Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν δεσμεύτηκε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα καταβάλει το πλήρες κόστος για την ανοικοδόμηση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη, μιας από τις πιο πολυσύχναστες αρτηρίες της χώρας, η οποία κατέρρευσε την Τρίτη αφού χτυπήθηκε από ένα τεράστιο φορτηγό πλοίο.
Βαλτιμόρη: Πλοίο έπεσε σε γέφυρα προκαλώντας την κατάρρευσή της
«Πρόθεσή μου είναι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση να πληρώσει ολόκληρο το κόστος της ανακατασκευής αυτής της γέφυρας και περιμένω από το Κογκρέσο να στηρίξει την προσπάθειά μου», δήλωσε ο Μπάιντεν, μιλώντας από τον Λευκό Οίκο πριν από ένα ταξίδι στη Βόρεια Καρολίνα.
Το συμβάν
Ένα τεράστιο φορτηγό πλοίο στοιβαγμένο με κοντέινερς έπεσε πάνω στη γέφυρα ενώ έπλεε έξω από τη Βαλτιμόρη του Μέριλαντ, νωρίς το πρωί της Τρίτης, στέλνοντας αυτοκίνητα και ανθρώπους στον ποταμό και κλείνοντας ένα από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ.
Οι διασώστες ανέσυραν δύο επιζώντες, ένας εκ των οποίων νοσηλεύεται, και συνέχιζαν την αναζήτηση για αγνοούμενους στον ποταμό Πατάπσκο, αφού τεράστια μεταλλικά ανοίγματα της γέφυρας Francis Scott Key Bridge μήκους 2,57 χιλιομέτρων κατέρρευσαν στο παγωμένο νερό περίπου στη 1:30 π.μ. τοπική ώρα.
«Ξέρω ότι κάθε λεπτό σε αυτή τη συγκυρία μοιάζει με μια ολόκληρη ζωή», είπε ο Μπάιντεν στους ανθρώπους που περιμένουν ακόμη νέα για τους αγνοούμενους μετά την κατάρρευση. Ο πρόεδρος δήλωσε ότι η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης «είναι η πρώτη μας προτεραιότητα».
Η γέφυρα
Η γέφυρα Francis Scott Key αποτελούσε βασική οδική αρτηρία για τους οδηγούς μεταξύ Νέας Υόρκης και Ουάσινγκτον που προσπαθούσαν να αποφύγουν το κέντρο της Βαλτιμόρης. Ήταν ένας από τους τρεις τρόπους διέλευσης του λιμανιού της Βαλτιμόρης, με όγκο κυκλοφορίας 31.000 αυτοκίνητα την ημέρα ή 11,3 εκατομμύρια οχήματα τον χρόνο.
Ο Μπάιντεν, ο οποίος χαρακτήρισε τη σύγκρουση «τρομερό ατύχημα», ρωτήθηκε γιατί η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πρέπει να αναλάβει το λογαριασμό, αν το πλοίο και ο χειριστής του ήταν δυνητικά υπαίτιοι.
«Αυτό θα μπορούσε να συμβεί, αλλά δεν πρόκειται να περιμένουμε να συμβεί αυτό. Θα πληρώσουμε για να ξαναχτιστεί και να ανοίξει η γέφυρα», δήλωσε ο Μπάιντεν.
Τα μεγάλης κλίμακας έργα υποδομής συνήθως χρηματοδοτούνται από έναν συνδυασμό πολιτειακών και ομοσπονδιακών κυβερνήσεων.
Ο Μπάιντεν δήλωσε ότι θα μεταβεί στη Βαλτιμόρη «όσο πιο γρήγορα γίνεται», αλλά δεν έδωσε ακριβή χρονοδιάγραμμα.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;