Τρείς μεγάλοι Ιταλικοί όμιλοι η Eni, μια παγκόσμια ενεργειακή εταιρεία, τα ναυπηγεία Fincantieri, και o Νηογνώμονας RINA, υπέγραψαν συμφωνία για την ανάπτυξη κοινών πρωτοβουλιών για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας. Η σύμπραξη επισημοποιεί τη δέσμευση για την ανάπτυξη κοινών έργων, σύμφωνα με τις στρατηγικές των τριών εταίρων, για την απαλλαγή του ναυτιλιακού τομέα από τον άνθρακα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα με στόχο την επίτευξη του Net Zero μέχρι το 2050. Επιπλέον, θα αξιολογηθεί η δημιουργία ενός μόνιμου παγκόσμιου παρατηρητηρίου σχετικά με τις μελλοντικές τεχνολογικές, ρυθμιστικές και αγοραίες εξελίξεις.
Οι τρεις εταιρείες θα προβούν σε ολοκληρωμένη ανάλυση και αξιολόγηση των πιο βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων για την υποστήριξη της πορείας απαλλαγής από τον άνθρακα στον θαλάσσιο τομέα. Αυτό θα βασιστεί επίσης στην ανάπτυξη συμπληρωματικών λύσεων σε σχέση με τα καύσιμα που είναι ήδη διαθέσιμα για άλλους τομείς που είναι δύσκολο να μειωθούν οι εκπομπές τους. Οι τομείς ενδιαφέροντος της σύμπραξης περιλαμβάνουν επίσης την ανάλυση της ενεργειακής υποδομής και την ανάπτυξη νέων δομών εφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων των επενδύσεων που απαιτεί ο τομέας.
«Ναι» από 60 χώρες για εισφορά CO2 στα πλοία – Ικανοποίηση από ICS
Ο Giuseppe Ricci, Chief Operating Officer for Energy Evolution της Eni, σχολίασε: “Η συνεργασία με την Fincantieri και τον RINA, δύο σημαντικούς ιταλικούς φορείς, αποτελεί ένα ακόμη βήμα στην πορεία μας προς τη μετάβαση και την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές. Για την επίτευξη των στόχων της Ατζέντας 2030 του ΟΗΕ, είναι σημαντικό όχι μόνο να διαχειριστούμε τα άμεσα θέματα, αλλά και να δράσουμε με μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη προοπτική, αναπτύσσοντας συνεργασίες για τη δημιουργία πιο βιώσιμων λύσεων και προϊόντων. Η δυνατότητα δικτύωσης μεταξύ των εταίρων, με τον πλούτο των δεξιοτήτων και των τεχνολογικών δυνατοτήτων τους, μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην εξεύρεση αποτελεσματικότερων λύσεων για την απαλλαγή από τον άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές και την ικανοποίηση των αναγκών των πλοιοκτητών και των φορέων εφοδιαστικής, αξιοποιώντας πάντα μια ολιστική προσέγγιση”.
Ο Pierroberto Folgiero, Διευθύνων Σύμβουλος της Fincantieri, δήλωσε: “Είμαστε ιδιαίτερα αφοσιωμένοι στην υποστήριξη των πελατών μας για την αντιμετώπιση των βιομηχανικών προκλήσεων της ενεργειακής μετάβασης στη ναυτιλία και η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί αρχικά στη δημιουργία ενός κόμβου μελέτης για την αξιοποίηση της εξαιρετικής τεχνογνωσίας της Ιταλίας στις νέες τεχνολογίες, τα νέα καύσιμα και τις βαθιές βιομηχανικές επιπτώσεις τους στο σύστημα των πλοίων. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ενώνουμε τις δυνάμεις μας με την Eni και τη RINA σε μια συμμαχία για να υλοποιήσουμε τις υπάρχουσες λύσεις και να ανοίξουμε το δρόμο για το μέλλον με μια προληπτική προσέγγιση του οικοσυστήματος. Πράγματι, οι νέες τεχνολογίες πρέπει να βιομηχανοποιηθούν επί των πλοίων, όπως ακριβώς τα νέα καύσιμα πρέπει να παράγονται και να διανέμονται στις αποβάθρες. Μόνο με την έννοια της “λειτουργικής εφαρμογής της καινοτομίας” μπορούμε να ηγηθούμε της βιομηχανίας μας και να προβάλλουμε την ηγετική μας θέση στη ναυπηγική βιομηχανία στο μέλλον”.
Ο Carlo Luzzatto, Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής του RINA, δήλωσε: “Πιστεύουμε ακράδαντα στην αξία της συνεργασίας και στις ευκαιρίες που προσφέρει, ιδίως όταν σε αυτήν συμμετέχουν φορείς διεθνούς βεληνεκούς όπως η Eni και η Fincantieri. Μαζί, έχουμε την ευκαιρία να μοιραστούμε τη γνώση και την εμπειρία και να συμβάλουμε σε πιο βιώσιμες λύσεις που υποστηρίζουν την εφοδιαστική αλυσίδα της ναυτιλίας. Ο RINA φέρνει στη σύμπραξη τις μηχανολογικές και τεχνολογικές δεξιότητές της, που έχουν αναπτυχθεί σε διάφορους τομείς, για να υποστηρίξει τη ναυτιλία στο ταξίδι της προς τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, χωρίς να αποκλείει καμία ενεργειακή επιλογή”.
Η συμφωνία μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο μεταγενέστερων δεσμευτικών συμφωνιών που θα καθορίσουν τα μέρη σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, συμπεριλαμβανομένης εκείνης που αφορά τις συναλλαγές μεταξύ συνδεδεμένων μερών.
Latest News
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA