
Περίπου 60 χώρες συμφώνησαν την αυτή την εβδομάδα στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) για την επιβολή μιας εισφοράς επί των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, ως ένα παγκόσμιο μεσοπρόθεσμο μέτρο, στην κατεύθυνση πλήρους απαλλαγής της ναυτιλίας από τον άνθρακα «γύρω στο 2050».
Το θετικό αυτό γεγονός χαιρετίζει με ανακοίνωση του το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) κάνοντας λόγο «για πρόοδο που σημειώθηκε» κατά την διάρκεια της συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Οργανισμού (MEPC 81) που συνεδρίαζε από την προηγούμενη Δευτέρα μέχρι και χθες Παρασκευή στο Λονδίνο.
Τα μέτρα που λύνουν τον γόρδιο δεσμό της μείωσης των εκπομπών στη ναυτιλία
Προς «ακύρωση» η ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ
Η υποστήριξη που έλαβε η συγκεκριμένη πρόταση διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για μια οριστική απόφαση την άνοιξη του 2025, στην τότε σύνοδο της MEPC. Εάν αυτό συμβεί θα είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός για την παγκόσμια ναυτιλία καθώς θα «ακυρώσει» όλα τα περιφερειακά μέτρα μείωσης των εκπομπών όπως είναι η ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS) που ισχύει από φέτος. Η υιοθέτηση παγκοσμίων μέτρων για τη ναυτιλία μέσω του ΙΜΟ είναι και στρατηγικός στόχος της ελληνικής ναυτιλιακής διπλωματίας.
«Χαιρετίζουμε την πρόοδο που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια αυτών των εντατικών διαπραγματεύσεων για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών από τη ναυτιλία, καθώς και την υποστήριξη που έλαβε από περίπου 60 κράτη μέλη ένα σύστημα κατ’ αποκοπή συνεισφοράς ανά τόνο αερίων του θερμοκηπίου. Σκοπός του προτεινόμενου συστήματος, που προτάθηκε από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), είναι να μειώσει το χάσμα κόστους και να δώσει κίνητρα για την ταχύτερη υιοθέτηση πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων, καθώς και να παράσχει δισεκατομμύρια δολάρια για τη στήριξη των ναυτιλιακών προσπαθειών μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των αναπτυσσόμενων χωρών», αναφέρει σε δήλωση του το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο.
Για τις ανησυχίες ορισμένων χωρών
Στη δήλωση του, το ICS, σημειώνει ακόμη ότι κατανοεί τις ανησυχίες κυβερνήσεων που εξακολουθούν να έχουν απορίες σχετικά με τον προτεινόμενο μηχανισμό τελών.
Το ICS, προστίθεται στη δήλωση, θα επιδιώξει να αντιμετωπίσει αυτές τις ανησυχίες με όλες τις κυβερνήσεις πριν από τον επόμενο γύρο διαπραγματεύσεων του ΙΜΟ τον Σεπτέμβριο, ώστε να συμβάλει στη διασφάλιση ότι το απαραίτητο ρυθμιστικό πλαίσιο μπορεί να εγκριθεί το επόμενο έτος, για παγκόσμια εφαρμογή έως το 2027, .
Το ICS εκφράζει ακόμη την ικανοποίηση του για ορισμένες ακόμη θετικές όπως τις χαρακτηρίζει αποφάσεις της συνόδου, όπως μεταξύ άλλων την έγκριση της προσωρινών οδηγιών σχετικά με την εφαρμογή της Σύμβασης για τη διαχείριση του έρματος στα πλοία που δραστηριοποιούνται σε δύσκολες συνθήκες ποιότητας νερού. Επίσης θετικά κρίνει την σύσταση της ομάδας για τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου.
Ωστόσο εκφράζει την απογοήτευση του για το γεγονός ότι η σύνοδος δεν αναγνώρισε την ανάγκη τροποποιήσεων του κανονισμού που αφορά στο σύστημα αξιολόγησης του δείκτη έντασης άνθρακα (CII) και τονίζει την ανάγκη περαιτέρω συζητήσεων προς την κατεύθυνση ενός βελτιωμένου συστήματος CII που θα παρέχει κίνητρα για σωστές συμπεριφορές και θα ευθυγραμμίζεται πλήρως με τους στόχους της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)