
Ένα κινεζικής ιδιοκτησίας δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ρωσικό αργό πετρέλαιο προς την Ινδία, έγινε στόχος πυρών των Χούθι το Σάββατο, αλλά συνέχισε την πορεία του χωρίς να υποστεί σημαντικές ζημιές, παρά την πυρκαγιά που ξέσπασε στο πλοίο.
Σύμφωνα με τον αμερικανική υπηρεσία CENTCOM , η ομάδα των ανταρτών της Υεμένης εκτόξευσε πέντε βαλλιστικούς πυραύλους εναντίον του Huang Pu (κατασκευής 2009) χωρητικότητας 115.500-dwt μεταξύ 02.50 π.μ. και 04.25 π.μ. τοπική ώρα Σαναά στις 23 Μαρτίου.
Ο πέμπτος πύραυλος έπεσε στο πλοίο και προκάλεσε πυρκαγιά , η οποία έσβησε μέσα σε 30 λεπτά, ανέφερε η αμερικάνικη υπηρεσία Centcom.
Δεν αναφέρθηκαν θύματα και το πλοίο συνέχισε την πορεία του, πρόσθεσε η Centcom, περιγράφοντας το υπό παναμαϊκή σημαία Huang Pu ως ένα «κινεζικής ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης» πλοίο.
Χούθι: Στο απυρόβλητο τα ρωσικά και κινεζικά πλοία
Λάθος εκτίμηση;
Οι Χούθι επιτέθηκαν στο MV Huang Pu παρά το γεγονός ότι προηγουμένως είχαν δηλώσει ότι δεν θα επιτίθονταν σε κινεζικά πλοία, ανέφερε η Centcom σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης νωρίς την Κυριακή.
Σύμφωνα πάντως με την Ambrey, τα στοιχεία εγγραφής του δεξαμενόπλοιου, συμπεριλαμβανομένου του ονόματος και του φορέα διαχείρισης, είχαν αλλάξει μόλις τον Φεβρουάριο του 2024″.
Από το 2019 εμφανίζονταν ότι ανήκε στη βρετανική εταιρεία Union Maritime Ltd, δήλωσε η Ambrey. Στην Union Maritime ανήκει και άλλο πλοίο που στο πρόσφατο παρελθόν έγινε στόχος των Χούθι.
Στο στόχαστρο η Δύση
Οι Χούθι τονίζουν ότι ότι στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, προσπαθώντας να ασκήσουν πίεση για τερματισμό του σαρωτικού πολέμου που έχει εξαπολύσει το Τελ Αβίβ στη Λωρίδα της Γάζας. Ωστόσο, φαίνεται πως έχουν κάνει λάθος σε ορισμένες περιπτώσεις, και γι’ αυτό Ρωσία και Κίνα πιθανότατα χρειάζονταν ισχυρότερες διαβεβαιώσεις ότι τα πλοία τους δεν κινδυνεύουν. Είναι ενδεικτικό ότι στα τέλη Ιανουαρίου πύραυλοι εξεράγησαν κοντά σε πλοίο που μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο, στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Υεμένης.
Οι πλωτές οδοί -συμπεριλαμβανομένου του στενού Bab el-Mandeb που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν- είναι ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια οικονομία. Είναι ενδεικτικό ότι υπό κανονικές συνθήκες μέσω αυτών διακινείται περίπου το 30% του παγκόσμιου φορτίου εμπορευματοκιβωτίων. Από την περιοχή δέρχονται επίσης μεγάλες ποσότητες πετρελαίου και φυσικού αερίου.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.