Περίπου 60 χώρες συμφώνησαν την αυτή την εβδομάδα στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) για την επιβολή μιας εισφοράς επί των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, ως ένα παγκόσμιο μεσοπρόθεσμο μέτρο, στην κατεύθυνση πλήρους απαλλαγής της ναυτιλίας από τον άνθρακα «γύρω στο 2050».
Το θετικό αυτό γεγονός χαιρετίζει με ανακοίνωση του το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) κάνοντας λόγο «για πρόοδο που σημειώθηκε» κατά την διάρκεια της συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Οργανισμού (MEPC 81) που συνεδρίαζε από την προηγούμενη Δευτέρα μέχρι και χθες Παρασκευή στο Λονδίνο.
Τα μέτρα που λύνουν τον γόρδιο δεσμό της μείωσης των εκπομπών στη ναυτιλία
Προς «ακύρωση» η ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ
Η υποστήριξη που έλαβε η συγκεκριμένη πρόταση διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για μια οριστική απόφαση την άνοιξη του 2025, στην τότε σύνοδο της MEPC. Εάν αυτό συμβεί θα είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός για την παγκόσμια ναυτιλία καθώς θα «ακυρώσει» όλα τα περιφερειακά μέτρα μείωσης των εκπομπών όπως είναι η ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS) που ισχύει από φέτος. Η υιοθέτηση παγκοσμίων μέτρων για τη ναυτιλία μέσω του ΙΜΟ είναι και στρατηγικός στόχος της ελληνικής ναυτιλιακής διπλωματίας.
«Χαιρετίζουμε την πρόοδο που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια αυτών των εντατικών διαπραγματεύσεων για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών από τη ναυτιλία, καθώς και την υποστήριξη που έλαβε από περίπου 60 κράτη μέλη ένα σύστημα κατ’ αποκοπή συνεισφοράς ανά τόνο αερίων του θερμοκηπίου. Σκοπός του προτεινόμενου συστήματος, που προτάθηκε από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), είναι να μειώσει το χάσμα κόστους και να δώσει κίνητρα για την ταχύτερη υιοθέτηση πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων, καθώς και να παράσχει δισεκατομμύρια δολάρια για τη στήριξη των ναυτιλιακών προσπαθειών μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των αναπτυσσόμενων χωρών», αναφέρει σε δήλωση του το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο.
Για τις ανησυχίες ορισμένων χωρών
Στη δήλωση του, το ICS, σημειώνει ακόμη ότι κατανοεί τις ανησυχίες κυβερνήσεων που εξακολουθούν να έχουν απορίες σχετικά με τον προτεινόμενο μηχανισμό τελών.
Το ICS, προστίθεται στη δήλωση, θα επιδιώξει να αντιμετωπίσει αυτές τις ανησυχίες με όλες τις κυβερνήσεις πριν από τον επόμενο γύρο διαπραγματεύσεων του ΙΜΟ τον Σεπτέμβριο, ώστε να συμβάλει στη διασφάλιση ότι το απαραίτητο ρυθμιστικό πλαίσιο μπορεί να εγκριθεί το επόμενο έτος, για παγκόσμια εφαρμογή έως το 2027, .
Το ICS εκφράζει ακόμη την ικανοποίηση του για ορισμένες ακόμη θετικές όπως τις χαρακτηρίζει αποφάσεις της συνόδου, όπως μεταξύ άλλων την έγκριση της προσωρινών οδηγιών σχετικά με την εφαρμογή της Σύμβασης για τη διαχείριση του έρματος στα πλοία που δραστηριοποιούνται σε δύσκολες συνθήκες ποιότητας νερού. Επίσης θετικά κρίνει την σύσταση της ομάδας για τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου.
Ωστόσο εκφράζει την απογοήτευση του για το γεγονός ότι η σύνοδος δεν αναγνώρισε την ανάγκη τροποποιήσεων του κανονισμού που αφορά στο σύστημα αξιολόγησης του δείκτη έντασης άνθρακα (CII) και τονίζει την ανάγκη περαιτέρω συζητήσεων προς την κατεύθυνση ενός βελτιωμένου συστήματος CII που θα παρέχει κίνητρα για σωστές συμπεριφορές και θα ευθυγραμμίζεται πλήρως με τους στόχους της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023.
Latest News
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό