«Είμαστε αντιμέτωποι με ένα αδιανόητο έργο», δήλωσε ο Γουές Μουρ, κυβερνήτης της Πολιτείας του Μέριλαντ, σε ότι αφορά στην κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη.
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», τόνισε δίνοντας στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για το σχέδιο της απομάκρυνσης των συντριμμιών της γέφυρας. Μεγάλο στοίχημα, σύμφωνα με τα όσα παρέθεσε ο κυβερνήτης είναι το πώς θα κοπεί σε κομμάτια η γέφυρα.
MSC: Ποιες λύσεις εξετάζει μετά την Βαλτιμόρη – Πού θα στείλει τα εμπορεύματα
Ξεκίνησαν οι εργασίες
Γερανοί ξεκίνησαν χθες, Πέμπτη, να φτάνουν στη Βαλτιμόρη, στις ανατολικές ΗΠΑ, στο πλαίσιο των προσπαθειών να απομακρυνθούν τα συντρίμμια γέφυρας η οποία κατέρρευσε αφού προσέκρουσε πάνω της φορτηγό πλοίο, με τις αρχές να προειδοποιούν ότι θα χρειαστεί πολύς χρόνος μέχρι να επαναλειτουργήσει το λιμάνι.
Οι γερανοί αυτοί πρόκειται να απομακρύνουν τα κομμάτια της γέφυρας, που χρησιμοποιούσαν καθημερινά χιλιάδες οχήματα και η οποία κατέρρευσε την Τρίτη αφού προσέκρουσε πάνω της πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ο κυβερνήτης του Μέριλαντ Γουές Μουρ εξήγησε ότι στο λιμάνι της Βαλτιμόρης θα μεταφερθεί «ο μεγαλύτερος γερανός της ανατολικής ακτής για να μας βοηθήσει».
«Προτού ξεκινήσουμε την ανύψωση (των κομματιών), πρέπει να βρούμε τρόπο να κόψουμε τη γέφυρα σε κομμάτια τέτοιου μεγέθους που να μπορούν να ανασυρθούν από το νερό με τη βοήθεια γερανού», εξήγησε ο αντιναύαρχος του λιμενικού Σάνον Γκίλριθ.
Οι επιχειρήσεις για τον εντοπισμό των πτωμάτων των υπόλοιπων τεσσάρων έχουν διακοπεί διότι οι αρχές έκριναν ότι είναι πολύ επικίνδυνο να σταλούν δύτες στο σημείο του δυστυχήματος.
«Το νερό είναι τόσο σκοτεινό και τα συντρίμμια τόσο πυκνά που στις περισσότερες περιπτώσεις οι δύτες δεν βλέπουν σε απόσταση μεγαλύτερη των 30 με 60 εκατοστών», εξήγησε ο Μουρ.
Σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση της γέφυρας, ο κυβερνήτης του Μέριλαντ προειδοποίησε ότι πρέπει «να διανυθεί πολύς δρόμος».
Για να βοηθήσει, η κυβέρνηση Μπάιντεν ενέκρινε 60 εκατ. δολάρια (47 εκατ. λίρες) σε κεφάλαια έκτακτης ανάγκης που είχε ζητήσει το Μέριλαντ.
Ο κυβερνήτης Γουές Μουρ περιέγραψε πώς σκοπεύουν να καθαρίσουν τα συντρίμμια, να απομακρύνουν το πλοίο, να αποσπάσουν κομμάτια της γέφυρας και να την ξαναχτίσουν.
«Έχουμε μπροστά μας έναν πολύ μακρύ δρόμο», είπε.
Αντιπαρέβαλε την κατάσταση με το περιστατικό του 2021, κατά το οποίο χρειάστηκαν πέντε εβδομάδες για να απομακρυνθεί ένα φορτηγό πλοίο που είχε κολλήσει στη διώρυγα του Σουέζ. Η διαφορά εδώ, είπε ο κυβερνήτης, είναι ότι η γέφυρα βρίσκεται πάνω στο πλοίο.
«Μιλάμε για 3.000 με 4.000 τόνους χάλυβα που βρίσκονται πάνω στο πλοίο», δήλωσε ο κ. Μουρ.
Ο κυβερνήτης δήλωσε επίσης ότι η πρόκληση της απομάκρυνσης του πλοίου και της γέφυρας είναι ουσιαστικά πρωτοφανής.
Τα επικίνδυνα υλικά που μετέφερε το πλοίο
Το πλοίο Dali μετέφερε χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια επί του πλοίου, μεταξύ των οποίων 56 που περιείχαν επικίνδυνα υλικά, δήλωσαν αξιωματούχοι. Σε αυτά περιλαμβάνονταν αντικείμενα όπως μπαταρίες λιθίου και αρώματα, σύμφωνα με τον κυβερνήτη.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους την Τετάρτη, η Τζένιφερ Χόμεντι, πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, δήλωσε ότι στο πλοίο εντοπίστηκαν 764 τόνοι κυρίως διαβρωτικών και εύφλεκτων υλικών.
Είπε ότι τα χρήματα αυτά θα βοηθήσουν να καλυφθεί το «μεγαλύτερο μέρος της ανακατασκευής της γέφυρας».
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου της Πέμπτης, ο κ. Μουρ και άλλοι τόνισαν τη σημασία της επιδιόρθωσης της κατασκευής το συντομότερο δυνατό.
Το μακροχρόνιο κλείσιμό της θα μπορούσε να αποτελέσει απειλή για τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, δήλωσαν ειδικοί.
Πηγή: in.gr
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους