
Πιο χαλαρούς στόχους για τις ετήσιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ως το 2030 θεσπίζει ο νέος κανονισμός της Υπηρεσίας Περιβαλλοντικής Προστασίας (ΕΡΑ) των ΗΠΑ, διευκολύνοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεχίσουν να πωλούν μοντέλα που κινούνται με φυσικό αέριο και επιβραδύνοντας τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
ΗΠΑ: Γιατί τα αμερικανικά αυτοκίνητα είναι τόσο μεγάλα
Πρόκειται, σχολιάζει το Reuters, για μια νίκη των αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ και άλλων εταιρειών που πωλούν ΙΧ με καύσιμο το φυσικό αέριο, καθώς και υβριδικά οχήματα.
Το νέο σχέδιο
Συγκεκριμένα, η EPA ανακοίνωσε ότι το νέο σχέδιο μειώνει τις εκπομπές καυσαερίων σε ολόκληρο τον στόλο οχημάτων κατά 50% ως το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 2026, καθώς και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7,2 δισεκατομμύρια τόνους έως το 2055. Το συνολικό ύψος της οικονομικής ελάφρυνσης ανέρχεται σε σχεδόν 100 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, συμπεριλαμβανομένων 62 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το μειωμένο ετήσιο κόστος καυσίμων, συντήρησης και επισκευής.
Πάντως το διεθνές πρακτορείο εκτιμά ότι η απόφαση της κυβέρνησης να υπαναχωρήσει από την προηγούμενη πρόταση που θα απαιτούσε στην πράξη το 67% των οχημάτων που θα πωλούνταν το 2032 να είναι πλήρως ηλεκτρικά, μπορεί να απογοητεύσει τους ψηφοφόρους που θέλουν η κυβέρνηση να αναλάβει πιο επιθετική δράση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Ορισμένες περιβαλλοντικές ομάδες έχουν ήδη εκφράσει δυσαρέσκεια για την άμβλυνση των κανόνων της EPA για τις καυσαερίων. Η Tesla, ορισμένοι Δημοκρατικοί στο Κογκρέσο και άλλοι είχαν παροτρύνει την Υπηρεσία να θεσπίσει ακόμη αυστηρότερους κανόνες.

Πίεση
Συνολικά η αναθεωρημένη πρόταση της EPA αντανακλά την πολιτική πίεση που αντιμετωπίζει ο Μπάιντεν στην εκστρατεία επανεκλογής του. Τόσο για τον Μπάιντεν όσο και για τον Ρεπουμπλικανό αντίπαλό του, Ντόναλντ Τραμπ, ο δρόμος προς τον Λευκό Οίκο περνάει από το Μίσιγκαν και άλλες βιομηχανικές πολιτείες, όπως το Ουισκόνσιν και η Πενσυλβάνια, όπου οι εργαζόμενοι φοβούνται ότι η στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να απειλήσει τις θέσεις εργασίας. Ο Τραμπ έχει επανειλημμένα αφορίσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η EPA τόνισε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν την ευελιξία να επιλέξουν μεταξύ διαφορετικών τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των «προηγμένων βενζινοκίνητων», των υβριδικών, των plug-in υβριδικών και των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων.
Είναι ενδεικτικό ότι η Alliance for Automotive Innovation, ένας εμπορικός όμιλος που εκπροσωπεί σχεδόν όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός από την Tesla, ανέφερε ότι «η συγκράτηση του ρυθμού υιοθέτησης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων το 2027, 2028, 2029 και 2030 ήταν η σωστή απόφαση, διότι δίνει προτεραιότητα σε πιο λογικούς στόχους ηλεκτροκίνησης στα επόμενα (πολύ κρίσιμα) χρόνια της μετάβασης στα ηλεκτροκίνητα οχήματα». Πρόσθεσε ότι οι κανόνες διατηρούν την «ικανότητα των Αμερικανών να επιλέγουν το όχημα που τους ταιριάζει».
Η EPA στις αρχές του 2023 προέβλεψε ότι τα EV θα αντιστοιχούσαν στο 60% των νέων οχημάτων που θα πωλούνταν το 2030 και στο 67% έως το 2032 – από 8% το 2023.
Σύμφωνα με τους τελικούς κανόνες, η Υπηρεσία προβλέπει ότι από το 2030 έως το 2032 τα EVs μπορεί να αντιπροσωπεύουν περίπου το 30% έως 56% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών. Οι ετήσιοι στόχοι αυστηρότητας της EPA επιταχύνονται το 2031 και το 2032.


Latest News

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030