Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Dave Calhoun ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι παραιτείται από την κορυφαία θέση του γίγαντα της αεροδιαστημικής στο τέλος του έτους, καθώς η εταιρεία αγωνίζεται με μια κρίση ασφάλειας και ποιότητας παραγωγής που συνδέεται με το αεροπλάνο της με τις καλύτερες πωλήσεις, το 737 Max Boeing, σύμφωνα με το CNBC.
Boeing: Σε αναζήτηση νέου CEO η εταιρεία
Ο Calhoun δήλωσε στο CNBC τη Δευτέρα ότι η απόφαση να αποσυρθεί ήταν «100%» δική του και ότι θα συμμετάσχει στην εξεύρεση του διαδόχου του.
Η αποχώρηση του Calhoun δεν αποτελεί μεγάλη έκπληξη δεδομένων των γεγονότων των τελευταίων μηνών.
Απογοήτευση
Οι πελάτες της Boeing είχαν απογοητευτεί υπό το βλέμμα του Calhoun, καθώς αντιμετώπιζαν τις επιπτώσεις από επαναλαμβανόμενα προβλήματα ποιότητας. Διορίστηκε διευθύνων σύμβουλος πριν από λίγο περισσότερο από τέσσερα χρόνια για να βάλει σε τάξη τον κατασκευαστικό γίγαντα μετά από δύο θανατηφόρα ατυχήματα Max το 2018 και το 2019.
Το ένα ποιοτικό πρόβλημα μετά το άλλο έχει εμφανιστεί σε άλλα προγράμματα όπως το 787 Dreamliner και τα δύο 747 που θα χρησιμεύσουν ως αεροσκάφη Air Force One. Με ζητήματα εφοδιαστικής αλυσίδας, κενά ποιότητας και περισσότερο έλεγχο από τις ρυθμιστικές αρχές στον απόηχο μιας έκρηξης πάνελ στην Alaska Airlines
Η μετοχή της Boeing έχει υποχωρήσει περισσότερο από 26% φέτος και ο CFO της την περασμένη εβδομάδα προειδοποίησε ότι καίει περισσότερα μετρητά από ό, τι περίμενε.
Αλλαγή
«Χρειαζόμαστε κάποιον να διορθώσει την Boeing», δήλωσε ένα στέλεχος μεγάλης αεροπορικής εταιρείας στο CNBC μετά την ανακοίνωση της Boeing για την αλλαγή της διοίκησης τη Δευτέρα. «Χρειάζονταν αναμφίβολα μια αλλαγή».
Στελέχη των πελατών της Boeing δήλωσαν στο CNBC ότι θέλουν ο νέος ηγέτης της Boeing να έχει κατασκευαστικό δαιμόνιο, τεχνογνωσία στον εξαιρετικά ρυθμιζόμενο και τεχνικό κόσμο της αεροπορίας και, ίσως το πιο δύσκολο από όλα, την ικανότητα να συσπειρώνει τους υπαλλήλους της Boeing και να διασφαλίζει μια κουλτούρα ασφάλειας, συνέπειας και καινοτομίας.
«Αυτός θα είναι ένας δύσκολος ρόλος που πρέπει να καλυφθεί. Θα χρειαστείτε κάποιον με τεράστια ενέργεια και δέσμευση», δήλωσε ο John Plueger, Διευθύνων Σύμβουλος της Air Lease, ένας σημαντικός αγοραστής αεροσκαφών Boeing που τα μισθώνει σε αεροπορικές εταιρείες. «Δεν θέλεις κάποιον για δύο χρόνια. Θέλεις κάποιον επικεφαλής του πλοίου για όσο το δυνατόν περισσότερο».
Το επόμενο αφεντικό της Boeing θα πρέπει να αντιμετωπίσει όχι μόνο τις εσωτερικές διαμάχες της εταιρείας, αλλά και το χαμένο μερίδιο αγοράς από την ανταγωνίστρια Airbus. Εν τω μεταξύ, η Κίνα προωθεί την κατασκευή των δικών της εμπορικών αεροσκαφών.
«Θέλω κάποιον που ξέρει πώς να χειριστεί μια μεγάλη, μακροχρόνια επιχείρηση όπως η δική μας», δήλωσε ο Calhoun στο CNBC σε συνέντευξή του τη Δευτέρα, ανακοινώνοντας την αποχώρησή του. «Δεν είναι μόνο η παραγωγή του αεροπλάνου. Είναι η ανάπτυξη του επόμενου αεροπλάνου. Το επόμενο προβάδισμά μας πρόκειται να αναπτυχθεί … το επόμενο αεροπλάνο για την εταιρεία Boeing».
Οι οικονομικοί αναλυτές επικρότησαν τον χρόνο που δίνει η Boeing στον εαυτό της για να βρει τον αντικαταστάτη του Calhoun.
Οι υποψήφιοι να ηγηθούν της Boeing είναι οι εξής:
Larry Culp, διευθύνων σύμβουλος της General Electric
Ο διευθύνων σύμβουλος της General Electric, Larry Culp είναι «πιθανώς στην κορυφή της λίστας για έναν διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing», δήλωσε ο Richard Aboulafia, διευθύνων σύμβουλος της Aerodynamic Advisory, μιας εταιρείας συμβούλων αεροπορίας.
Ο Culp πρόκειται να ηγηθεί της αεροπορικής μονάδας της GE που πρόκειται να αποσχιστεί, μιας εταιρείας που κατασκευάζει και επισκευάζει κινητήρες που τροφοδοτούν τόσο την Boeing όσο και τoυ αντίπαλου δέους, της Airbus.
Pat Shanahan, προσωρινός Διευθύνων Σύμβουλος της Spirit AeroSystems
Βετεράνος της Boeing εδώ και τρεις δεκαετίες, ο Shanahan διορίστηκε τον περασμένο Οκτώβριο επικεφαλής του προμηθευτή της Boeing, ο οποίος κατασκευάζει ατράκτους για το 737 Max της εταιρείας και άλλα εξαρτήματα, καθώς η Spirit αντιμετώπισε τα δικά της προβλήματα ποιότητας που έχουν διαχυθεί στην Boeing.
David Gitlin
O Aboulafia ανέφερε επίσης τον David Gitlin.
Διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος David Gitlin, ο οποίος υπηρετεί στο διοικητικό συμβούλιο της Boeing.
Stephanie Pope
Η Stephanie Pope, η οποία πρόσφατα προήχθη σε διευθύνουσα σύμβουλο αφού υπηρέτησε ως επικεφαλής της μονάδας Global Services της Boeing, είναι η πιο προφανής εσωτερική επιλογή για να διαδεχθεί τον Calhoun. (Ο πρώην CFO της Boeing, Greg Smith, αποσύρθηκε από την εταιρεία το 2021. Θεωρήθηκε επίσης ως πιθανός διάδοχος.)
Latest News
Πόσα δισ. την ημέρα κοστίζει στις εταιρείες η πολιτική πόλωση στις ΗΠΑ
Οι εργοδότες των ΗΠΑ προειδοποιούν το προσωπικό του να αποφύγει τις συγκρούσεις - Στα ύψη η πόλωση στις αμερικανικές εκλογές
Έφοδος φορολογικών αρχών στα γραφεία του Netflix σε Γαλλία και Ολλανδία
Το Netflix έχει βρεθεί στο στόχαστρο στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας για φορολογική απάτη, δήλωσε γαλλική δικαστική πηγή
Η θεωρία του... χάους στις αμερικανικές εκλογές ανεξάρτητα ποιος θα κερδίσει
Τα περιθώρια νίκης είναι στενά και η εμπιστοσύνη στο σύστημα είναι σε ιστορικό χαμηλό
Η Uniper ξεπληρώνει το Βερολίνο για τη «διάσωση»
H Uniper ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής αντιστάθμισης κινδύνου, έχει πουλήσει σημαντικές ποσότητες της μελλοντικής της παραγωγής ενέργειας
Πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν τα αντίποινα της Κίνας με τους δασμούς
H Κίνα θα «ζυγίσει» την απάντησή της και με δεδομένο ότι επιδιώκει στενότερες οικονομικές σχέσεις με την Ευρώπη, την ώρα που κλιμακώνονται οι εντάσεις με τις ΗΠΑ
Πώς διαμορφώθηκαν τα κέρδη της Hugo Boss για το τρίτο τρίμηνο - Ο ρόλος της Κίνας
Αμετάβλητες οι πωλήσεις, καλύτερα τα λειτουργικά κέρδη για τη Hugo Boss το τρίτο τρίμηνο - Παραμένουν μειωμένες οι προβλέψεις
Καταρρέει το επιχειρηματικό μοντέλο της Γερμανίας - Τι σημαίνει για την Ευρώπη
Όλες οι μεγάλες βιομηχανίες της χώρας βρίσκονται σε κρίση, και η οικονομία στη Γερμανία ισοπεδώνεται
Πώς προετοιμάζεται ο πλανήτης για μια νίκη Τραμπ ή Χάρις
Η οικονομία της Αμερικής παραμένει η μεγαλύτερη στον κόσμο και οι πολιτικοί της είναι έτοιμοι να την εργαλειοποιήσουν
Τι θα φέρουν οι αμερικανικές εκλογές στις εταιρείες των ΗΠΑ;
Το αποτέλεσμα θα έχει μεγάλες συνέπειες για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, των αυτοκινήτων και των φαρμάκων
Κατώτερα των προσδοκιών τα αποτελέσματα γ' τριμήνου για την DHL
Ο γερμανικός όμιλος logistics ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 751 εκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, έναντι 807 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι