
Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης και οι αρνητικές επιπτώσεις της θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη αποζημίωση που δόθηκε ποτέ για ναυτιλιακή ασφάλιση, προειδοποίηση ο πρόεδρος του ασφαλιστικού γίγαντα Lloyd’s του Λονδίνου.
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια, μετά την πρόσκρουση ενός τεράστιου φορτηγού πλοίου στη γέφυρα Francis Scott Key την Τρίτη.
«Θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να αποκαλυφθεί η πολυπλοκότητα της κατάστασης», δήλωσε ο Bruce Carnegie-Brown στο «Squawk Box Europe» του CNBC.
«Λοιπόν, [είναι] πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για έναν συγκεκριμένο αριθμό. Σε αυτό το σημείο δεν αναμένω ότι είναι εκτός του ρεαλιστικού σχεδιασμού ενός σεναρίου καταστροφής. Δείχνει σαν μια πολύ σημαντική απώλεια, δυνητικά τη μεγαλύτερη ασφαλισμένη ζημία ναυτιλίας».
Ποιος πρέπει να πληρώσει για την κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη
Η Lloyd’s είναι ένας από τους μεγαλύτερους αντασφαλιστές στον κόσμο — επιχειρήσεις που παρέχουν οικονομική προστασία σε ασφαλιστές που δεν μπορούν να διαχειριστούν το μέγεθος των ζημιών που έχουν υποστεί.
«Δευτερεύουσες επιπτώσεις»
Ο Carnegie-Brown πρόσθεσε ότι, ενώ θα υπάρξουν ξεκάθαρα αξιώσεις για το πλοίο, το φορτίο και τη γέφυρα, οι «δευτερεύουσες επιπτώσεις» είναι αυτές που θα βαρύνουν περισσότερο.
«Πολλές εργασίες πρόκειται να διακοπούν, οι αλυσίδες εφοδιασμού θα διακοπούν από πλοία που είτε είναι παγιδευμένα μέσα στο λιμάνι είτε προσπαθούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στο λιμάνι και πλέον δεν μπορούν πλέον, και αυτά τα δευτερεύοντα αποτελέσματα θα χρειαστούν λίγο χρόνο για να επιλυθούν», υπογράμμισε.
Η Βαλτιμόρη είναι το 11ο μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ και το πιο πολυσύχναστο λιμάνι της χώρας για την εισαγωγή και εξαγωγή αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών. Οι φορείς εκμετάλλευσης της εφοδιαστικής αλυσίδας προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τον αντίκτυπο στο εμπόριο .
Οι αναλυτές της Morningstar DBRS ανέφεραν σε σημείωμά τους ότι οι ασφαλισμένες ζημίες μπορεί να ανέλθουν μεταξύ 2 δισεκατομμυρίων και 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανάλογα με το χρονικό διάστημα που θα μείνει αποκλεισμένο το λιμάνι . Ένα τέτοιο ποσοστό θα ξεπερνούσε το τρέχον υψηλότερο ποσό, το οποίο καταβλήθηκε στην περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia το 2012.
Ασφάλιστρα
Είναι πιθανό να ενεργοποιηθούν διάφορα ασφαλιστήρια συμβόλαια για την θαλάσσια ευθύνη και τη διακοπή του κύτους, της περιουσίας, του φορτίου και της επιχείρησης.
«Παρά τις βαριές ασφαλισμένες ζημίες, αναμένουμε ότι θα παραμείνουν διαχειρίσιμες για τον ασφαλιστικό κλάδο, καθώς θα περιλαμβάνουν μια μεγάλη και διαφοροποιημένη ομάδα καλά κεφαλαιοποιημένων ασφαλιστών και αντασφαλιστών», δήλωσε ο Morningstar.
Η Barclays τοποθετεί τις πιθανές ασφαλιστικές αξιώσεις μεταξύ 1 και 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με σημαία Σιγκαπούρης ναυλώθηκε από τον δανικό ναυτιλιακό γίγαντα Maersk και μετέφερε το φορτίο των πελατών της, αλλά το διαχειριζόταν η εταιρεία ναυλωμένων πλοίων Synergy Group. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το πλοίο έχασε την ισχύ του πριν χτυπήσει στη γέφυρα.
Έρευνες θα διεξαχθούν από τις αρχές τόσο στη Σιγκαπούρη όσο και στις ΗΠΑ για τη διαπίστωση νομικής ευθύνης, ως μέρος μιας περίπλοκης διαδικασίας που μπορεί να διαρκέσει μήνες ή χρόνια.


Latest News

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ