
Ένας δημοσιογράφος είπε κάποτε, το 1859, ότι «ούτε ένα αεράκι δεν μπορεί να φυσήξει σε οποιοδήποτε γεωγραφικό πλάτος» χωρίς να καταγραφεί στα βιβλία των Lloyd’s του Λονδίνου, του παλαιότερου ασφαλιστικού ανταλλακτηρίου στον κόσμο, όπως αναφέρει το Βusiness Insider.
Βρετανία: Ασφαλιστική εταιρεία επιστρέφει στους Lloyd’s μετά από 20 χρόνια
Με τη συντριβή του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali στη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη την Τρίτη, οι ασφαλιστές ενημερώνουν δεόντως αυτά τα βιβλία καθώς αναδύεται μια εικόνα του πραγματικού κόστους των ζημιών.
Οι αναλυτές της Barclays εκτιμούν ότι οι ασφαλιστικές απαιτήσεις από την ίδια τη γέφυρα θα μπορούσαν να ανέλθουν συνολικά σε 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, με έως και 700 εκατομμύρια δολάρια σε αξιώσεις για άδικους θανάτους, συν πρόσθετο κόστος από διακοπές εργασιών που σχετίζονται με το κλείσιμο του λιμανιού και την ανακατασκευή της γέφυρας, ανέφερε το Bloomberg.
15 εκατ. δολάρια την ημέρα στον πάτο της θάλασσας
Οικονομολόγοι δήλωσαν στο Business Insider ότι το ίδιο το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα, με άλλες διαταραχές να ωθούν το σύνολο σε δεκάδες εκατομμύρια την ημέρα.
Η Bαλτιμόρη είναι ένα βασικό σημείο εισαγωγής και εξαγωγής αυτοκινήτων, κατασκευαστικού και αγροτικού εξοπλισμού και άνθρακα – μεγάλο μέρος του οποίου βρίσκεται σε αναμονή, ενώ τα πληρώματα διάσωσης καθαρίζουν τη ναυτιλιακή λωρίδα.
Συνολικά, η Barclays δήλωσε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να εξετάσουν αξιώσεις ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ως αποτέλεσμα της κατάρρευσης, ανέφερε το Bloomberg.
“Ενώ το περιστατικό πρέπει ακόμη να διερευνηθεί, πιστεύουμε ότι έχει τη δυνατότητα να γίνει μια σημαντική ασφαλιστική απαίτηση, ιδιαίτερα στη ναυτιλιακή αγορά”, έγραψαν οι αναλυτές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Morningstar για τις παγκόσμιες ασφαλιστικές αξιολογήσεις Marcos Alvarez έθεσε το ποσό μεταξύ 2 και 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, “ανάλογα με τη διάρκεια του μπλοκαρίσματος και τη φύση της κάλυψης διακοπής εργασιών για το λιμάνι της Βαλτιμόρης”, σύμφωνα με το Reuters.
Το ιστορικό δωμάτιο των Lloyd’s
Όπως συμβαίνει, ο κύριος ασφαλιστής και οι μεγάλοι αντασφαλιστές για το Νταλί είναι ασφαλιστές με τους Lloyd’s, στο ιστορικό “δωμάτιο” των οποίων θα υπολογιστεί το οικονομικό τίμημα αυτής της καταστροφής.
Ήταν σε μια καφετέρια του Λονδίνου που ανήκε στον Edward Lloyd στα τέλη του 17ου αιώνα, όπου καπετάνιοι πλοίων και επιχειρηματίες συναντήθηκαν για να επεξεργαστούν τα πρώτα ασφαλιστήρια συμβόλαια και το κατάστημα σύντομα εξελίχθηκε σε μια αγορά όπου οι κίνδυνοι του θαλάσσιου εμπορίου θα μπορούσαν να κατανεμηθούν σε πολλές επιχειρήσεις.
Ενώ οι ιδιοκτήτες φορτίου είναι υπεύθυνοι για την ασφάλιση της περιουσίας τους επί του πλοίου, η ναυτιλιακή βιομηχανία καλύπτει την προστασία του ίδιου του πλοίου και των ζημιών που προκαλεί σε τρίτους.
Η συντριπτική πλειοψηφία της ναυτιλίας καλύπτεται από «λέσχες προστασίας και αποζημίωσης», ομάδες ναυτιλιακών εταιρειών που συγκεντρώνουν υποχρεώσεις μαζί, έτσι ώστε μια ακραία απώλεια να μην θέσει ένα μέλος εκτός λειτουργίας.
Αυτοί οι σύλλογοι, με τη σειρά τους, έχουν ασφαλιστήρια και αντασφαλιστικά συμβόλαια στα οποία οι ζημίες που υπερβαίνουν ορισμένα όρια προστατεύονται από πολλές εταιρείες, κατανέμοντας περαιτέρω τον κίνδυνο.
Το Dali είναι ένα σκάφος στο Britannia P&I Club, τον παλαιότερο τέτοιο ασφαλιστικό όμιλο στον κόσμο.
Σήμερα, η Lloyd’s λέει ότι οι εταιρείες της ασφαλίζουν κινδύνους που αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 58 δισεκατομμύρια δολάρια σε ασφάλιστρα ετησίως, καλύπτοντας τα πάντα, από πλοία έως δορυφόρους.
Mε εμπειρία από τον Τιτανικό
Το Room δεν είναι ξένο ούτε στην τραγωδία ούτε στην πολυπλοκότητα: οι ασφαλιστές του έχουν διευθετήσει αξιώσεις από τη βύθιση του Τιτανικού μέχρι τις επιθέσεις της 9/11 και όλα τα ενδιάμεσα.
Ωστόσο, η κατάρρευση της γέφυρας Key Bridge θα μπορούσε να οδηγήσει σε «μία από τις μεγαλύτερες αξιώσεις που έπληξαν ποτέ τη ναυτιλιακή (αντ)ασφαλιστική αγορά», δήλωσε στο Insurance Business ο John Miklus, πρόεδρος του Αμερικανικού Ινστιτούτου Ναυτικών Ασφαλιστών.


Latest News

Μπιλ Άκμαν: Γιατί βλέπει σύμπραξη Uber και Hertz
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Μπιλ Άκμαν αποκάλυψε ότι κατέχει σχεδόν το 20% των μετοχών της Hertz

Ο Πούτιν επαινεί τον Μασκ συγκρίνοντάς τον με σοβιετικό πρωτοπόρο πυραύλων
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν επαίνεσε τον Ίλον Μασκ για τα επιτεύγματά του στα διαστημικά ταξίδια και τον θεωρεί τολμηρό οραματιστή αντάξιο των σοβιετικών πρωτοπόρων του διοαστήματος

«Τσουνάμι» απολύσεων στις γερμανικές επιχειρήσεις - 1 στις 3 σχεδιάζει περικοπές το 2025
Οι προοπτικές για το 2025 παραμένουν ζοφερές στη Γερμανία και τον επιχειρηματικό της κόσμο, σύμφωνα με έρευνα

Έτοιμη για τη μεγάλη στροφή η Ευρώπη - Πώς επιδρούν οι δασμοί στο μοντέλο της
Η Citi προβλέπει μεγάλη στροφή στο οικονομικό μοντέλο της Γηραιάς Ηπείρου - Οι επιπτώσεις στο εμπόριο από τους δασμούς Τραμπ

Πάουελ: Το μεγάλο διακύβευμα της απόλυσής του – Ποιοι τον υπερασπίζονται
Ο Αμερικανός πρόεδρος ανέβασε τους τόνους εναντίον του κεντρικού τραπεζίτη με το Λευκό Οίκο να εξετάζει την απόλυσή του

Γιατί η Apple εγκλωβίστηκε στους δασμούς Τραμπ
Η Apple πωλεί περισσότερα από 220 εκατομμύρια iPhone ετησίως και σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις, εννέα στα δέκα κατασκευάζονται στην Κίνα

Ο γιoς δισεκατομμυριούχου κληρόνομου της Chanel αποκαλύπτει τις δικές του επενδύσεις
Ο 38χρονος Ντέιβιντ Βερτχάιμερ προσέλαβε τον Ντέιβιντ Αν για να ηγηθεί των επενδύσεών στην εταιρεία του 1686 Partners

Γιατί ο ακροδεξιός Φάρατζ θέλει τα... χλωριωμένα κοτόπουλα των ΗΠΑ στη Βρετανία
Ο Φάρατζ δήλωσε ότι οι Βρετανοί καταναλωτές αγοράζουν ήδη κοτόπουλα από μέρη όπως η Ταϊλάνδη που εκτρέφονται σε κακές συνθήκες

Καμπανάκι επικεφαλής Fed Σικάγο για ανάγκη ανεξαρτησίας της κεντρικής τράπεζας
Οι κεντρικές τράπεζες όπως η Fed που μπορούν να ασκούν νομισματική πολιτική χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις έχουν καλύτερα αποτελέσματα για τις οικονομίες τους

Μπέσεντ: Σχοινοβάτης σε ένα εύθραυστο σχοινί
Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα σε ένα απρόβλεπτο Τραμπ και στο να διατηρήσει την εμπιστοσύνη στα αμερικανικά ομόλογα και στο δολάριο