Έχοντας αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων, τις πολύωρες αναμονές και την ταλαιπωρία, το 1555 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης εξυπηρετεί σήμερα ένα μέσο όρο 14.000 κλήσεων την ημέρα, άμεσα, φιλικά και αξιόπιστα.
Από τον Ιούλιο του 2021 έως και τον Φεβρουάριο του 2024, το 1555 έχει απαντήσει συνολικά σε 8.110.006 κλήσεις, με το μέσο χρόνο αναμονής να ανέρχεται στα 18 δευτερόλεπτα.
Από αυτές τις κλήσεις το 99.89% των αιτημάτων έχουν απαντηθεί, είτε αμέσως είτε εντός λίγων ημερών. Το υπόλοιπο 0.11% αφορά σε προσωποποιημένα αιτήματα, τα οποία χειρίζονται ειδικές ομάδες στελεχών του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων.
Ο e-ΕΦΚΑ εξακολουθεί να συγκεντρώνει σταθερά το μεγαλύτερο αριθμό κλήσεων προς το 1555. Μέχρι τώρα έχουν εξυπηρετηθεί 5.616.476 κλήσεις πολιτών για θέματα της αρμοδιότητάς του, με το ποσοστό των επιλυμένων αιτημάτων να ανέρχεται σε 99,9%. Τα συχνότερα ερωτήματα – αιτήματα για τον φορέα αφορούν στα ηλεκτρονικά ραντεβού σε υπηρεσίες του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, σε απονομές συντάξεων και παροχές σε χρήμα.
Υψηλό είναι το ενδιαφέρον και για θέματα αρμοδιότητας της ΔΥΠΑ με τον αριθμό των απαντημένων κλήσεων να πλησιάζει τις 1.251.937 και το ποσοστό των αιτημάτων που έχουν επιλυθεί να φτάνει το 99.99%. Τα συχνότερα ερωτήματα – αιτήματα για την ΔΥΠΑ αφορούν στην τακτική επιδότηση ανεργίας, τα επιδόματα ανεργίας και τις παροχές μητρότητας.
Για θέματα αρμοδιότητας του ΟΠΕΚΑ, έχουν απαντηθεί 909.401 κλήσεις, για θέματα Εργασιακών Σχέσεων και Επιθεώρησης Εργασίας 221.505 και 61.115 κλήσεις αντίστοιχα, για θέματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης 34.472 κλήσεις και για θέματα Ισότητας Φύλων/Δημογραφικής Πολιτικής 15.100 κλήσεις.
Παράλληλα, ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η αύξηση που σημειώνεται στη χρήση της ιστοσελίδας 1555.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τις διαθέσιμες ψηφιακές υπηρεσίες όλων των φορέων που εποπτεύει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης καθώς και να υποβάλλουν και να παρακολουθούν την πορεία προσωποποιημένων αιτημάτων, χωρίς να απαιτείται κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2024 είχαν υποβληθεί 50.052 αιτήματα μέσω της ιστοσελίδας 1555.gov.gr.
Για τη συνεχή ενημέρωσή τους για θέματα εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά οι πολίτες μπορούν πλέον να ακολουθήσουν και το viber κανάλι του 1555.
Η σταδιακή εξέλιξη του 1555 σε πολυκαναλικό σύστημα εξυπηρέτησης, δημιουργεί πολλαπλά οφέλη τόσο για τους πολίτες, όσο και για τη λειτουργία των υπηρεσιών και των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Συγκεκριμένα, μέσα από την ψηφιοποίηση της επικοινωνίας με τον πολίτη, αυξάνεται η ταχύτητα, η εγκυρότητα και η αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών, επιτυγχάνεται μείωση του κόστους λειτουργίας του 1555, βελτιώνεται ο συντονισμός μεταξύ του 1555 και των διαφόρων φορέων, ενώ αποσυμφορείται ο όγκος εργασίας των δημοσίων λειτουργών και εξοικονομείται χρόνος για τη βελτίωση της απόδοσής τους. Παράλληλα, μέσα από τη λειτουργία του συστήματος, δημιουργείται μια σημαντική, οργανωμένη γνωσιακή βάση, η οποία αποτελεί σημείο αναφοράς για την αναβάθμιση της λειτουργίας των φορέων, μέσα από τον έγκαιρο εντοπισμό προβλημάτων, τη βελτίωση διαδικασιών και την καλύτερη προσαρμογή τους στις ανάγκες των πολιτών.
Αξιοποιώντας νέες ψηφιακές δυνατότητες και εξειδικευμένη τεχνογνωσία από το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, το 1555 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θετικά παραδείγματα, για το πώς μπορεί να βελτιωθεί ριζικά η ποιότητα εξυπηρέτησης του πολίτη.
Latest News
ΓΣΕΕ: Άνιση η ευημερία στην Ελλάδα - Ο ρόλος πληθωρισμού, μισθών και στεγαστικής κρίσης
Η έκθεση του ΙΝΕ ΓΣΕΕ αναφέρει πως και το κόστος στέγασης στην Ελλάδα έχει δυσανάλογη επίδραση στην ευημερία των πολιτών διαφορετικής εισοδηματικής κατάστασης
Τι αλλάζει στις συντάξεις χηρείας: Τα τρία σενάρια στο τραπέζι
Αγωνία δικαιούχους του ιδιωτικού τομέα που είτε θα πρέπει να επιστρέψουν ποσά είτε να τους κοπεί μέρος του εισοδήματος. Τα θα γίνει με τις συντάξεις χηρείας
Τεκμαρτό εισόδημα: Τι αλλάζει φέτος για τους ελεύθερους επαγγελματίες
Η αύξηση του κατώτατου μισθού ανέβασε στα 11.620 ευρώ το ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα - Πώς θα σβήσουν οι επιβαρύνσεις
Κατώτατος μισθός: Στα 40 ή 50 ευρώ η αύξηση το 2025 - Την 1η Απριλίου οι νέες αμοιβές
Εκκινεί εντός Ιανουαρίου η διαδικασία προσδιορισμού των αυξήσεων – Ο «οδικός χάρτης» της αναπροσαρμογής των μισθών αυξήσεων μέχρι το 2027
Μέσω IRIS οι πληρωμές των εισφορών για μη μισθωτούς
Η υπηρεσία παρέχει στους ασφαλισμένους τη δυνατότητα πληρωμής των εισφορών μέσω IRIS με e-banking ή mobile banking
Πρόσκληση για τη συγκρότηση των Επιτροπών γνωμοδότησης για τον κατώτατο μισθό
Οι δύο Επιτροπές θα υποβάλουν τα υπομνήματά τους προκειμένου αυτά να ληφθούν υπόψη για το ύψος της αύξησης που θα πάρει ο κατώτατος μισθός για το έτος 2025
Η Ελλάδα χάνει έως 1,5 δισ. ευρώ τον χρόνο από τις κενές θέσεις εργασίας
Τα μεγαλύτερα κενά εντοπίζονται στην εκπαίδευση (11.642 θέσεις εργασίας), το εμπόριο (8.447), τη δημόσια διοίκηση και την άμυνα (6.903) και στην εστίαση και τα καταλύματα (6.345)
Αυξάνεται στα 1.850 ευρώ το μηνιαίο ποσό για επαγγελματίες αναδόχους γονείς παιδιών με αναπηρία
Τα παιδιά θα λαμβάνουν κανονικά και όλα τα προνοιακά και αναπηρικά επιδόματα
Έρχεται νέο ασφαλιστικό μέσα στο 2025 - Πώς θα υπολογίζονται οι συντάξεις
Το νέο ασφαλιστικό αλλάζει τη βάση υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης - Θα πάψει να αυξάνεται με τον πληθωρισμό από το 2025
Ψηφιακός φάκελος για όλους τους φορολογουμένους - Το νέο Taxis
Ποια στοιχεία θα γνωρίζει η Εφορία του μέλλοντος που στήνεται από την ΑΑΔΕ - Θα παραμένει για τουλάχιστον 100 χρόνια, ολόκληρο το ιστορικό στη μνήμη