Η είδηση έσκασε σαν βόμβα στο αθλητικό, αλλά και στο …οικονομικό ρεπορτάζ. Για πρώτη φορά μετά από 70 χρόνια, η Εθνική Γερμανίας εγκαταλείπει την Adidas και θα «ντύνεται» από την αμερικανική Nike στην περίοδο 2027-2034. Πρόκειται για εμπορική συμφωνία-μαμούθ, της οποίας το αντίτιμο δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί επισήμως. Σύμφωνα πάντως με την οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt, οι Αμερικανοί ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν στη Γερμανική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (DFB) διπλάσιο ποσό από τα 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως που μέχρι σήμερα έδινε η Adidas για να εμφανίζονται οι κλασικές «τρεις ρίγες» στη φανέλα της Νατσιοναλμάνσαφτ.

Χαράς ευαγγέλια για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nike, Τζον Ντόναχο, που δηλώνει στο πρακτορείο SID ότι η επιχείρησή του είναι «η μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών στον κόσμο» και ότι «αποτελεί μεγάλη τιμή η υπογραφή του συμβολαίου με την Εθνική Γερμανίας». Στο «ντέρμπι» Nike – Adidas οι Αμερικανοί παίρνουν πολύτιμους βαθμούς, ενώ ήδη «ντύνουν» τη Βραζιλία, τη Γαλλία, την Αγγλία, την Ολλανδία, την Πορτογαλία, την Κροατία, αλλά και την Εθνική Ελλάδας. Όμως η Adidas κρατάει ακόμη την Ιταλία, την Ισπανία, το Βέλγιο και την παγκόσμια πρωταθλήτρια Αργεντινή.

Γερμανία: Νέος σπόνσορας για την εθνική ποδοσφαίρου

Έντονες πολιτικές αντιδράσεις

Η απόφαση για «αλλαγή φανέλας» προκαλεί πρωτοφανείς, αλλά και διακομματικές πολιτικές αντιδράσεις. «Δεν μπορώ να φανταστώ τη φανέλα της Εθνικής Γερμανίας χωρίς τις ‘τρεις ρίγες’» σχολιάζει ο «Πράσινος» υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ. «Ήταν μία ακατανόητη απόφαση, που με εξέπληξε» δηλώνει ο επικεφαλής της χριστιανοδημοκρατικής αντιπολίτευσης (CDU) Φρίντριχ Μερτς. Όσο για τον αριστερό πρωθυπουργό της Θουριγγίας, Μπόντο Ράμελο, λέει ξεκάθαρα ότι «τον πιάνουν τα νεύρα του» όταν βλέπει ότι «όλα περιστρέφονται γύρω από το χρήμα και το δολάριο».

Πιο έντονα από όλους αντιδρά ο Βαυαρός πρωθυπουργός Μάρκους Ζέντερ, θυμίζοντας ότι η συνεργασία με την Adidas χρονολογείται από το 1954, όταν η Νατσιοναλμάνσαφτ πέτυχε το «θαύμα της Βέρνης» και αναδείχθηκε παγκόσμια πρωταθλήτρια. «Αυτή η ιστορία επιτυχίας ξεκίνησε το 1954 με την αξέχαστη νίκη στον τελικό του Μουντιάλ, που χάρισε και πάλι αυτοπεποίθηση στην πατρίδα μας» σχολιάζει ο επικεφαλής των Χριστιανοκοινωνιστών (CSU) στην πλατφόρμα Χ. «Είναι λάθος και είναι κρίμα» να τερματιστεί αυτή η παράδοση, υποστηρίζει ο Ζέντερ, γιατί «η Εθνική αγωνίζεται με τις τρεις ρίγες. Είναι τόσο αυτονόητο αυτό, όσο και το ότι η μπάλα είναι στρογγυλή και το παιχνίδι διαρκεί 90 λεπτά…» Σημειωτέον ότι η Adidas έχει την έδρα της στο Χερτσογκενάουραχ της Βαυαρίας.

«Πάντσερ» με ροζ φανέλες;

Για τους θιασώτες της παράδοσης το συμβόλαιο με τη Nike ήταν το δεύτερο σοκ μέσα σε λίγες μέρες. Είχε προηγηθεί η νέα ροζ φανέλα της Νατσιοναλμάνσαφτ που παρουσίασε η ποδοσφαιρική ομοσπονδία ενόψει EURO 2024. Για την ακρίβεια παρουσιάστηκαν δύο νέες φανέλες, με τις κλασικές ρίγες της Adidas (ακόμη): στα εντός έδρας παιχνίδια οι Γερμανοί θα αγωνίζονται με λευκή εμφάνιση, στα εκτός έδρας με ροζ-μωβ. Και στις δύο περιπτώσεις τα εθνικά χρώματα (μαύρο, κόκκινο, χρυσό) περιορίζονται σε μία συμβολική παρουσία, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε πολλές φορές στο παρελθόν.

Οι ειδικοί του μάρκετινγκ θεωρούν ότι το ροζ συμβολίζει την καινοτομία. Δεν είναι τυχαίο που η Deutsche Telekom, o γερμανικός κολοσσός των τηλεπικοινωνιών, έγινε παγκοσμίως γνωστή με το έντονο ροζ χρώμα (magenta) στην εταιρική της ταυτότητα. Με αυτό το χρώμα ντύνει ως μέγας χορηγός και τους Telekom Baskets, την ομάδα μπάσκετ της Βόννης, που το 2023 αναδείχθηκε δευτεραθλήτρια Γερμανίας και κατέκτησε το Champions League, ενώ σήμερα εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στην Μπουντεσλίγκα του μπάσκετ.

Σύμβολο καινοτομίας και ανανέωσης

Αυτή είναι προφανώς και η λογική της Adidas. «Θέλουμε να ερμηνεύσουμε με σύγχρονο τρόπο το γερμανικό ποδοσφαιρικό DNA» αναφέρει εκπρόσωπος της εταιρείας. «Αυτή η εμφάνιση συμβολίζει τη νέα γενιά των φιλάθλων και την πολυμορφία της χώρας»

Όπως φαίνεται από τα σχόλια στα social media, πολλοί δεν μπορούν να χωνέψουν ότι τα σκληροτράχηλα «πάντσερ» θα εμφανίζονται στο γήπεδο με ροζ φανέλες. Κάποιοι σχολιάζουν απαξιωτικά «το ροζ της Barbie». Ο προπονητής της Λειψίας Μάρκο Ρόζε δηλώνει ότι «είναι θέμα γούστου». Ο «πλακατζής» Τόμας Μίλερ, από τους πιο έμπειρους παίκτες της Εθνικής Γερμανίας, το αντιμετωπίζει με χιούμορ. «Θυμάμαι ότι στην πρώτη φωτογράφηση όλοι είχαν τη λευκή φανέλα, αλλά εγώ βρέθηκα με τη ροζ, νόμιζα ότι κατά λάθος μου έδωσαν τη στολή του τερματοφύλακα».

Με τεράστια εμπειρία ως παίκτης και μάνατζερ της Νατσιοναλμάνσαφτ, ο Όλιβερ Μπίερχοφ δηλώνει στο πρακτορείο SID ότι «κάπου υπάρχουν και εμπορικές σκοπιμότητες. Να πουλήσουμε περισσότερες φανέλες, να απευθυνθούμε σε μία πολύ νεότερη γενιά». Όμως ο Μάρσελ Λόκο, από τους πιο γνωστούς διαφημιστές της νέας γενιάς στη Γερμανία, δεν ενθουσιάζεται με τη ροζ φανέλα: «Μου δίνει την εντύπωση μίας υπερβολικής κολακείας προς το κοινό, σαν να προσπαθούμε να τους πούμε: ‘Κοιτάξτε πόσο cool είμαστε…’».

Όπως κι αν έχουν τα πράγματα, οι τιμές για τις καινούριες φανέλες δεν είναι πολύ cool. Ξεκινούν από τα 75 ευρώ για τα παιδικά μεγέθη και φτάνουν μέχρι τα 150 ευρώ για την «authentic version» που θα φορέσει στο γήπεδο ο Τόμας Μίλερ…

Deutsche Welle

Γιάννης Παπαδημητρίου

dpa, SID, HB

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης