
Διαβεβαιώσεις προς την Κίνα και τη Ρωσία ότι τα πλοία τους μπορούν να πλέουν στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν με τη βεβαιότητα ότι δεν θα δεχθούν επιθέσεις, φέρονται να έχουν παράσχει οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Χούθι: Νέα επίθεση σε ελληνόκτητο πλοίο
Όπως σημειώνει το Bloomberg, Μόσχα και Πεκίνο κατέληξαν στη συμφωνία αυτή μετά από συνομιλίες με τους Χούθι στο Ομάν. Σε αντάλλαγμα, οι δύο χώρες κλήθηκαν να παράσχουν πολιτική υποστήριξη στους Χούθι σε όργανα όπως το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, πιθανώς με την παρεμπόδιση ψηφισμάτων καταδίκης των επιθέσεων.
Το οικονομικό πρακτορείο υπογραμμίζει ότι, αν και οι Χούθι έχουν ήδη ξεκαθαρίσει ότι τα περιουσιακά στοιχεία της Μόσχας και του Πεκίνου δεν θα αποτελέσουν στόχο, οι συνομιλίες υπογραμμίζουν την αυξημένη νευρικότητα μεταξύ των παγκόσμιων δυνάμεων σχετικά με τις επιθέσεις της ομάδας με πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και γύρω από αυτήν από τα μέσα Νοεμβρίου.
Στο στόχαστρο η Δύση
Οι Χούθι τονίζουν ότι ότι στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, προσπαθώντας να ασκήσουν πίεση για τερματισμό του σαρωτικού πολέμου που έχει εξαπολύσει το Τελ Αβίβ στη Λωρίδα της Γάζας. Ωστόσο, φαίνεται πως έχουν κάνει λάθος σε ορισμένες περιπτώσεις, και γι’ αυτό Ρωσία και Κίνα πιθανότατα χρειάζονταν ισχυρότερες διαβεβαιώσεις ότι τα πλοία τους δεν κινδυνεύουν. Είναι ενδεικτικό ότι στα τέλη Ιανουαρίου πύραυλοι εξεράγησαν κοντά σε πλοίο που μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο, στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Υεμένης.
Οι πλωτές οδοί -συμπεριλαμβανομένου του στενού Bab el-Mandeb που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν- είναι ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια οικονομία. Είναι ενδεικτικό ότι υπό κανονικές συνθήκες μέσω αυτών διακινείται περίπου το 30% του παγκόσμιου φορτίου εμπορευματοκιβωτίων. Από την περιοχή δέρχονται επίσης μεγάλες ποσότητες πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Εταίροι του Ιράν
Τόσο η Κίνα όσο και η Ρωσία αποτελούν διπλωματικούς και οικονομικούς εταίρους του κύριου στρατιωτικού και οικονομικού υποστηρικτή των Χούθι, του Ιράν. Οι περισσότερες ιρανικές εξαγωγές πετρελαίου καταλήγουν στην Κίνα και η Ισλαμική Δημοκρατία έχει, σύμφωνα με τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, παράσχει μη επανδρωμένα αεροσκάφη και άλλα όπλα στη Ρωσία για τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Ωστόσο, οι Χούθι διατηρούν μεγάλη ανεξαρτησία από την Τεχεράνη. Το Ιράν έχει δηλώσει ότι υποστηρίζει τους Χούθι, αλλά ότι αυτοί λαμβάνουν τις δικές τους αποφάσεις σε πολιτικά και στρατιωτικά θέματα.
Η Κίνα και η Ρωσία έχουν ήδη παράσχει κάποια διπλωματική υποστήριξη στους Χούθι. Στις αρχές Ιανουαρίου, απείχαν από ένα ψήφισμα που υποστηρίχθηκε από τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία, το οποίο καταδίκαζε «με τον πιο έντονο τρόπο» τις επιθέσεις των Χούθι σε πλοία. Λίγες ώρες μετά την ψήφισή του, οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο άρχισαν αεροπορικές επιδρομές με στόχο τις στρατιωτικές υποδομές των Χούθι, συμπεριλαμβανομένων των θέσεων εκτόξευσης πυραύλων και των σταθμών ραντάρ.
Στα μέσα Φεβρουαρίου, η Κίνα και η Ρωσία αμφισβήτησαν τη νομιμότητα των χτυπημάτων κατά των Χούθι και δήλωσαν ότι δεν είχαν ποτέ εγκριθεί από το Συμβούλιο Ασφαλείας.
Θα επεκταθούν οι επιθέσεις και στον Ινδικό;
Υπογραμμίζεται ότι οι κινήσεις των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου απέτυχαν να αποτρέψουν τους Χούθι. Ακόμα κι έτσι όμως, το Πεντάγωνο λέει ότι οι επιθέσεις της ομάδας γίνονται όλο και λιγότερο συχνές καθώς οι δυνατότητές της υποβαθμίζονται.
Στόχος των Χούθι είναι «να βυθίσουν την Αμερική, τη Βρετανία και τη Δύση στον βάλτο της Ερυθράς Θάλασσας», όπως ανέφερε στο Χ ο Ali Alqhoom, ανώτερος πολιτικός ηγέτης των Χούθι.
Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι η Κίνα και η Ρωσία υποστηρίζουν την εκστρατεία τους, παρόλο που και οι δύο χώρες έχουν δηλώσει ότι θέλουν τα πλοία να κινούνται ελεύθερα στα διεθνή ύδατα. Το Πεκίνο έχει ζητήσει να σταματήσουν οι επιθέσεις περισσότερες από μία φορές.
Πάντως την προηγούμενη εβδομάδα, ο ηγέτης των Χούθι, Αμπντούλ Μαλίκ Αλ Χούθι, ανακοίνωσε ότι η εκστρατεία κατά των δυτικών πλοίων θα επεκταθεί και στον Ινδικό Ωκεανό.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ