρόνο αργότερα, το 2019, η εταιρεία εξαγόρασε την «ΕΕΣΤΥ» (εταιρεία συντήρησης σιδηροδρόμων) έναντι 22 εκατ. ευρώ .

Και κάπως έτσι ήρθε το 2023… Η τραγωδία στα Τέμπη και οι καταστροφές που προκάλεσε ο τυφώνας «Ντάνιελ» ανέτρεψαν τα σχέδια της ιταλικής εταιρείας. Στην περίπτωση των Τεμπών τα έσοδα του ομίλου υποφέρουν σημαντικά καθώς μειώθηκε ο αριθμός των εισιτηρίων στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ακόμη πιο σοβαρή ζημιά στην εικόνα της ιταλικής εταιρείας προκάλεσε η αρνητική στάση προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Ελληνικής Τρένου» και βετεράνο των σιδηροδρόμων, Μαουρίτσιο Καποτόρτο στην Εξεταστική Επιτροπή.

Το 2017 οι Ιταλοί αποφάσισαν να επενδύσουν στην Ελλάδα, παρά τα πολυάριθμα και χρόνια προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου, γιατί έβλεπαν ότι με χαμηλούς ναύλους στις κεντρικές και άγονες γραμμές, θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν τις αερομεταφορές και όχι μόνο.

Γι’ αυτό η Trenitalia δημιούργησε μια υπηρεσία παρόμοια με αυτή της Ρώμης, βασισμένη στις αρχές του ελληνικού σιδηροδρόμου, και προσπάθησε να την προσφέρει στην Ελλάδα για να πάρει τα επιθυμητά έσοδα. Και όλα πήγαιναν έτσι μέχρι που συνέβη η τραγωδία των Τεμπών. Ειδικότερα, τα έσοδα από επιβάτες διπλασιάστηκαν από 36,5 εκατ. ευρώ το 2021 σε 65 εκατ. ευρώ. Και αυτά τα κέρδη έγιναν ακόμη μεγαλύτερα αφού πούλησαν πέντε τρένα ETR 470 Silver Arrow στην ελληνική θυγατρική τους για 47,5 εκατομμύρια ευρώ, ανακτώντας το μεγάλο μερίδιο που έδωσαν το 2017.

Μπορεί λοιπόν τα κέρδη να ήταν καλά, αλλά στις 28 Φεβρουαρίου 2023 γράφτηκε μια μαύρη σελίδα στην Ελλάδα και στην ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων. Με τις αυξανόμενες αναφορές για σιδηροδρομικά ατυχήματα και τις καταγγελίες για θέματα εκπαίδευσης του προσωπικού, η κατάσταση στην Trenitalia δεν είναι ιδανική.

Το μεγάλο πρόβλημα για τον ιταλικό όμιλο παραμένει ένα: η εύρεση αγοραστή για να μπορέσει να φύγει από την Ελλάδα».

Πηγή: In.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Μπορέλ: Οι κυβερνήσεις της ΕΕ δεν μπορούν να επιλέγουν αν θα εφαρμόζουν ή όχι τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ
Επικαιρότητα |

Μπορέλ: Οι κυβερνήσεις της ΕΕ δεν μπορούν να επιλέγουν αν θα εφαρμόζουν ή όχι τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ

«Κάθε φορά που κάποιος διαφωνεί με την πολιτική μίας ισραηλινής κυβέρνησης κατηγορείται για αντισημιτισμό», σχολίασε ο Ζοζέπ Μπορέλ την αντίδραση Νετανιάχου για το ένταλμα σύλληψης εναντίον του