
Ένας δημοσιογράφος είπε κάποτε, το 1859, ότι «ούτε ένα αεράκι δεν μπορεί να φυσήξει σε οποιοδήποτε γεωγραφικό πλάτος» χωρίς να καταγραφεί στα βιβλία των Lloyd’s του Λονδίνου, του παλαιότερου ασφαλιστικού ανταλλακτηρίου στον κόσμο, όπως αναφέρει το Βusiness Insider.
Βρετανία: Ασφαλιστική εταιρεία επιστρέφει στους Lloyd’s μετά από 20 χρόνια
Με τη συντριβή του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali στη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη την Τρίτη, οι ασφαλιστές ενημερώνουν δεόντως αυτά τα βιβλία καθώς αναδύεται μια εικόνα του πραγματικού κόστους των ζημιών.
Οι αναλυτές της Barclays εκτιμούν ότι οι ασφαλιστικές απαιτήσεις από την ίδια τη γέφυρα θα μπορούσαν να ανέλθουν συνολικά σε 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, με έως και 700 εκατομμύρια δολάρια σε αξιώσεις για άδικους θανάτους, συν πρόσθετο κόστος από διακοπές εργασιών που σχετίζονται με το κλείσιμο του λιμανιού και την ανακατασκευή της γέφυρας, ανέφερε το Bloomberg.
15 εκατ. δολάρια την ημέρα στον πάτο της θάλασσας
Οικονομολόγοι δήλωσαν στο Business Insider ότι το ίδιο το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα, με άλλες διαταραχές να ωθούν το σύνολο σε δεκάδες εκατομμύρια την ημέρα.
Η Bαλτιμόρη είναι ένα βασικό σημείο εισαγωγής και εξαγωγής αυτοκινήτων, κατασκευαστικού και αγροτικού εξοπλισμού και άνθρακα – μεγάλο μέρος του οποίου βρίσκεται σε αναμονή, ενώ τα πληρώματα διάσωσης καθαρίζουν τη ναυτιλιακή λωρίδα.
Συνολικά, η Barclays δήλωσε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να εξετάσουν αξιώσεις ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ως αποτέλεσμα της κατάρρευσης, ανέφερε το Bloomberg.
“Ενώ το περιστατικό πρέπει ακόμη να διερευνηθεί, πιστεύουμε ότι έχει τη δυνατότητα να γίνει μια σημαντική ασφαλιστική απαίτηση, ιδιαίτερα στη ναυτιλιακή αγορά”, έγραψαν οι αναλυτές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Morningstar για τις παγκόσμιες ασφαλιστικές αξιολογήσεις Marcos Alvarez έθεσε το ποσό μεταξύ 2 και 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, “ανάλογα με τη διάρκεια του μπλοκαρίσματος και τη φύση της κάλυψης διακοπής εργασιών για το λιμάνι της Βαλτιμόρης”, σύμφωνα με το Reuters.
Το ιστορικό δωμάτιο των Lloyd’s
Όπως συμβαίνει, ο κύριος ασφαλιστής και οι μεγάλοι αντασφαλιστές για το Νταλί είναι ασφαλιστές με τους Lloyd’s, στο ιστορικό “δωμάτιο” των οποίων θα υπολογιστεί το οικονομικό τίμημα αυτής της καταστροφής.
Ήταν σε μια καφετέρια του Λονδίνου που ανήκε στον Edward Lloyd στα τέλη του 17ου αιώνα, όπου καπετάνιοι πλοίων και επιχειρηματίες συναντήθηκαν για να επεξεργαστούν τα πρώτα ασφαλιστήρια συμβόλαια και το κατάστημα σύντομα εξελίχθηκε σε μια αγορά όπου οι κίνδυνοι του θαλάσσιου εμπορίου θα μπορούσαν να κατανεμηθούν σε πολλές επιχειρήσεις.
Ενώ οι ιδιοκτήτες φορτίου είναι υπεύθυνοι για την ασφάλιση της περιουσίας τους επί του πλοίου, η ναυτιλιακή βιομηχανία καλύπτει την προστασία του ίδιου του πλοίου και των ζημιών που προκαλεί σε τρίτους.
Η συντριπτική πλειοψηφία της ναυτιλίας καλύπτεται από «λέσχες προστασίας και αποζημίωσης», ομάδες ναυτιλιακών εταιρειών που συγκεντρώνουν υποχρεώσεις μαζί, έτσι ώστε μια ακραία απώλεια να μην θέσει ένα μέλος εκτός λειτουργίας.
Αυτοί οι σύλλογοι, με τη σειρά τους, έχουν ασφαλιστήρια και αντασφαλιστικά συμβόλαια στα οποία οι ζημίες που υπερβαίνουν ορισμένα όρια προστατεύονται από πολλές εταιρείες, κατανέμοντας περαιτέρω τον κίνδυνο.
Το Dali είναι ένα σκάφος στο Britannia P&I Club, τον παλαιότερο τέτοιο ασφαλιστικό όμιλο στον κόσμο.
Σήμερα, η Lloyd’s λέει ότι οι εταιρείες της ασφαλίζουν κινδύνους που αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 58 δισεκατομμύρια δολάρια σε ασφάλιστρα ετησίως, καλύπτοντας τα πάντα, από πλοία έως δορυφόρους.
Mε εμπειρία από τον Τιτανικό
Το Room δεν είναι ξένο ούτε στην τραγωδία ούτε στην πολυπλοκότητα: οι ασφαλιστές του έχουν διευθετήσει αξιώσεις από τη βύθιση του Τιτανικού μέχρι τις επιθέσεις της 9/11 και όλα τα ενδιάμεσα.
Ωστόσο, η κατάρρευση της γέφυρας Key Bridge θα μπορούσε να οδηγήσει σε «μία από τις μεγαλύτερες αξιώσεις που έπληξαν ποτέ τη ναυτιλιακή (αντ)ασφαλιστική αγορά», δήλωσε στο Insurance Business ο John Miklus, πρόεδρος του Αμερικανικού Ινστιτούτου Ναυτικών Ασφαλιστών.


Latest News

Πληθωρισμό 3,5% και κίνδυνο ύφεσης στις ΗΠΑ «βλέπει» η Goldman Sachs
Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι ο κίνδυνος από τους δασμούς της 2ας Απριλίου είναι μεγαλύτερος από ό,τι πολλοί συμμετέχοντες στην αγορά είχαν υποθέσει προηγουμένως, επισημαίνει η Goldman Sachs

Αν «υπαναχωρήσει» θα έχει μεγάλα προβλήματα - Η απειλή Τραμπ στον Ζελένσκι για σπάνιες γαίες
«Προσπαθεί να υπαναχωρήσει από τη συμφωνία για τις σπάνιες γαίες κι αν το κάνει θα έχει μεγάλα προβλήματα, πολύ μεγάλα προβλήματα», δηλώνει ο Τραμπ για τον πρόεδρο της Ουκρανίας.

Η ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το Switch 2
Η Nintendo στοιχηματίζει στη μετατόπιση της παραγωγής παιχνιδομηχανών από την Κίνα στο Βιετνάμ για να αμτιμετωπίσει τους αμερικανικούς δασμούς

Οδηγοί των Uber – Lyft στην Καλιφόρνια διεκδικούν απλήρωτους μισθούς
Οι οδηγοί των Uber και Lyft πραγματοποίησαν διαδηλώσεις από το Σαν Φρανσίσκο στο Σαν Ντιέγκο εν μέσω συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων

Ρεκόρ κερδών για τον μεγαλύτερο παραγωγό πετρελαίου και αερίου της Ασίας
Η PetroChina ελέγχεται από το κινεζικό κράτος παρήγαγε 941,8 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου το 2024

Με την εκλογή Τραμπ, οι αυταρχικοί ηγέτες έχουν αναθαρρέψει
Οι αυταρχικοί ηγέτες παγκοσμίως φαίνεται ότι έχουν πάρει θάρρος από τις πράξεις και τις πολιτικές του Ντόναλντ Τραμπ

Το αντιαμερικανικό αίσθημα ανεβαίνει στην Ευρώπη, ο Τραμπ πυροδοτεί την οργή
Αυξάνεται το ποσοστό των Ευρωπαίων που αρνούνται να αγοράσουν αμερικανικά προϊόντα λόγω των πολιτικλων του προέδρου Τραμπ

Επιστροφή σε... δοκιμασμένες συνταγές για τη Volvo - Eνας βετεράνος στο τιμόνι
Ο Hakan Samuelsson, 74 ετών, θα διαδεχθεί τον Jim Rowan στο τιμόνι της Volvo Cars, ο οποίος θα παραιτηθεί στις 31 Μαρτίου

Oι ΗΠΑ «κόβουν» τις πληρωμές πετρελαίου από Βενεζουέλα - Eπιβεβαίωση από Eni
Οι ΗΠΑ είχε ενημερώσει την Eni για την επικείμενη ακύρωση των αδειών που τους επιτρέπουν να εξάγουν πετρέλαιο και υποπροϊόντα της Βενεζουέλας

Η Ευρώπη είναι έτοιμη να απαντήσει στους δασμούς Τραμπ, δηλώνει ο Σολτς
Οι εμπορικοί πόλεμοι πληγώνουν όλες τις πλευρές