Το «φουλ της προσφοράς με ανατιμήσεις» ήταν το φύλλο που κέρδισε στο πόκερ της ακρίβειας τον Ιανουάριο, αν και η αύξηση των τιμών ήταν σαφώς ηπιότερη σε σχέση την αγριότητα των προηγούμενων μηνών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 25,4% των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο προήλθε από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης, με τις προσφορές να καταγράφουν συνολική αύξηση 3,4 ποσοστιαίων μονάδων, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Circana.

Ειδικότερα, στα απορρυπαντικά – καθαριστικά η αύξηση ήταν 5 ποσοστιαίες μονάδες, στο 25,8% από 20,8% τον περσινό Ιανουάριο, ενώ στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς ήταν 3,4 μονάδες (στο 29,1% από 25,7% πέρυσι). Αύξηση προσφορών, αλλά μικρότερη (3,2 μονάδες) καταγράφηκε και στην ομάδα των τροφίμων (25% από 21,9% τον Ιανουάριο του 2023).

Ωστόσο, παρά το μπαράζ των προσφορών οι καταναλωτές πλήρωσαν τελικά για 7 από τις 11 βασικές κατηγορίες περισσότερο. Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των ειδών ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (σαμπουάν, σαπούνια, αφρόλουτρα κλπ) οι ανατιμήσεις ήταν της τάξης του 3,5% και στην κατηγορία των απορρυπαντικών -καθαριστικών σπιτιού στο 2,5%.

Αυξήσεις τιμών σημειώθηκαν επίσης 5,1% στα σνακ, 3,5% στα υλικά μαγειρικής, 3,4% στα μη αλκοολούχα ροφήματα (χυμοί, αναψυκτικά), 1,8% στα κατεψυγμένα τρόφιμα και 1,1% στα συσκευασμένα τρόφιμα.

Στον αντίποδα μειώσεις τιμών καταγράφηκαν στα γαλακτοκομικά (-4,4%), στα είδη ατομικής υγιεινής (-5%), στα άλλα προϊόντα νοικοκυριού (-4%) και στα αλκοολούχα ποτά (-0,2%). Σημειώνεται πως τα γαλακτοκομικά κατέγραψαν άνοδο όγκου πωλήσεων 5% τον πρώτο μήνα της χρονιάς και αύξηση αξίας πωλήσεων 0,4%.

Όσον αφορά τον όγκο πωλήσεων στα τρόφιμα καταγράφηκε άνοδος 1,4%, ενώ η συνολική κατηγορία προϊόντων οικιακής φροντίδας, που αντιστοιχεί στο 8% του τζίρου, υποχώρησε κατά -1,6%. Στην κατηγορία προσωπικής φροντίδας και υγιεινής σημειώθηκε άνοδος 0,1% σε όγκο πωλήσεων.

Συνολικά οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο ανήλθαν σε 825 εκατ. ευρώ έναντι 807 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2023.

Στο 27% το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας

Αξίζει να αναφερθεί πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, κατέγραψαν άνοδο 3% τον Ιανουάριο, αγγίζοντας μερίδιο της τάξης του 27% επί της συνολικής αγοράς.

O ρυθμός ανάπτυξης που κατέγραψε η ιδιωτική ετικέτα τον πρώτο μήνα της χρονιάς ήταν τριπλάσιος (3,6%) από εκείνον που σημείωσαν τα επώνυμα προϊόντα (1,2%) αλλά όχι τόσο μεγάλος όσο είχαμε συνηθίσει το τελευταίο διάστημα.

Ειδικότερα, η αύξηση προήλθε κυρίως από τα τρόφιμα, κατηγορία στην οποία το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας έφτασε στο 27,2% από 26,3% έναν χρόνο πριν. Αντιθέτως, μειώθηκε το μερίδιο στα είδη νοικοκυριού σε 27,6% από 28,2% και στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς στο 22,1% από 23,5% τον Ιανουάριο του 2023.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία
Δόμηση: 200 εκατ. ευρώ σε μελέτες για να «ξεκλειδώσουν» τα εκτός σχεδίου
Ακίνητα |

Ποσά 200 εκατ. ευρώ σε μελέτες για να «ξεκλειδώσει» η δόμηση εκτός σχεδίου

Σε φάση ελέγχου  μελέτες καταγραφής πολεοδομικά αναγνωρισμένων οδών που θα δίνουν δικαιώματα δόμησης σε εκτός σχεδίου οικόπεδα στα νησιά. Μετά το Πάσχα οι ανάδοχοι για τις μελέτες στην υπόλοιπη χώρα. 

Πιερρακάκης: Αναγκαία η αμοιβαία αποδεκτή λύση στο ζήτημα των δασμών για ΕΕ και ΗΠΑ
Οικονομία |

Αναγκαία η αμοιβαία αποδεκτή λύση στο ζήτημα των δασμών για ΕΕ και ΗΠΑ, λέει ο Πιερρακάκης

Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να είναι σε θέση να χρηματοδοτεί την ενίσχυση των αμυντικών δυνατοτήτων της

OT Delphi Economic Forum X: Σοφία Ζαχαράκη: «Οι εκπαιδευτικοί στην περιφέρεια βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής μας»
Οικονομία |

OT Delphi Economic Forum X- Ζαχαράκη: «Οι εκπαιδευτικοί στην περιφέρεια βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής μας»

Για τις πανελλήνιες εξετάσεις, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια μίλησε - μεταξύ άλλων - η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

OT Delphi Economic Forum X-Χριστόδουλος Τοψίδης: Ιδιαίτερη η ανάγκη αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης
Οικονομία |

OT Delphi Economic Forum X-Χριστόδουλος Τοψίδης: Ιδιαίτερη η ανάγκη αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης

Ο Περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, αναφέρθηκε στην ανάγκη να γίνουν πιο ανταγωνιστικά τα Logistics της Περιφέρειας, μιλώντας στο OT Delphi Economic Forum X