![Ερυθρά Θάλασσα: Η κρίση θα μπορούσε να οδηγήσει σε παγκόσμια έλλειψη δεξαμενόπλοιων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Houthi-2.jpg)
Έλλειψη στον παγκόσμιο στόλο δεξαμενοπλοίων θα μπορούσε να προκαλέσει η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, εάν η διαταραχή συνεχιστεί για άλλους έξι μήνες. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Kuwait Petroleum Corporation (KPC), Shaikh Nawaf al-Sabah.
Χούθι: Νέα επίθεση σε ελληνόκτητο πλοίο
Μιλώντας προ ημερών στο CNBC, ο al-Sabah ανέφερε ότι «ένα από τα πράγματα για τα οποία νομίζω ότι μπορεί να ανησυχούμε είναι ότι αν αυτό συνεχιστεί για άλλους έξι μήνες, δεν θα έχουμε ίσως τον διαθέσιμο στόλο των δεξαμενόπλοιων για να συνεχίσουμε να κυκλοφορούμε».
Αισιοδοξία
Η KPC στέλνει πλέον σημαντικές ποσότητες πετρελαίου μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, αν και δεν έχει εγκαταλείψει πλήρως τη διαδρομή που διασχίζει την Ερυθρά Θάλασσα. «Διατηρούμε έναν στρατηγικό στόλο δεξαμενόπλοιων για τέτοιου είδους λόγους», δήλωσε ο al-Sabah. «Είμαστε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να προμηθεύσουμε τους πελάτες μας στις ποσότητες που απαιτούνται εγκαίρως χωρίς πρόβλημα, αλλά δεν ξέρω πόσοι άλλοι παραγωγοί έχουν αυτό το στρατηγικό όραμα».
Η Al-Sabah δεν βλέπει τον κίνδυνο οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή να οδηγήσουν σε σύγκρουση που θα μπορούσε να διαταράξει τον εφοδιασμό με αργό στην ευρύτερη περιοχή. Ο Περσικός Κόλπος έχει αντιμετωπίσει πολυάριθμους πολέμους, αλλά η μόνη φορά που το Κουβέιτ δεν μπόρεσε να μεταφέρει πετρέλαιο με πλοία ήταν κατά τη διάρκεια της εισβολής του Σαντάμ Χουσεΐν στο Ιράκ το 1990, είπε.
«Δεν βλέπω φόβο για την προσφορά», υπογράμμισε. «Είμαι βέβαιος ότι ο κλάδος και το σύστημα είναι καλά εξοπλισμένα για να αντιμετωπίσουν πιθανές κρίσεις εφοδιασμού που μπορεί να προκύψουν».
Ανησυχεί η Chevron
Ο διευθύνων σύμβουλος της Chevron Michael Wirth, ωστόσο, υποστήριξε ότι η κατάσταση ασφαλείας στη Μέση Ανατολή είναι εύθραυστη και «μπορεί να αλλάξει από στιγμή σε στιγμή». Πρόσθεσε ότι η Chevron αποφεύγει πλέον την Ερυθρά Θάλασσα.
«Σήμερα η σύγκρουση στο Ισραήλ και τη Γάζα συνεχίζεται, δεν φαίνεται να υπάρχει λύση και οι περιφερειακοί κίνδυνοι εξακολουθούν να είναι υψηλοί», δήλωσε ο Wirth στο CNBC.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το αργό πετρέλαιο έχουν καταγράψει αύξηση φέτος, ωστόσο υποφέρουν από την αβεβαιότητα που επικρατεί σχετικά με την υγεία της οικονομίας της Κίνας και την ισχύ της αμερικανικής παραγωγής αργού. Πέρυσι, οι φόβοι ότι η ζήτηση επιβραδύνεται στην Κίνα, καθώς η παραγωγή των ΗΠΑ έφτασε στο ρεκόρ των 13,3 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως, επιβάρυναν τις τιμές.
Ο Al-Sabah πάντως δήλωσε ότι δεν ανησυχεί για τη ζήτηση αργού στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.
«Επισκέπτομαι συχνά τους εταίρους μας στην Κίνα και η ανταπόκριση που έχω από αυτούς είναι πάντα ότι αν έχετε πρόσθετες προμήθειες, είμαστε πρόθυμοι να τις απορροφήσουμε», δήλωσε ο Al-Sabah. «Η ζήτηση έχει αυξηθεί σταθερά στην Κίνα και είναι σταθερή».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά