
Σε επτά μεγάλες τουριστικές αγορές, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και δύο «αναδυόμενες», οφείλει η Αθήνα το νέο ιστορικό ρεκόρ επισκεπτών που κατέγραψε το 2023, σπάζοντας για πρώτη φορά το «φράγμα» των 7 εκατ. διεθνών αφίξεων, έναντι 6,4 εκατ. το 2019 (+10%).
Ο μεγαλύτερος αριθμός των επισκεπτών της πρωτεύουσας προήλθε πέρυσι από τις παραδοσιακές αγορές των ΗΠΑ (18%), του Ηνωμένου Βασιλείου (10%), της Γερμανίας (6%), της Γαλλίας (7%) και της Ιταλίας (6%), ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι αγορές της Αυστραλίας και της Κίνας, που ανέκαμψαν με ταχείς ρυθμούς από την πανδημία, ενισχύοντας τις αφίξεις της Αθήνας.
Ξενοδοχεία Αθήνας: Πανευρωπαϊκή πρωτιά στην άνοδο της αξίας τους [πίνακας]
Σύμφωνα με τα στοιχεία, σχεδόν ένας στους δύο ξένους επισκέπτες της Ελλάδας κάνει πλέον… πέρασμα και από την Αθήνα!
Αμερικανοί
Πρόκειται κυρίως για ζευγάρια και φίλους τους, με μέσο όρο ηλικίας τα 45 χρόνια. Η Αθήνα τους προσφέρει εύκολη πρόσβαση στην Ευρώπη. Ο μέσος χρόνος παραμονής τους στην Ελλάδα είναι 12 ημέρες, εκ των οποίων οι 5 στην Αθήνα. Το 76% επιλέγει διαμονή σε ξενοδοχεία και θέρετρα, ενώ συμμετέχουν και σε κρουαζιέρες (12%). Αγαπημένοι προορισμοί είναι η Σαντορίνη (28%), η Μύκονος (14%) και η Κρήτη (12%). Επιλέγουν την Αθήνα κυρίως λόγω αρχαιολογικού – πολιτιστικού ενδιαφέροντος (37%), ενώ το 22% θεωρεί ότι η Αθήνα τους εξυπηρετεί λόγω των απευθείας πτήσεων από τις ΗΠΑ.
Βρετανοί
Είναι κυρίως ζευγάρια, παρέες και μοναχικοί ταξιδιώτες, με μέσο όρο ηλικίας τα 41 έτη. Εχουν στενές σχέσεις με την Ελλάδα, όπου μένουν 9 μέρες, εκ των οποίων 4 μέρες στην Αθήνα. Το 66% μένει σε ξενοδοχεία και σε σπίτια συγγενών – φίλων (11%), ενώ τα ιδιωτικά καταλύματα τύπου Airbnb προτιμά το 10%. Το ενδιαφέρον τους στρέφεται σε αρχαιολογικές δράσεις (46%), αλλά και στον ελληνικό τρόπο ζωής και την κουζίνα. Αγαπημένοι προορισμοί στην Ελλάδα: Σαντορίνη (19%), Κρήτη (11%), Πάρος (10%), Κως (8%) και Ρόδος (8%).
Γερμανοί
Είναι ζευγάρια και μοναχικοί ταξιδιώτες, με μέσο όρο ηλικίας τα 44 χρόνια. Στην Ελλάδα μένουν 10 ημέρες, εκ των οποίων 3 ημέρες στην Αθήνα. Ταξιδεύουν κυρίως για διακοπές (72%), σε μεγάλο βαθμό συνδυασμένες με επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους (19%). Σε ξενοδοχεία διαμένει περίπου το 60%, το 10% επιλέγει ιδιωτικά καταλύματα και το 9% κατευθύνεται σε ιδιόκτητα σπίτια ή σε σπίτια συγγενών – φίλων. Οι Γερμανοί δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για κρουαζιέρες στα νησιά του Αργοσαρωνικού, για ένα City Bus Tour και για μια επίσκεψη στο Νιάρχος, ενώ αγαπούν την ελληνική κουζίνα. Επισκέπτονται το Αρχαιολογικό Μουσείο και τα ελληνικά καταστήματα. Αγαπημένοι προορισμοί στην Ελλάδα: Κρήτη (18%), Λέσβος (11%), Κως (9%) και Ρόδος (9%).
Γάλλοι
Είναι ζευγάρια, φίλοι και οικογένειες, με μέσο όρο ηλικίας τα 42 χρόνια και επιθυμούν να να «ζήσουν όπως οι Ελληνες». Μένουν 9 ημέρες στην Ελλάδα και μόνο 3 στην Αθήνα. Κάτω από το 63% μένει σε ξενοδοχεία, ενώ το 10% προτιμά τη διαμονή σε θέρετρα (10%). Συμμετέχουν σε διάφορες οργανωμένες δράσεις (περίπατοι, γαστρονομικές αναζητήσεις κ.λπ.), ενώ επιθυμούν να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής των Ελλήνων. Ιδιαίτερο είναι το ενδιαφέρον τους για επίσκεψη σε μαρίνες. Αγαπημένοι προορισμοί στην Ελλάδα: Πάρος (21%), Σαντορίνη (14%), Κρήτη (12%) και Κέρκυρα (7%).
Ιταλοί
Είναι ζευγάρια και φίλοι, περίπου 40 ετών. Το διάστημα παραμονής τους στην Ελλάδα είναι 8 ημέρες, εκ των οποίων 3 στην Αθήνα. Μένουν κυρίως σε ξενοδοχεία (68%) και ακολουθούν τα ιδιωτικά καταλύματα (10%). Προτιμούν δράσεις που σχετίζονται με τη διασκέδαση, τη νυχτερινή ζωή και τα καταστήματα. Αγαπούν ιδιαιτέρως την ελληνική κουζίνα. Αγαπημένοι προορισμοί στην Ελλάδα: Πάρος (27%), Κρήτη (15%) και Νάξος (9%).
Αυστραλοί
Είναι ζευγάρια και οικογένειες, περίπου 44 ετών, με αγάπη για τη θάλασσα και ρίζες στην Ελλάδα. Ο χρόνος παραμονής τους στην Ελλάδα είναι 15 ημέρες, εκ των οποίων 5 μέρες στην Αθήνα. Το 57% των Αυστραλών προτιμά τα ξενοδοχεία, το 11% τα τουριστικά θέρετρα, ενώ σε κρουαζιέρες και yachting συμμετέχει το 16%, ενώ οι υπόλοιποι (ομογενείς) μένουν σε φιλικά σπίτια. Αγαπημένοι προορισμοί στην Ελλάδα: Σαντορίνη (26%), Μύκονος (12%), Κρήτη (11%), ενώ στο πλάνο τους υπάρχει πάντα και η Κέρκυρα.
Κινέζοι
Είναι ζευγάρια και φίλοι περίπου 38 ετών. Μένουν στην Ελλάδα 9 ημέρες, εκ των οποίων 4 στην Αθήνα. Το 76% μένει σε ξενοδοχεία και θέρετρα, ενώ σε ιδιωτικά καταλύματα κατευθύνεται το 10%. Το ενδιαφέρον τους για αρχαιολογικές δράσεις είναι μεγάλο. Επίσης, συμμετέχουν σε περιηγήσεις τύπου city tour με λεωφορεία και επισκέπτονται το Νιάρχος, το Φλοίσβο, τον Πειραιά, τη Γλυφάδα και το Κολωνάκι. Ανω του 65% αγαπά και επισκέπτεται τη Σαντορίνη.
Πηγή: Premium Έκδοση – Οικονομία ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας

Ακάθεκτοι οι αμερικανοί τουρίστες παρά τον τυφώνα Τραμπ- Κανονικά οι κρατήσεις για Ελλάδα
Απτόητοι οι αμερικανοί τουρίστες - Άνοδος 18,6% των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων - Τι προβληματατίζει τους Έλληνες ξενοδόχους

Γιατί οι Ευρωπαίοι ακυρώνουν τα ταξίδια στις ΗΠΑ
Οι διεθνείς επισκέπτες μένουν μακριά καθώς αυξάνεται η πολιτική και οικονομική ένταση