Τρείς μεγάλοι Ιταλικοί όμιλοι η Eni, μια παγκόσμια ενεργειακή εταιρεία, τα ναυπηγεία Fincantieri, και o Νηογνώμονας RINA, υπέγραψαν συμφωνία για την ανάπτυξη κοινών πρωτοβουλιών για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας. Η σύμπραξη επισημοποιεί τη δέσμευση για την ανάπτυξη κοινών έργων, σύμφωνα με τις στρατηγικές των τριών εταίρων, για την απαλλαγή του ναυτιλιακού τομέα από τον άνθρακα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα με στόχο την επίτευξη του Net Zero μέχρι το 2050. Επιπλέον, θα αξιολογηθεί η δημιουργία ενός μόνιμου παγκόσμιου παρατηρητηρίου σχετικά με τις μελλοντικές τεχνολογικές, ρυθμιστικές και αγοραίες εξελίξεις.
Οι τρεις εταιρείες θα προβούν σε ολοκληρωμένη ανάλυση και αξιολόγηση των πιο βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων για την υποστήριξη της πορείας απαλλαγής από τον άνθρακα στον θαλάσσιο τομέα. Αυτό θα βασιστεί επίσης στην ανάπτυξη συμπληρωματικών λύσεων σε σχέση με τα καύσιμα που είναι ήδη διαθέσιμα για άλλους τομείς που είναι δύσκολο να μειωθούν οι εκπομπές τους. Οι τομείς ενδιαφέροντος της σύμπραξης περιλαμβάνουν επίσης την ανάλυση της ενεργειακής υποδομής και την ανάπτυξη νέων δομών εφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων των επενδύσεων που απαιτεί ο τομέας.
«Ναι» από 60 χώρες για εισφορά CO2 στα πλοία – Ικανοποίηση από ICS
Ο Giuseppe Ricci, Chief Operating Officer for Energy Evolution της Eni, σχολίασε: “Η συνεργασία με την Fincantieri και τον RINA, δύο σημαντικούς ιταλικούς φορείς, αποτελεί ένα ακόμη βήμα στην πορεία μας προς τη μετάβαση και την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές. Για την επίτευξη των στόχων της Ατζέντας 2030 του ΟΗΕ, είναι σημαντικό όχι μόνο να διαχειριστούμε τα άμεσα θέματα, αλλά και να δράσουμε με μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη προοπτική, αναπτύσσοντας συνεργασίες για τη δημιουργία πιο βιώσιμων λύσεων και προϊόντων. Η δυνατότητα δικτύωσης μεταξύ των εταίρων, με τον πλούτο των δεξιοτήτων και των τεχνολογικών δυνατοτήτων τους, μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην εξεύρεση αποτελεσματικότερων λύσεων για την απαλλαγή από τον άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές και την ικανοποίηση των αναγκών των πλοιοκτητών και των φορέων εφοδιαστικής, αξιοποιώντας πάντα μια ολιστική προσέγγιση”.
Ο Pierroberto Folgiero, Διευθύνων Σύμβουλος της Fincantieri, δήλωσε: “Είμαστε ιδιαίτερα αφοσιωμένοι στην υποστήριξη των πελατών μας για την αντιμετώπιση των βιομηχανικών προκλήσεων της ενεργειακής μετάβασης στη ναυτιλία και η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί αρχικά στη δημιουργία ενός κόμβου μελέτης για την αξιοποίηση της εξαιρετικής τεχνογνωσίας της Ιταλίας στις νέες τεχνολογίες, τα νέα καύσιμα και τις βαθιές βιομηχανικές επιπτώσεις τους στο σύστημα των πλοίων. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ενώνουμε τις δυνάμεις μας με την Eni και τη RINA σε μια συμμαχία για να υλοποιήσουμε τις υπάρχουσες λύσεις και να ανοίξουμε το δρόμο για το μέλλον με μια προληπτική προσέγγιση του οικοσυστήματος. Πράγματι, οι νέες τεχνολογίες πρέπει να βιομηχανοποιηθούν επί των πλοίων, όπως ακριβώς τα νέα καύσιμα πρέπει να παράγονται και να διανέμονται στις αποβάθρες. Μόνο με την έννοια της “λειτουργικής εφαρμογής της καινοτομίας” μπορούμε να ηγηθούμε της βιομηχανίας μας και να προβάλλουμε την ηγετική μας θέση στη ναυπηγική βιομηχανία στο μέλλον”.
Ο Carlo Luzzatto, Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής του RINA, δήλωσε: “Πιστεύουμε ακράδαντα στην αξία της συνεργασίας και στις ευκαιρίες που προσφέρει, ιδίως όταν σε αυτήν συμμετέχουν φορείς διεθνούς βεληνεκούς όπως η Eni και η Fincantieri. Μαζί, έχουμε την ευκαιρία να μοιραστούμε τη γνώση και την εμπειρία και να συμβάλουμε σε πιο βιώσιμες λύσεις που υποστηρίζουν την εφοδιαστική αλυσίδα της ναυτιλίας. Ο RINA φέρνει στη σύμπραξη τις μηχανολογικές και τεχνολογικές δεξιότητές της, που έχουν αναπτυχθεί σε διάφορους τομείς, για να υποστηρίξει τη ναυτιλία στο ταξίδι της προς τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, χωρίς να αποκλείει καμία ενεργειακή επιλογή”.
Η συμφωνία μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο μεταγενέστερων δεσμευτικών συμφωνιών που θα καθορίσουν τα μέρη σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, συμπεριλαμβανομένης εκείνης που αφορά τις συναλλαγές μεταξύ συνδεδεμένων μερών.
Latest News
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου