
Μια κρίσιμη συνεδρίαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) ξεκινά σήμερα στο Λονδίνο, με θέμα την λήψη μέτρων για την μείωση των εκπομπών CO2 από τα πλοία, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και ο τρόπος τιμολόγησης των εκπομπών άνθρακα.
«Ένας μηχανισμός τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου πρέπει να είναι απλός για να είναι λειτουργικός», τονίζει η διεθνής ένωση των ανεξάρτητων πλοιοκτητών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (INTERCARGO) στην οποία προεδρεύει ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός.
Δημήτρης Φαφαλιός: Οι ιδιομορφίες των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τα εναλλακτικά καύσιμα
Ένας μηχανισμός τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) στη ναυτιλία πρέπει να είναι απλός και ευχερής, πρόσθεσε και ο Γενικός Γραμματέας της INTERCARGO, Κώστας Γκόνης, στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), επισημαίνοντας: «Όσο απλούστερος, τόσο το καλύτερο, όσο μικρότερος ο διοικητικός φόρτος, τόσο το καλύτερο, όσο πιο απλός θα μπορούσε να είναι και όσο περισσότερη βεβαιότητα θα μπορούσε να προσφέρει στον κλάδο, τόσο το καλύτερο».

Ο Γενικός Γραμματέας της INTERCARGO, Κώστας Γκόνης
Στις δηλώσεις της προς τη Διεθνή Ομάδα Εργασίας του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, η INTERCARGO προειδοποίησε ότι ένας περίπλοκος μηχανισμός τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου θα ήταν αντιπαραγωγικός και αναποτελεσματικός.
Παρεμβαίνοντας ενόψει της συνεδρίασης MEPC 81 (Επιτροπή Θαλάσσιου Περιβάλλοντος και Προστασίας του ΙΜΟ) που ξεκινά σήμερα (18-22 Μαρτίου) στο Λονδίνο, η INTERCARGO κάλεσε τα μέλη του Οργανισμού, να υιοθετήσουν μια λειτουργική λύση που θα βασίζεται σε έναν απλό μηχανισμό συνεισφοράς και ανταμοιβής ως οικονομικό μέτρο, μαζί με ένα ξεχωριστό τεχνικό μέτρο, σύμφωνα με τις θέσεις που παρουσίασε, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS).
Πρόκειται για μια θέση που υποστηρίζει και η χώρα μας.
Μεταξύ άλλων βασικών θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, η MEPC 81 αναμένεται να συζητήσει την εφαρμογή της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023.
Της συνεδρίασης της MEPC προηγήθηκε η 16η συνεδρίαση της Διεθνούς Ομάδας Εργασίας για τη Μείωση των Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου από Πλοία (ISWG-GHG 16), που συνεδρίασε από τις 11 έως τις 15 Μαρτίου 2024.
Πάντως πολλά κράτη μέλη του ΙΜΟ αντιτίθενται σε έναν ενιαίο φόρο επί των αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, παρά το γεγονός ότι ένας μεγαλύτερος αριθμός χωρών υποστηρίζει ένα τέτοιο μέτρο.
Σημαντικότερα θέματα της MEPC 81
Τα σημαντικότερα θέματα που θα εξετάσει η MEPC 81 είναι:
-Αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής – μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, εφαρμογή της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023, συνέχιση των συζητήσεων για τον οικονομικό μηχανισμό τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου και το τεχνικό πρότυπο καυσίμου.
-Ενεργειακή απόδοση των πλοίων, εκθέσεις σχετικά με την κατανάλωση μαζούτ
-Αντιμετώπιση των θαλάσσιων απορριμμάτων
– Έγκριση τροποποιήσεων σχετικά με τις διαδικασίες αναφοράς για χαμένα εμπορευματοκιβώτια / συστάσεις σχετικά με τη θαλάσσια μεταφορά πλαστικών σφαιριδίων σε εμπορευματοκιβώτια εμπορευμάτων
-Εφαρμογή της σύμβασης για τη διαχείριση του έρματος
-Προτάσεις για περιοχές ελέγχου εκπομπών
-Εφαρμογή της σύμβασης του Χονγκ Κονγκ για την ανακύκλωση πλοίων
-Μείωση του υποβρύχιου θορύβου, σχέδιο δράσης προς εξέταση


Latest News

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας