
Έχοντας αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων, τις πολύωρες αναμονές και την ταλαιπωρία, το 1555 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης εξυπηρετεί σήμερα ένα μέσο όρο 14.000 κλήσεων την ημέρα, άμεσα, φιλικά και αξιόπιστα.
Από τον Ιούλιο του 2021 έως και τον Φεβρουάριο του 2024, το 1555 έχει απαντήσει συνολικά σε 8.110.006 κλήσεις, με το μέσο χρόνο αναμονής να ανέρχεται στα 18 δευτερόλεπτα.
Από αυτές τις κλήσεις το 99.89% των αιτημάτων έχουν απαντηθεί, είτε αμέσως είτε εντός λίγων ημερών. Το υπόλοιπο 0.11% αφορά σε προσωποποιημένα αιτήματα, τα οποία χειρίζονται ειδικές ομάδες στελεχών του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων.
Ο e-ΕΦΚΑ εξακολουθεί να συγκεντρώνει σταθερά το μεγαλύτερο αριθμό κλήσεων προς το 1555. Μέχρι τώρα έχουν εξυπηρετηθεί 5.616.476 κλήσεις πολιτών για θέματα της αρμοδιότητάς του, με το ποσοστό των επιλυμένων αιτημάτων να ανέρχεται σε 99,9%. Τα συχνότερα ερωτήματα – αιτήματα για τον φορέα αφορούν στα ηλεκτρονικά ραντεβού σε υπηρεσίες του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, σε απονομές συντάξεων και παροχές σε χρήμα.
Υψηλό είναι το ενδιαφέρον και για θέματα αρμοδιότητας της ΔΥΠΑ με τον αριθμό των απαντημένων κλήσεων να πλησιάζει τις 1.251.937 και το ποσοστό των αιτημάτων που έχουν επιλυθεί να φτάνει το 99.99%. Τα συχνότερα ερωτήματα – αιτήματα για την ΔΥΠΑ αφορούν στην τακτική επιδότηση ανεργίας, τα επιδόματα ανεργίας και τις παροχές μητρότητας.
Για θέματα αρμοδιότητας του ΟΠΕΚΑ, έχουν απαντηθεί 909.401 κλήσεις, για θέματα Εργασιακών Σχέσεων και Επιθεώρησης Εργασίας 221.505 και 61.115 κλήσεις αντίστοιχα, για θέματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης 34.472 κλήσεις και για θέματα Ισότητας Φύλων/Δημογραφικής Πολιτικής 15.100 κλήσεις.

Παράλληλα, ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η αύξηση που σημειώνεται στη χρήση της ιστοσελίδας 1555.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τις διαθέσιμες ψηφιακές υπηρεσίες όλων των φορέων που εποπτεύει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης καθώς και να υποβάλλουν και να παρακολουθούν την πορεία προσωποποιημένων αιτημάτων, χωρίς να απαιτείται κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2024 είχαν υποβληθεί 50.052 αιτήματα μέσω της ιστοσελίδας 1555.gov.gr.
Για τη συνεχή ενημέρωσή τους για θέματα εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά οι πολίτες μπορούν πλέον να ακολουθήσουν και το viber κανάλι του 1555.
Η σταδιακή εξέλιξη του 1555 σε πολυκαναλικό σύστημα εξυπηρέτησης, δημιουργεί πολλαπλά οφέλη τόσο για τους πολίτες, όσο και για τη λειτουργία των υπηρεσιών και των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Συγκεκριμένα, μέσα από την ψηφιοποίηση της επικοινωνίας με τον πολίτη, αυξάνεται η ταχύτητα, η εγκυρότητα και η αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών, επιτυγχάνεται μείωση του κόστους λειτουργίας του 1555, βελτιώνεται ο συντονισμός μεταξύ του 1555 και των διαφόρων φορέων, ενώ αποσυμφορείται ο όγκος εργασίας των δημοσίων λειτουργών και εξοικονομείται χρόνος για τη βελτίωση της απόδοσής τους. Παράλληλα, μέσα από τη λειτουργία του συστήματος, δημιουργείται μια σημαντική, οργανωμένη γνωσιακή βάση, η οποία αποτελεί σημείο αναφοράς για την αναβάθμιση της λειτουργίας των φορέων, μέσα από τον έγκαιρο εντοπισμό προβλημάτων, τη βελτίωση διαδικασιών και την καλύτερη προσαρμογή τους στις ανάγκες των πολιτών.
Αξιοποιώντας νέες ψηφιακές δυνατότητες και εξειδικευμένη τεχνογνωσία από το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, το 1555 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θετικά παραδείγματα, για το πώς μπορεί να βελτιωθεί ριζικά η ποιότητα εξυπηρέτησης του πολίτη.


Latest News

Ρεκόρ υποβολής των δηλώσεων - Τρέχουν οι φορολογούμενοι για την έκπτωση 4%
Πάνω από τις προσδοκίες οι φορολογικές δηλώσεις - Με διαδικασίες εξπρές οι επιστροφές φόρου

Ο «μεγάλος αδελφός» της ΑΑΔΕ πηγαίνει σε βαπτίσεις, γάμους και δεξιώσεις
Πρόκειται για το «ψηφιακό μάτι» ή το ψηφιακό πελατολόγιο από την ΑΑΔΕ, το οποίο ενεργοποιήθηκε από την περασμένη Δευτέρα

Αυξήθηκαν οι καταγγελίες για βία και παρενόχληση στην εργασία - Οι κλάδοι
Σε υψηλό επίπεδο το ποσοστό επίλυσης των εργατικών διαφορών βίας και παρενόχλησης στην εργασία - Τι δείχνουν τα στοιχεία της Επιθεώρησης Εργασίας

Φακέλωμα και κυνήγι οφειλετών με καταιγίδα κατασχέσεων
Στενό μαρκάρισμα σε πάνω από 2 εκατ. φορολογούμενους με χρέη στην εφορία. Το χέρι της εφορίας έφθασε σε σχεδόν μισό εκατομμύριο λογαριασμούς το 2024

Λουκέτα και πρόστιμα της ΑΑΔΕ σε γνωστές ταβέρνες και εστιατόρια για μη έκδοση αποδείξεων
Η ΑΑΔΕ επέβαλε λουκέτα για μη έκδοση αποδείξεων και προστιμα για μη διασύνδεση POS

Ξηλώνεται το πουλόβερ του τεκμαρτού εισοδήματος
Ποιες είναι οι παρεμβάσεις που θα περιορίσουν τις επιβαρύνσεις στους ελεύθερους επαγγελματίες

Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ
Στις 25 Απριλίου θα καταβληθούν 1,2 δισ. ευρώ σε 2.482.989 δικαιούχους για πληρωμή κύριων και επικουρικών συντάξεων

ΑΑΔΕ: Στα 71,3 δισ. ευρώ το συνολικό ποσό των εισπραχθέντων εσόδων το 2024 – Υπέρβαση στόχου κατά 6,3 δισ.
Εντοπίστηκαν 1.706 επιχειρήσεις που υπέβαλαν μηδενικές δηλώσεις ΦΠΑ για το 2023, παρότι παρουσίαζαν κανονική δραστηριότητα, σημειώνει η ΑΑΔΕ

Προς αξιοποίηση των κατασχεμένων προχωρά το δημόσιο
Παίρνει μπρος το σχέδιο αξιοποίησης δεσμευμένων περιουσιακών στοιχείων που προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες – Συστήνεται ειδική ομάδα εργασίας

Οι έξι αλλαγές στις κληρονομιές - Τι έχει κλειδώσει, τι εξετάζεται
Έχουν ήδη ληφθεί αποφάσεις για τις περιπτώσεις διαζυγίου, διαδοχής συγγενών και συμφώνου συμβίωσης, όταν δεν υπάρχει διαθήκη