Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης και οι αρνητικές επιπτώσεις της θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη αποζημίωση που δόθηκε ποτέ για ναυτιλιακή ασφάλιση, προειδοποίηση ο πρόεδρος του ασφαλιστικού γίγαντα Lloyd’s του Λονδίνου.
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια, μετά την πρόσκρουση ενός τεράστιου φορτηγού πλοίου στη γέφυρα Francis Scott Key την Τρίτη.
«Θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να αποκαλυφθεί η πολυπλοκότητα της κατάστασης», δήλωσε ο Bruce Carnegie-Brown στο «Squawk Box Europe» του CNBC.
«Λοιπόν, [είναι] πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για έναν συγκεκριμένο αριθμό. Σε αυτό το σημείο δεν αναμένω ότι είναι εκτός του ρεαλιστικού σχεδιασμού ενός σεναρίου καταστροφής. Δείχνει σαν μια πολύ σημαντική απώλεια, δυνητικά τη μεγαλύτερη ασφαλισμένη ζημία ναυτιλίας».
Ποιος πρέπει να πληρώσει για την κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη
Η Lloyd’s είναι ένας από τους μεγαλύτερους αντασφαλιστές στον κόσμο — επιχειρήσεις που παρέχουν οικονομική προστασία σε ασφαλιστές που δεν μπορούν να διαχειριστούν το μέγεθος των ζημιών που έχουν υποστεί.
«Δευτερεύουσες επιπτώσεις»
Ο Carnegie-Brown πρόσθεσε ότι, ενώ θα υπάρξουν ξεκάθαρα αξιώσεις για το πλοίο, το φορτίο και τη γέφυρα, οι «δευτερεύουσες επιπτώσεις» είναι αυτές που θα βαρύνουν περισσότερο.
«Πολλές εργασίες πρόκειται να διακοπούν, οι αλυσίδες εφοδιασμού θα διακοπούν από πλοία που είτε είναι παγιδευμένα μέσα στο λιμάνι είτε προσπαθούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στο λιμάνι και πλέον δεν μπορούν πλέον, και αυτά τα δευτερεύοντα αποτελέσματα θα χρειαστούν λίγο χρόνο για να επιλυθούν», υπογράμμισε.
Η Βαλτιμόρη είναι το 11ο μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ και το πιο πολυσύχναστο λιμάνι της χώρας για την εισαγωγή και εξαγωγή αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών. Οι φορείς εκμετάλλευσης της εφοδιαστικής αλυσίδας προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τον αντίκτυπο στο εμπόριο .
Οι αναλυτές της Morningstar DBRS ανέφεραν σε σημείωμά τους ότι οι ασφαλισμένες ζημίες μπορεί να ανέλθουν μεταξύ 2 δισεκατομμυρίων και 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανάλογα με το χρονικό διάστημα που θα μείνει αποκλεισμένο το λιμάνι . Ένα τέτοιο ποσοστό θα ξεπερνούσε το τρέχον υψηλότερο ποσό, το οποίο καταβλήθηκε στην περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia το 2012.
Ασφάλιστρα
Είναι πιθανό να ενεργοποιηθούν διάφορα ασφαλιστήρια συμβόλαια για την θαλάσσια ευθύνη και τη διακοπή του κύτους, της περιουσίας, του φορτίου και της επιχείρησης.
«Παρά τις βαριές ασφαλισμένες ζημίες, αναμένουμε ότι θα παραμείνουν διαχειρίσιμες για τον ασφαλιστικό κλάδο, καθώς θα περιλαμβάνουν μια μεγάλη και διαφοροποιημένη ομάδα καλά κεφαλαιοποιημένων ασφαλιστών και αντασφαλιστών», δήλωσε ο Morningstar.
Η Barclays τοποθετεί τις πιθανές ασφαλιστικές αξιώσεις μεταξύ 1 και 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με σημαία Σιγκαπούρης ναυλώθηκε από τον δανικό ναυτιλιακό γίγαντα Maersk και μετέφερε το φορτίο των πελατών της, αλλά το διαχειριζόταν η εταιρεία ναυλωμένων πλοίων Synergy Group. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το πλοίο έχασε την ισχύ του πριν χτυπήσει στη γέφυρα.
Έρευνες θα διεξαχθούν από τις αρχές τόσο στη Σιγκαπούρη όσο και στις ΗΠΑ για τη διαπίστωση νομικής ευθύνης, ως μέρος μιας περίπλοκης διαδικασίας που μπορεί να διαρκέσει μήνες ή χρόνια.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons