
«Είμαστε αντιμέτωποι με ένα αδιανόητο έργο», δήλωσε ο Γουές Μουρ, κυβερνήτης της Πολιτείας του Μέριλαντ, σε ότι αφορά στην κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη.
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», τόνισε δίνοντας στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για το σχέδιο της απομάκρυνσης των συντριμμιών της γέφυρας. Μεγάλο στοίχημα, σύμφωνα με τα όσα παρέθεσε ο κυβερνήτης είναι το πώς θα κοπεί σε κομμάτια η γέφυρα.
MSC: Ποιες λύσεις εξετάζει μετά την Βαλτιμόρη – Πού θα στείλει τα εμπορεύματα
Ξεκίνησαν οι εργασίες
Γερανοί ξεκίνησαν χθες, Πέμπτη, να φτάνουν στη Βαλτιμόρη, στις ανατολικές ΗΠΑ, στο πλαίσιο των προσπαθειών να απομακρυνθούν τα συντρίμμια γέφυρας η οποία κατέρρευσε αφού προσέκρουσε πάνω της φορτηγό πλοίο, με τις αρχές να προειδοποιούν ότι θα χρειαστεί πολύς χρόνος μέχρι να επαναλειτουργήσει το λιμάνι.
Οι γερανοί αυτοί πρόκειται να απομακρύνουν τα κομμάτια της γέφυρας, που χρησιμοποιούσαν καθημερινά χιλιάδες οχήματα και η οποία κατέρρευσε την Τρίτη αφού προσέκρουσε πάνω της πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ο κυβερνήτης του Μέριλαντ Γουές Μουρ εξήγησε ότι στο λιμάνι της Βαλτιμόρης θα μεταφερθεί «ο μεγαλύτερος γερανός της ανατολικής ακτής για να μας βοηθήσει».
«Προτού ξεκινήσουμε την ανύψωση (των κομματιών), πρέπει να βρούμε τρόπο να κόψουμε τη γέφυρα σε κομμάτια τέτοιου μεγέθους που να μπορούν να ανασυρθούν από το νερό με τη βοήθεια γερανού», εξήγησε ο αντιναύαρχος του λιμενικού Σάνον Γκίλριθ.
Οι επιχειρήσεις για τον εντοπισμό των πτωμάτων των υπόλοιπων τεσσάρων έχουν διακοπεί διότι οι αρχές έκριναν ότι είναι πολύ επικίνδυνο να σταλούν δύτες στο σημείο του δυστυχήματος.
«Το νερό είναι τόσο σκοτεινό και τα συντρίμμια τόσο πυκνά που στις περισσότερες περιπτώσεις οι δύτες δεν βλέπουν σε απόσταση μεγαλύτερη των 30 με 60 εκατοστών», εξήγησε ο Μουρ.

Πάνω στο πλοίο βρίσκονται χιλιάδες τόνοι χάλυβα
60 εκατομμύρια δολάρια
Σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση της γέφυρας, ο κυβερνήτης του Μέριλαντ προειδοποίησε ότι πρέπει «να διανυθεί πολύς δρόμος».
Για να βοηθήσει, η κυβέρνηση Μπάιντεν ενέκρινε 60 εκατ. δολάρια (47 εκατ. λίρες) σε κεφάλαια έκτακτης ανάγκης που είχε ζητήσει το Μέριλαντ.
Ο κυβερνήτης Γουές Μουρ περιέγραψε πώς σκοπεύουν να καθαρίσουν τα συντρίμμια, να απομακρύνουν το πλοίο, να αποσπάσουν κομμάτια της γέφυρας και να την ξαναχτίσουν.
«Έχουμε μπροστά μας έναν πολύ μακρύ δρόμο», είπε.
Αντιπαρέβαλε την κατάσταση με το περιστατικό του 2021, κατά το οποίο χρειάστηκαν πέντε εβδομάδες για να απομακρυνθεί ένα φορτηγό πλοίο που είχε κολλήσει στη διώρυγα του Σουέζ. Η διαφορά εδώ, είπε ο κυβερνήτης, είναι ότι η γέφυρα βρίσκεται πάνω στο πλοίο.
«Μιλάμε για 3.000 με 4.000 τόνους χάλυβα που βρίσκονται πάνω στο πλοίο», δήλωσε ο κ. Μουρ.
Ο κυβερνήτης δήλωσε επίσης ότι η πρόκληση της απομάκρυνσης του πλοίου και της γέφυρας είναι ουσιαστικά πρωτοφανής.
Τα επικίνδυνα υλικά που μετέφερε το πλοίο
Το πλοίο Dali μετέφερε χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια επί του πλοίου, μεταξύ των οποίων 56 που περιείχαν επικίνδυνα υλικά, δήλωσαν αξιωματούχοι. Σε αυτά περιλαμβάνονταν αντικείμενα όπως μπαταρίες λιθίου και αρώματα, σύμφωνα με τον κυβερνήτη.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους την Τετάρτη, η Τζένιφερ Χόμεντι, πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, δήλωσε ότι στο πλοίο εντοπίστηκαν 764 τόνοι κυρίως διαβρωτικών και εύφλεκτων υλικών.

Το πλοίο έχει μέγεθος όσο ο Πύργος του Άιφελ
Ο κ. Μουρ δήλωσε ότι η πολιτεία σχεδιάζει επίσης να παράσχει οικονομική στήριξη στους εργαζόμενους των οποίων οι θέσεις εργασίας επηρεάστηκαν από το δυστύχημα – περίπου 8.000 άτομα, σύμφωνα με την πολιτειακή κυβέρνηση.
Είπε ότι τα χρήματα αυτά θα βοηθήσουν να καλυφθεί το «μεγαλύτερο μέρος της ανακατασκευής της γέφυρας».
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου της Πέμπτης, ο κ. Μουρ και άλλοι τόνισαν τη σημασία της επιδιόρθωσης της κατασκευής το συντομότερο δυνατό.
Το μακροχρόνιο κλείσιμό της θα μπορούσε να αποτελέσει απειλή για τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, δήλωσαν ειδικοί.
Πηγή: in.gr


Latest News

Η δυσκολία των ρομπότ να φτιάξουν παπούτσια και οι δασμοί τραμπ
Οι δασμοί δεν θα δώσουν δουλειά σε αμερικανικά χέρια, αλλά σε ακούραστες πλην αδέξιες μηχανές - Τι έδειξε το φιάσκο με τα παπούτσια της Nike

Mega deal στο χώρο των ασφαλιστικών εταιρειών - Συγχώνευση Helvetia - Baloise
Η συγχώνευση των Helvetia - Baloise θα δημιουργήσει εναν απο τους 10 μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς ομίλους στις ασφάλειες

Τη μείωση της τιμής των φαρμάκων εξετάζει ο Τραμπ- Ανησυχία στις φαρμακοβιομηχανίες
Σχεδόν τρεις φορές ακριβότερα είναι τα φάρμακα στις ΗΠΑ σε σχέση με άλλες ανεπτυγμένες χώρες -Ο Ντόναλντ Τραμπ θέλει να ρίξει τις τιμές
![ΔΝΤ: Σοκ στην οικονομία από τον εμπορικό πόλεμο – Οι προβλέψεις για Ελλάδα, Ευρωζώνη, ΗΠΑ, Κίνα, κόσμο [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/dnt01-600x388.jpg)
Σοκ στην οικονομία - Οι μεγαλύτεροι δασμοί εδώ και ένα αιώνα [γραφήματα]
«Βουτιά» στις προβλέψεις ΔΝΤ για παγκόσμια ανάπτυξη - «Καμπανάκι» για Ευρωζώνη, Γερμανία - Οι προκλήσεις της Κίνας

Επίσκεψη Βανς στην Ινδία: Οι σχέσεις Ουάσινγκτον και Νέου Δελχί θα διαμορφώσουν τον 21ο αιώνα
Η επίσκεψη του Βανς στην Ινδία πραγματοιείται σε μια στιγμή που το Νέο Δελχί επιχειρεί να διαπραγματευθεί τους αμερικανικούς τελωνειακούς δασμούς στα προϊόντα του

Η Κίνα απαγορεύει σε νοτιοκορεατικές εταιρείες την εξαγωγή προϊόντων που παρήχθησαν με κινεζικές σπάνιες γαίες
Η Κίνα προειδοποιεί τις νοτιοκορεατικές εταιρείες ότι απειλούνται με κυρώσεις εάν παραβιάσουν τους περιορισμούς στις εξαγωγές

Η Air India θέλει τα Boeing που αρνήθηκε η China Airlines
Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες ενημερώθηκαν από την κυβέρνηση να μην δέχονται αεροσκάφη Boeing

Δασμοί 3.521% - Σε ποια εισαγόμενα προϊόντα επιβάλλονται οι υψηλοί δασμοί
Οι ΗΠΑ θέλουν να εμποδίσουν το «ντάμπινγκ» τους στην αμερικανική αγορά και επιβάλλουν υψηλους δασμούς

Η γρίπη των πτηνών αυξάνει τις πωλήσεις των φυτικών «αυγών»
H γρίπη των πτηνών με την επακόλουθη ακρίβεια ωθούν τους Αμερικανούς στα «φυτικά αυγά»

Από την Ελβετία στις ΗΠΑ - Η Roche και το πενταετές επενδυτικό πλάνο
Η επένδυση της Roche θα δημιουργήσει περισσότερες από 12.000 νέες θέσεις εργασίας - Τι περιλαμβάνει το φιλόδοξο σχέδιο