
Περίπου 60 χώρες συμφώνησαν την αυτή την εβδομάδα στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) για την επιβολή μιας εισφοράς επί των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, ως ένα παγκόσμιο μεσοπρόθεσμο μέτρο, στην κατεύθυνση πλήρους απαλλαγής της ναυτιλίας από τον άνθρακα «γύρω στο 2050».
Το θετικό αυτό γεγονός χαιρετίζει με ανακοίνωση του το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) κάνοντας λόγο «για πρόοδο που σημειώθηκε» κατά την διάρκεια της συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Οργανισμού (MEPC 81) που συνεδρίαζε από την προηγούμενη Δευτέρα μέχρι και χθες Παρασκευή στο Λονδίνο.
Τα μέτρα που λύνουν τον γόρδιο δεσμό της μείωσης των εκπομπών στη ναυτιλία
Προς «ακύρωση» η ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ
Η υποστήριξη που έλαβε η συγκεκριμένη πρόταση διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για μια οριστική απόφαση την άνοιξη του 2025, στην τότε σύνοδο της MEPC. Εάν αυτό συμβεί θα είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός για την παγκόσμια ναυτιλία καθώς θα «ακυρώσει» όλα τα περιφερειακά μέτρα μείωσης των εκπομπών όπως είναι η ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS) που ισχύει από φέτος. Η υιοθέτηση παγκοσμίων μέτρων για τη ναυτιλία μέσω του ΙΜΟ είναι και στρατηγικός στόχος της ελληνικής ναυτιλιακής διπλωματίας.
«Χαιρετίζουμε την πρόοδο που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια αυτών των εντατικών διαπραγματεύσεων για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών από τη ναυτιλία, καθώς και την υποστήριξη που έλαβε από περίπου 60 κράτη μέλη ένα σύστημα κατ’ αποκοπή συνεισφοράς ανά τόνο αερίων του θερμοκηπίου. Σκοπός του προτεινόμενου συστήματος, που προτάθηκε από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), είναι να μειώσει το χάσμα κόστους και να δώσει κίνητρα για την ταχύτερη υιοθέτηση πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων, καθώς και να παράσχει δισεκατομμύρια δολάρια για τη στήριξη των ναυτιλιακών προσπαθειών μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των αναπτυσσόμενων χωρών», αναφέρει σε δήλωση του το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο.
Για τις ανησυχίες ορισμένων χωρών
Στη δήλωση του, το ICS, σημειώνει ακόμη ότι κατανοεί τις ανησυχίες κυβερνήσεων που εξακολουθούν να έχουν απορίες σχετικά με τον προτεινόμενο μηχανισμό τελών.
Το ICS, προστίθεται στη δήλωση, θα επιδιώξει να αντιμετωπίσει αυτές τις ανησυχίες με όλες τις κυβερνήσεις πριν από τον επόμενο γύρο διαπραγματεύσεων του ΙΜΟ τον Σεπτέμβριο, ώστε να συμβάλει στη διασφάλιση ότι το απαραίτητο ρυθμιστικό πλαίσιο μπορεί να εγκριθεί το επόμενο έτος, για παγκόσμια εφαρμογή έως το 2027, .
Το ICS εκφράζει ακόμη την ικανοποίηση του για ορισμένες ακόμη θετικές όπως τις χαρακτηρίζει αποφάσεις της συνόδου, όπως μεταξύ άλλων την έγκριση της προσωρινών οδηγιών σχετικά με την εφαρμογή της Σύμβασης για τη διαχείριση του έρματος στα πλοία που δραστηριοποιούνται σε δύσκολες συνθήκες ποιότητας νερού. Επίσης θετικά κρίνει την σύσταση της ομάδας για τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου.
Ωστόσο εκφράζει την απογοήτευση του για το γεγονός ότι η σύνοδος δεν αναγνώρισε την ανάγκη τροποποιήσεων του κανονισμού που αφορά στο σύστημα αξιολόγησης του δείκτη έντασης άνθρακα (CII) και τονίζει την ανάγκη περαιτέρω συζητήσεων προς την κατεύθυνση ενός βελτιωμένου συστήματος CII που θα παρέχει κίνητρα για σωστές συμπεριφορές και θα ευθυγραμμίζεται πλήρως με τους στόχους της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023.


Latest News

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες

Και η Royal Caribbean στη καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση του Μεθανίου στη Ναυτιλία
Η Royal Caribbean μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, έγινε το τελευταίο μέλος που προσχώρησε στη διακλαδική πρωτοβουλία για τη μείωση του μεθανίου

CMA CGM: Οι Γάλλοι του ΟΛΘ επενδύουν 20 δισ. στα λιμάνια των ΗΠΑ - Τι είπε ο Τραμπ
Στα σχέδια της CMA CGM και ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία των ΗΠΑ - Αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού