
Η στρατηγική εμπορικής πολιτικής της Ινδίας δείχνει ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο: εάν εταιρείες ή χώρες θέλουν πιο ελεύθερη πρόσβαση στη μεγάλη και αναπτυσσόμενη αγορά της πέμπτης μεγαλύτερης οικονομίας του κόσμου, πρέπει να προσφέρουν κάποιο αντίτιμο.
Η Ελβετία και η Tesla Motors την περασμένη εβδομάδα κατάφεραν η καθεμία να πείσουν την Ινδία να χαμηλώσει τα υψηλά, δασμολογικά τείχη της τα οποία προστατεύει φανατικά.
Ημιαγωγοί: Η Ινδία θέλει να γίνει παγκόσμια δύναμη σε 5 χρόνια
Στις 10 Μαρτίου, μετά από 16 χρόνια και 21 γύρους συνομιλιών, οι Ελβετία, Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν, υπέγραψαν συμφωνία ελεύθερου εμπορίου μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών και της Ινδίας. Ξεχωριστά, η κυβέρνηση της Ινδίας υπέγραψε ένα σχέδιο μείωσης των φόρων εισαγωγής σε ορισμένα ακριβότερα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα.
Και στις δύο περιπτώσεις, υπήρχε ουσιαστικό όφελος για την Ινδία: μια υπόσχεση ή τουλάχιστον μια πιθανότητα επένδυσης.

Επένδυση 100 δισεκατομμυρίων
Η Εμπορική και Οικονομική Σύμπραξη Ινδίας-ΕΖΕΣ περιλάμβανε δέσμευση των Ελβετών και των μικρότερων εταίρων τους να επενδύσουν 100 δισεκατομμύρια δολάρια στην Ινδία και να δημιουργήσουν 1 εκατομμύριο θέσεις εργασίας εντός 15 ετών, σύμφωνα με την κυβέρνηση του Ναρέντρα Μόντι.
Σε μια ενημέρωση τύπου η αξιωματούχος της Ελβετίας Ελέν Μπούντλιγκερ Αρτιέντα, είπε οι διαπραγματευτές καθοδηγήθηκαν στο έργο τους από το «πώς μπορούμε να επιτύχουμε μια ισορροπημένη συμφωνία και «τι θα κερδίσει η Ινδία»». Σύμφωνα με την ίδια την τελευταία φράση, της την είπε αυτολεξεί ο επίμονος υπουργός εμπορίου της Ινδίας, Πιγιούς Γκογιάλ.
Στην περίπτωση της μείωσης των τιμολογίων των ηλεκτρικών οχημάτων, η Tesla πίεζε γι’ αυτό ως προϋπόθεση για να επενδύσει σε ένα εργοστάσιο στην Ινδία που, εάν κατασκευαστεί, θα κατασκευάζει μικρότερα φτηνότερα ηλεκτρικά οχήματα. Η μείωση των δασμών θα της επιτρέψει να εισάγει τα ξένης κατασκευής και ακριβότερα αυτοκίνητά της εν ευθέτω χρόνω. Ενώ η χαλάρωση είναι διαθέσιμη σε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία που επενδύει εντός τριών ετών, Ινδοί αξιωματούχοι αναγνωρίζουν ότι καταρτίστηκε σε μεγάλο βαθμό έχοντας κατά νου την Tesla.

Παροιμειώδης ινδικός προστατευτισμός
O προστατευτισμός του Νέου Δελχί είναι παροιμειώδης. Από τις πολιτικές «υποκατάστασης εισαγωγών» των πρώτων κυβερνήσεών της μετά το 1947 με σοσιαλιστική επιρροή μέχρι τη σημερινή φιλοεπιχειρηματική κυβέρνηση Μόντι, η Ινδία έχει καθοδηγηθεί από ένα ένστικτο να προστατεύει ευαίσθητες βιομηχανίες από τον ανταγωνισμό. Αλλά οι οικονομολόγοι που είναι υπέρ του εμπορίου επισημαίνουν τους κινδύνους του να επιλέγονται νικητές και να προστατεύονται πίσω από δασμολογικούς φραγμούς.
Η Ινδία το 2019 αρνήθηκε να ενταχθεί στην Περιφερειακή Συνολική Οικονομική Εταιρική Σχέση, κυρίως από φόβο ότι θα έκανε τους παραγωγούς της πιο ευάλωτους και θα προκαλούσε διόγκωση των εμπορικών ελλειμμάτων, συμπεριλαμβανομένης εκείνων με την της Κίνας. Προφανώς οι αξιωματούχοι πιστεύουν ότι η υπερβολική απελευθέρωση θα έθετε σε κίνδυνο το πρόσταγμα Μόντι «Make in India» που αποσκοπεί στο να ενισχύσει τις θέσεις εργασίας στη μεταποίηση και τις εξαγωγές,.
Οι συνομιλίες Ελεύθερων Συναλλαγών της Ινδίας με το Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ, πολύ μεγαλύτερες οικονομίες με μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ, που θα έθετε την ινδική βιομηχανία έναντι μεγαλύτερων ανταγωνιστικών απειλών, έχουν προχωρήσει πιο αργά. Οι αναφορές από τις εμπορικές συνομιλίες ΗΒ-Ινδίας προσφέρουν ορισμένες ενδείξεις για το τι μπορεί να συμφωνήσει η Ινδία.
Σε 14 γύρους διαπραγματεύσεων, αξιωματούχοι του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ινδίας είπαν στους Financial Times, η Ινδία πιέζει για μεγαλύτερη πρόσβαση στην αγορά για τα προϊόντα της, συμπεριλαμβανομένων των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και των αυτοκινήτων. Όσον αφορά τις υπηρεσίες, η Ινδία θέλει το δικαίωμα για περισσότερες προσωρινές θέσεις εργασίας για τους πολίτες της στο Ηνωμένο Βασίλειο — ιδίως στον τομέα της πληροφορικής, έναν τομέα όπου διαθέτει ανταγωνιστικές δεξιότητες και ανθρώπινο δυναμικό — και το δικαίωμα να ανακτήσει τυχόν πληρωμές εθνικής ασφάλισης. Αλλά οι συνομιλίες με το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν παγώσει τουλάχιστον μέχρι μετά τις γενικές εκλογές στην Ινδία, τα αποτελέσματα των οποίων αναμένονται στις 4 Ιουνίου.
Η ανθρώπινη κινητικότητα στο επίκεντρο
«Το μεγαλύτερο όφελος που θέλει να κερδίσει η Ινδία στις συνομιλίες Ελεύθερων Συναλλαγών σχετικά με τις υπηρεσίες είναι η ανθρώπινη κινητικότητα», λέει ο Σαγιέντ Ακμπαρουντίν, κοσμήτορας της Σχολής Δημόσιας Πολιτικής Kautilya στο Hyderabad.
Η Ινδία έχει επίσης τονίσει, στις συνομιλίες της με το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΖΕΣ και άλλους, ότι είναι μια ταχύτερα αναπτυσσόμενη οικονομία από πλουσιότερες χώρες με τις οποίες διαπραγματεύεται. Επομένως, οποιαδήποτε μείωση δασμών θα πρέπει να είναι ασύμμετρα προς όφελός της, υποστηρίζουν ο Γκογιάλ και άλλοι αξιωματούχοι, επειδή η Ινδία προσφέρει πρόσβαση σε κομμάτι πίτας μιας αγοράς που μεγαλώνει. Το σύμφωνο Ινδίας-ΕΖΕΣ χρησιμεύει ως ένα παράδειγμα αυτού, όπου οι ευρωπαϊκές χώρες μείωσαν περισσότερους δασμούς από την Ινδία.
«Ο κόσμος αναγνωρίζει ότι δεν υπάρχει άλλη χώρα στον κόσμο που να προσφέρει μια αγορά όπως η Ινδία», είπε ο Γκογιάλ στους FT σε συνέντευξή του το 2022. Η κυβέρνηση Μόντι υπολογίζει, σωστά ή όχι, ότι ο κόσμος τη χρειάζεται αρκετά για να της προσφέρει σημαντικές παραχωρήσεις.


Latest News

Πλούσιους νέους Αμερικανούς αναζητά η Μποτσουάνα για τα διαμάντια της
Για να πουλήσει διαμάντια, η Μποτσουάνα αξιοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα οπως το Instagram και το TikTok

Η Ευρώπη αναζητά νέες διαστημικές συνεργασίες στην ταραχώδη εποχή Τραμπ
Η Ευρώπη θέλει να τονώσει την άμυνα της και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην άμυνα

Γιατί η Ευρώπη υστερεί στη δημιουργία υπερπλουσίων
Οι σημαντικές εμπορικές πρωτεύουσες στην Ευρώπη και οι επικερδείς τους βιομηχανίες, έδιναν την ευκαιρία για δημιουργία πλούτου αλλά τα «παλιά, καλά χρόνια» έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Πυρηνική ενέργεια: Amazon, Google και Meta υποστηρίζουν τον τριπλασιασμό της έως το 2050
Οι τεχνολογικοί γίγαντες ακολουθούν τις τράπεζες ζητώντας νέους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με πυρηνική ενέργεια για την κάλυψη των αυξανόμενων ενεργειακών απαιτήσεων και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής

Τα αφεντικά των Blackstone και Goldman Sachs βλέπουν με καλό μάτι τις πολιτικές Τραμπ
Δύο φωνές που εκπροσωπούν την αφρόκρεμα των CEO στις ΗΠΑ εκθειάζουν τις πολιτικές Τραμπ

LNG: Πως ο υγρός «χρυσός» αναβάθμισε τις ΗΠΑ [γράφημα]
Για τις ΗΠΑ η εξόρυξη LNG είναι το ιερό δισκοπότηρο - Που ποντάρει ο Τραμπ
![Γροιλανδία: Ο ορυκτός πλούτος του νησιού που θέλει διακαώς ο Τραμπ [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/greenland1-600x400.jpg)
Τι κρύβει το υπέδαφος της Γροιλανδίας; [γράφημα]
Η Γροιλανδία, είναι πλούσια σε σπάνιες γαίες αλλά τα αποθέματα που μπορούν να ανακτηθούν φτάνουν το 1,5 εκατ. τόνους

Συναγερμός για τον «τυφώνα» Τραμπ - Τα σχέδια για να σωθεί εμπόριο 1,4 τρισ. δολ.
Οι δασμοί Τραμπ έχει προκαλέσουν αναστάτωση στα επιτελεία των επιχειρήσεων που προσπαθούν να καταστρώσουν σχέδια για να αμβλύνουν τις επιπτώσεις τους

Το αστρονομικό ποσό που έχασαν οι Αμερικανοί από επενδυτικές απάτες το 2024
Οι επενδυτικές απάτες περιλαμβάνουν γενικά ισχυρισμούς ότι ένας καταναλωτής θα έχει μεγάλες αποδόσεις επενδύοντας σε ένα νέο σύστημα κερδοφορίας

Το φλερτ της Κίνας με τους ξένους CEOs και η συνάντηση με τον Σι Τζινπίνγκ
Η Κίνα θέλει να φέρει πίσω μεγάλες ξένες επενδύσεις μετά από ένα κύμα φυγής