Το «φουλ της προσφοράς με ανατιμήσεις» ήταν το φύλλο που κέρδισε στο πόκερ της ακρίβειας τον Ιανουάριο, αν και η αύξηση των τιμών ήταν σαφώς ηπιότερη σε σχέση την αγριότητα των προηγούμενων μηνών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 25,4% των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο προήλθε από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης, με τις προσφορές να καταγράφουν συνολική αύξηση 3,4 ποσοστιαίων μονάδων, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Circana.
Ειδικότερα, στα απορρυπαντικά – καθαριστικά η αύξηση ήταν 5 ποσοστιαίες μονάδες, στο 25,8% από 20,8% τον περσινό Ιανουάριο, ενώ στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς ήταν 3,4 μονάδες (στο 29,1% από 25,7% πέρυσι). Αύξηση προσφορών, αλλά μικρότερη (3,2 μονάδες) καταγράφηκε και στην ομάδα των τροφίμων (25% από 21,9% τον Ιανουάριο του 2023).
Ωστόσο, παρά το μπαράζ των προσφορών οι καταναλωτές πλήρωσαν τελικά για 7 από τις 11 βασικές κατηγορίες περισσότερο. Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των ειδών ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (σαμπουάν, σαπούνια, αφρόλουτρα κλπ) οι ανατιμήσεις ήταν της τάξης του 3,5% και στην κατηγορία των απορρυπαντικών -καθαριστικών σπιτιού στο 2,5%.
Αυξήσεις τιμών σημειώθηκαν επίσης 5,1% στα σνακ, 3,5% στα υλικά μαγειρικής, 3,4% στα μη αλκοολούχα ροφήματα (χυμοί, αναψυκτικά), 1,8% στα κατεψυγμένα τρόφιμα και 1,1% στα συσκευασμένα τρόφιμα.
Στον αντίποδα μειώσεις τιμών καταγράφηκαν στα γαλακτοκομικά (-4,4%), στα είδη ατομικής υγιεινής (-5%), στα άλλα προϊόντα νοικοκυριού (-4%) και στα αλκοολούχα ποτά (-0,2%). Σημειώνεται πως τα γαλακτοκομικά κατέγραψαν άνοδο όγκου πωλήσεων 5% τον πρώτο μήνα της χρονιάς και αύξηση αξίας πωλήσεων 0,4%.
Όσον αφορά τον όγκο πωλήσεων στα τρόφιμα καταγράφηκε άνοδος 1,4%, ενώ η συνολική κατηγορία προϊόντων οικιακής φροντίδας, που αντιστοιχεί στο 8% του τζίρου, υποχώρησε κατά -1,6%. Στην κατηγορία προσωπικής φροντίδας και υγιεινής σημειώθηκε άνοδος 0,1% σε όγκο πωλήσεων.
Συνολικά οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο ανήλθαν σε 825 εκατ. ευρώ έναντι 807 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2023.
Στο 27% το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας
Αξίζει να αναφερθεί πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, κατέγραψαν άνοδο 3% τον Ιανουάριο, αγγίζοντας μερίδιο της τάξης του 27% επί της συνολικής αγοράς.
O ρυθμός ανάπτυξης που κατέγραψε η ιδιωτική ετικέτα τον πρώτο μήνα της χρονιάς ήταν τριπλάσιος (3,6%) από εκείνον που σημείωσαν τα επώνυμα προϊόντα (1,2%) αλλά όχι τόσο μεγάλος όσο είχαμε συνηθίσει το τελευταίο διάστημα.
Ειδικότερα, η αύξηση προήλθε κυρίως από τα τρόφιμα, κατηγορία στην οποία το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας έφτασε στο 27,2% από 26,3% έναν χρόνο πριν. Αντιθέτως, μειώθηκε το μερίδιο στα είδη νοικοκυριού σε 27,6% από 28,2% και στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς στο 22,1% από 23,5% τον Ιανουάριο του 2023.
Latest News
Χαμηλότοκα δάνεια σε μικρές επιχειρήσεις από το Ταμείο Μικροπιστώσεων
Το Ταμείο Μικροπιστώσεων αναμένεται ότι θα ενισχύσει 3.300 επιχειρήσεις
Την Τετάρτη οι αιτήσεις μέσω gov για το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2»
Πλέον, οι ενδιαφερόμενοι για το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2» θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση επιλεξιμότητας μέσω του gov.gr και με αυτή να απευθύνονται στις τράπεζες
Oι 9 στους 10 Έλληνες απαιτούν αλλαγή του οικονομικού συστήματος
Στην Ελλάδα το 72% πιστεύει ότι τα σημερινά παιδιά θα ζήσουν χειρότερα από τους γονείς τους και το 95% θεωρεί ότι η ανισότητα οφείλεται στην υπερβολική πολιτική επιρροή της οικονομικής ελίτ
Επίσημη πρώτη για τις χειμερινές εκπτώσεις - Τι να προσέξουν οι καταναλωτές
Οι έμποροι προσδοκούν ότι οι χειμερινές εκπτώσεις θα αποφέρουν μεγαλύτερο τζίρο από τον περσινό
Νέα σπίτια στο Ελληνικό προς πώληση – Τι μπαίνει στο ταμείο της Lamda Development
Η Lamda λάνσαρε το Sunset Groves με 99 κατοικίες – Πως εξελίσσονται οι πωλήσεις και τα έργα κατασκευής των σπιτιών
Εθνικό Μητρώο Επιδομάτων: Ανατροπές φέρνει ο νέος χάρτης για τα κοινωνικά επιδόματα
Ειδική ομάδα εργασίας του ΥΠΕΘΟ αναλαμβάνει τη χαρτογράφηση όλων των επιδομάτων και παροχών που χορηγούνται από το δημόσιο και των δικαιούχων ανά ΑΦΜ
Καφέ και παντοπωλεία η μία στις τρεις νέες επιχειρήσεις
Σύμφωνα με το ΓΕΜΗ, η μία στις τρεις νέες επιχειρήσεις το 2024 αφορούσε εστίαση και εμπόριο – κυρίως καφέ και παντοπωλεία, μίνι-μάρκετ
Πόλος έλξης η Αθηναϊκή Ριβιέρα - Ενδιαφέρον απο διεθνή και εγχώρια αγορά
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα είναι ελκυστική, παρά το γεγονός της μεγάλης αύξησης των τιμών τα τελευταία χρόνια- Εξακολουθεί να υπολείπεται κατά πολύ από τις τιμές στην Γαλλική και την Ισπανική Ριβιέρα
Θεοδωρικάκος για ασφάλιστρα υγείας: Προστατεύουμε καταναλωτές και σταθερότητα του ασφαλιστικού συστήματος
Ο κ. Θεοδωρικάκος πρόσθεσε πως «Θα προχωρήσουμε με νέο δείκτη από την ΕΛΣΤΑΤ που να είναι δίκαιος και να δουλεύει σωστά και ο οποίος θα ισχύει από 1-1-2026»
«Πρεμιέρα» από από αύριο στις εκπτώσεις - Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Χειμερινές εκπτώσεις: Τζίρο άνω των 6 δισ. ευρώ στο δίμηνο βλέπει ο εμπορικός κόσμος