Ένα κινεζικής ιδιοκτησίας δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ρωσικό αργό πετρέλαιο προς την Ινδία, έγινε στόχος πυρών των Χούθι το Σάββατο, αλλά συνέχισε την πορεία του χωρίς να υποστεί σημαντικές ζημιές, παρά την πυρκαγιά που ξέσπασε στο πλοίο.
Σύμφωνα με τον αμερικανική υπηρεσία CENTCOM , η ομάδα των ανταρτών της Υεμένης εκτόξευσε πέντε βαλλιστικούς πυραύλους εναντίον του Huang Pu (κατασκευής 2009) χωρητικότητας 115.500-dwt μεταξύ 02.50 π.μ. και 04.25 π.μ. τοπική ώρα Σαναά στις 23 Μαρτίου.
Ο πέμπτος πύραυλος έπεσε στο πλοίο και προκάλεσε πυρκαγιά , η οποία έσβησε μέσα σε 30 λεπτά, ανέφερε η αμερικάνικη υπηρεσία Centcom.
Δεν αναφέρθηκαν θύματα και το πλοίο συνέχισε την πορεία του, πρόσθεσε η Centcom, περιγράφοντας το υπό παναμαϊκή σημαία Huang Pu ως ένα «κινεζικής ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης» πλοίο.
Χούθι: Στο απυρόβλητο τα ρωσικά και κινεζικά πλοία
Λάθος εκτίμηση;
Οι Χούθι επιτέθηκαν στο MV Huang Pu παρά το γεγονός ότι προηγουμένως είχαν δηλώσει ότι δεν θα επιτίθονταν σε κινεζικά πλοία, ανέφερε η Centcom σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης νωρίς την Κυριακή.
Σύμφωνα πάντως με την Ambrey, τα στοιχεία εγγραφής του δεξαμενόπλοιου, συμπεριλαμβανομένου του ονόματος και του φορέα διαχείρισης, είχαν αλλάξει μόλις τον Φεβρουάριο του 2024″.
Από το 2019 εμφανίζονταν ότι ανήκε στη βρετανική εταιρεία Union Maritime Ltd, δήλωσε η Ambrey. Στην Union Maritime ανήκει και άλλο πλοίο που στο πρόσφατο παρελθόν έγινε στόχος των Χούθι.
Στο στόχαστρο η Δύση
Οι Χούθι τονίζουν ότι ότι στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, προσπαθώντας να ασκήσουν πίεση για τερματισμό του σαρωτικού πολέμου που έχει εξαπολύσει το Τελ Αβίβ στη Λωρίδα της Γάζας. Ωστόσο, φαίνεται πως έχουν κάνει λάθος σε ορισμένες περιπτώσεις, και γι’ αυτό Ρωσία και Κίνα πιθανότατα χρειάζονταν ισχυρότερες διαβεβαιώσεις ότι τα πλοία τους δεν κινδυνεύουν. Είναι ενδεικτικό ότι στα τέλη Ιανουαρίου πύραυλοι εξεράγησαν κοντά σε πλοίο που μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο, στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Υεμένης.
Οι πλωτές οδοί -συμπεριλαμβανομένου του στενού Bab el-Mandeb που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν- είναι ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια οικονομία. Είναι ενδεικτικό ότι υπό κανονικές συνθήκες μέσω αυτών διακινείται περίπου το 30% του παγκόσμιου φορτίου εμπορευματοκιβωτίων. Από την περιοχή δέρχονται επίσης μεγάλες ποσότητες πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Latest News
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.