Εκδόθηκε η απόφαση με την οποία ξεκλειδώνουν οι εργασίες αναβάθμισης του λιμένα Αλεξανδρούπολης.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, κατόπιν αιτήματος Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, εξέδωσε την απόφαση, με την οποία παρέχεται η άδεια εκτέλεσης του έργου με τίτλο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΛΙΜΕΝΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ: ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΒΑΘΩΝ ΣΤΗΝ ΛΙΜΕΝΟΛΕΚΑΝΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΥΛΟ ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑΣ – ΟΔΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΝΕΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΔΟ».
Οι παρεμβάσεις
Σκοπός του προς εκτέλεση έργου είναι η αναβάθμιση των υποδομών του λιμένα Αλεξανδρούπολης με τις εξής παρεμβάσεις:
- αποκατάσταση των βαθών στη λιμενολεκάνη και στο δίαυλο ναυσιπλοΐας του λιμένα.
- οδική σύνδεση του νέου εμπορικού προβλήτα του λιμένα Αλεξανδρούπολης με τη νέα Περιφερειακή Οδό που είναι ήδη υπό κατασκευή, στο πλαίσιο της οποίας προβλέπεται η κατασκευή οδικού άξονα μήκους 1.500 μέτρων εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα Αλεξανδρούπολης.
Η κατασκευή του συγκεκριμένου οδικού κλάδου, είναι άμεσης προτεραιότητας απαιτούμενη οδική υποδομή για την εκτροπή της εμπορικής κίνησης του λιμένα απευθείας προς την Εγνατία Οδό, δια μέσου του νέου, ανατολικού κλάδου της Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης.
Στρατηγικός κόμβος
Η ανακοίνωση τονίζει ότι το έργο «έχει εμβληματικό χαρακτήρα καθώς με την υλοποίησή του ο λιμένας Αλεξανδρούπολης καθίσταται στρατηγικός, ενεργειακός και εμπορικός κόμβος της ευρύτερης περιοχής της ανατολικής Μεσογείου και των Βαλκανίων».
Με την υλοποίηση του έργου θα επιτευχθεί αφενός, η εξασφάλιση των αναγκαίων εκείνων συνθηκών για τον απρόσκοπτο και ασφαλή ελλιμενισμό των πλοίων και αφετέρου, η οδική σύνδεση του λιμένος με τη νέα Περιφερειακή Οδό που θα συμβάλλει αποφασιστικά στην εκτροπή της εμπορικής κίνησης του λιμένα απευθείας προς την Εγνατία Οδό.
Με τον τρόπο αυτό θα αποσυμφοριστεί το αστικό οδικό δίκτυο που, επί του παρόντος, επιφορτίζεται το σύνολο της κίνησης του λιμένος με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο οχλήσεων της πόλης της Αλεξανδρούπολης.
Το έργο εντάχθηκε στο «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας» και υλοποιείται από το ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με το ν. 4799/2021 και ο προϋπολογισμός δημοπράτησής του ανέρχεται συνολικά σε 19.072.880,72 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Η υλοποίηση του έργου γίνεται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Next Generation EU και φορέας χρηματοδότησής του είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ