Η προσφορά της γερμανικής Lufthansa για την αγορά μειοψηφικού πακέτου στην ιταλική ανταγωνίστρια ITA Airways θα μπορούσε να βλάψει τον ανταγωνισμό και να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές, δήλωσαν οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ τη Δευτέρα, εντείνοντας την πίεση στον γερμανικό αερομεταφορέα να βρει ισχυρότερα διορθωτικά μέτρα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι η συμφωνία απειλεί τον ανταγωνισμό σε δρομολόγια μικρών αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, καθώς και σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και ΗΠΑ, Καναδά και Ιαπωνίας. Θα ενισχύσει επίσης τη δεσπόζουσα θέση της ITA στο κύριο αεροδρόμιο του Μιλάνου.
Η Lufthansa και η ιταλική κυβέρνηση καλούνται τώρα να προτείνουν νέα διορθωτικά μέτρα.
Τα deals των αιθέρων: Το μεγάλο στοίχημα της Lufthansa στην Ιταλία
Η προειδοποίηση της Κομισιόν
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημέρωσε την Deutsche Lufthansa AG και το ιταλικό υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών για την προκαταρκτική άποψή της ότι η προτεινόμενη συμφωνία ενδέχεται να περιορίσει τον ανταγωνισμό σε ορισμένα δρομολογίων στην αγορά υπηρεσιών αεροπορικών μεταφορών επιβατών εντός και εκτός Ιταλίας. «Η Επιτροπή ανησυχεί ότι οι πελάτες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν αυξημένες τιμές ή μειωμένη ποιότητα υπηρεσιών μετά τη συναλλαγή», αναφέρει.
Η κοινοποίηση αιτιάσεων
Στις 23 Ιανουαρίου 2024, η Επιτροπή ξεκίνησε μια εις βάθος έρευνα για να αξιολογήσει εάν η απόκτηση μεριδίου στην ITA από τη Lufthansa μπορεί να περιορίσει τον ανταγωνισμό στην παροχή υπηρεσιών αεροπορικής μεταφοράς επιβατών εντός και εκτός Ιταλίας.
Η έρευνα περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, ανάλυση εσωτερικών εγγράφων και λεπτομερών πληροφοριών που παρείχαν τα μέρη και συλλογή πληροφοριών και απόψεων από ανταγωνιστικές αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, συντονιστές χρονοθυρίδων και πελάτες.
Ως αποτέλεσμα αυτής της εις βάθος έρευνας, η Επιτροπή ανησυχεί ότι η συναλλαγή μπορεί:
- Να μειώσει τον ανταγωνισμό σε έναν ορισμένο αριθμό δρομολογίων μικρών αποστάσεων που συνδέουν την Ιταλία με χώρες της Κεντρικής Ευρώπης . Σε τέτοια δρομολόγια, η Lufthansa και η ITA ανταγωνίζονται ή θα ανταγωνίζονται μετωπικά κυρίως με απευθείας, αλλά και έμμεσες πτήσεις. Ο ανταγωνισμός σε τέτοια δρομολόγια φαίνεται περιορισμένος και προέρχεται κυρίως από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, που σε πολλές περιπτώσεις εκτελούν δρομολόγια από πιο απομακρυσμένα αεροδρόμια.
- Να μειώσει τον ανταγωνισμό σε έναν ορισμένο αριθμό δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και ΗΠΑ, Καναδά και Ιαπωνίας. Σε τέτοιες διαδρομές, η ITA αφενός και η Lufthansa και οι εταίροι της σε κοινοπραξίες, αφετέρου, ανταγωνίζονται σώμα με σώμα με απευθείας ή έμμεσες πτήσεις. Ο ανταγωνισμός από άλλες αεροπορικές εταιρείες φαίνεται ανεπαρκής σε αυτά τα δρομολόγια.
- Να δημιουργήσει ή να ενισχύσει τη δεσπόζουσα θέση της ITA στο αεροδρόμιο Milan-Linate , γεγονός που θα μπορούσε να δυσκολέψει τους ανταγωνιστές να παρέχουν υπηρεσίες αεροπορικής μεταφοράς επιβατών από και προς το Milan-Linate.
Κάθε χρόνο, εκατομμύρια επιβάτες ταξιδεύουν σε αυτά τα δρομολόγια για συνολική ετήσια δαπάνη άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στόχος της Επιτροπής είναι να διασφαλίσει ότι η συναλλαγή δεν θα οδηγήσει σε δυσμενείς επιπτώσεις για τους πελάτες – καταναλωτές και επιχειρήσεις – όσον αφορά τις αυξημένες τιμές ή τη μειωμένη ποιότητα των υπηρεσιών.
Η κοινοποίηση αιτιάσεων είναι ένα επίσημο βήμα σε μια έρευνα, όπου η Επιτροπή ενημερώνει γραπτώς τις ενδιαφερόμενες εταιρείες για τις αντιρρήσεις που διατυπώθηκαν εναντίον τους. Η αποστολή κοινοποίησης αιτιάσεων δεν προδικάζει το αποτέλεσμα της έρευνας. Η Lufthansa και το ιταλικό υπουργείο έχουν τώρα την ευκαιρία να απαντήσουν στην κοινοποίηση αιτιάσεων της Επιτροπής, να συμβουλευτούν τον φάκελο της υπόθεσης της Επιτροπής και να ζητήσουν προφορική ακρόαση.
Έχουν επίσης τη δυνατότητα να προτείνουν διορθωτικά μέτρα για την αντιμετώπιση των προκαταρκτικών προβλημάτων ανταγωνισμού που εντόπισε η Επιτροπή. Μπορούν να αποφασίσουν να υποβάλουν ένδικα μέσα ανά πάσα στιγμή της διαδικασίας μέχρι την προθεσμία προσφυγής, η οποία επί του παρόντος λήγει στις 26 Απριλίου 2024.
Latest News
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων
Στην αντεπίθεση οι Βρυξέλλες κατά του Πεκίνου - Προαπαιτούμενα για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ε.Ε.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι Βρυξέλλες απέναντι στο Πεκίνο - Τα κριτήρια που βάζει τώρα η Ευρώπη στις κινεζικές εταιρείες
Η McDonald's θέλει να συνεχίσει τις προσφορές και το 2025
Η McDonald's επεξεργάζεται μια προσφορά «αγόρασε ένα πάρε ένα ακόμη» η οποία θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ
«Μυρίζει» συμβιβασμός για τους αντιπροέδρους της Κομισιόν
Κορυφώνονται σήμερα στο Ευρωκοινοβούλιο οι διαπραγματεύσεις των ευρωομάδων για τη συμφωνία έγκρισης των έξι εκτελεστικών αντιπροέδρων της Κομισιόν
«Διαζύγιο» του CNBC από τον αμερικανικό γίγαντα των ΜΜΕ Comcast - Η νέα εταιρεία
Η Comcast είναι η πρώτη εταιρεία ΜΜΕ στις ΗΠΑ που προχωρά σε διαχωρισμό της καλωδιακής της τηλεόρασης
Σε τεντωμένο σκοινί οι σιδηρόδρομοι στη Γερμανία
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θα ήθελαν πολύ να είναι και πάλι στην ώρα τους. Η διάλυση της συγκυβέρνησης δεν βοηθάει
H Ford κόβει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη
Η αμερικανική Ford κατηγορεί την ΕΕ για απουσία ενός σαφούς προγράμματος πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης,
Πώς θα αντιδράσει η Fed στη «δεύτερη φορά» Τραμπ - Τι δείχνει δημοσκόπηση του Reuters
Οι οικονομικές πολιτικές του Τραμπ εκτιμάται ότι θα αναζωπυρώσουν τις πληθωριστικές πιέσεις - Τι βλέπουν οικονομολόγοι για την στρατηγική της Fed
Volkswagen: Πόσους μισθούς θυσιάζουν οι εργαζόμενοι για να γλιτώσουν απολύσεις
Το συνδικάτο IG Metall και το εργατικό συμβούλιο της Volkswagen υπέβαλαν την Τετάρτη την πρόταση για μείωση του κόστους εργασίας
Πάνω από τον στόχο του 2% επέστρεψε ο πληθωρισμός στη Βρετανία
Η εκτίναξη των τιμών στη Βρετανία περιορίζει τις προσδοκίες της αγορές για νέα μείωση των επιτοκίων τον Δεκέμβριο