«Σοκ» και «κτύπημα κατακούτελα», όπως υπογραμμίζουν ορισμένα έντυπα, είναι για τη Γαλλία το ύψος του ελλείμματος στον κρατικό προϋπολογισμό, που σύμφωνα με τα χθεσινά στοιχεία του Ινστιτούτου Στατιστικής και Οικονομικών Μελετών (INSEE) έφτασε στα 154 δις ευρώ, ήτοι 5,5 % του γαλλικού ΑΕΠ.
Ξέφυγε έτσι μακριά από τον ευρωπαϊκό στόχο του 3%. Ξέφυγε μακριά και από τις κυβερνητικές προβλέψεις που ήταν στο 4,8 % του ΑΕΠ. Στη λίστα των ευρωπαϊκών χωρών για την συγκράτηση του ελλείμματος η Γαλλία έχει κατέβει πλέον στην 20 θέση, κάτι που αν μη τι άλλο αποτελεί πλήγμα για τον γαλλικό εγωισμό. Όσο για το δημόσιο χρέος έφτασε πλέον στο 110,6% του ΑΕΠ, κάτι που μεταφράζεται στο ιλιγγιώδες ποσό των 3.101,2 δις ευρώ.
Ευρωζώνη: «Ασθενείς» η Γαλλία και η Γερμανία – Τι αποκάλυψαν οι δείκτες PMI
«Είχαμε χαμηλότερα φορολογικά έσοδα»
«Τα δημόσια οικονομικά του κράτους θα πρέπει να αποκατασταθούν» αναγνώρισε ο υπουργός Οικονομίας Μπρούνο Λεμέρ, λέγοντας ότι «παρά την καλή ανάπτυξη, είχαμε χαμηλότερα φορολογικά έσοδα» και θεωρώντας επίσης ότι ένας από τους λόγους ήταν και η πτώση του πληθωρισμού». Οι Γάλλοι σημειώνουν πάντως ότι ο Μπρούνο Λεμέρ υπήρξε ο μοναδικός υπουργός οικονομίας καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας Μακρόν έως τώρα και επομένως έχει και ο ίδιος κάποιες ευθύνες για το χάσμα μεταξύ των προβλέψεων και της πραγματικότητας.
Τώρα πρέπει να γίνουν οικονομίες και να βρεθούν χρήματα. Ορισμένοι πολιτικοί όπως ο Φρανσουά Μπαιρού, πρόεδρος του κεντρώου κόμματος «Μόντεμ», αλλά και η πρόεδρος της Εθνοσυνέλευσης Γιαέλ Μπράουν Πιβέ, εκτιμούν ότι το θέμα της αύξησης των φόρων είναι τελικά «αναπόφευκτο». Παρ’ όλα αυτά ο πρόεδρος Μακρόν και η κυβέρνηση τάσσονται σθεναρά κατά της αύξησης της φορολογίας.
«Απαιτούνται προσπάθειες και θα πρέπει να γίνουν επιλογές», αναγνώρισε ο Λεμέρ και ζήτησε μία «συλλογική ευαισθητοποίηση» από τους Γάλλους. Την πρώτη θέση στις επιλογές μοιάζει να έχει η «μείωση των κρατικών δαπανών», παρά τις αντιδράσεις της αριστερής αντιπολίτευσης, που υποδεικνύει ότι χρήματα υπάρχουν και βρίσκονται στα «υπερ-κέρδη» των μεγάλων επιχειρήσεων και των πλουσίων.
Deutsche Welle
Ολυμπία Τσίπηρα, Παρίσι
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους