Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης και οι αρνητικές επιπτώσεις της θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη αποζημίωση που δόθηκε ποτέ για ναυτιλιακή ασφάλιση, προειδοποίηση ο πρόεδρος του ασφαλιστικού γίγαντα Lloyd’s του Λονδίνου.
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια, μετά την πρόσκρουση ενός τεράστιου φορτηγού πλοίου στη γέφυρα Francis Scott Key την Τρίτη.
«Θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να αποκαλυφθεί η πολυπλοκότητα της κατάστασης», δήλωσε ο Bruce Carnegie-Brown στο «Squawk Box Europe» του CNBC.
«Λοιπόν, [είναι] πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για έναν συγκεκριμένο αριθμό. Σε αυτό το σημείο δεν αναμένω ότι είναι εκτός του ρεαλιστικού σχεδιασμού ενός σεναρίου καταστροφής. Δείχνει σαν μια πολύ σημαντική απώλεια, δυνητικά τη μεγαλύτερη ασφαλισμένη ζημία ναυτιλίας».
Ποιος πρέπει να πληρώσει για την κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη
Η Lloyd’s είναι ένας από τους μεγαλύτερους αντασφαλιστές στον κόσμο — επιχειρήσεις που παρέχουν οικονομική προστασία σε ασφαλιστές που δεν μπορούν να διαχειριστούν το μέγεθος των ζημιών που έχουν υποστεί.
«Δευτερεύουσες επιπτώσεις»
Ο Carnegie-Brown πρόσθεσε ότι, ενώ θα υπάρξουν ξεκάθαρα αξιώσεις για το πλοίο, το φορτίο και τη γέφυρα, οι «δευτερεύουσες επιπτώσεις» είναι αυτές που θα βαρύνουν περισσότερο.
«Πολλές εργασίες πρόκειται να διακοπούν, οι αλυσίδες εφοδιασμού θα διακοπούν από πλοία που είτε είναι παγιδευμένα μέσα στο λιμάνι είτε προσπαθούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στο λιμάνι και πλέον δεν μπορούν πλέον, και αυτά τα δευτερεύοντα αποτελέσματα θα χρειαστούν λίγο χρόνο για να επιλυθούν», υπογράμμισε.
Η Βαλτιμόρη είναι το 11ο μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ και το πιο πολυσύχναστο λιμάνι της χώρας για την εισαγωγή και εξαγωγή αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών. Οι φορείς εκμετάλλευσης της εφοδιαστικής αλυσίδας προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τον αντίκτυπο στο εμπόριο .
Οι αναλυτές της Morningstar DBRS ανέφεραν σε σημείωμά τους ότι οι ασφαλισμένες ζημίες μπορεί να ανέλθουν μεταξύ 2 δισεκατομμυρίων και 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανάλογα με το χρονικό διάστημα που θα μείνει αποκλεισμένο το λιμάνι . Ένα τέτοιο ποσοστό θα ξεπερνούσε το τρέχον υψηλότερο ποσό, το οποίο καταβλήθηκε στην περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia το 2012.
Ασφάλιστρα
Είναι πιθανό να ενεργοποιηθούν διάφορα ασφαλιστήρια συμβόλαια για την θαλάσσια ευθύνη και τη διακοπή του κύτους, της περιουσίας, του φορτίου και της επιχείρησης.
«Παρά τις βαριές ασφαλισμένες ζημίες, αναμένουμε ότι θα παραμείνουν διαχειρίσιμες για τον ασφαλιστικό κλάδο, καθώς θα περιλαμβάνουν μια μεγάλη και διαφοροποιημένη ομάδα καλά κεφαλαιοποιημένων ασφαλιστών και αντασφαλιστών», δήλωσε ο Morningstar.
Η Barclays τοποθετεί τις πιθανές ασφαλιστικές αξιώσεις μεταξύ 1 και 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με σημαία Σιγκαπούρης ναυλώθηκε από τον δανικό ναυτιλιακό γίγαντα Maersk και μετέφερε το φορτίο των πελατών της, αλλά το διαχειριζόταν η εταιρεία ναυλωμένων πλοίων Synergy Group. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το πλοίο έχασε την ισχύ του πριν χτυπήσει στη γέφυρα.
Έρευνες θα διεξαχθούν από τις αρχές τόσο στη Σιγκαπούρη όσο και στις ΗΠΑ για τη διαπίστωση νομικής ευθύνης, ως μέρος μιας περίπλοκης διαδικασίας που μπορεί να διαρκέσει μήνες ή χρόνια.
Latest News
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου