Μια κρίσιμη συνεδρίαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) ξεκινά σήμερα στο Λονδίνο, με θέμα την λήψη μέτρων για την μείωση των εκπομπών CO2 από τα πλοία, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και ο τρόπος τιμολόγησης των εκπομπών άνθρακα.
«Ένας μηχανισμός τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου πρέπει να είναι απλός για να είναι λειτουργικός», τονίζει η διεθνής ένωση των ανεξάρτητων πλοιοκτητών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (INTERCARGO) στην οποία προεδρεύει ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός.
Δημήτρης Φαφαλιός: Οι ιδιομορφίες των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τα εναλλακτικά καύσιμα
Ένας μηχανισμός τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) στη ναυτιλία πρέπει να είναι απλός και ευχερής, πρόσθεσε και ο Γενικός Γραμματέας της INTERCARGO, Κώστας Γκόνης, στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), επισημαίνοντας: «Όσο απλούστερος, τόσο το καλύτερο, όσο μικρότερος ο διοικητικός φόρτος, τόσο το καλύτερο, όσο πιο απλός θα μπορούσε να είναι και όσο περισσότερη βεβαιότητα θα μπορούσε να προσφέρει στον κλάδο, τόσο το καλύτερο».
Στις δηλώσεις της προς τη Διεθνή Ομάδα Εργασίας του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, η INTERCARGO προειδοποίησε ότι ένας περίπλοκος μηχανισμός τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου θα ήταν αντιπαραγωγικός και αναποτελεσματικός.
Παρεμβαίνοντας ενόψει της συνεδρίασης MEPC 81 (Επιτροπή Θαλάσσιου Περιβάλλοντος και Προστασίας του ΙΜΟ) που ξεκινά σήμερα (18-22 Μαρτίου) στο Λονδίνο, η INTERCARGO κάλεσε τα μέλη του Οργανισμού, να υιοθετήσουν μια λειτουργική λύση που θα βασίζεται σε έναν απλό μηχανισμό συνεισφοράς και ανταμοιβής ως οικονομικό μέτρο, μαζί με ένα ξεχωριστό τεχνικό μέτρο, σύμφωνα με τις θέσεις που παρουσίασε, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS).
Πρόκειται για μια θέση που υποστηρίζει και η χώρα μας.
Μεταξύ άλλων βασικών θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, η MEPC 81 αναμένεται να συζητήσει την εφαρμογή της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023.
Της συνεδρίασης της MEPC προηγήθηκε η 16η συνεδρίαση της Διεθνούς Ομάδας Εργασίας για τη Μείωση των Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου από Πλοία (ISWG-GHG 16), που συνεδρίασε από τις 11 έως τις 15 Μαρτίου 2024.
Πάντως πολλά κράτη μέλη του ΙΜΟ αντιτίθενται σε έναν ενιαίο φόρο επί των αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, παρά το γεγονός ότι ένας μεγαλύτερος αριθμός χωρών υποστηρίζει ένα τέτοιο μέτρο.
Σημαντικότερα θέματα της MEPC 81
Τα σημαντικότερα θέματα που θα εξετάσει η MEPC 81 είναι:
-Αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής – μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, εφαρμογή της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023, συνέχιση των συζητήσεων για τον οικονομικό μηχανισμό τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου και το τεχνικό πρότυπο καυσίμου.
-Ενεργειακή απόδοση των πλοίων, εκθέσεις σχετικά με την κατανάλωση μαζούτ
-Αντιμετώπιση των θαλάσσιων απορριμμάτων
– Έγκριση τροποποιήσεων σχετικά με τις διαδικασίες αναφοράς για χαμένα εμπορευματοκιβώτια / συστάσεις σχετικά με τη θαλάσσια μεταφορά πλαστικών σφαιριδίων σε εμπορευματοκιβώτια εμπορευμάτων
-Εφαρμογή της σύμβασης για τη διαχείριση του έρματος
-Προτάσεις για περιοχές ελέγχου εκπομπών
-Εφαρμογή της σύμβασης του Χονγκ Κονγκ για την ανακύκλωση πλοίων
-Μείωση του υποβρύχιου θορύβου, σχέδιο δράσης προς εξέταση
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International