
Προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή του τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και συγκεκριμένα στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο αναδείχθηκε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σταϊκούρα που αναρτήθηκε στη Διαύγεια εγκρίθηκε το πρακτικό εξέτασης των φακέλων της οικονομικής προσφοράς για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο».
Σύμφωνα με την απόφαση προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Στην κατάταξη δεύτερη ήρθε η κοινοπταξία των «Άκτωρ Παραχωρήσεις – Mytilineos».
Με χαμηλοτερη βαθμολογία ήρθε στην τρίτη θέση η «Ένωση Ιδομενέας», δηλαδή το σχήμα των εταιρειών «AVAX – EGIS – MERIDIAM».
ΒΟΑΚ: Από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η καλύτερη προσφορά για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο
Η βαθμολογία
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με βάση τα κριτήρια, όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση του υπουργού υποδομών, έδωσε την καλύτερη οικονομική προσφορά για την κατασκευή του οδικού άξονα καθώς και την κρατική επιδότηση για την κάλυψη των διοδίων με τη βαθμολογία της. Απέσπασε την υψηλότερη βαθμολογία (1), το σχήμα Άκτωρ Παραχωρήσεις – Mytilineos (0,965) και το τρίτο σχήμα (0,799).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών έγινε στα τέλη Ιανουαρίου, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έχει υποβάλλει την καλύτερη οικονομική προσφορά.
Σε ό,τι αφορά τα επόμενα βήματα αυτό που προβλέπεται είναι ο προσωρινός ανάδοχος να παραλάβει την προαναφερόμενη απόφαση, ενώ δικαίωμα προδικαστικής προσφυγής κατά της απόφασης υπάρχει εντός 10 ημερών, από την κοινοποίηση της απόφασης.
Έπειτα θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η υπογραφή της και η κύρωση της από τη Βουλή. Ακολουθεί η έναρξη των εργασιών μελέτης κι έπειτα η κατασκευή του έργου.
Η παραχώρηση
Η περίοδος παραχώρησης του οδικού άξονα είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.
Το κατασκευαστικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 1,8 δισ. ευρώ.
Το μήκος του οδικού άξονα είναι 157 χλμ και σε αυτό περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή:
– 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
– 10,80 χλμ. νέων γεφυρών, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
– 20 νέων ανισόπεδων κόμβων και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.


Latest News

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024