Η είδηση έσκασε σαν βόμβα στο αθλητικό, αλλά και στο …οικονομικό ρεπορτάζ. Για πρώτη φορά μετά από 70 χρόνια, η Εθνική Γερμανίας εγκαταλείπει την Adidas και θα «ντύνεται» από την αμερικανική Nike στην περίοδο 2027-2034. Πρόκειται για εμπορική συμφωνία-μαμούθ, της οποίας το αντίτιμο δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί επισήμως. Σύμφωνα πάντως με την οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt, οι Αμερικανοί ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν στη Γερμανική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (DFB) διπλάσιο ποσό από τα 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως που μέχρι σήμερα έδινε η Adidas για να εμφανίζονται οι κλασικές «τρεις ρίγες» στη φανέλα της Νατσιοναλμάνσαφτ.
Χαράς ευαγγέλια για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nike, Τζον Ντόναχο, που δηλώνει στο πρακτορείο SID ότι η επιχείρησή του είναι «η μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών στον κόσμο» και ότι «αποτελεί μεγάλη τιμή η υπογραφή του συμβολαίου με την Εθνική Γερμανίας». Στο «ντέρμπι» Nike – Adidas οι Αμερικανοί παίρνουν πολύτιμους βαθμούς, ενώ ήδη «ντύνουν» τη Βραζιλία, τη Γαλλία, την Αγγλία, την Ολλανδία, την Πορτογαλία, την Κροατία, αλλά και την Εθνική Ελλάδας. Όμως η Adidas κρατάει ακόμη την Ιταλία, την Ισπανία, το Βέλγιο και την παγκόσμια πρωταθλήτρια Αργεντινή.
Γερμανία: Νέος σπόνσορας για την εθνική ποδοσφαίρου
Έντονες πολιτικές αντιδράσεις
Η απόφαση για «αλλαγή φανέλας» προκαλεί πρωτοφανείς, αλλά και διακομματικές πολιτικές αντιδράσεις. «Δεν μπορώ να φανταστώ τη φανέλα της Εθνικής Γερμανίας χωρίς τις ‘τρεις ρίγες’» σχολιάζει ο «Πράσινος» υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ. «Ήταν μία ακατανόητη απόφαση, που με εξέπληξε» δηλώνει ο επικεφαλής της χριστιανοδημοκρατικής αντιπολίτευσης (CDU) Φρίντριχ Μερτς. Όσο για τον αριστερό πρωθυπουργό της Θουριγγίας, Μπόντο Ράμελο, λέει ξεκάθαρα ότι «τον πιάνουν τα νεύρα του» όταν βλέπει ότι «όλα περιστρέφονται γύρω από το χρήμα και το δολάριο».
Πιο έντονα από όλους αντιδρά ο Βαυαρός πρωθυπουργός Μάρκους Ζέντερ, θυμίζοντας ότι η συνεργασία με την Adidas χρονολογείται από το 1954, όταν η Νατσιοναλμάνσαφτ πέτυχε το «θαύμα της Βέρνης» και αναδείχθηκε παγκόσμια πρωταθλήτρια. «Αυτή η ιστορία επιτυχίας ξεκίνησε το 1954 με την αξέχαστη νίκη στον τελικό του Μουντιάλ, που χάρισε και πάλι αυτοπεποίθηση στην πατρίδα μας» σχολιάζει ο επικεφαλής των Χριστιανοκοινωνιστών (CSU) στην πλατφόρμα Χ. «Είναι λάθος και είναι κρίμα» να τερματιστεί αυτή η παράδοση, υποστηρίζει ο Ζέντερ, γιατί «η Εθνική αγωνίζεται με τις τρεις ρίγες. Είναι τόσο αυτονόητο αυτό, όσο και το ότι η μπάλα είναι στρογγυλή και το παιχνίδι διαρκεί 90 λεπτά…» Σημειωτέον ότι η Adidas έχει την έδρα της στο Χερτσογκενάουραχ της Βαυαρίας.
«Πάντσερ» με ροζ φανέλες;
Για τους θιασώτες της παράδοσης το συμβόλαιο με τη Nike ήταν το δεύτερο σοκ μέσα σε λίγες μέρες. Είχε προηγηθεί η νέα ροζ φανέλα της Νατσιοναλμάνσαφτ που παρουσίασε η ποδοσφαιρική ομοσπονδία ενόψει EURO 2024. Για την ακρίβεια παρουσιάστηκαν δύο νέες φανέλες, με τις κλασικές ρίγες της Adidas (ακόμη): στα εντός έδρας παιχνίδια οι Γερμανοί θα αγωνίζονται με λευκή εμφάνιση, στα εκτός έδρας με ροζ-μωβ. Και στις δύο περιπτώσεις τα εθνικά χρώματα (μαύρο, κόκκινο, χρυσό) περιορίζονται σε μία συμβολική παρουσία, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε πολλές φορές στο παρελθόν.
Οι ειδικοί του μάρκετινγκ θεωρούν ότι το ροζ συμβολίζει την καινοτομία. Δεν είναι τυχαίο που η Deutsche Telekom, o γερμανικός κολοσσός των τηλεπικοινωνιών, έγινε παγκοσμίως γνωστή με το έντονο ροζ χρώμα (magenta) στην εταιρική της ταυτότητα. Με αυτό το χρώμα ντύνει ως μέγας χορηγός και τους Telekom Baskets, την ομάδα μπάσκετ της Βόννης, που το 2023 αναδείχθηκε δευτεραθλήτρια Γερμανίας και κατέκτησε το Champions League, ενώ σήμερα εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στην Μπουντεσλίγκα του μπάσκετ.
Σύμβολο καινοτομίας και ανανέωσης
Αυτή είναι προφανώς και η λογική της Adidas. «Θέλουμε να ερμηνεύσουμε με σύγχρονο τρόπο το γερμανικό ποδοσφαιρικό DNA» αναφέρει εκπρόσωπος της εταιρείας. «Αυτή η εμφάνιση συμβολίζει τη νέα γενιά των φιλάθλων και την πολυμορφία της χώρας»
Όπως φαίνεται από τα σχόλια στα social media, πολλοί δεν μπορούν να χωνέψουν ότι τα σκληροτράχηλα «πάντσερ» θα εμφανίζονται στο γήπεδο με ροζ φανέλες. Κάποιοι σχολιάζουν απαξιωτικά «το ροζ της Barbie». Ο προπονητής της Λειψίας Μάρκο Ρόζε δηλώνει ότι «είναι θέμα γούστου». Ο «πλακατζής» Τόμας Μίλερ, από τους πιο έμπειρους παίκτες της Εθνικής Γερμανίας, το αντιμετωπίζει με χιούμορ. «Θυμάμαι ότι στην πρώτη φωτογράφηση όλοι είχαν τη λευκή φανέλα, αλλά εγώ βρέθηκα με τη ροζ, νόμιζα ότι κατά λάθος μου έδωσαν τη στολή του τερματοφύλακα».
Με τεράστια εμπειρία ως παίκτης και μάνατζερ της Νατσιοναλμάνσαφτ, ο Όλιβερ Μπίερχοφ δηλώνει στο πρακτορείο SID ότι «κάπου υπάρχουν και εμπορικές σκοπιμότητες. Να πουλήσουμε περισσότερες φανέλες, να απευθυνθούμε σε μία πολύ νεότερη γενιά». Όμως ο Μάρσελ Λόκο, από τους πιο γνωστούς διαφημιστές της νέας γενιάς στη Γερμανία, δεν ενθουσιάζεται με τη ροζ φανέλα: «Μου δίνει την εντύπωση μίας υπερβολικής κολακείας προς το κοινό, σαν να προσπαθούμε να τους πούμε: ‘Κοιτάξτε πόσο cool είμαστε…’».
Όπως κι αν έχουν τα πράγματα, οι τιμές για τις καινούριες φανέλες δεν είναι πολύ cool. Ξεκινούν από τα 75 ευρώ για τα παιδικά μεγέθη και φτάνουν μέχρι τα 150 ευρώ για την «authentic version» που θα φορέσει στο γήπεδο ο Τόμας Μίλερ…
Deutsche Welle
Γιάννης Παπαδημητρίου
dpa, SID, HB
Latest News
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!
Πώς η κρίση της VW επηρεάζει και την... «Μπουντεσλίγκα»
Η Volkswagen δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, αλλά και ιδιοκτήτρια της ποδοσφαιρικής ομάδας Βόλφσμπουργκ
Daily Mail: Ο Βαγγέλης Μαρινάκης είναι ο άνθρωπος που χρειαζόταν η Νότιγχαμ Φόρεστ
H βρετανική εφημερίδα «Daily Mail» υποκλίθηκε στον Βαγγέλη Μαρινάκη για όσα έχει καταφέρει με τον αγγλικό σύλλογο
UEFA: Ιστορική συμφωνία συνεργασίας με την FIFPRO Europe
Οι βασικές αποφάσεις που επηρεάζουν τις συνθήκες απασχόλησης των παικτών ή τον φόρτο εργασίας των παικτών στις διοργανώσεις της UEFA θα λαμβάνονται πλέον μόνο μετά από εκτεταμένο διάλογο μεταξύ των δύο οργανισμών.
Γιατί απέλυσε τον Έρικ Τεν Χαγκ η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ
Δεν είναι ξεκάθαρο το ποσό αποζημίωσης του Έρικ Τεν Χαγκ μετά την απόλυση
Πόσο κόστισαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024 – Τα έξοδα και τα έσοδα
Στα 2,8 δισεκ. ευρώ εκτιμάται η κρατική δαπάνη στη Γαλλία για την πραγματοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού – Πόσα χρήματα έβγαλαν σύμφωνα με τη Le Monde
Τι λένε στις ΗΠΑ για το μέλλον του Αντετοκούνμπο
Οι φήμες που θέλουν τον Γιάννη Αντετοκούνμπο να φεύγει από τους Μπακς σε περίπτωση που η χρονιά δεν έχει ευτυχής κατάληξη ολοένα και δυναμώνουν.
Τα χρυσά γκολ του Βινίσιους
Ο Βινίσιους πέτυχε καθοριστικά γκολ για τη Ρεάλ στην πορεία για την κατάκτηση του 15ου UEFA Champions League.
Εργοτάξιο ξανά το ΟΑΚΑ – Διαγωνισμός 65 εκατ. για τις στέγες Καλατράβα
Το ΟΑΚΑ κλείνει από το καλοκαίρι του 2025 για εργασίες αποκατάστασης της στατικής επάρκειας στις στέγες του Ολυμπιακού Σταδίου και του ποδηλατοδρομίου
Η «τρελή» πρόταση των 250.000.000 ευρώ στην Μπαρτσελόνα για τον Γιαμάλ και η απάντηση
Ο πρόεδρος της Μπαρτσελόνα, Ζοάν Λαπόρτα, αποκάλυψε ότι το καλοκαίρι είχε πρόταση 250.000.000 ευρώ για τον Λαμίν Γιαμάλ, με το «Goal» να αναφέρει ότι η συγκεκριμένη ομάδα ήταν η PSG.