Τα πάνω-κάτω στα λιμάνια της Μεσογείου έχει φέρει η επαναδρομολόγηση των πλοίων βασικών γραμμών των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Προκειμένου να αποφύγουν… τους πυραύλους των Χούθι οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners) δρομολόγησαν τα πλοία τους μέσω Αφρικής αποφεύγοντας το Σουέζ, απόφαση που είχε ως αποτέλεσμα την απότομη μείωση της χωρητικότητας των πλοίων σε λιμένες της Ανατολικής και Κεντρικής Μεσογείου, με τους λιμένες της Δυτικής Μεσογείου να επιδεικνύουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, αναφέρει ο οίκος αναλύσεων Drewry.
ΕΒΕΠ: Οι Χούθι πλήττουν και το Ινδικό εμπόριο – Πρόταση για αξιοποίηση και άλλων ελληνικών λιμανιών
Καθώς δεν έχει επιλυθεί η κατάσταση ασφαλείας στην Ερυθρά Θάλασσα, οι liners, που μεταφέρουν containers, συνεχίζουν να εκτρέπουν τα πλοία κύριας γραμμής που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Ασίας και Ευρώπης μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Μετά από μια αρχική περίοδο αναστάτωσης, όταν οι προγραμματισμένες ημερομηνίες άφιξης ανατράπηκαν λόγω της μεγαλύτερης διαδρομής οι προσεγγίσεις των containerships στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου έχουν σε μεγάλο βαθμό σταθεροποιηθεί. Αν και η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 1,4% σε ετήσια βάση στο Algeciras τον Ιανουάριο του 2024, ο όγκος αυξήθηκε στα άλλα δυο λιμάνια της Ισπανίας, (Βαλένθια και Βαρκελώνη) κατά 11% σε ετήσια βάση.
Αντίθετα, στα λιμάνια κόμβους της Ανατολικής και Κεντρικής Μεσογείου σημειώθηκαν απότομες μειώσεις στη μέση εβδομαδιαία χωρητικότητα πλοίων κατά το 1ο τρίμηνο του 24, οι οποίες κυμαίνονται από 18% μείωση στο Ιταλικό Gioia Tauro έως 31% μείωση στον Πειραιά.
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση, ενώ η κίνηση στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της Διώρυγας του Σουέζ μειώθηκε κατά 3%, δείχνουν τα στοιχεία του Drewry.
Επίσης και η μέση εβδομαδιαία χωρητικότητα των προσεγγίσεων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα κύρια λιμάνια της Ερυθράς Θάλασσας μειώθηκε απότομα. Ενώ ορισμένοι liners συνεχίζουν να εξυπηρετούν τα λιμάνια King Abdullah και Τζέντα, ταυτόχρονα έχουν αντικαταστήσει τις προσεγγίσεις πλοίων κύριας γραμμής με μικρότερες υπηρεσίες μεταφοράς από μεσογειακούς κόμβους που παρέχουν ειδική σύνδεση με τη βόρεια Ερυθρά Θάλασσα.
Το λιμάνι Dammam στη Σαουδική Αραβία, δέχτηκε κάποιες πρόσθετες προσεγγίσεις το 1ο τρίμηνο του 24, αλλά το υψηλό ποσοστό αύξησης οφείλεται εν μέρει στη σχετικά χαμηλή βάση του 4ου τριμήνου του 23.
Το λιμάνι Κολόμπο της Σρι Λάνκα αναδεικνύεται επίσης σε βασικό κόμβο μεταφόρτωσης, προσφέροντας στους liners, την ευκαιρία να μεταφορτώνουν φορτίο μεταξύ υπηρεσιών που εκτρέπονται μέσω του Ακρωτηρίου και υπηρεσιών προς/από τη Μέση Ανατολή. Έχει καταγράψει αύξηση 18% στη μέση εβδομαδιαία χωρητικότητα πλοίων το 1ο τρίμηνο του 24, ενώ η διακίνηση από την αρχή του έτους έχει αυξηθεί κατά 30% στα τέλη Φεβρουαρίου.
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ