Ένα κινεζικής ιδιοκτησίας δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ρωσικό αργό πετρέλαιο προς την Ινδία, έγινε στόχος πυρών των Χούθι το Σάββατο, αλλά συνέχισε την πορεία του χωρίς να υποστεί σημαντικές ζημιές, παρά την πυρκαγιά που ξέσπασε στο πλοίο.
Σύμφωνα με τον αμερικανική υπηρεσία CENTCOM , η ομάδα των ανταρτών της Υεμένης εκτόξευσε πέντε βαλλιστικούς πυραύλους εναντίον του Huang Pu (κατασκευής 2009) χωρητικότητας 115.500-dwt μεταξύ 02.50 π.μ. και 04.25 π.μ. τοπική ώρα Σαναά στις 23 Μαρτίου.
Ο πέμπτος πύραυλος έπεσε στο πλοίο και προκάλεσε πυρκαγιά , η οποία έσβησε μέσα σε 30 λεπτά, ανέφερε η αμερικάνικη υπηρεσία Centcom.
Δεν αναφέρθηκαν θύματα και το πλοίο συνέχισε την πορεία του, πρόσθεσε η Centcom, περιγράφοντας το υπό παναμαϊκή σημαία Huang Pu ως ένα «κινεζικής ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης» πλοίο.
Χούθι: Στο απυρόβλητο τα ρωσικά και κινεζικά πλοία
Λάθος εκτίμηση;
Οι Χούθι επιτέθηκαν στο MV Huang Pu παρά το γεγονός ότι προηγουμένως είχαν δηλώσει ότι δεν θα επιτίθονταν σε κινεζικά πλοία, ανέφερε η Centcom σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης νωρίς την Κυριακή.
Σύμφωνα πάντως με την Ambrey, τα στοιχεία εγγραφής του δεξαμενόπλοιου, συμπεριλαμβανομένου του ονόματος και του φορέα διαχείρισης, είχαν αλλάξει μόλις τον Φεβρουάριο του 2024″.
Από το 2019 εμφανίζονταν ότι ανήκε στη βρετανική εταιρεία Union Maritime Ltd, δήλωσε η Ambrey. Στην Union Maritime ανήκει και άλλο πλοίο που στο πρόσφατο παρελθόν έγινε στόχος των Χούθι.
Στο στόχαστρο η Δύση
Οι Χούθι τονίζουν ότι ότι στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, προσπαθώντας να ασκήσουν πίεση για τερματισμό του σαρωτικού πολέμου που έχει εξαπολύσει το Τελ Αβίβ στη Λωρίδα της Γάζας. Ωστόσο, φαίνεται πως έχουν κάνει λάθος σε ορισμένες περιπτώσεις, και γι’ αυτό Ρωσία και Κίνα πιθανότατα χρειάζονταν ισχυρότερες διαβεβαιώσεις ότι τα πλοία τους δεν κινδυνεύουν. Είναι ενδεικτικό ότι στα τέλη Ιανουαρίου πύραυλοι εξεράγησαν κοντά σε πλοίο που μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο, στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Υεμένης.
Οι πλωτές οδοί -συμπεριλαμβανομένου του στενού Bab el-Mandeb που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν- είναι ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια οικονομία. Είναι ενδεικτικό ότι υπό κανονικές συνθήκες μέσω αυτών διακινείται περίπου το 30% του παγκόσμιου φορτίου εμπορευματοκιβωτίων. Από την περιοχή δέρχονται επίσης μεγάλες ποσότητες πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση