Σε κρίσιμο σταυροδρόμι που απαιτεί τη λήψη οριστικών αποφάσεων για το παρόν και το μέλλον των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα βρίσκεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος.
Οι περιπέτειες και η ταλαιπωρία των επιβατών της ιταλικής Hellenic Train δεν έχουν τέλος εξαιτίας των συνεχιζόμενων βλαβών στα τρένα.
Οι καθημερινές δυσλειτουργίες στην εκτέλεση του έτσι κι αλλιώς περιορισμένου προγράμματος των επιδοτούμενων δρομολογίων, η πύκνωση των «περιστατικών ασφαλείας» στην κίνηση των αμαξοστοιχιών, τα διογκούμενα χρέη των Ιταλών (Hellenic Train) προς το Δημόσιο (ΟΣΕ) και η απουσία επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού ναρκοθετούν την όποια προσπάθεια της κυβέρνησης για ανάκτηση της εμπιστοσύνης στο τρένο.
Αλεξοπούλου: Το 2028 θα ολοκληρωθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης στη γραμμή «Ανω Λιόσια – Κιάτο»
Εναν χρόνο μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών και λίγους μήνες μετά τις καταστροφές που προκάλεσε στη σιδηροδρομική υποδομή η κακοκαιρία «Daniel», οι περιπέτειες και η ταλαιπωρία των επιβατών της ιταλικής Hellenic Train δεν έχουν τέλος εξαιτίας και των συνεχιζόμενων βλαβών στα τρένα!
Το τρένο που… χάθηκε
Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό την περασμένη Παρασκευή. Νωρίς το πρωί σήμανε συναγερμός στο προαστιακό δίκτυο της Αθήνας για μια αμαξοστοιχία που «χάθηκε» ξαφνικά και την αναζητούσαν οι σταθμάρχες του ΟΣΕ.
Το νέο «θρίλερ» αφορούσε την αμαξοστοιχία «1535», η οποία στις 7.11 το πρωί επρόκειτο να εκτελέσει το δρομολόγιο Χαλκίδα – Αθήνα. Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία μετά την επιβίβαση σε αυτήν των επιβατών με προορισμό την Αθήνα διαπιστώθηκε ότι ήταν αδύνατον να ξεκινήσει λόγω σοβαρής βλάβης.
Η μηχανοδηγός της εν λόγω αμαξοστοιχίας, ενώ έπρεπε να ενημερώσει αρμοδίως για τη βλάβη και τους σταθμάρχες του ΟΣΕ – πέραν των υπευθύνων της Hellenic Train – δεν προέβη σε αυτή την ενέργεια, ενώ δεν απαντούσε ούτε στις επαναλαμβανόμενες κλήσεις τους.
Το αποτέλεσμα ήταν ο σταθμάρχης της Οινόης, που περίμενε μάταια την αμαξοστοιχία να φτάσει στον σταθμό του στις 7.30 το πρωί, να αρχίσει να την αναζητά, σημαίνοντας ταυτοχρόνως συναγερμό, καθώς φοβήθηκε για τα «χειρότερα».
Κάποια στιγμή, όταν κατάφερε να μιλήσει με τη μηχανοδηγό, ενημερώθηκε από την ίδια ότι το τρένο είχε «μείνει» από βλάβη και δεν ξεκίνησε καν το δρομολόγιο παραμένοντας ακινητοποιημένο στον σταθμό της Χαλκίδας.
Εκτιμάται ότι ο σταθμάρχης της Οινόης αναζητούσε τη μηχανοδηγό επί 20 λεπτά… Στο μεταξύ, οι επιβάτες που περίμεναν να αναχωρήσουν για την Αθήνα παραμένοντας μέσα στο τρένο άρχισαν να αγανακτούν.
Στην προσπάθειά τους να ενημερωθούν για το πότε τελικά θα ξεκινούσε το δρομολόγιό τους δεν έπαιρναν κάποια συγκεκριμένη απάντηση.
Μεταξύ των επιβατών υπήρχε και εισαγγελέας, που αναγκάστηκε να καλέσει την Αστυνομία, αφενός για να καταγραφεί το συμβάν και αφετέρου για να δοθεί κάποια συγκεκριμένη απάντηση στον κόσμο που αγωνιούσε για την τύχη του δρομολογίου.
Επιδημία βλαβών
Οι βλάβες στα τρένα εξελίσσονται σε μεγάλη πληγή για τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις. Κατά τους τελευταίους 11 μήνες καταγράφηκαν συνολικά 570 βλάβες (σχεδόν δύο βλάβες την ημέρα) σε προαστιακά και υπεραστικά τρένα.
Σιδηροδρομικές πηγές συνδέουν τα συχνά περιστατικά βλαβών με την πλημμελή συντήρηση του τροχαίου υλικού, η οποία έχει περάσει επίσης στην ιταλική εταιρεία μέσω της εξαγοράς της εταιρείας συντήρησης ΕΕΣΣΤΥ.
Είναι χαρακτηριστικές οι καταγγελίες των εργαζομένων, οι οποίες αναφέρουν ότι τα τρένα που χρησιμοποιεί η Hellenic Train και ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο (ΓΑΙΑΟΣΕ) έχουν αφεθεί στην τύχη τους (χωρίς ανταλλακτικά, με σοβαρότατες ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό στις βάσεις συντήρησης κ.λπ.).
Το μέλλον των Ιταλών
Οι νέες αρρυθμίες στο σιδηρόδρομο, η συνεχιζόμενη συσσώρευση χρεών της ιταλικής Hellenic Train προς τον ΟΣΕ (ξεπερνούν πλέον τα 100 εκατ. ευρώ) για τη χρήση της υποδομής του και τη τύχη του διαγωνισμού για το Θριάσιο ΙΙ, του δεύτερου εμπορευματικού κέντρου στον Ασπρόπυργο, επαναφέρουν στο προσκήνιο φήμες σχετικά με το μέλλον των Ιταλών στην Ελλάδα.
Τις φήμες αυτές ενισχύουν η απροθυμία, μέχρι στιγμής, της Hellenic Train για επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπως και ο «άγνωστος Χ» των αποζημιώσεων που θα καταβληθούν για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Από την άλλη, μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να «εκδιώξει» τους Ιταλούς της FS από την Hellenic Train; Σιδηροδρομικές πηγές υποστηρίζουν ότι το Δημόσιο «μπορεί να το κάνει και τα εργαλεία που έχει είναι πολλά».
Latest News
Χτύπημα Ουκρανίας στη Ρωσία με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS;
Πύραυλος ATACMS έπληξε στρατιωτικό στόχο στο Μπριάνσκ μεταδίδουν μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα ξημερώματα της Τρίτης
Τι σημαίνει η άδεια Μπάιντεν για χρήση πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς [γράφημα]
Ποιες είναι οι δυνατότητες των πυραύλων και ποιά τα όρια, της «άδειας» του αμερικανού προέδρου στην Ουκρανία, να πλήξει στόχους στη Ρωσία
Οι υποδομές, η αχίλλειος πτέρνα του τουρισμού - Νέα πυρά για το Airbnb
Ο ελληνικός τουρισμός εκτιμάται ότι θα κινηθεί σε υψηλά επίπεδα και το 2025 - «Αγκάθι» παραμένουν οι υποδομές
Ήρθε η ώρα για γερμανικούς πυραύλους Τaurus στο Κίεβο;
Aμηχανία στο Βερολίνο για το πράσινο φως, όπως όλα δείχνουν, της Ουάσιγκτον στο Κίεβο για χρήση πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς. Τι θα κάνει η Γερμανία πριν από τις εκλογές;
Λίβανος: «Θετική» η Βηρυτός στην πρόταση των ΗΠΑ για τερματισμό του πολέμου με Ισραήλ
Ο Λίβνος μελετά πρόταση των ΗΠΑ για τον τερματισμό του πολέμου μεταξύ της φιλοϊρανικής οργάνωσης Χεζμπολάχ και του Ισραήλ
Αναστολή πολιτικού διαλόγου με το Ισραήλ προτείνει ο Μπορέλ
Την αναστολή του διαλόγου με την ισραηλινή κυβέρνηση εισηγείται στο ΣΕΥ ο Ζοζέπ Μπορέλ, ενώ τάσσεται υπέρ της χρήσης ευρωπαϊκών πυραύλων στο έδαφος της Ρωσίας
Πάγωμα του πολέμου στην Ουκρανία και αναβολή ένταξης στο ΝΑΤΟ προτείνει ο Ερντογάν στη G20
Με πρόταση για πρόσκαιρη εκεχειρία στην Ουκρανία και χωρίς αναφορές στο μέλλον της σύγκρουσης πηγαίνει ο Ερντογάν στη G20
Κικίλιας για Σαμαρά: Δυσάρεστη αλλά αναπόφευκτη η διαγραφή του
Ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας, σχολίασε τη διαγραφή Σαμαρά ως απαραίτητη ενέργεια αν και δήλωσε ότι τον ίδιο τον στεναχώρησε
Συνεχίζει τα πλήγματα σε Γάζα και Λίβανο – Πάνω από 100 νεκροί σε μία μέρα
Από τις επιχειρήσει του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας έχουν χάσει τη ζωή τους τουλάχιστον 43.846 άνθρωποι, στην πλειονότητά τους άμαχοι.
Πόλεμο στις Big Tech φέρνει ο νέος επικεφαλής για τις τηλεπικοινωνίες - Ποιον διάλεξε ο Τραμπ
Ο Τραμπ διάλεξε τον Μπρένταν Καρ, έναν «πολεμιστή υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης» στο κρίσιμο αυτό πόστο