Υπερδιπλασιασμό των κερδών του για το τελευταίο τρίμηνο του 2023 ανακοίνωσε ο κινεζικός όμιλος ηλεκτρονικού εμπορίου PDD Holdings, χαιρετίζοντας το 2023 ως μια «κομβική» χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας ο εξαιρετικά φθηνός ιστότοπος αγορών Temu σημείωσε εκρηκτική ανάπτυξη μετά από μία επιθετική διαφημιστική καμπάνια.

Η εισηγμένη στο Nasdaq PDD , η οποία είναι ιδιοκτήτης της Temu που επελαύνει » στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, ανέφερε συνολικά έσοδα 89 δισ. Rmb (12 δισ. δολ. για τους τρεις μήνες έως τον Δεκέμβριο, καταγράφοντας αύξηση 123% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του περασμένου έτους και πολύ πάνω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Παρακολουθήσεις, ψέμματα και βιντεοταινίες – Γιατί κατηγορείται η μητρική της Temu

«Το 2023 αντιπροσωπεύει ένα κομβικό κεφάλαιο στην εταιρική μας ιστορία», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Chen Lei. «Είδαμε αυξανόμενη ζήτηση που οδηγείται από την ενθάρρυνση του καταναλωτικού κλίματος».

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η Temu ήταν ασύμφορη στο αρχικό στάδιο ανάπτυξής της, αλλά τα συνολικά καθαρά κέρδη της PDD το τελευταίο τρίμηνο του 2023 ήταν 23 δισ. Rmb, αυξημένα κατά 146% σε ετήσια βάση. Η εταιρεία είπε ότι τα κέρδη προήλθαν από τα τέλη συναλλαγών και τα τέλη μάρκετινγκ που καταβλήθηκαν από εμπόρους που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες της.

Ο όμιλος ηλεκτρονικού εμπορίου, ο οποίος κατέχει την αγορά Pinduoduo, κυκλοφόρησε το Temu στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2022 προτού το επεκτείνει στην Ευρώπη και την Ασία. Και όπως επισημαίνουν οι Financial Times, ήδη το Temu απειλεί τους καθιερωμένους παίκτες, συμπεριλαμβανομένων των Amazon και eBay, με τις χαμηλές τιμές του.

Η PDD αψήφησε σε γενικές γραμμές την ύφεση των κινεζικών μετοχών του Διαδικτύου, με τις μετοχές της να αυξάνονται περισσότερο από 60% τον περασμένο χρόνο.

Επιθετική διαφήμιση

Η Temu έχει ξεκινήσει μια επιθετική διαδικτυακή διαφημιστική εκστρατεία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων σε Google και Meta για να κερδίσει μερίδιο αγοράς σε ΗΠΑ και Ευρώπη.

Οι δαπάνες πωλήσεων και μάρκετινγκ του PDD έχουν αυξηθεί λόγω των διαφημιστικών δαπανών και των επιδοτήσεων για να προσελκύσουν αγοραστές και εμπόρους στο Temu. Από την κυκλοφορία της Temu το 2022, έχει ξοδέψει συνολικά 100 δισεκατομμύρια Rmb για μάρκετινγκ και πωλήσεις στις επιχειρήσεις της, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της PDD.

Η Temu στρατολογεί ενεργά πωλητές της Amazon και της Shein στην Κίνα και τους πιέζει να μειώσουν τις τιμές.

Η PDD, η οποία δεν αναλύει τα οικονομικά αποτελέσματα των κινεζικών και διεθνών επιχειρήσεων της, έχει επίσης διαταράξει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην εγχώρια αγορά της.

Δημοσίευσε επίσης ένα μοντέλο ομαδικών αγορών στην Κίνα, όπου αγοραστές συγκεντρώνονται για να αγοράσουν τα ίδια προϊόντα σε χαμηλές τιμές. Το Pinduoduo έχει καταβροχθίσει το μερίδιο αγοράς από τους πιο καθιερωμένους αντιπάλους Taobao και Tmall, καθώς οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις δαπάνες ως απάντηση στην επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης.

Θέμα ώθησης

Ο αντιπρόεδρος στρατηγικής της PDD Ντέβιντ Λιου, πρώην τραπεζίτης της Goldman Sachs, περιέγραψε το «επιχειρηματικό μοντέλο που βασίζεται στην ώθηση» σε ένα podcast του 2019.

Είπε ότι αντί να αναζητούν συγκεκριμένα αντικείμενα, οι άνθρωποι πήγαιναν στην Pinduoduo για να περιηγηθούν εκεί, όπου οι αλγόριθμοι και οι εξαιρετικά στοχευμένες προσφορές ενθάρρυναν την κοινωνική κοινοποίηση των αγορών. Η άνοδος της χρήσης των κινητών, σύμφωνα με τον συνδιευθύνοντα σύμβουλο Τζεν Λέι, ήταν αυτή που δημιούργησε ένα νέο πρότυπο.

Αυτή η θεωρία του επιχειρηματικού μοντέλου της PDD συγκρούστηκε σύντομα με την πραγματικότητα. Σε μια αιφνιδιαστική αλλαγή στρατηγικής, η Pinduoduo άρχισε να πουλάει η ίδια εμπορεύματα. Ξεκίνησε τη λιανική πώληση τύπου Amazon, με την προτροπή των ανθρώπων να αναζητούν προϊόντα. Παρατηρήσαμε ότι υπάρχουν απαιτήσεις των καταναλωτών στην πλατφόρμα μας, για τις οποίες δεν μπορέσαμε να εντοπίσουμε τους κατάλληλους εμπόρους.

Κατά τη διάρκεια του 2020 και του 2021, η PDD ανέφερε ότι πούλησε εμπορεύματα αξίας 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων χωρίς να αποκαλύψει ύψος αποθεμάτων στον ισολογισμό της ή το κόστος αυτών των πωληθέντων προϊόντων, δύο τυποποιημένα λογιστικά στοιχεία λιανικής πώλησης. Στη συνέχεια, σταμάτησε να πουλάει μυστηριώδη εμπορεύματα το ίδιο απότομα όπως ξεκίνησε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Τζιτζικώστας : Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, δεν έπρεπε να συμβεί
Διεθνή |

Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας

Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»