Από πιθανές αγωγές για θανάτους εξ αμελείας έως αγωγές για υλικές ζημιές, ο ιδιοκτήτης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που συνετρίβη σε μια μεγάλη γέφυρα της Βαλτιμόρης, καταστρέφοντάς την, μπορεί να αναμένει να αντιμετωπίσει ένα βουνό νομικών προβλημάτων, αναφέρει το Business Insider.
Βαλτιμόρη: Τα απόνερα της κατάρρευσης της γέφυρας ξεχειλίζουν στο Λονδίνο
Οι αναλυτές έχουν ήδη εκτιμήσει ότι οι αξιώσεις από τη θανατηφόρα καταστροφή νωρίς την Τρίτη που προκάλεσε την απότομη κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key Bridge του Μέριλαντ θα μπορούσαν να κοστίσουν στους ασφαλιστές δισεκατομμύρια δολάρια.
Τρεις ναυτιλιακοί νομικοί εμπειρογνώμονες δήλωσαν στο Business Insider ότι ο ιδιοκτήτης του πλοίου με σημαία Σιγκαπούρης που ονομάζεται Dali σχεδόν σίγουρα θα επικαλεστεί έναν ομοσπονδιακό νόμο του 19ου αιώνα – που χρησιμοποιήθηκε με επιτυχία από τον ιδιοκτήτη του Τιτανικού – για να προσπαθήσει να περιορίσει την ευθύνη του σε μια σειρά αγωγών που αναμένεται να προκύψουν.
«Εάν είναι πλήρως επιτυχείς, θα περιοριστεί το ποσό που πρέπει να πληρώσουν ως αποζημίωση», δήλωσε στο BI ο Michael Sturley, ειδικός στο ναυτικό δίκαιο και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τέξας στη Νομική Σχολή του Όστιν.
Η Grace Ocean Private Ltd, ιδιοκτήτρια του πλοίου Dali 95.000 τόνων που προοριζόταν για τη Σρι Λάνκα πριν συντριβεί σε έναν από τους πυλώνες στήριξης της γέφυρας, έχει περίπου έξι μήνες για να υποβάλει αίτηση στο ομοσπονδιακό δικαστήριο βάσει του νόμου περί περιορισμού ευθύνης του 1851.
Η Grace Ocean Private Ltd δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Business Insider για σχολιασμό την Πέμπτη.
“Οι πιθανότητες να καταθέσουν αγωγή παραγραφής είναι κάπου βόρεια του 99,99%”, δήλωσε ο Sturley.
Ο Sturley δήλωσε ότι ο νόμος περί παραγραφής «επικαλείται τακτικά, αλλά πολύ λιγότερο συχνά είναι επιτυχής».
Αποτυγχάνουν οι αιτήσεις παραγραφής
Ο Martin Davies, διευθυντής του Κέντρου Ναυτικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Tulane, δήλωσε στο BI ότι οι στατιστικές δείχνουν ότι «η πλειοψηφία των αιτήσεων παραγραφής αποτυγχάνουν, ανεξάρτητα από τις περιστάσεις, επειδή είναι σχετικά εύκολο για τους ενάγοντες ευθύνης να αποδείξουν «σφάλμα ή privity» εκ μέρους του πλοιοκτήτη».
Ωστόσο, η υποβολή αίτησης για περιορισμό επιτρέπει σε έναν πλοιοκτήτη να διοχετεύσει οποιαδήποτε διαφορά σε ένα δικαστήριο, το οποίο ο Davies αποκάλεσε «σημαντικό πλεονέκτημα από μόνο του».
Στην περίπτωση του Τιτανικού, η αίτηση για περιορισμό ήταν επιτυχής.
Μετά τη βύθιση του φημισμένου υπερωκεάνιου το 1912 που άφησε περισσότερους από 1.500 νεκρούς, η White Star Line προσπάθησε να περιορίσει την ευθύνη της στις αγωγές των Ηνωμένων Πολιτειών στα 92.000 δολάρια, την αξία των σωσίβιων λέμβων που ανακτήθηκαν, σύμφωνα με το Reuters.
Η υπόθεση πήγε στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ και το δικαστήριο τελικά τάχθηκε με τη White Star Line. Εκατομμύρια σε νομικές αξιώσεις είχαν κατατεθεί εναντίον της White Star Line, η οποία τελικά διευθέτησε όλες τις υποθέσεις για συνολικά 664.000 δολάρια.
«Ο Τιτανικός ήταν ένα ολοκαίνουργιο πλοίο», δήλωσε ο Ντέιβις. «Η αιτία του ατυχήματος ήταν ένα καθαρό σφάλμα πλεύσης – πηγαίνοντας πολύ γρήγορα σε νερά γεμάτα παγόβουνα. Δεν υπήρχε «σφάλμα ή προτίμημα» εκ μέρους του πλοιοκτήτη εκεί».
Εν τω μεταξύ, ο ναυτικός δικηγόρος Gordon Carey με έδρα το Όρεγκον – ο οποίος το 2019 κατέθεσε αγωγή σωματικής βλάβης εναντίον της Grace Ocean Private Ltd για λογαριασμό ενός άνδρα που τραυματίστηκε σε άλλο πλοίο – δήλωσε στο BI ότι δεν προβλέπει ότι ο ιδιοκτήτης του Νταλί θα έχει επιτυχία με μια διαδικασία παραγραφής.
“Αν μιλάτε για μια κατάσταση όπου δεν υπάρχει ρεύμα, όπου το σκάφος ουσιαστικά είναι απενεργοποιημένο λόγω έλλειψης ενέργειας, τότε δεν μπορώ να σκεφτώ κανένα λόγο για τον οποίο ο ιδιοκτήτης δεν θα γνώριζε ή δεν θα έπρεπε να γνωρίζει ότι δεν συντηρούνταν σωστά”, δήλωσε ο Carey.
Ο Ντέιβις πρόσθεσε: «Είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν η αίτηση θα είναι πιθανό να είναι επιτυχής, καθώς πολλά θα εξαρτηθούν από το ποιες θα βρεθούν να είναι οι αιτίες του θύματος. Ωστόσο, πρέπει να πω ότι έτσι όπως φαίνονται τα πράγματα επί του παρόντος, φαίνεται απίθανο ότι μια αίτηση περιορισμού θα είναι επιτυχής».
Η αγωγή που κατέθεσε ο Carey το 2019 αφορούσε έναν άνδρα από το Όρεγκον που τραυματίστηκε όταν έπεσε 25 πόδια όταν έσπασε μια ανεμόσκαλα που χρησιμοποιούσε σε πλοίο που ανήκει στην Grace Ocean Private Ltd. Η αγωγή τελικά διευθετήθηκε.
Ο Κάρεϊ είπε ότι ήταν απρόθυμος να κάνει οποιεσδήποτε υποθέσεις σχετικά με την Grace Ocean Private Ltd με βάση αυτό το περιστατικό.
Προϊστορία μηνύσεων
Κατά την τελευταία δεκαετία, ο ιδιοκτήτης του Dali και ο φορέας εκμετάλλευσης, Synergy Marine Group, έχουν μηνυθεί αρκετές φορές για τραυματισμούς εργαζομένων στο ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ. Οι περισσότερες υποθέσεις διευθετήθηκαν, ενώ μία απορρίφθηκε.
Όταν κλήθηκε να σχολιάσει, ένας εκπρόσωπος της Synergy Marine Group παρέπεμψε την BI στο τελευταίο δελτίο τύπου της, που εκδόθηκε την Πέμπτη.
«Λυπούμαστε βαθύτατα για αυτό το περιστατικό και τα προβλήματα που έχει προκαλέσει στον λαό της Βαλτιμόρης και στην οικονομία της περιοχής που βασίζεται σε αυτό το ζωτικής σημασίας λιμάνι», ανέφερε η δήλωση.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη