![Χούθι: Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις… ρουκέτες τους – Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/40113008.jpg)
Τα πάνω-κάτω στα λιμάνια της Μεσογείου έχει φέρει η επαναδρομολόγηση των πλοίων βασικών γραμμών των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Προκειμένου να αποφύγουν… τους πυραύλους των Χούθι οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners) δρομολόγησαν τα πλοία τους μέσω Αφρικής αποφεύγοντας το Σουέζ, απόφαση που είχε ως αποτέλεσμα την απότομη μείωση της χωρητικότητας των πλοίων σε λιμένες της Ανατολικής και Κεντρικής Μεσογείου, με τους λιμένες της Δυτικής Μεσογείου να επιδεικνύουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, αναφέρει ο οίκος αναλύσεων Drewry.
ΕΒΕΠ: Οι Χούθι πλήττουν και το Ινδικό εμπόριο – Πρόταση για αξιοποίηση και άλλων ελληνικών λιμανιών
Καθώς δεν έχει επιλυθεί η κατάσταση ασφαλείας στην Ερυθρά Θάλασσα, οι liners, που μεταφέρουν containers, συνεχίζουν να εκτρέπουν τα πλοία κύριας γραμμής που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Ασίας και Ευρώπης μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Μετά από μια αρχική περίοδο αναστάτωσης, όταν οι προγραμματισμένες ημερομηνίες άφιξης ανατράπηκαν λόγω της μεγαλύτερης διαδρομής οι προσεγγίσεις των containerships στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου έχουν σε μεγάλο βαθμό σταθεροποιηθεί. Αν και η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 1,4% σε ετήσια βάση στο Algeciras τον Ιανουάριο του 2024, ο όγκος αυξήθηκε στα άλλα δυο λιμάνια της Ισπανίας, (Βαλένθια και Βαρκελώνη) κατά 11% σε ετήσια βάση.

Αντίθετα, στα λιμάνια κόμβους της Ανατολικής και Κεντρικής Μεσογείου σημειώθηκαν απότομες μειώσεις στη μέση εβδομαδιαία χωρητικότητα πλοίων κατά το 1ο τρίμηνο του 24, οι οποίες κυμαίνονται από 18% μείωση στο Ιταλικό Gioia Tauro έως 31% μείωση στον Πειραιά.
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση, ενώ η κίνηση στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της Διώρυγας του Σουέζ μειώθηκε κατά 3%, δείχνουν τα στοιχεία του Drewry.
Επίσης και η μέση εβδομαδιαία χωρητικότητα των προσεγγίσεων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα κύρια λιμάνια της Ερυθράς Θάλασσας μειώθηκε απότομα. Ενώ ορισμένοι liners συνεχίζουν να εξυπηρετούν τα λιμάνια King Abdullah και Τζέντα, ταυτόχρονα έχουν αντικαταστήσει τις προσεγγίσεις πλοίων κύριας γραμμής με μικρότερες υπηρεσίες μεταφοράς από μεσογειακούς κόμβους που παρέχουν ειδική σύνδεση με τη βόρεια Ερυθρά Θάλασσα.
Το λιμάνι Dammam στη Σαουδική Αραβία, δέχτηκε κάποιες πρόσθετες προσεγγίσεις το 1ο τρίμηνο του 24, αλλά το υψηλό ποσοστό αύξησης οφείλεται εν μέρει στη σχετικά χαμηλή βάση του 4ου τριμήνου του 23.
Το λιμάνι Κολόμπο της Σρι Λάνκα αναδεικνύεται επίσης σε βασικό κόμβο μεταφόρτωσης, προσφέροντας στους liners, την ευκαιρία να μεταφορτώνουν φορτίο μεταξύ υπηρεσιών που εκτρέπονται μέσω του Ακρωτηρίου και υπηρεσιών προς/από τη Μέση Ανατολή. Έχει καταγράψει αύξηση 18% στη μέση εβδομαδιαία χωρητικότητα πλοίων το 1ο τρίμηνο του 24, ενώ η διακίνηση από την αρχή του έτους έχει αυξηθεί κατά 30% στα τέλη Φεβρουαρίου.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»