Ένας δημοσιογράφος είπε κάποτε, το 1859, ότι «ούτε ένα αεράκι δεν μπορεί να φυσήξει σε οποιοδήποτε γεωγραφικό πλάτος» χωρίς να καταγραφεί στα βιβλία των Lloyd’s του Λονδίνου, του παλαιότερου ασφαλιστικού ανταλλακτηρίου στον κόσμο, όπως αναφέρει το Βusiness Insider.
Βρετανία: Ασφαλιστική εταιρεία επιστρέφει στους Lloyd’s μετά από 20 χρόνια
Με τη συντριβή του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali στη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη την Τρίτη, οι ασφαλιστές ενημερώνουν δεόντως αυτά τα βιβλία καθώς αναδύεται μια εικόνα του πραγματικού κόστους των ζημιών.
Οι αναλυτές της Barclays εκτιμούν ότι οι ασφαλιστικές απαιτήσεις από την ίδια τη γέφυρα θα μπορούσαν να ανέλθουν συνολικά σε 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, με έως και 700 εκατομμύρια δολάρια σε αξιώσεις για άδικους θανάτους, συν πρόσθετο κόστος από διακοπές εργασιών που σχετίζονται με το κλείσιμο του λιμανιού και την ανακατασκευή της γέφυρας, ανέφερε το Bloomberg.
15 εκατ. δολάρια την ημέρα στον πάτο της θάλασσας
Οικονομολόγοι δήλωσαν στο Business Insider ότι το ίδιο το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα, με άλλες διαταραχές να ωθούν το σύνολο σε δεκάδες εκατομμύρια την ημέρα.
Η Bαλτιμόρη είναι ένα βασικό σημείο εισαγωγής και εξαγωγής αυτοκινήτων, κατασκευαστικού και αγροτικού εξοπλισμού και άνθρακα – μεγάλο μέρος του οποίου βρίσκεται σε αναμονή, ενώ τα πληρώματα διάσωσης καθαρίζουν τη ναυτιλιακή λωρίδα.
Συνολικά, η Barclays δήλωσε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να εξετάσουν αξιώσεις ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ως αποτέλεσμα της κατάρρευσης, ανέφερε το Bloomberg.
“Ενώ το περιστατικό πρέπει ακόμη να διερευνηθεί, πιστεύουμε ότι έχει τη δυνατότητα να γίνει μια σημαντική ασφαλιστική απαίτηση, ιδιαίτερα στη ναυτιλιακή αγορά”, έγραψαν οι αναλυτές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Morningstar για τις παγκόσμιες ασφαλιστικές αξιολογήσεις Marcos Alvarez έθεσε το ποσό μεταξύ 2 και 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, “ανάλογα με τη διάρκεια του μπλοκαρίσματος και τη φύση της κάλυψης διακοπής εργασιών για το λιμάνι της Βαλτιμόρης”, σύμφωνα με το Reuters.
Το ιστορικό δωμάτιο των Lloyd’s
Όπως συμβαίνει, ο κύριος ασφαλιστής και οι μεγάλοι αντασφαλιστές για το Νταλί είναι ασφαλιστές με τους Lloyd’s, στο ιστορικό “δωμάτιο” των οποίων θα υπολογιστεί το οικονομικό τίμημα αυτής της καταστροφής.
Ήταν σε μια καφετέρια του Λονδίνου που ανήκε στον Edward Lloyd στα τέλη του 17ου αιώνα, όπου καπετάνιοι πλοίων και επιχειρηματίες συναντήθηκαν για να επεξεργαστούν τα πρώτα ασφαλιστήρια συμβόλαια και το κατάστημα σύντομα εξελίχθηκε σε μια αγορά όπου οι κίνδυνοι του θαλάσσιου εμπορίου θα μπορούσαν να κατανεμηθούν σε πολλές επιχειρήσεις.
Ενώ οι ιδιοκτήτες φορτίου είναι υπεύθυνοι για την ασφάλιση της περιουσίας τους επί του πλοίου, η ναυτιλιακή βιομηχανία καλύπτει την προστασία του ίδιου του πλοίου και των ζημιών που προκαλεί σε τρίτους.
Η συντριπτική πλειοψηφία της ναυτιλίας καλύπτεται από «λέσχες προστασίας και αποζημίωσης», ομάδες ναυτιλιακών εταιρειών που συγκεντρώνουν υποχρεώσεις μαζί, έτσι ώστε μια ακραία απώλεια να μην θέσει ένα μέλος εκτός λειτουργίας.
Αυτοί οι σύλλογοι, με τη σειρά τους, έχουν ασφαλιστήρια και αντασφαλιστικά συμβόλαια στα οποία οι ζημίες που υπερβαίνουν ορισμένα όρια προστατεύονται από πολλές εταιρείες, κατανέμοντας περαιτέρω τον κίνδυνο.
Το Dali είναι ένα σκάφος στο Britannia P&I Club, τον παλαιότερο τέτοιο ασφαλιστικό όμιλο στον κόσμο.
Σήμερα, η Lloyd’s λέει ότι οι εταιρείες της ασφαλίζουν κινδύνους που αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 58 δισεκατομμύρια δολάρια σε ασφάλιστρα ετησίως, καλύπτοντας τα πάντα, από πλοία έως δορυφόρους.
Mε εμπειρία από τον Τιτανικό
Το Room δεν είναι ξένο ούτε στην τραγωδία ούτε στην πολυπλοκότητα: οι ασφαλιστές του έχουν διευθετήσει αξιώσεις από τη βύθιση του Τιτανικού μέχρι τις επιθέσεις της 9/11 και όλα τα ενδιάμεσα.
Ωστόσο, η κατάρρευση της γέφυρας Key Bridge θα μπορούσε να οδηγήσει σε «μία από τις μεγαλύτερες αξιώσεις που έπληξαν ποτέ τη ναυτιλιακή (αντ)ασφαλιστική αγορά», δήλωσε στο Insurance Business ο John Miklus, πρόεδρος του Αμερικανικού Ινστιτούτου Ναυτικών Ασφαλιστών.
Latest News
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb