Βασιλική Αδαμίδου: «Στη Lidl Ελλάς πορευόμαστε με ξεκάθαρους όρους βιώσιμης ανάπτυξης»
Η εταιρεία σε βάθος τετραετίας σκοπεύει να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο 25% των καταστημάτων της
Τη σημασία που αποδίδει η Lidl Ελλάς στις αρχές της κυκλικής οικονομίας υπογραμμίζει η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της εταιρείας, Βασιλική Αδαμίδου, τονίζοντας πως «η βιωσιμότητα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας μας και ανατροφοδοτεί τις εταιρικές μας αξίες».
Η κα. Αδαμίδου σε συνέντευξη στον OT επισημαίνει πως «χωρίς βιώσιμες πρακτικές δεν μπορεί να υπάρξει επιχειρηματικό κέρδος» και αναφέρεται στις ενέργειες που ακολουθεί η Lidl Ελλάς, ως μέλος του Ομίλου Schwarz για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, κάνοντας ειδική αναφορά στην πράσινη φιλοσοφία «από το χωράφι στο πιάτο».
Σημειώνει ακόμη πως η εταιρεία σε βάθος τετραετίας σκοπεύει να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο 25% των καταστημάτων της, ενώ υπολογίζει να έχει ολοκληρώσει την εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης σε όλο το δίκτυό μας στην Ελλάδα.
Σχολιάζοντας τέλος τη μάχη κατά της κλιματικής κρίσης, η κα. Αδαμίδου θεωρεί πως υπάρχει ακόμη αρκετός δρόμος έως προκύψουν απτά αποτελέσματα και χαρακτηρίζει κρίσιμη τη δεκαετία που διανύουμε για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Εδώ και χρόνια η Lidl Ελλάς επενδύει στη βιωσιμότητα και την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα. Με το κόστος ζωής στα ύψη, οι καταναλωτές, παρά το γεγονός ότι απαιτούν βιωσιμότητα, διστάζουν/αδυνατούν να πληρώσουν το επιπλέον κόστος, πόσο λοιπόν η βιωσιμότητα είναι συμβατή με το επιχειρηματικό κέρδος και γιατί;
Στη Lidl Ελλάς πορευόμαστε με ξεκάθαρους όρους βιώσιμης ανάπτυξης. Η βιωσιμότητα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας μας και ανατροφοδοτεί τις εταιρικές μας αξίες. Είμαστε υπερήφανοι που εδώ και πολλά χρόνια ευαισθητοποιούμε, παρέχουμε κίνητρα και γινόμαστε καταλύτης βιώσιμης προοπτικής για όλο το οικοσύστημα των stakeholder μας. Κινούμαστε με σίγουρα βήματα προς το μέλλον γιατί πιστεύουμε ότι δεν αρκεί να καλύπτουμε αποτελεσματικά τις ανάγκες μας στο σήμερα. Είναι εξίσου σημαντικό να εξασφαλίσουμε ότι και οι επόμενες γενιές θα μπορούν να καλύψουν με επάρκεια τις δικές τους. Είναι προφανές επομένως ότι το στοίχημα της βιωσιμότητας αφορά όλες και όλους. Έχουμε όλοι ρόλο σε μια μακριά αλυσίδα ευθύνης, που ξεκινάει από την παραγωγή και την μεταποίηση για να καταλήξει, σε ό,τι αφορά τα τρόφιμα, στο τραπέζι κάθε καταναλωτή. Θα σας απαντήσω ευθέως ότι χωρίς βιώσιμες πρακτικές δεν μπορεί να υπάρξει επιχειρηματικό κέρδος. Η συμβατότητα είναι δεδομένη. Εμείς προσαρμοζόμαστε στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις και ανταποκρίνεται στις κοινωνικές προσδοκίες. Όμως, η πράσινη μετάβαση προϋποθέτει καλά μελετημένες ενέργειες και σοφές πρόνοιες, έτσι ώστε το όποιο κόστος της να είναι δίκαια μοιρασμένο. Είναι γεγονός ότι στην Ευρώπη ίσως βιαστήκαμε, δεν φροντίσαμε να έχουμε δικλείδες ασφαλείας, και γι’ αυτό γίνονται βήματα προς τα πίσω. Υπάρχουν όμως πολλές περιοχές βιώσιμων δράσεων που μπορούν να υλοποιηθούν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Η πρόσφατη βιώσιμη στρατηγική μας βασίζεται στο τρίπτυχο «Καλό για τον πλανήτη», «Καλό για τους ανθρώπους» και «Καλό για σένα» και περιλαμβάνει έξι στρατηγικούς πυλώνες: Την προστασία του κλίματος, τον σεβασμό της βιοποικιλότητας, τη διατήρηση των πόρων, το δίκαιο επιχειρείν, την προάσπιση της υγείας και τη συμμετοχή στον διάλογο. Εδώ φυσικά πρέπει να προσθέσουμε και τις κοινωνικές προκλήσεις, τα ατομικά δικαιώματα, κάθε έκφραση συμπερίληψης και διαφορετικότητας, στην εργασία και στο σπίτι. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε, να γινόμαστε περισσότερο αποτελεσματικοί, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στο δρόμο για ένα καλύτερο αύριο.
Ποιες δράσεις απ’ όσες έχει λάβει η εταιρεία μέχρι σήμερα για την προώθηση της βιωσιμότητας και την προστασία του περιβάλλοντος είναι εκείνες που ξεχωρίζετε; Ποιες είναι οι σημαντικότερες δυσκολίες που συναντήσατε; Ποια αποτελέσματα έχουν επιτευχθεί;
Η Lidl Ελλάς και ως μέλος του Ομίλου Schwarz προωθεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο ενεργειών για τη μείωση το περιβαλλοντικού της περιβάλλοντος. Η πράσινη φιλοσοφία «από το χωράφι στο πιάτο» γίνεται καθημερινή πρακτική σε όλα τα επίπεδα. Προμηθευόμαστε πρώτες ύλες με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον. Διαχειριζόμαστε υπεύθυνα τους φυσικούς πόρους, επιδιώκοντας την οικολογικά βιώσιμη και οικονομικά ωφέλιμη κατανάλωση νερού. Μειώνουμε τη σπατάλη τροφίμων και περιορίζουμε τα υλικά συσκευασίας. Στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων της για την κυκλική οικονομία εφαρμόζει ροές και σε άλλα υλικά, όπως χαρτί, πλαστικό, παλέτες, προσεγγίζοντας ολιστικά το θέμα. Οι παραγγελίες των προϊόντων που διαθέτει στο καταναλωτικό κοινό γίνονται σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες. Οι ροές πόρων στις λειτουργικές της διαδικασίες καταγράφονται και ελέγχονται. Τα ανακυκλώσιμα υλικά συλλέγονται, διαχωρίζονται, αποτιμώνται και αξιοποιούνται με ποικίλους τρόπους. Αναφορικά στην ενεργειακή αναβάθμιση, προχωρήσαμε στην εγκατάσταση πάνω από 10.000 φωτοβολταϊκών πάνελ ενώ υιοθετήσαμε εσωτερικά πληθώρα μέτρων για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.
Ποια βήματα στον τομέα της βιωσιμότητας σκοπεύετε να κάνετε στο μέλλον; Που τοποθετείτε το κέντρο βάρους των πρωτοβουλιών σας;
Σε βάθος τετραετίας θα έχουμε εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο 25% των καταστημάτων μας, ενώ υπολογίζουμε να έχουμε ολοκληρώσει την εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης σε όλο το δίκτυό μας στην Ελλάδα. Ως μέλος του Ομίλου Schwarz έχουμε δεσμευτεί μεταξύ άλλων για:
- 30% λιγότερο πλαστικό έως το 2025.
- 25% μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μέχρι το 2025.
- 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής της λειτουργίας, έως το 2030.
- 100 % πιστοποιημένες κρίσιμες πρώτες ύλες μέχρι το 2025. Στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε με πιο βιώσιμο τρόπο την προμήθεια αυτών των πρώτων υλών.
- 100 % χωρίς στερεά και υγρά μικροπλαστικά στη σύνθεση των καλλυντικών προϊόντων μας καθώς και σε απορρυπαντικά και καθαριστικά.
- 100 % των συσκευασιών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μας να καταστεί ανακυκλώσιμο στο μέγιστο δυνατό βαθμό έως το 2025.
Τέλος, θα συνεχίσουμε την καμπάνια «Plastic Free Greece», σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παράκτιους και υποθαλάσσιους καθαρισμούς σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, αλλά και δράσεις ευαισθητοποίησης του κοινού.
Προσωπικά, θεωρείτε ότι στη μάχη της κλιματικής κρίσης μπορούμε να κερδίσουμε, ή το παιχνίδι έχει χαθεί;
Σίγουρα έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας μέχρι να πετύχουμε απτά αποτελέσματα. Δυστυχώς, η γενικότερη συνθήκη παγκόσμιας θέρμανσης κάθε άλλο παρά καθησυχαστική είναι.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα Copernicus το 2023 ήταν η θερμότερη χρονιά από το 1850. Και για πρώτη φορά, η μέση παγκόσμια θερμοκρασία ξεπέρασε για ένα ολόκληρο χρόνο κατά 1,5°C τα προβιομηχανικά επίπεδα. Το μεγάλο στοίχημα όμως δεν έχει χαθεί. Η δεκαετία που διανύουμε είναι κρίσιμη. Και στο μέτρο που μπορέσουμε να μειώσουμε κατά 50% τις εκπομπές αερίου, ίσως τελικά καταφέρουμε να ελέγξουμε αποτελεσματικά και τα παγκόσμια επίπεδα θέρμανσης του πλανήτη.