
Η είδηση έσκασε σαν βόμβα στο αθλητικό, αλλά και στο …οικονομικό ρεπορτάζ. Για πρώτη φορά μετά από 70 χρόνια, η Εθνική Γερμανίας εγκαταλείπει την Adidas και θα «ντύνεται» από την αμερικανική Nike στην περίοδο 2027-2034. Πρόκειται για εμπορική συμφωνία-μαμούθ, της οποίας το αντίτιμο δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί επισήμως. Σύμφωνα πάντως με την οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt, οι Αμερικανοί ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν στη Γερμανική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (DFB) διπλάσιο ποσό από τα 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως που μέχρι σήμερα έδινε η Adidas για να εμφανίζονται οι κλασικές «τρεις ρίγες» στη φανέλα της Νατσιοναλμάνσαφτ.
Χαράς ευαγγέλια για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nike, Τζον Ντόναχο, που δηλώνει στο πρακτορείο SID ότι η επιχείρησή του είναι «η μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών στον κόσμο» και ότι «αποτελεί μεγάλη τιμή η υπογραφή του συμβολαίου με την Εθνική Γερμανίας». Στο «ντέρμπι» Nike – Adidas οι Αμερικανοί παίρνουν πολύτιμους βαθμούς, ενώ ήδη «ντύνουν» τη Βραζιλία, τη Γαλλία, την Αγγλία, την Ολλανδία, την Πορτογαλία, την Κροατία, αλλά και την Εθνική Ελλάδας. Όμως η Adidas κρατάει ακόμη την Ιταλία, την Ισπανία, το Βέλγιο και την παγκόσμια πρωταθλήτρια Αργεντινή.
Γερμανία: Νέος σπόνσορας για την εθνική ποδοσφαίρου
Έντονες πολιτικές αντιδράσεις
Η απόφαση για «αλλαγή φανέλας» προκαλεί πρωτοφανείς, αλλά και διακομματικές πολιτικές αντιδράσεις. «Δεν μπορώ να φανταστώ τη φανέλα της Εθνικής Γερμανίας χωρίς τις ‘τρεις ρίγες’» σχολιάζει ο «Πράσινος» υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ. «Ήταν μία ακατανόητη απόφαση, που με εξέπληξε» δηλώνει ο επικεφαλής της χριστιανοδημοκρατικής αντιπολίτευσης (CDU) Φρίντριχ Μερτς. Όσο για τον αριστερό πρωθυπουργό της Θουριγγίας, Μπόντο Ράμελο, λέει ξεκάθαρα ότι «τον πιάνουν τα νεύρα του» όταν βλέπει ότι «όλα περιστρέφονται γύρω από το χρήμα και το δολάριο».
Πιο έντονα από όλους αντιδρά ο Βαυαρός πρωθυπουργός Μάρκους Ζέντερ, θυμίζοντας ότι η συνεργασία με την Adidas χρονολογείται από το 1954, όταν η Νατσιοναλμάνσαφτ πέτυχε το «θαύμα της Βέρνης» και αναδείχθηκε παγκόσμια πρωταθλήτρια. «Αυτή η ιστορία επιτυχίας ξεκίνησε το 1954 με την αξέχαστη νίκη στον τελικό του Μουντιάλ, που χάρισε και πάλι αυτοπεποίθηση στην πατρίδα μας» σχολιάζει ο επικεφαλής των Χριστιανοκοινωνιστών (CSU) στην πλατφόρμα Χ. «Είναι λάθος και είναι κρίμα» να τερματιστεί αυτή η παράδοση, υποστηρίζει ο Ζέντερ, γιατί «η Εθνική αγωνίζεται με τις τρεις ρίγες. Είναι τόσο αυτονόητο αυτό, όσο και το ότι η μπάλα είναι στρογγυλή και το παιχνίδι διαρκεί 90 λεπτά…» Σημειωτέον ότι η Adidas έχει την έδρα της στο Χερτσογκενάουραχ της Βαυαρίας.
«Πάντσερ» με ροζ φανέλες;
Για τους θιασώτες της παράδοσης το συμβόλαιο με τη Nike ήταν το δεύτερο σοκ μέσα σε λίγες μέρες. Είχε προηγηθεί η νέα ροζ φανέλα της Νατσιοναλμάνσαφτ που παρουσίασε η ποδοσφαιρική ομοσπονδία ενόψει EURO 2024. Για την ακρίβεια παρουσιάστηκαν δύο νέες φανέλες, με τις κλασικές ρίγες της Adidas (ακόμη): στα εντός έδρας παιχνίδια οι Γερμανοί θα αγωνίζονται με λευκή εμφάνιση, στα εκτός έδρας με ροζ-μωβ. Και στις δύο περιπτώσεις τα εθνικά χρώματα (μαύρο, κόκκινο, χρυσό) περιορίζονται σε μία συμβολική παρουσία, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε πολλές φορές στο παρελθόν.
Οι ειδικοί του μάρκετινγκ θεωρούν ότι το ροζ συμβολίζει την καινοτομία. Δεν είναι τυχαίο που η Deutsche Telekom, o γερμανικός κολοσσός των τηλεπικοινωνιών, έγινε παγκοσμίως γνωστή με το έντονο ροζ χρώμα (magenta) στην εταιρική της ταυτότητα. Με αυτό το χρώμα ντύνει ως μέγας χορηγός και τους Telekom Baskets, την ομάδα μπάσκετ της Βόννης, που το 2023 αναδείχθηκε δευτεραθλήτρια Γερμανίας και κατέκτησε το Champions League, ενώ σήμερα εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στην Μπουντεσλίγκα του μπάσκετ.
Σύμβολο καινοτομίας και ανανέωσης
Αυτή είναι προφανώς και η λογική της Adidas. «Θέλουμε να ερμηνεύσουμε με σύγχρονο τρόπο το γερμανικό ποδοσφαιρικό DNA» αναφέρει εκπρόσωπος της εταιρείας. «Αυτή η εμφάνιση συμβολίζει τη νέα γενιά των φιλάθλων και την πολυμορφία της χώρας»
Όπως φαίνεται από τα σχόλια στα social media, πολλοί δεν μπορούν να χωνέψουν ότι τα σκληροτράχηλα «πάντσερ» θα εμφανίζονται στο γήπεδο με ροζ φανέλες. Κάποιοι σχολιάζουν απαξιωτικά «το ροζ της Barbie». Ο προπονητής της Λειψίας Μάρκο Ρόζε δηλώνει ότι «είναι θέμα γούστου». Ο «πλακατζής» Τόμας Μίλερ, από τους πιο έμπειρους παίκτες της Εθνικής Γερμανίας, το αντιμετωπίζει με χιούμορ. «Θυμάμαι ότι στην πρώτη φωτογράφηση όλοι είχαν τη λευκή φανέλα, αλλά εγώ βρέθηκα με τη ροζ, νόμιζα ότι κατά λάθος μου έδωσαν τη στολή του τερματοφύλακα».
Με τεράστια εμπειρία ως παίκτης και μάνατζερ της Νατσιοναλμάνσαφτ, ο Όλιβερ Μπίερχοφ δηλώνει στο πρακτορείο SID ότι «κάπου υπάρχουν και εμπορικές σκοπιμότητες. Να πουλήσουμε περισσότερες φανέλες, να απευθυνθούμε σε μία πολύ νεότερη γενιά». Όμως ο Μάρσελ Λόκο, από τους πιο γνωστούς διαφημιστές της νέας γενιάς στη Γερμανία, δεν ενθουσιάζεται με τη ροζ φανέλα: «Μου δίνει την εντύπωση μίας υπερβολικής κολακείας προς το κοινό, σαν να προσπαθούμε να τους πούμε: ‘Κοιτάξτε πόσο cool είμαστε…’».
Όπως κι αν έχουν τα πράγματα, οι τιμές για τις καινούριες φανέλες δεν είναι πολύ cool. Ξεκινούν από τα 75 ευρώ για τα παιδικά μεγέθη και φτάνουν μέχρι τα 150 ευρώ για την «authentic version» που θα φορέσει στο γήπεδο ο Τόμας Μίλερ…
Deutsche Welle
Γιάννης Παπαδημητρίου
dpa, SID, HB


Latest News

Η «χρυσή» Euroleague - Από τον Ναν και τον Βεζένκοφ στα 2.600.000 του Σλούκα
Πόσοι Έλληνες βρίσκονται στη λιστα με τους δέκα πιο ακριβοπληρωμένους παίκτες στη Euroleague

Βαγγέλης Μαρινάκης στη Νέα Υόρκη – «Παίρνουμε ευρωπαϊκά και πρωταγωνιστούμε σε όλη την Ευρώπη» (pics+vid)
Ο σύνδεσμος φιλάθλων του Ολυμπιακού στη Νέα Υόρκη, βράβευσε τον ηγέτη της «ερυθρόλευκης» ΠΑΕ, Βαγγέλη Μαρινάκη.

Τίμησε τον Βαγγέλη Μαρινάκη ο Σύνδεσμος φιλάθλων Ολυμπιακού Νέας Υόρκης
Κεντρικό πρόσωπο στις εορταστικές εκδηλώσεις στη Νέα Υόρκη ο ηγέτης του Ολυμπιακού Βαγγέλης Μαρινάκης

Τα σχέδια του ΝΒΑ για επέκταση στην Ευρώπη
Το NBA σχεδιάζει την δημιουργία νέου ευρωπαϊκού πρωταθλήματος στην Ευρώπη εκ του μηδενός

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Από το Old στο New... Trafford - Πού θα βρει η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ τα 2 δισ.
Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ λέει ότι τα φιλόδοξα σχέδιά της για το γήπεδο που θα αντικαταστήσει το Old Trafford θα προκαλέσουν αναγέννηση της περιοχής

Πού θα κατασκευατεί το νέο γήπεδο της Παρί Σεν Ζερμέν - Πόσο θα κοστίσει
Η Παρί Σεν Ζερμέν μετά τη ρήξη της με τον δήμαρχο του Παρισιού προχωρά σε κατασκευή νέου γηπέδου σε προάστιο της πόλης

Μπλάτερ και Μισέλ Πλατινί απαλλάχθηκαν από τις κατηγορίες περί διαφθοράς
Η δίκη κατά του πρώην επικεφαλής της FIFA και του Γάλλου θρύλου έγινε μετά από έφεση κατά της αθώωσής τους το 2022

Εκατό χρόνια μετά - Η Τσέλσι θα φύγει από το Στάμφορντ Μπριτζ
Ο ιδιοκτήτης της Τσέλσι, Τοντ Μπόελι προωθεί την κατασκευή νέου γηπέδου για την ομάδα του Λονδίνου - Τα σχέδια από την εποχή Αμπράμοβιτς

Οι επιτυχίες της Μπαρτσελόνα δεν μεταφράζονται σε έσοδα - Η τρύπα των 32 εκατ. ευρώ
Η συντήρηση ομάδων σε όλα τα σπορ κοστίζει πανάκριβα στην Μπαρτσελόνα πληγώνοντας καίρια την ομάδα ποδοσφαίρου