
Η Visa και η Mastercard προχώρησαν σε διακανονισμό, το ύψος του οποίου εκτιμάται ότι ανέρχεται στα 30 δισ. δολάρια, για τον περιορισμό των χρεώσεων πιστωτικών και χρεωστικών καρτών από τους εμπόρους.
Ο αντιμονοπωλιακός διακανονισμός που ανακοινώθηκε την Τρίτη είναι ένας από τους μεγαλύτερους στην ιστορία των ΗΠΑ και, εάν λάβει την έγκριση του δικαστηρίου, θα επιλύσει τις περισσότερες αξιώσεις σε δικαστικές διαφορές σε εθνικό επίπεδο που ξεκίνησαν το 2005.
MasterCard: Σχέδιο για πληρωμές με κάρτες στα ταξί χωρίς προμήθεια – Δεν αποκλείονται εξαγορές
Ορισμένοι επικριτές αυτής της εξέλιξης πιστεύουν ότι μπορεί να μην φτάσει αρκετά μακριά, εκτιμώντας ότι η εξοικονόμηση θα είναι προσωρινή και οι χρεώσεις θα παραμείνουν υψηλές.
Οι έμποροι έχουν κατηγορήσει εδώ και καιρό τη Visa και τη Mastercard ότι χρεώνουν διογκωμένες προμήθειες swipe ή διατραπεζικές προμήθειες, όταν οι αγοραστές χρησιμοποιούσαν πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες, και ότι τους απαγορεύουν να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική ή χρεωστική κάρτα άλλης εταιρείας.
Οι προμήθειες χρήσης των καρτών περιλαμβάνουν συνήθως μικρές σταθερές χρεώσεις συν ένα ποσοστό των συνολικών ποσών πώλησης και κατά μέσο όρο περίπου 1,5% έως 3,5% ανά συναλλαγή σύμφωνα με το Bankrate.com.
Στο πλαίσιο του διακανονισμού, η Visa και η Mastercard θα μειώσουν τα ποσοστά προμήθειας κατά τουλάχιστον τέσσερις μονάδες βάσης – 0,04 ποσοστιαίες μονάδες – για τρία χρόνια και θα εξασφαλίσουν ένα μέσο επιτόκιο που είναι επτά μονάδες βάσης κάτω από τον τρέχοντα μέσο όρο για πέντε χρόνια.
Και τα δύο δίκτυα καρτών συμφώνησαν επίσης να περιορίσουν τα επιτόκια για πέντε χρόνια και να αφαιρέσουν τις διατάξεις που αποτρέπουν τη χρήση άλλων καρτών από τους καταναλωτές.
Οι έμποροι θα έχουν μεγαλύτερη διακριτική ευχέρεια να προσφέρουν εκπτώσεις ή να επιβάλλουν προσαυξήσεις σε κάρτες με υψηλότερες διατραπεζικές προμήθειες.
Πολλοί ήδη προειδοποιούν τους πελάτες στο ταμείο ότι θα πληρώσουν περισσότερα χρησιμοποιώντας κάρτες αντί για μετρητά.
Οι επιστροφές τελών και τα ανώτατα όρια μόνο ανέρχονται σε 29,79 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα, και η Visa εκτίμησε ότι οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούν περισσότερο από το 90% των εμπόρων που εγκαθίστανται.
Η Visa και η Mastercard αρνήθηκαν ότι έκαναν παράνομες συμφωνίες για διευθέτηση.
Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος της Visa στη Βόρεια Αμερική, Κιμ Λόρενς, είπε ότι η συμφωνία αντιμετώπιζε «πραγματικά σημεία πόνου» που εντοπίζονται από τις μικρές επιχειρήσεις, ενώ ο γενικός σύμβουλος της Mastercard, Ρομπ Μπάιρντ, είπε ότι δίνει στις επιχειρήσεις «ουσιαστική βεβαιότητα».
Αντιδράσεις
Ο διακανονισμός ήρθε ένα χρόνο αφότου το ομοσπονδιακό εφετείο στο Μανχάταν επικύρωσε έναν ομαδικό διακανονισμό 5,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη Visa και τη Mastercard, που κάλυπτε περίπου 12 εκατομμύρια εμπόρους.
Ορισμένοι έμποροι επέλεξαν να αποχωρήσουν από αυτόν τον διακανονισμό και ακολούθησαν χωριστές αγωγές για αποζημίωση.
Ο Άνταμ Λέβιτιν, καθηγητής Νομικής και Χρηματοοικονομικής στο Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν, είπε ότι αυτοί οι έμποροι ενδέχεται να αντιταχθούν στον διακανονισμό της Τρίτης, επειδή θα τους δέσμευε.
Ο Levitin είπε ότι οι έμποροι των ΗΠΑ θα εξακολουθήσουν να πληρώνουν κατά μέσο όρο 219 μονάδες βάσης, το υψηλότερο στον ανεπτυγμένο κόσμο.
«Αν αυτό είναι το αποτέλεσμα σχεδόν δύο δεκαετιών διαφορών, τότε η διευθέτηση είναι μια τεράστια απώλεια για τους αμερικανούς εμπόρους», είπε.
Ο διακανονισμός της Τρίτης απαιτεί έγκριση από τον περιφερειακό δικαστή των ΗΠΑ Margo Brodie στην περιφέρεια Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, πιθανότατα όχι πριν από τα τέλη του 2024 ή τις αρχές του 2025, και είναι δυνατές οι προσφυγές.
«Είναι μια κακή συμφωνία για τους εμπόρους», δήλωσε ο Doug Kantor, γενικός σύμβουλος του National Association of Convenience Stores, σε συνέντευξή του. “Παρέχει πολύ μικρή, πολύ προσωρινή ανακούφιση, αλλά στη συνέχεια η Mastercard και η Visa θα είναι ελεύθερες να αυξήσουν τα επιτόκια και η συμφωνία δεν παρέχει μηχανισμό για την επιβράδυνση της αύξησης.”
Η Retail Industry Leaders Association, η οποία εκπροσωπεί επιχειρήσεις που απασχολούν περισσότερους από 42 εκατομμύρια Αμερικανούς, είπε ότι ο διακανονισμός απαιτούσε πιο προσεκτική εξέταση, αλλά ισοδυναμούσε με «σταγόνα στον ωκεανό».


Latest News

Οι οικονομικές ανησυχίες βαραίνουν τα αποτελέσματα των αεροπορικών εταιρειών
Οι ευρωπαϊκές κρατήσεις μειώνονται και αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τα οικονομικά αποτελέσματα

Μεγαλώνει το χάσμα ανισοτήτων στην Αμερική - Τι λέει έρευνα της BofA
Τι αναφέρει η έρευνα της Bank of America (ΒοfΑ) για τις ΗΠΑ

Γιατί γερουσιαστές ζητούν από την Fed να παραδώσει αρχεία σχετικά με την αποτυχία της fintech Synapse
Η Fed κατηγορείται για εποπτική αμέλεια καθώς εκατομμύρια σε κεφάλαια πελατών εξακολουθούν να βρίσκονται χαμένα

Ποιος είναι ο «εγκέφαλος» πίσω από τον Αμερικανό Πρόεδρο
Ο Ράσελ Βόουτ θεωρείται δεύτερος μόνο από τον ίδιο τον Τραμπ

Πως ο Ρούμπιο μεταμορφώνει το Στέιτ Ντιπάρτμεντ
Ο υπουργός εκθέτει σχέδια για περικοπή θέσεων και συρρίκνωση αυτού που ονόμασε διογκωμένη γραφειοκρατία στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ

Μετά τα τσιπ, οι φαρμακευτικές - Γιατί μπαίνουν στο στόχαστρο Τραμπ
Η έρευνα για τις εισαγωγές φαρμακευτικών προϊόντων - Οι επιπτώσεις και οι εκτιμήσεις σημειώματος της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσιγκτον

Deutsche Bank: Κι όμως… οι αγορές δεν βλέπουν ακόμη ύφεση λόγω δασμών
Η ιστορία δείχνει ξεκάθαρα ότι αν τελικά υπάρξει ύφεση, τότε υπάρχει ακόμα πολύς χώρος για περαιτέρω πτώση στις αγορές, εξηγεί η Deutsche Bank

H Πορτογαλία ζητά την ενεργοποίηση της ρήτρας διαφυγής για τις αμυντικές δαπάνες
Η Πορτογαλία δαπανά το 1,55% του ΑΕΠ για την Αμυνα, κάτω απο το 2% που ζητά το ΝΑΤΟ

Λαγκάρντ: Είναι πιθανόν οι δασμοί να επιδράσουν αποπληθωριστικά για την Ευρώπη
Το ακριβές αποτέλεσμα στον πληθωρισμό είναι ακόμα αβέβαιο δεδομένου του μεγάλου εύρους των παραγόντων, είπε η επικεφαλής της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ

Κατακόρυφη η πτώση για την Gucci - Διψήφια η μείωση πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο
Οι πωλήσεις της Gucci κατακρημνίζονται καθώς o μητρικός όμιλος Kering προσπαθεί -χωρίς επιτυχία- να αναζωογονήσει τη ζήτηση