
Επιστρέφουν οι Ευρωπαίοι στις κινηματογραφικές αίθουσες; Η απάντηση είναι θετική, καθώς τα εισιτήρια αυξήθηκαν κατά 18% μέσα στο 2023, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που έδωσε στη δημοσιότητα το Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Παρατηρητήριο, αν και, όπως επισημαίνεται, υπάρχει ακόμη απόσταση που πρέπει να καλυφθεί έως ότου αγγίξουμε τα προ πανδημίας ποσοστά.
Σε απόλυτους αριθμούς το Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Παρατηρητήριο εκτιμά ότι κόπηκαν περίπου 859 εκατ. εισιτήρια στα κράτη – μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης με εξαίρεση το Αζερμπαϊτζάν, με την αύξηση του 18,1% συγκριτικά με το 2022 να μεταφράζεται σε 131,8 εκατ. εισιτήρια επιπλέον. Τα στοιχεία αυτά, αν και είναι ενθαρρυντικά, εξακολουθούν να υπολείπονται του μέσου όρου προ της πανδημίας των 1,11 δισεκατομμυρίων εισιτηρίων ετησίως, όπως καταγράφηκαν την περίοδο 2017-2019, γεγονός που σημαίνει πως τα εισιτήρια είναι κατά 22,9% λιγότερα από την προ πανδημίας εποχή.
Περισσότερη αισιοδοξία προκύπτει από τα στοιχεία που αφορούν τον στενότερο πυρήνα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της Βρετανίας, καθώς τα εισιτήρια που κόπηκαν εντός του 2023 ήταν 784,7 εκατ., κατά 128,9 εκατ. περισσότερα από το προηγούμενο έτος, που αντιστοιχεί σε αύξηση της τάξης του 19,7%. Και σε αυτή την περίπτωση, ωστόσο, ο αριθμός των εισιτηρίων είναι μειωμένος κατά 20,1% σε σύγκριση με τον πριν από την πανδημία μέσο όρο.
Το 2023, η ανάπτυξη του κινηματογραφικού τομέα κλονίστηκε από τις απεργίες στην αντίστοιχη αμερικανική βιομηχανία, λόγω των καθυστερήσεων στην παραγωγή και την κυκλοφορία ταινιών, αλλά και τις χαμένες ευκαιρίες μάρκετινγκ. Οι ζημιές αναμένεται να επηρεάσουν και το 2024, θέτοντας περαιτέρω εμπόδια στην ανάπτυξη της βιομηχανίας του κινηματογράφου.
Σε απόλυτους αριθμούς οι Γάλλοι διατήρησαν τη θέση των «πρωταθλητών σινεφίλ», καθώς στη Γαλλία κόπηκαν τα περισσότερα κινηματογραφικά εισιτήρια στην Ευρώπη (180,8 εκατ.). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Βρετανία με 123,6 εκατομμύρια, στην τρίτη η Γερμανία με 95,7 εκατ. εισιτήρια και ακολουθεί η Ισπανία με 76,2 εκατ.
Η αύξηση στην Ελλάδα
Η Ελλάδα βρίσκεται στις χώρες όπου καταγράφηκε αξιοσημείωτη αύξηση της προσέλευσης των θεατών. Το 2023 κόπηκαν στη χώρα μας 7,4 εκατ. εισιτήρια, αυξημένα κατά 34,8% συγκριτικά με τα 5,5 εκατ. εισιτήρια του 2022. Αν και επίσημα στοιχεία από τον τζίρο του 2023 δεν υπάρχουν, εκτιμάται στα περίπου 52,1 εκατ. ευρώ. Το ποσοστό δε «επιστροφής στην κανονικότητα», το οποίο προκύπτει από τη διαίρεση των εισιτηρίων του 2023 με τον μέσο όρο της διετίας 2017-2019, ανέρχεται στο 76,3%, με το αντίστοιχο συνολικό ποσοστό των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης να είναι 81,9%.
Χώρες με επίσης σημαντική αύξηση της επιστροφής του κοινού στις αίθουσες είναι η Ουκρανία (+60,1%), η Ιταλία (+59,3%) και η Αλβανία (+42,0%).
Εντυπωσιακά είναι τα δεδομένα από τη Γεωργία και τη Βοσνία και Ερζεγοβίνη, καθώς είναι οι μοναδικές ευρωπαϊκές χώρες που ξεπέρασαν τα επίπεδα προσέλευσης στις κινηματογραφικές αίθουσες πριν από την πανδημία το 2023, κατά 17,2% και 13,3% αντίστοιχα. Αντίθετα, η Τουρκία (-56,3%), η Ουκρανία (-50,1%) και η Σουηδία (-31,5%) ξεχωρίζουν ως οι μοναδικές χώρες των οποίων τα ποσοστά εξακολουθούν να υστερούν περισσότερο από 30% σε σχέση με τους μέσους όρους της περιόδου 2017-2019. Η γείτονα μάλιστα ήταν μαζί με την Τσεχία οι δύο χώρες – στο σύνολο των 34 που περιλαμβάνονται στην ευρωπαϊκή έκθεση – οι οποίες παρουσίασαν πτώση εισιτηρίων εντός του 2023 κατά 17,9% και 1,2% αντιστοίχως.
Οι μεγάλες επιτυχίες
Από τα πρώτα στοιχεία δε, αν και διευκρινίζεται πως είναι νωρίς για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων, εκτιμάται πως οι αμερικανικές παραγωγές όπως οι «Barbie», «Οπενχάιμερ» και «Super Mario Bros, η ταινία» κυριάρχησαν στο ευρωπαϊκό box office.
Στην Τουρκία και τη Γαλλία, όπως και το 2022, τα περισσότερα εισιτήρια έκοψαν οι εγχώριες παραγωγές με ποσοστό 46,3% και 39,8% αντιστοίχως. Στην τρίτη θέση εμφανίζεται η Βρετανία με ποσοστό 37%. Στη συγκεκριμένη περίπτωση περιλαμβάνονται και εισερχόμενες παραγωγές που υποστηρίζονται από στούντιο που πληρούν τις προϋποθέσεις ως βρετανικές. Οι ανεξάρτητες ταινίες της χώρας αντιπροσωπεύουν το 4% των εσόδων του box office. Ακολουθούν η Αλβανία με 31,2%, η Νορβηγία με 26,9% και η Ιταλία με 25,9%. Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά εισιτηρίων για εγχώριες παραγωγές παρατηρήθηκαν στην Ιρλανδία (2,8%), την Πορτογαλία (2,1%), τη Βοσνία και Ερζεγοβίνη (2,0%) και το Μαυροβούνιο (0,5%).


Latest News

Τι φέρνει μαζί του το νέο σύστημα κοστολόγησης ΕΟΠΥΥ- Θετική η πιλοτική εφαρμογή
Το νέο σύστημα κοστολόγησης, θα επεκταθεί και στην ψυχική υγεία και στην αποκατάσταση

Το γλυπτό της Καμίλ Κλοντέλ που πωλήθηκε για 3,7 εκατ. ευρώ
Το γλυπτό «La Jeunesse et L’Age Mûr» (Νεότητα και ωριμότητα) της Καμίλ Κλοντέλ είναι ένα γλυπτό που αναπαριστά μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής της

Ζιντάν, ένας πετυχημένος επενδυτής
Ο Ζινεντίν Ζιντάν κάνει νέα επένδυση πέντε εκατομμυρίων ευρώ σε αθλητικό συγκρότημα

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Ολιβερ Ρούπκε: Επικίνδυνη η ανακατανομή κονδυλίων για την άμυνα
«Αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς πρέπει να αντιδράσουμε με τόλμη» δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής

Χένα Βιρκούνεν: Αναγκαία η ρύθμιση των κολοσσών τεχνολογίας
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν μιλάει στα «ΝΕΑ» για τις προτεραιότητές της και για την αντιμετώπιση του Χ από την Ευρώπη, παρά τις πίεσεις των ΗΠΑ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Η άνοδος της βιομηχανίας των 21 δισ. των anime - Πώς η Ιαπωνία προσπαθεί να πατάξει την εκμετάλλευση
Η βιομηχανία των anime είναι διαβόητη για τα εξαντλητικά ωράρια και τις χαμηλές αποδοχές των εργαζομένων της
![Αθλητές: Αυτοί είναι οι 10 πιο ακριβοπληρωμένοι για το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/football-600x400.jpg)
Αυτοί είναι οι 10 πιο ακριβοπληρωμένοι αθλητές για το 2024 [γράφημα]
Οι περισσότεροι πολύ υψηλά αμειβόμενοι αθλητές βρίσκονται στο τέλος της καριέρας τους

Ποια νοσήματα απειλούν τους Έλληνες;
Απαντά στο ποια νοσήματα απειλούν τους Έλληνες αλλά και στο ποιες είναι οι προκλήσεις για το σύστημα Υγείας ο επικεφαλής του γραφείου του ΠΟΥ στην Αθήνα Δρ João Breda,