Πριν από τρία χρόνια ο κινεζικός τεχνολογικός γίγαντας Xiaomi ανακοίνωνε ότι μπαίνει στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων ακολουθώντας τα βήματα του αμερικανικού αντιπάλου του, της Apple, η οποία σημειωτέον ξόδεψε σχεδόν μια δεκαετία ερευνώντας και αναπτύσσοντας το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το 2024 και ενώ η Apple έχει εγκαταλείψει τα σχέδιά της η Xiaomi απέχει μόλις λίγες ημέρες από την παρουσίαση του SU7, ενός τετράθυρου σεντάν που παράγεται από την κρατική αυτοκινητοβιομηχανία BAIC σε ένα εργοστάσιο στο Πεκίνο.
Η Xiaomi δεν είναι η μόνη. Η αντίπαλη κινεζική εταιρεία κατασκευής smartphone Huawei αναπτύσσει επίσης τεχνολογίες για την αυτοκινητοβιομηχανία, από συστήματα έξυπνης οδήγησης ως συστήματα πιλοτηρίου και πλατφόρμες επικοινωνίας. Η μάρκα οχημάτων Stelato της Huawei είναι επίσης μια συνεργασία με την BAIC.
Μπορεί η Ευρώπη να σταματήσει την επέλαση των κινεζικών EV; – Η Renault έχει την απάντηση…
Σε λίστα αναμονής για το SU7
Το Speed Ultra 7 (SU7) της Xiaomi, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε 29 κινεζικές πόλεις από τις 28 Μαρτίου, έχει αυτονομία οδήγησης ως και 800 χιλιόμετρα και είναι εξοπλισμένο με λογισμικό και ηλεκτρονικά χαρακτηριστικά της Xiaomi. Διαθέτει επίσης τεχνολογία ικανή να παρέχει μεγαλύτερες ταχύτητες επιτάχυνσης από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Tesla και της Porsche. Σύμφωνα με πληροφορίες, μπορεί να επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα. Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει ήδη κλείσει 100.000 ραντεβού σε ενδιαφερόμενους για να δουν το αυτοκίνητο, η τιμή του οποίου κυμαίνεται ανάμεσα σε 35.200 και 55.000 δολάρια. Με την είδηση των πρώτων παραδόσεων οι μετοχές της μεγαλύτερης κατασκευάστριας εταιρείας smartphones της Κίνας αυξήθηκαν σχεδόν κατά 12% στο Χονγκ Κονγκ μέσα σε μία ημέρα νωρίτερα αυτό το μήνα. Ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής του κολοσού Lei Yun είχε δηλώσει προηγουμένως ως στόχο της Xiaomi να γίνει μία από τις πέντε μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο.
Αλλά πόσο εφικτές είναι οι φιλοδοξίες της Xiaomi και της Huawei, δεδομένου του ήδη εξαιρετικά ανταγωνιστικού τοπίου του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας; “Φαίνεται ότι γινόμαστε μάρτυρες του μεγαλύτερου μετασχηματισμού στη βιομηχανία των αυτοκινήτων”, δήλωσε τον περασμένο Ιανουάριο ο Γερμανός αναλυτής αυτοκινήτων Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ. “Το μέλλον του αυτοκινήτου φαίνεται ότι εξαρτάται λιγότερο από το μηχανικό κομμάτι και περισσότερο από το λογισμικό, την αυτόνομη οδήγηση και τα έξυπνα πιλοτήρια. Αυτή ακριβώς είναι η ειδικότητα αυτών των εταιρειών τεχνολογίας”, πρόσθεσε. Η Xiaomi και η Huawei θα επωφεληθούν σίγουρα από την εγχώρια αγορά τους που είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο από άποψη ζήτησης και προσφοράς. Πέρυσι, η συνολική παραγωγή στην Κίνα έφτασε τα 30 εκατομμύρια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων εννέα εκατομμυρίων EVs. Οι δυνατότητες της Κίνας είναι τεράστιες.
Πόλεμος τιμών για την επικράτηση στην αγορά
Παρά το ρεκόρ παραδόσεων αυτοκινήτων οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας εμπλέκονται σήμερα σε έναν τεράστιο πόλεμο τιμών που απειλεί την κερδοφορία τους. Η Tesla ήταν η πρώτη που έκανε αρκετές μειώσεις τιμών χιλιάδων δολαρίων, καθώς η εταιρεία του Elon Musk έπεσε στη δεύτερη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με πρώτη την BYD με έδρα στο Σεντσέν, το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Οι αντίπαλοι της Tesla έριξαν γρήγορα και αυτοί τις τιμές τους, με αποτέλεσμα οι τιμές των οχημάτων να μειωθούν περισσότερο από 8% πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Shanghai Automotive Industry Corp. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά η κινεζική κυβέρνηση σταμάτησε τέλος του 2022 τις επιδοτήσεις ύψους 1800 δολαρίων ανά αυτοκίνητο για να ενθαρρύνει στη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ορισμένοι αναλυτές προβλέπουν ότι ο κλάδος βρίσκεται σε ρότα εξυγίανσης τα επόμενα δύο χρόνια και ότι ορισμένοι κατασκευαστές οχημάτων ίσως και να χρεοκοπήσουν. Στο μεταξύ πολλές ξένες μάρκες αυτοκινήτων βρίσκονται σε μεγαλύτερη μειονεκτική θέση έχοντας δώσει μάχη για να εδραιωθούν στην Κίνα. Και αυτό παρά τη χαλάρωση πριν από πέντε χρόνια των όρων για κοινοπραξίες, έτσι ώστε οι Volkswagen και BMW να μην χρειάζονται πλέον κινέζους εταίρους.
Μπορεί τεχνολογικοί γίγαντες, όπως η Xiaomi και η Huawei, να διαθέτουν πλεονέκτημα στην εγχώρια αγορά, παγκόσμια όμως θα πρέπει να δώσουν δύσκολη μάχη στον αγώνα για κυριαρχία. Η Xiaomi είναι η τρίτη πιο δημοφιλής μάρκα smartphone στην Ευρώπη, αλλά κατατάσσεται μόλις στην 5η θέση στις ΗΠΑ. Η φήμη της Huawei υπέστη σοβαρό πλήγμα από τις κυρώσεις που επέβαλε η Ουάσινγκτον υπό τη διοίκηση Τραμπ. “Με μηδενικό brand equity, δηλαδή αξία στο εμπορικό σήμα, στην Ευρώπη ή τη Βόρεια Αμερική θα είναι δύσκολο να διεισδύσει σε αυτές τις αγορές”, δήλωσε στη DW ο αναλυτής αυτοκινήτων Mατίας Σμιτ. “Ειδικά στην ΕΕείναι πιθανό να αυξηθούν οι δασμοί εισαγωγής αυτό το καλοκαίρι και στις ΗΠΑ να φτάσουν στο 30% για κινέζους κατασκευαστές”. Οι Βρυξέλλες ανησυχούν ότι οι φθηνές κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσαν να ανακόψουν την ανάπτυξη των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Προς το παρόν αντιμετωπίζουν μείωση στην αύξηση πωλήσεων ηλεκτρικών κυρίως λόγω της ακρίβειας.
Κερκόπορτα το Μεξικό;
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει κατά πόσον οι κινεζικές επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνιστούν αθέμιτο ανταγωνισμό και το ενδεχόμενο θέσπισης υψηλότερων δασμών εισαγωγής. Η άφιξη κινεζικών εμπορικών μαρκών smartphone θα μπορούσε να κάνει τις Βρυξέλλες να δράσουν πιο έντονα. Παρόμοιοι δασμοί που επιβλήθηκαν υπό τον Τραμπ κρατούν ουσιαστικά τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτός αγοράς στις ΗΠΑ προς το παρόν. Αλλά η κινεζική BYD έχει ήδη αρχίσει να εξάγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο γειτονικό Μεξικό και αναζητά πιθανούς τόπους για μια μεξικανική γραμμή παραγωγής. Ο Ντουντενχόφερ προέβλεψε ότι μέσα σε μια δεκαετία η BYD θα αντικαταστήσει την Toyota ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο. Η πρόκληση για τους Κινέζους κατασκευαστές smartphone θα είναι να συνεργαστούν με εταιρείες όπως η BYD και άλλες, ώστε να διασφαλίσουν ότι η τεχνολογία τους θα φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερους οδηγούς.
Πηγή: Deutsche Welle/ Νικ Μάρτιν – Επιμέλεια: Ειρήνη Αναστασοπούλου
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων