Μια κρίσιμη συνεδρίαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) ξεκινά σήμερα στο Λονδίνο, με θέμα την λήψη μέτρων για την μείωση των εκπομπών CO2 από τα πλοία, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και ο τρόπος τιμολόγησης των εκπομπών άνθρακα.
«Ένας μηχανισμός τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου πρέπει να είναι απλός για να είναι λειτουργικός», τονίζει η διεθνής ένωση των ανεξάρτητων πλοιοκτητών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (INTERCARGO) στην οποία προεδρεύει ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός.
Δημήτρης Φαφαλιός: Οι ιδιομορφίες των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τα εναλλακτικά καύσιμα
Ένας μηχανισμός τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) στη ναυτιλία πρέπει να είναι απλός και ευχερής, πρόσθεσε και ο Γενικός Γραμματέας της INTERCARGO, Κώστας Γκόνης, στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), επισημαίνοντας: «Όσο απλούστερος, τόσο το καλύτερο, όσο μικρότερος ο διοικητικός φόρτος, τόσο το καλύτερο, όσο πιο απλός θα μπορούσε να είναι και όσο περισσότερη βεβαιότητα θα μπορούσε να προσφέρει στον κλάδο, τόσο το καλύτερο».
Στις δηλώσεις της προς τη Διεθνή Ομάδα Εργασίας του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, η INTERCARGO προειδοποίησε ότι ένας περίπλοκος μηχανισμός τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου θα ήταν αντιπαραγωγικός και αναποτελεσματικός.
Παρεμβαίνοντας ενόψει της συνεδρίασης MEPC 81 (Επιτροπή Θαλάσσιου Περιβάλλοντος και Προστασίας του ΙΜΟ) που ξεκινά σήμερα (18-22 Μαρτίου) στο Λονδίνο, η INTERCARGO κάλεσε τα μέλη του Οργανισμού, να υιοθετήσουν μια λειτουργική λύση που θα βασίζεται σε έναν απλό μηχανισμό συνεισφοράς και ανταμοιβής ως οικονομικό μέτρο, μαζί με ένα ξεχωριστό τεχνικό μέτρο, σύμφωνα με τις θέσεις που παρουσίασε, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS).
Πρόκειται για μια θέση που υποστηρίζει και η χώρα μας.
Μεταξύ άλλων βασικών θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, η MEPC 81 αναμένεται να συζητήσει την εφαρμογή της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023.
Της συνεδρίασης της MEPC προηγήθηκε η 16η συνεδρίαση της Διεθνούς Ομάδας Εργασίας για τη Μείωση των Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου από Πλοία (ISWG-GHG 16), που συνεδρίασε από τις 11 έως τις 15 Μαρτίου 2024.
Πάντως πολλά κράτη μέλη του ΙΜΟ αντιτίθενται σε έναν ενιαίο φόρο επί των αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, παρά το γεγονός ότι ένας μεγαλύτερος αριθμός χωρών υποστηρίζει ένα τέτοιο μέτρο.
Σημαντικότερα θέματα της MEPC 81
Τα σημαντικότερα θέματα που θα εξετάσει η MEPC 81 είναι:
-Αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής – μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, εφαρμογή της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023, συνέχιση των συζητήσεων για τον οικονομικό μηχανισμό τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου και το τεχνικό πρότυπο καυσίμου.
-Ενεργειακή απόδοση των πλοίων, εκθέσεις σχετικά με την κατανάλωση μαζούτ
-Αντιμετώπιση των θαλάσσιων απορριμμάτων
– Έγκριση τροποποιήσεων σχετικά με τις διαδικασίες αναφοράς για χαμένα εμπορευματοκιβώτια / συστάσεις σχετικά με τη θαλάσσια μεταφορά πλαστικών σφαιριδίων σε εμπορευματοκιβώτια εμπορευμάτων
-Εφαρμογή της σύμβασης για τη διαχείριση του έρματος
-Προτάσεις για περιοχές ελέγχου εκπομπών
-Εφαρμογή της σύμβασης του Χονγκ Κονγκ για την ανακύκλωση πλοίων
-Μείωση του υποβρύχιου θορύβου, σχέδιο δράσης προς εξέταση
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023